Annons:
Etikettsvartsjuka
Läst 5284 ggr
behoverhjalp
2016-06-15 19:09

Kille blir arg över killvänner

Hej! Jag är en tjej, som gillar att spela datorspel. Min pojkvän gör det också. Men jag har ett par killvänner som jag brukar spela med, och i förrgår blev min pojkvän helt batshit crazy över detta och sa "Ifall du inte tar bort dom så gör jag slut" och sen massa annat respektlöst som "Aja 3 penisar är bättre än 1" som om jag skulle ha sex med dom, när det enda jag gör är att spela med dom. Skypar inte eller något, pratar bara igenom spelet. Detta är en överreaktion ellerhur? Han har spelat med tjejer och då har jag inte haft nåt att säga till om. 

Det är inte första gången han tvingar mig att ta bort alla mina killvänner, det hände en gång förut. Sen började han adda tjejer och sa "Vi får vara vän med vem som helst" men såfort jag addade nån kille blev han helt galen. Vet ju att det handlar om att han är svartsjuk, men vad tror han jag ska göra? Han tror typ att jag ska skicka massa nakenbilder eller träffa dom, vilket jag inte planerar på att göra (absolut INTE!!! nakenbilder såklart).

Frågade honom idag "Får jag lägga till dom?" och han svarade med "Varför är du så jävla kär i dom?". Vill lägga till dom för att det är så tråkigt att spela ensam, men om jag lägger till dom så gör han slut. Vilket kanske skulle vara bra för han har gjort en massa skit dessa 1,5 år och är egentligen ingen bra person eller pojkvän, men nu är det inte det jag vill ha tips och råd om.

Annons:
Agafia
2016-06-15 19:17
#1

Vad är det du vill ha råd om ? Är det om han överreagerar ? Mitt svar är : Absolut !

Honestyisdead
2016-06-15 19:18
#2

Gör slut så är problemet löst. Förstår inte varför du frågar. Du vet redan svaret. Nej, det är inget normalt beteende. 

Ni verkar båda för unga för att ha förhållanden.

Lia
2016-06-15 19:20
#3

Jag hade lagt till dem om jag var du. Tror mest det bara är tomma hot från hans sida, och om ert förhållande är så skört att han gör slut över en sån grej kanske det är lika bra.

[Devya]
2016-06-15 19:25
#4

Jag skulle börja bli fundersam på vad han själv håller på med sina tjejkompisar.

Zadeira
2016-06-15 19:32
#5

Absolut överreaktion av honom. Jag skulle aldrig vara ihop med en kille som inte låter mig ha mina vänner, oavsett kön, spela med vem jag vill och som försöker styra mig. Det är inte alls okej av honom att agera på det viset!

Hells Angel
2016-06-15 19:48
#6

Min förra kille gjorde samma sak, men om dem gör slut över en sådan grej så är dem inte redo för ett förhållande!

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Annons:
Namiko
2016-06-15 19:54
#7

Skulle någon komma med såna ultimatum till mig så väljer jag alltid bort den som ställer ultimatumet. Ingen har någon som helst rätt att bestämma vem du får umgås med och inte, oavsett om det bara är i ett spel eller om ni träffas irl. Hans beteende är ett stort varningstecken. Idag gäller det killkompisar, imorgon kanske han stör sig på någon av dina tjejkompisar och rätt som det är sitter du där och får inte träffa din familj utan att han tappar humöret. Han försöker kontrollera dig och vända det hela så att det blir ditt fel, att det är ditt ansvar att se till att han inte blir svartsjuk eller vad han nu har för sig när det i själva verket är han som har fel i den här situationen. Umgås med vem du vill. Gör han slut så gör han och det låter verkligen som att du skulle ha det mycket bättre utan honom.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Hells Angel
2016-06-15 19:57
#8

#7 Typ det jag menade, min kille började försöka få mig att lämna tjej kompisar för att han tyckte att dem var "bitchiga" eller bara att han inte gillade dem, så jag tycker absolut att du ska lämna honom!

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

[Klave]
2016-06-15 20:01
#9

Att vara med någon från det andra könet är inget att bli arg över. Han han inte hantera det behöver han hjälp. Jag spelar nästan enbart med killar varje dag och min kille har inga som helst problem med det dock så spelar han ju också med oss ibland och då kanske det blir lättare.

behoverhjalp
2016-06-15 20:05
#10

#2 Jag är 20 och han 23. Det är från hans sida detta beteende kommer, jag har inget emot ifall han har tjejvänner sålänge han inte försöker gömma något för mig eller ljuger för mig, som precis allt annat.

#3 Bara lägga till utan och fråga, eller säga "Kommer att lägga till dom, så att du vet"?

#4 Jo det har jag tänkt på någon gång. En gång så slog han mig av ilska för att jag frågade "Varför har du inte sagt till mig att du la till denne?"

#7 Han har blivit arg förut om jag har pratat med en av mina tjejkompisar förut för mycket ifall jag är med honom, så blir han sur och säger "Nej skriv med dom du"

Hells Angel
2016-06-15 20:08
#11

#10 Hans beteende är inte acceptabelt och jag tror inte han är redo för ett förhållande, det kommer tvärtom bara bli värre och värre 😐

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Honestyisdead
2016-06-15 20:10
#12

#10 Vad gör du med honom? Polisanmäl och lämna.

vendelay
2016-06-15 20:14
#13

Snälla, lämna honom. Det kanske inte verkar så hemskt just nu men det kommer att bli oerhört mycket värre. Med största säkerhet kommer han slå igen och han kommer att bli ännu mer kontrollerande. Lämna honom. Polisanmäl honom. Om det känns tungt - tänk på att det blir värre om du stannar.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Namiko
2016-06-15 20:24
#14

#10 Läs igenom det du skrev där. Du är i början på ett väldigt dåligt förhållande och hans beteende kommer bara att bli värre med tiden. Han har slagit dig (bara det är oacceptabelt), han försöker kontrollera dig och avskärma dig från omvärlden genom att ge dig skuldkänslor när du inte gör som han vill (han blir upprörd när du inte gör som han vill = han vill att du ska tycka synd om honom och inte göra vad det nu är som gör honom upprörd). Det börjar smått och sen ökar det eftersom och det kommer bara bli svårare och svårare för dig att lämna honom. Du är värd mer än så och förtjänar så mycket bättre än vad du har nu.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

OlgaMaria
2016-06-15 20:27
#15

Med tanke på hur laddat han tycker det är att du har killkompisar lär det ju vara laddat för honom med de tjejkompisar han har - varför skulle han annars bli så svartsjuk? Och det är inte okej någonstans att han blir så aggressiv. Lämna!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

behoverhjalp
2016-06-15 20:27
#16

#12 #13 Han har slutat slå mig. Borde jag ändå polisanmäla och lämna? Vad skulle polisen ens göra, har inget bevis? Han sa själv att det bara skulle vara dumt av mig att polisanmäla honom.

#13 Försökte göra slut med honom för ungefär en vecka sen, men han kommer bara hit (han kom hit och lämnade blommor och sen åkte igen, vi bor 2 timmar ifrån varandra med tåg och buss) och försöker kontakta mig överallt. Han kommer hit när min mamma inte är hemma så att jag inte har något att försvara mig med. Och han får mig att känna mig orättvis bara för att "Han försöker och har ändrats så jävla mycket för mig".

#14 Det är redan svårt för mig att lämna honom.

OlgaMaria
2016-06-15 20:31
#17

Lås dörren och öppna inte ifall han skulle komma. Såna där envisa typer får man helt enkelt vara tydlig och konsekvent med. Han kommer ge upp om du inte ger honom någon anledning att hoppas.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Tibonnanj]
2016-06-15 21:09
#18

Gör du slut med honom och han börjar "stalka" dig så kan du skriva upp någonstans allt han gör, klockslag och dag, ta gärna bilder eller film , i smyg eller så han vet, för ännu starkare bevis. Tala om för honom att du kommer polisanmäla om han inte slutar. Fortsätt dokumentera varje gång han stör dig även om det bara är ett sms. Gör en polisanmälan där du redovisar dina anteckningar och ha med ev film eller bild bevis. Han kommer förmodligen få besöksförbud och kanske till och med böter för att han kränker/trakasserar dig.

Portie
2016-06-15 21:34
#19

Mitt första ex var sån. Extremt kontrollerande och svartsjuk. Hackade sig in i min facebook och tog bort alla killar som var på min lista. Själv kunde han chatta med en massa tjejer men det var inte samma sak enligt honom. Tröttnade och gjorde slut, fanns ingen annan lösning.

behoverhjalp
2016-06-15 22:07
#20

Det är det att när jag gör slut med honom så blir jag svag och kommer alltid tillbaka. Jag har inga vänner (irl) och min bästa vän lämnade mig för att jag fortfarande har kvar honom.

Annons:
MissClue
2016-06-16 00:06
#21

#20 Jag vet att det inte är lätt att lämna en sådan person. Utifrån min egen erfarenhet så blir det inte bättre, det finns inga hopp inom snar framtid att " om allt kunde bli lika bra som då, om jag gör så kanske han behandlar mig som förr". Ingen förutom han själv kan ändra hans beteende och jag tycker inte du ska slösa en minut av din tid och energi på honom.Jag skulle lärt den spolingen en läxa och lämnat honom, accepterar du hans beteende så uppmuntrar du och det hjälper ingen. Men som sagt, jag förstår att det inte bara är så enkelt som att "jag har fått råd från folk att lämna dig och därför gör jag det".. Men snälla försök. Jag vill tro att mina erfarenheter av hemska förhållanden ska hjälpa någon annan men det är inte lätt att nå ut.

I love not man the less, but Nature more…

Cragan
2016-06-16 03:33
#22

#20 för att vara brutalt ärlig du har att välja på att dumpa svinet eller bli en slagpåse, allt jag läst dig säga i hur han beter sig är att han manipulerar skiten ur dig rent utsagt.
o det med slagpåse menar jag bokstavligt talat slagpåse har han slagit förut för en sådan skitsak så kommer det ske igen o igen o igen med div olika ursäkterer om att det varit ditt fel på nått vänster.
polisanmälan ger ett pappers spår som går att följa vid framtida händelser så finns alltid en nytta med polisanmälningar.

Agafia
2016-06-16 09:15
#23

Kontakta kvinnojouren( finns i telefonkatalogen ) de hjälper dig så du inte blir svag och går tillbaka . Du är värd en kille som älskar dig inte som trycker ner dig .

Sarah
2016-06-16 09:42
#24

Finns inget att diskutera, gör slut genast. Våld och svartsjuka kan aldrig leda till ngt bra.

[Tibonnanj]
2016-06-16 10:04
#25

Du är förmodligen svagare och mer ensam nu, med honom,  än vad du kommer vara utan honom.

Marvel-lous
2016-06-16 12:05
#26

Det där är ett beteende jag känner igen från mitt ex; ett svartsjukebeteende som bara eskalerade över tid.
Jag tänker inte säga till dig vad du ska göra men fråga dig själv om du orkar med att han försöker kontrollera vad du gör för jag tvivlar på att det här är något som han kommer att sluta med.

amandain
2016-06-16 12:32
#27

Sen beror det väl på i vilken omfattning man spelar/chattar också. Jag hade en kille en gång som satt uppe hela nätterna och spela och chatta med en viss tjej 99% av nätterna men jag fick bara höra att det "var inget mellan dom alls… bara kompisar" ändå var han mycket mer med henne än med mig. Inte var jag svartsjuk direkt men det var jättetråkigt att han aldrig hade tid för mig. Vi la oss aldrig samtidigt. han satt bara uppe och spela chatta spela chatta spela chatta med henne.

Annons:
behoverhjalp
2016-06-16 15:22
#28

#27 Så år det absolut inte, visst kan jag spela med de på nätterna och så men om min kille frågar om jag vill spela så spelar jag med honom istället, och pratar ALDRIG med dem när jag är med honom! Vi bor inte tillsammans men brukar vara med varandra 2-3 dagar åt gången, då skriver jag inte ens med dem

behoverhjalp
2016-06-16 16:39
#29

Jag har så svårt att lämna när han säger allt som utan dig är det ett helvete, vill inte leva utan dig älskar dig över allt annat, tar dig före allt. Tips på hur man inte tar åt sig av det?

behoverhjalp
2016-06-16 16:39
#30

Jag har så svårt att lämna när han säger allt som utan dig är det ett helvete, vill inte leva utan dig älskar dig över allt annat, tar dig före allt. Tips på hur man inte tar åt sig av det?

Honestyisdead
2016-06-16 17:03
#31

#29 Man tänker på vilket sven han är tex. För tusan han har slått dig och styr ditt liv. Är skit samma att han säger fina saker när du vill gå. Det är tomma ord. Någon som älskar en styr inte och slår aldrig.

OlgaMaria
2016-06-16 19:07
#32

Man får bestämma sig för vad man själv vill och bestämma sig för att stå fast vid det oavsett vad den andre säger. Man kan inte vara tillsammans med någon pga sympati.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Tibonnanj]
2016-06-16 19:45
#33

#29 Precis som Hera säger så är det tomma ord!

Han slänger ur sig saker för att de låter bra. I verkligheten skulle han säkert kunna lämna dig vilken sekund som helst så fort han hittar en annan tjej att "leka med".

Har haft en kille som sa massor fint" du är min värld", " det är du och jag för evigt", "Jag älskar dig", "jag kommer aldrig lämna dig", " du är det enda som gör mitt liv värt att leva". Vi va tillsammans i en månad, varje dag sa han såna saker, sen dumpar han mig på en stadsbuss när vi ska hem till mig. Efter någon vecka vill han ha tillbaka mig. Det tog 2 år och en polisanmälan att bli av med honom.

Din kille bryr sig inte ett sk*t om dig oavsett vad han säger, det är bara ord. Han är för omogen, möjligtvis sjuk i huvudet. Det finns för många bra killar för att man ska slösa tid på en som beter sig som din kille gör. Den dagen du hittar en bra kille kommer du upptäcka att det behövs inga ord för att du ska känna dig älskad.

behoverhjalp
2016-06-16 20:07
#34

#33 Du har rätt. Varje gång vi bråkat och gjort slut har han efter inte ens 2 timmar börjat skriva med en ny tjej.

Annons:
pyromanen
2016-06-17 08:32
#35

#30 Vad man gör när han säger massa fina saker om att han älskar dig. Du lyssnar inte på det och låter bli träffa han så att du inte ger honom tillfälle att prata till dig. Gör slut och stäng helt. Blocka, svara alldrig alls på tel eller sms, öppna inte dörren.

[LarssonA]
2016-06-17 10:57
#36

Herregud! Du får inte spela med vem du vill, du blir slagen när du ifrågasatte vad han gjorde + säkert massa annat.. Mitt råd är Spring, lås dörren, öppna inte, svara inte på sms, byt telenr, flytta hem till nån kompis ett tag om det behövs. Försvinn från jordens yta när det gäller honom. Du kommer att få ett helvete!!!

Effie
2016-06-17 12:28
#37

Min tanke när du undrar vad du ska göra om han sager en massa rart: det spelar ingen roll om han är taskig eller snäll: vill du inte vara med honom,  älskar du honom inte, så gå. Du är inte ansvarig för hans känslor - bara att vara ärlig och sann.

Men jag håller med övriga: det är så lätt att saga en massa vackra ord. Att mena dem, att göra dem, är en helt annan sak.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Corgitok
2016-06-17 13:59
#38

Bort med honom. Om de negativa sakerna i ett förhållande tar över det positiva är det inte värt att fortsätta. Iallafall INTE när det gäller hot och misshandel.

Du kommer att klara detta!

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

behoverhjalp
2016-06-17 20:12
#39

Är det fel av mig att bara blocka hans nummer och allt utan att säga till?

#37 Jag älskar honom, och jag vill egentligen vara med honom men jag vet att det inte går.

obstitant
2016-06-17 21:21
#40

Varningsklockorna är fullständigt öronbedövande här! Det är bra att du har insett att du inte kan vara ihop med honom, det är första steget. Att han blir ledsen när du försöker lämna honom är inte ditt ansvar, han har ansvar för sina egna känslor och att bli lämnad och bli ledsen hör till livet. Har man dessutom själv orsakat uppbrottet genom att vara kontrollerande, svartsjuk och våldsam behöver man VERKLIGEN lära sig bättre sätt att hantera sina egna känslor - och igen, det är inte ditt jobb.  Du kan inte utsätta dig för hans skit bara för att han ska slippa ta ansvar för sina egna känslor.

Om det är svårt kan du ringa Kvinnofridslinjen, 020-505050 dygnet runt. De fattar situationen och varför det kan kännas så svårt, och är bra på att peppa. Det är dags att värna om dig själv!

Sarah
2016-06-17 23:42
#41

Älskar du verkligen honom? Han är våldsam, kontrollerande och elak. Är det inte så att du älskar idén av vad han kan vara, alltså en fantasi?

Annons:
Honestyisdead
2016-06-17 23:46
#42

#39 Det är DET DU MÅSTE GÖRA!

Agafia
2016-06-17 23:55
#43

Älskar du någon som behandlar dig som skit ? Han har verkligen sett till att du Tror du inte är värd bättre ! Han älskar inte dig bara sin makt över dig ……… INGEN har rätt att behandla någon annan illa , slå , kontrollera . Hur mycket du än försöker kommer du aldrig kunna förändra honom , han behöver professionell hjälp innan han ens kan älska sig själv . Varje dag blir en kvinna misshandlad av sin partner och många dör tyvärr .

Em_
2016-06-18 01:46
#44

Du ska göra precis det du behöver för att bli fri från den där killen. Utom olagliga grejer då ;) Att inte ha kontroll över situationen kommer vara extremt jobbigt för honom, och han kommer slänga ur sig var som helst för att få en känsla av av makt igen. Normalt är det schysst att visa hänsyn mot ett (blivande) ex. I såna här fall kan man med gott samvete ge blanka f*n i allt vad ansvar heter. Se till att DU är trygg och lycklig, du kan inte hjälpa honom utan att offra dig själv. Och det är han inte värd.


[Rhonda]
2016-06-18 13:40
#45

Känslomässiga manipulerare är suveräna på att ge andra skuldkänslor.

Var stark! Ändra inte på dig för hans skull! Du behöver inte fråga honom om råd du gör det du själv vill. Tycker han inte om det då är det dags att säga adjö.

hahael
2016-06-19 03:08
#46

Ta ditt pick och pass och dra från rövhatten! Kramar till dig ts

Klart att laxen ska ha en jolle

[Tisstassen]
2016-06-19 14:40
#47

Känns säkert tungt att lämna när du inte har några vänner att falla tillbaka på. Men tänk på att om du lämnar honom så har du alla chanser att skapa nya relationer med bra människor som behandlar sig som du förtjänar, om du stannar kommer du förmodligen att gå miste om alla dessa människor för att han ej kommer låta dig träffa dem. Din bästa vän som lämnat dig pga att du är med honom, kan du inte ta upp kontakten med hen och be om hjälp att lämna honom? Förklara situationen och att du behöver stöd. Jag skulle inte tvekat att hjälpa en vän, även en föredetta vän i det läget

Carmarino
2016-06-20 16:43
#48

Sara Varga har några kloka ord som du nog kan relatera till:
http://www.letssingit.com/sara-varga-lyrics-spring-f%C3%B6r-livet-9t9gmcd#axzz4C8AXCtFl
Lyssna på låten här:
https://www.youtube.com/watch?v=dp4_ftaCr_8


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
behoverhjalp
2016-06-28 00:40
#49

Han skrev nyss "Slår in dina fula tänder ifall du inte ringer". Sen efter ett tag,  "Jag var arg, det är du som får mig så" och sen "Jag skojade ju bara"

Borde jag polisanmäla? Det är ju bara hot och tror inte att han skulle, men hot är ju straffbart det med?

Sarah
2016-06-28 00:50
#50

Glöm aldrig att säga är ansvariga för sina egna handlingar. Det är aldrig ditt fel att han är elak.

behoverhjalp
2016-06-28 02:04
#51

#50 Hade du polisanmält?

Cragan
2016-06-28 04:19
#52

#51 anmäl det är olaga hot o försök få kontakts förbud på han.
det spelar ingen roll om det var ett tomt hot eller ej men dom följande medelandena får mig att tvivla på att det var det

Sarah
2016-06-28 08:32
#53

Ja, jag hade anmält. Han har slagit dig innan och du har all anledning att tro att han kommer göra det igen om han får chansen.

Carmarino
2016-06-28 11:39
#54

#49 Vissa tror att de kan säga vad som helst, bara de tillägger "skojar bara", men det han säger är inget "skoj" utan rent hot. Med tanke på hur han agerat tidigare så säger jag också anmäl honom. Se bara till att du sparar alla hans meddelanden med dessa hot, för annars blir det svårt att bevisa.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

behoverhjalp
2016-06-28 15:02
#55

#54 Tog kort på just det. Har även massa andra screenshots där han säger jävla hora, du är så äcklig, önskar du skulle dö osv.

Känns så svårt att anmäla.

Annons:
OlgaMaria
2016-06-28 15:26
#56

Du måste inte anmäla om du inte vill. Men jag hoppas detta övertygar dig i alla fall om att inte mer ha någon kontakt med honom?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Carmarino
2016-06-28 15:32
#57

#55 Förstår att det inte är lätt, men det kommer bara att bli värre om du fortsätter träffa den här killen. Det är INTE okej som han håller på, och han kommer inte att ändra sig. Läs igenom alla inläggen här ovan, så kanske du ser klarare hur dålig han är för dig.

Om du kontaktar din bästa kompis och gör klart för henne att du ska lämna honom så kommer hon förhoppningsvis tillbaka som din vän. Då kanske du kan be henne om stöd när du anmäler honom? Eller kanske din mamma kan hjälpa dig? Det kommer att vara jättejobbigt för dig att klara av det ensam, så det vore bäst om du kan få stöd från någon du litar på.

Det är definitivt inte fråga om kärlek från hans sida, utan bara makt och kontroll. Ju fortare du kan bli fri från honom desto bättre. Om du inte bryter nu, så är risken att det blir ännu värre, och då kanske konsekvenserna blir väldigt allvarliga. Så snälla, anmäl honom så snabbt du kan.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Em_
2016-06-28 15:40
#58

#55 Har du funderat på att prata eller mejla med någon på en kvinnojour? De vet precis vad du går igenom och kan stötta dig :) Det är inte lätt att slå sig fri när det kanske finns känslor kvar och man klandrar sig själv. Kom ihåg att inget av det här är ditt fel. Du hade kunnat vara den perfekta flickvännen och gjort allt exakt som han ville och han hade ändå drivit ert förhållande till den här punkten tillslut.

Du är väldigt stark som har kommit så här långt på egen hand :) Det finns fördelar med att anmäla men det viktigaste är att mår bra och är trygg. Kvinnojour kan som sagt hjälpa dig att reda ut tankarna lite :) Kämpa på, vi hejar på dig!


Niklas
2016-06-28 17:00
#59

#55: Det är klart att det är svårt att polisanmäla någon man känner. Hans uppförande går dock utanför alla gränser. Om han inte blir stoppad nu är risken stor att han gör ännu farligare saker. Tänk på att du inte har gjort något fel. Det är inte fel att polisanmäla någon som hotar och misshandlar. Att hota och använda utpressning är också en form av misshandel.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

behoverhjalp
2016-06-28 17:26
#60

Det är bara det att såfort jag gör slut så blir han som offret. Då är det jag som är orättvis och elak, och jag är superdum för att han "försöker att fixa" och "du älskar inte mig, du bryr dig inte ett piss om mig" sen går det över till "jävla hora, önskar du dör" osv, och det får mig att må dåligt. FÖr jag vet inte om det är genuint när han blir ledsen eller ifall han bara gör så för att få mig att få skuldkänslor och tycka synd om honom. Tänker hela tiden "men tänk ifall han faktiskt vill fixa det, tänk om han talar sanning" osv. Är så fast det bara går, och har så svårt att bryta loss.

#58 Har funderat på att ringa kvinnofridslinjen men jag vet inte hur/när. Vill helst vara ute ifall jag ska göra det, så att ingen hör.

#56 Ifall jag bara slutar prata med honom så kommer han att komma till min dörr, det vet jag. Jag vet att det här inte är ett bra förhållande men jag vet aldrig vad jag ska göra. Det längsta jag har haft honom blockad och allt är 2 dagar, sen kom han till min dörr och då blev jag svag.

OlgaMaria
2016-06-28 17:31
#61

Om han kommer till din dörr så öppnar du inte och om han inte vill gå så ringer du polisen.

Det du säger är att du inte vet hur du ska bli av med honom och att det inte hjälper att sluta prata med honom. Men som du säger så har du bara testat i två dagar som mest förut. Han kommer att ge sig förr eller senare när han märker att du verkligen inte vill ha med honom att göra. Jag lovar!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

behoverhjalp
2016-06-28 17:43
#62

#61 Känner mig så elak när jag gör slut så att det inte går :( Även fast jag inte borde känna mig elak.

Borde jag bara blockera allt han har utan att säga till?

Annons:
OlgaMaria
2016-06-28 17:48
#63

#62 Ja det tycker jag. Du är inte skyldig honom någonting. Du är inte det minsta elak heller. Det är det enda vapnet han har mot dig - att anklaga dig så att du får dåligt samvete.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Carmarino
2016-06-28 18:02
#64

#60 Att han gör sig själv till offret hör till manipulationen. För det är det han sysslar med. Det är ALDRIG ditt fel, glöm aldrig det.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Cragan
2016-06-28 18:36
#65

#60 som #64 säger allt det där tillhör hans spel för att bryta ner och forma dig till hans egna lilla slav o slagpåse.
är ju nästan så att jag önskar att den jag var för ca 15 år sedan skulle träffat på den där avarten till kille

behoverhjalp
2016-06-28 18:45
#66

Åh det är så svårt.. Jag är så lättlurad. Skäms nästan över att jag fortfarande r tillsammans med honom men är för svag för att avsluta det.

Cragan
2016-06-28 19:09
#67

#66 du är inte lättlurad det är avarten som brutit ned dig till denna punkten o ju mer tid han får desto mer kommer han bryta ner dig.
tag kontakt med en kvinnofrids linje för hjälp du behöver det och tag gärna hjälp av dem att anmäla avarten för både din skulle och för framtida offer.
skulle jag ha plats skulle jag erbjuda en sängplats för gissar på att du ej vill bo i en oisolerad bod med mina höns 🤪

MissClue
2016-06-28 21:48
#68

#66 Jag känner så med dig, var i som det låter precis i samma sits för antal år sedan. Kände mig också elak och var så rädd att gå miste om den perfekta mannen eftersom han lovade gång på gång att vi skulle få det bra. Som jag har skrivit till dig tidigare kan han inte ändra sig själv och du kan inte ändra honom genom att uppfylla hans krav utan han behöver säkerligen hjälp med det av en professionell. Jag stannade tills det var på liv eller död, mitt jag fanns inte kvar och jag ångrar fruktansvärt att jag inte lämnade tidigare. Hade jag gjort det skulle jag inte haft mina vad jag tror är permanenta skador i hjärnan. Jag har fått ett handikapp för resten av livet och för vad?!För att jag tyckte synd om killen. Jag förstår verkligen att det känns omöjligt att lämna honom men gör allt du kan, på ett tryggt sätt. Kom ihåg att de kan drabbas av panik och göra idiotiska saker när de tappar kontrollen. Behöver du gå ut för att ringa kvinnojouren så gör det. Är det svårt att prata kanske du bara svara ja eller nej på deras frågor. Efter det hade jag ringt polisen och berättat, sen kan du välja om du vill göra anmälan eller ej. viktigast är att du på ett tryggt sätt blir av med denna misshandlare. Det är absolut inte han som är offret i denna situationen någonstans. Bara en massa tekniker han använder för att hålla kvar dig i hans trådar

I love not man the less, but Nature more…

Sarah
2016-06-28 21:59
#69

Killar som mördar sina tjejer börjar precis såhär. Manipulerande och "lite" våld, de hotar och ger tjejen dåligt samvete. Det är mördad du riskerar att bli om du fortsätter gå med på den här typen av beteende från killar. Du är värd så mycket mer. Gör slut, säg att du inte vill ha mer kontakt, säg att du polisanmäler om han kommer hem till dig. Visa hans meddelanden för dina föräldrar och kanske även hans föräldrar, berätta att han slagit dig. En normal förälder kommer stötta, skydda och försvara sitt barn i den här situationen. Skicka ett mess till honom så slipper du ta det samtalet. Han har förlorat "rätten" till ett bra avslut.

Annons:
[LadyK]
2016-06-29 01:00
#70

Håller med #69 även om det låter hårt och drastiskt. Min bästa kompis blev mördad som 17-åring i ett "svartsjuke" drama som hennes kille fantiserade ihop. Hon kunde inte göra någonting och när hon till slut fick jobb stack han ihjäl henne. Vid rättegången kom det fram att han behandlat tidigare tjejer på samma sätt som du blir behandlad och jag önskar fortfarande att de vågat anmäla honom för då hade min kompis kanske levt idag.

behoverhjalp
2016-06-29 04:10
#71

#70 Oj… Det är ju jättehemskt. :( Beklagar 🌺 Helt galet att tänka att det faktiskt kan hända mig, får mig att tänka lite mer om det.

Niklas
2016-06-29 09:12
#72

#60: Håll i minnet att han manipulerar dig. Det är en del av den psykologiska misshandeln. Du gör inget fel när du gör slut med honom. Du gör slut därför att han gör fel. Det är inte elakt av dig. Det är det enda rätta. Jag tycker att du ska säga till honom att du gör slut och förklara för honom att det inte är synd om honom för att du gör det. Att han inte är ett offer utan själva orsaken till att du gör slut. Sen kan du spärra honom om du vill slippa höra hans offertal, hot och elakheter. Glöm inte polisanmälan och berätta gärna för folk i din närhet om honom så att de vet.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Corgitok
2016-06-29 14:14
#73

#71 gör slutinnan de blir försent. man tror inte att det händer förrän det sker. ta hand om dig. vi är bara här för att hjälpa.<3

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Agafia
2016-06-29 14:20
#74

#71. Har du inte ringt kvinnofridslinjen ? Där kan du få praktiska råd och stöd i att Lämna honom . Tidigare i tråden finns telefonnumret , det han gör / säger är inte kärlek .

obstitant
2016-06-29 15:42
#75

Ja, ring 020-505050 så fort som möjligt! De kan hjälpa dig att se vad som händer, varför du känner dig "elak",  vad som kan hända om du fortsätter träffa honom, ge dig juridiska råd osv.  Och framför allt ge dig pepp och styrka! Du kan ringa flera gånger genom processen, och de kommer aldrig att döma dig om du inte lyckas/inte orkar med det du föresatt dig utan bara fortsätta peppa dig åt rätt håll. Du kan vara anonym, och det kommer inte på telefonräkningen.

behoverhjalp
2016-06-30 00:38
#76

Ska ringa kvinnofridslinjen imorgon. Men han har hjärntvättat mig så, så det tar emot för att jag är rädd för att förlora honom. Men samtidigt vet jag att det är så det måste vara..

Annons:
behoverhjalp
2016-06-30 00:40
#77

#72 Jo vet att det är det bästa, men det är det jag inte klarar av. Såfort jag säger att det är slut så börjas det med "Va, nej älskling, ******* nej, snälla nej" och det är det jag inte klarar av.

MissClue
2016-06-30 02:41
#78

#77 Åter igen jag förstår hur svårt det är. Vet bara en liten del av ert förhållande men det räcker för att man bara vill dra dig ifrån det för man blir rädd. Hur känner du när han kommer till din dörr de gånger du försökt göra slut? Och hur känner du för övrigt, är du rädd eller rycker du på axlarna när han t.ex hotar dig?

I love not man the less, but Nature more…

Niklas
2016-06-30 08:47
#79

#77: Det var därför jag menade att du kan spärra hans telefonnummer efteråt, så att du slipper få sånt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Carmarino
2016-06-30 11:22
#80

#76 Är du medveten om hur långt du faktiskt har kommit när du skriver "Men han har hjärntvättat mig så, så det tar emot för att jag är rädd för att förlora honom"? Bara det att du vet om att han hjärntvättat dig är ett stort steg framåt.

Sedan kan du ju också fundera över vad det är med honom du är rädd att förlora? Är det att han hotar dig, att han slår dig, att han behandlar dig väldigt illa…? Tror du på något sätt att det är din uppgift att "rädda honom"? Det kan du ändå inte, så för din egen skull, gör allt du kan för att komma bort ifrån honom.

Vi är många här som är oroliga för dig, och vi vill INTE att du ska bli ytterligare en i den förfärande höga statistiken över Kvinnor som blivit ihjälslagna av någon som påstår sig älska henne.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

behoverhjalp
2016-06-30 17:47
#81

#78 Jag blir rädd, jag är alltid rädd för honom. VÅgar liksom itne säga nej för att han försöker få mig att tycka synd om honom eller blir arg. Var hos ett par av hans kompisar på midsommar, dom skulle på fest men jag och han stannade hemma hos dom, var nästan lite rädd över att han skulle försöka döda mig. Samma sak dagen innan, han blev sur på mig och han lämnade mig i sitt sovrum för att gå till toaletten, jag trodde att han hämtade något vasst för att göra illa mig. Även om det inte skulle hända så var det så jag tänkte.

#80 Jo skulle kunna säga att jag ser det som min uppgift att rädda honom.  Och jag är mest nog rädd över att, som någon annan skrev att jag älskar iden av vad han kunde ha vart, att förlora det. Och att förlora alla fina saker vi gjort. Jag går hela tiden på att han säger att han ska ändras och så, pratade telefon med honom förut och han grät och sa massa saker som "Jag vet att jag har varit dålig ,det är allt mitt fel, jag ska ändra mig" osv. Det är därför jg inte kan prata med honom, det är därför jag bara måste sluta prata med honom helt utan att säga till annars klarar jag inte av att blockera sen. Har inte ringt kvinnofridslinjen än, men jag ska göra det lite senare tänkte jag.

behoverhjalp
2016-06-30 21:53
#82

Ni tycker inte att det skulle vara fel att bara blocka honom och ta bort honom överallt, utan att säga till? För det är när jag skriver som jag inte klarar av att blocka honom för att då kommer skuldkänslorna på en gång.

Corgitok
2016-06-30 22:27
#83

#82 Blocka honom, vad som helst! Stora framsteg och bara bra att bli av med honom. Dock tror jag det är bra om du anmäler också då han kan undra och kanske komma hem till dig. Kan sluta illa om du inte anmäler. Ring kvinnofridslinjen

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Annons:
MissClue
2016-06-30 22:46
#84

#82 jag vill bara råda dig att göra det som känns tryggast. Den rädslan du beskrev i #81 är fruktansvärd..usch..Jag kände precis samma när jag försökte lämna mitt ex, minns att jag satt bredvid honom och förklarade igen att jag inte ville vara ihop längre och han tar upp en matkniv och bryter den på mitten. Jag var säker på att hugget jag väntat på skulle komma då. Har du berättat för någon runt om dig vad du går igenom? Har du en backup-plan om han kommer hem till dig om du blockar honom?

I love not man the less, but Nature more…

Sarah
2016-06-30 22:49
#85

Prata med dina föräldrar? Som jag förstår det är ni så pass unga att iaf han bor hemma. Låt dem hjälpa dig genom det här. Om det här hände min dotter skulle jag riva upp himmel och jord för att hjälpa henne. Det skulle de flesta föräldrar göra.

behoverhjalp
2016-06-30 23:18
#86

#84 #85 Usch ja. Jag har berättat för min mamma, Hon jobbar som lärare så hon är hemma hela tiden då hon har sommarjobb, annars är min syster alltid hemma också. Om han kommer hit så öppnar jag inte och ifall han vägrar gå tänker jag att jag ringer polisen.

MissClue
2016-06-30 23:31
#87

#86 Jättebra 👍

I love not man the less, but Nature more…

behoverhjalp
2016-07-01 01:28
#88

Jag menade självklart sommarlov i #86 .. Förlägen

OlgaMaria
2016-07-01 09:46
#89

Absolut kan du blocka honom utan att skriva något innan. Gör det som känns enklast för dig!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Corgitok
2016-07-01 10:42
#90

Så starkt av dig!

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Annons:
Agafia
2016-07-01 11:38
#91

Som mamma skulle jag bli förbannad om någon behandlade min dotter på det sättet ! Vet inte hur ung du är , bryt all kontakt med honom , du är värd så mycket bättre . Be din mamma /pappa ta ett upp det hela med hans föräldrar , det kanske tar skruv!

Niklas
2016-07-01 14:04
#92

#82: Det viktigaste är inte hur du gör slut utan att du gör det. Gör det som funkar bäst för dig.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

behoverhjalp
2016-07-03 06:29
#93

Han kom hit utan att säga något. Så att jag inte skulle kunna ha något val. När han kom hit, så började vi bråka och allt. Han slog mig med en kudde, min mamma kom in och pratade lite med oss. Sen så sov vi, och sen var det typ bra för ett tag. Sen så spelade vi ett spel på mobilerna, och han blev jättearg i omgångar, han slog mig en gång på smalbenet och massa smågrejer, sen så slog han iväg mitt ben. Han började kittla mig och jag får panik av det, låg i typ 20 minuter och sa arr han skulle sluta och försökte med hela min kropp att få bort honom. Han är mer än 30 cm längre än mig och större och starkare, men han vägrade sluta. Sen så ville jag sova, men han ville bara spela sitt spel. Sen så började han vara jätte passiv aggressiv, och sa saker som att jag skickat massa bilder till dom, att jag "råkade" ta bort man bilder och att jag råkade ta bort dom, och "skyll inte på mig ifall jag addar massa tjejer och skickar nakenbilder och allt". Sen sa jag att du får gå, eller så får du lägga dig ner och sova. Han gick, nu sitter jag i trappuppgången för att han inte ska komma tillbaka, och har honom i telefon. Han säger "Men lämna mig då!?!? Du mår så jävla dåligt med mig så lämna mig bara så du kan spela med dina jävla vänner, kom igen du har gjort det förut då får du ju som du vill, du klagar ju så jävla mycket på mig dom är ju helt perfekta, du är ju så jävla kåt i dom! Välj vad du vill bara du väljer nu, dom igen eller nej?" Hör att han använder sin vanliga röst nu, låter inte ett dugg som att han gråtit.

behoverhjalp
2016-07-03 06:35
#94

Nu kom han hit igen och sa massa, och sen sa jag "Har ingen lust att lämna dom för dig" och han sa bara "IGEN!!! IGEN!!!" Och slog sitt huvude jättehårt i portdörren så den flög upp, kastade ut sin keps och gick

Sarah
2016-07-03 08:45
#95

Men varför fick han stanna?? Varför skickade inte din mamma iväg honom?

Agafia
2016-07-03 09:47
#96

Varför släpps han överhuvudtaget in !

hahael
2016-07-03 15:17
#97

Nu vill jag verkligen inte låta dömande och det är SJÄLVKLART inte ditt fel men varför i självaste fick han stanna? Ringde du kvinnojouren?

Klart att laxen ska ha en jolle

Annons:
[LadyK]
2016-07-04 00:49
#98

Men herre… Släng ut honom, om han inte går så ring polisen killen är ju rent ut sagt livsfarlig.

[lillelull]
2016-07-04 03:26
#99

Jag får riktigt ont i magen av att läsa allting som händer dig, riktigt obehaglig känsla bara sprids och jag börjar faktiskt oroa mig för att något allvarligt kommer hända. 

Varför låter din mamma honom stanna? 

Släpp inte in honom mer, ring polisen om han kommer dit igen, gör anmälan så du kan få ett besöksförbud.

Något måste göras för detta är så otroligt otäckt och det är en väldigt farlig situation du befinner dig i..

Han är troligt ostabil och oberäknelig och det är precis så här det börjar innan det går för långt.. ( Det har redan gått alldeles för långt självklart)  men så långt att han kanske skadar dig så allvarligt att du får men för livet ( inte bara psykiska ) och i värsta fall leda till en dödlig situation.

obstitant
2016-07-04 10:28
#100

TS, det här är verkligen inte bra. Jag förstår alltför väl att du är förvirrad och att det är svårt att hantera, men du MÅSTE få bort honom innan något värre händer.  Släpp inte in honom igen. Prata med din mamma, förklara att han är dum mot dig och att du behöver hjälp med att hålla honom borta.  Och snälla, snälla, ring Kvinnofridslinjen och låt dem stödja dig i hur du ska hantera varje steg!

behoverhjalp
2016-07-06 17:11
#101

Sa till honom att jag inte vill prata på ett tag, men självklart har han skrivit varje dag iallafall.. Och så har jag skrivit "Nej, jag vill inte prata" men han är omöjlig och kan aldrig acceptera vad jag vill.

Idag runt 8.40 på morgonen så skrev han "Aa godnatt då, är inte ens värd ett godnatt fan vad jag grinar, nog har du lagt till han igen". Jag väcktes men låtsades bara sova, sen ringde han och jag sa bara "Vadå?" sen sa jag godnatt och hejdå. Sen ringde han igen!? Och sa "Behöver dig nu måste prata" men han kunde inte acceptera att han redan väckt upp mig och att jag ville fortsätta sova. Så började han bråka och jag sa "Tänker inte slösa en mer minut på detta, godnatt". Han skrev bra "NEJ!!! BEHÖVER DIG NU!!! Om du bara kunde bry dig om oss", sen satte jag mobilen i "stör ej"-läge så han inte kan ringa/skriva (eller så att jag inte märker ifall han gör det) och somnade.

När jag vaknade så hade jag 25 meddelanden på sms, 1 på snapchat, 2 missade samtal och kanske 7 meddelanden på ett annat ställe. Han skickade bilder på när han skär sig, varför gör han så? Det är inte första gången. Han kunde inte ens acceptera något så litet att jag inte vill prata telefon med han, något han ALDRIG varit där för mig och gjort, varesig vi bråkat eller inte. Jag märker ju hur (förlåt för ordvalet) störd han är, det är läskigt hur han håller på så. Är det bara för att han vill återfå kontrollen över mig?

hahael
2016-07-06 17:15
#102

#101 det låter säkert kallt men att han skär sig etc är inte ditt problem. Blocka honom överallt, han är inte värd din dyrbara tid och framförallt är han är farlig. Säger du rakt och enkelt "jag vill göra slut"` eller framför du det på ett annat sätt som han förvrider till att du fortfarande vill vara med honom eller dylikt?

Han försöker få dig att känna skuldkänslor och lura in dig i hans "fälla" igen med det beteendet

Klart att laxen ska ha en jolle

Sarah
2016-07-06 17:40
#103

Ja han vill bara få tillbaka kontrollen. Fall inte för det. Ring hans föräldrar och berätta att han gör sig illa, sen är det deras problem. 

Ett ex till mig hotade med att ta livet av sig om jag gjorde slut. Just då var han hemma hos mig, men han bodde i Nederländerna. Jag bodde långt ute i skogen och enda sättet att ta sig därifrån var med bil. Mitt svar på hans hot var att be honom packa, sen körde jag honom till Centralen i Stockholm. Det var frost ute och mitt i natten, men jag slängde ut honom ur bilen och stängde av telefonen. När jag kom hem skickade jag ett mess till hans bästa kompis så att ngn skulle veta vad som pågick. Hade också huuuuur många meddelanden som helst när jag slog på telefonen, men jag bara ignorerade, svarade inte på ngt. Till slut slutade han.

obstitant
2016-07-06 17:47
#104

Ja, han försöker manipulera dig till att göra som han vill. Det har ju funkat förut när du har försökt lämna honom att visa hur dåligt han mår och att envisas och pressa dig. Det här är ditt styrkeprov! Det är precis i det här läget du måste sitta på händerna och låta bli att svara honom. Du har sagt vad du vill. Du behöver inte förklara mer. Iaktta gärna vad som händer i dig, vilka tankar det är som poppar upp och gör det svårt att hålla fast vid vad du har bestämt, men låt dem inte vinna.

Han är säkert ledsen, rädd och arg just nu. Det är inte roligt att bli lämnad, eller att känna att man är på väg att bli lämnad. Men det är HANS KÄNSLOR, HANS ANSVAR. Det ingår i livet att bli besviken, att relationer tar slut och att man blir ledsen. Kan han inte hantera det är det upp till honom att söka hjälp eller hitta egna sätt att hantera det på.  Ditt ansvar är att skydda dig själv.

Annons:
MissClue
2016-07-06 18:07
#105

#101 Detta måste sluta nu för bådas skull. Klart han skär sig för att du ska känna dig tvingad att ha kontakt med honom, han är mycket väl medveten om vilka punkter han ska trycka på för att du ska reagera. Han behöver hjälp, det är ju ingen vilsen tonåring utan han är ju 23 år, dags för honom att ta tag i sina problem. Men han inser väl inte att han har några utan han skyller väl allt på dig?

I love not man the less, but Nature more…

Honestyisdead
2016-07-06 19:32
#106

Blockera honom. Så länge du svarar på något göder du honom.

behoverhjalp
2016-07-06 20:24
#107

#105 Japp. Tillsammans med bilderna skrev han "Kolla hur du får mig att må".

Honestyisdead
2016-07-06 20:55
#108

Som sagt. Blockera. Du är också vuxen och måste sätta ned foten.

MissClue
2016-07-06 21:38
#109

#107 Värsta är att sådant sätter sig långt in och skadar en även om förnuftet vet att man inte bär något ansvar över det.

I love not man the less, but Nature more…

Sarah
2016-07-06 22:48
#110

Inget av det här är ditt fel! Jag hoppas att du förstår det.

Agafia
2016-07-06 23:02
#111

Har du ringt kvinnojouren än ?

Annons:
behoverhjalp
2016-07-08 15:32
#112

#111 ja.

Han håller på att lägga upp bilder på oss på instagram, massa "Jag har världens bästa flickvän balablabala" såg det på "explore" sidan. Jag förstår inte vad han har så svårt att acceptera.

Carmarino
2016-07-08 15:53
#113

#112 Han räknar säkerligen med att du ser att han lägger upp bilder och läser vad han skriver. Det är ytterligare ett led i hans försök att kontrollera dig.

Nu när du har börjat bli hårdare och avvisa honom så börjar han plötsligt visa sig jättegullig och rar för att du ska ångra dig. GÅ INTE PÅ DET! Det kommer att ändras tillbaka till det gamla vanliga bråket/våldet direkt, om du ger efter.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Honestyisdead
2016-07-08 16:01
#114

#112 Blockera honom överallt så du inte kan se hans trams. Bara onödigt att utsätta dig för det. Blockera precis överallt!  Öppna inte om det ringer på dörren.

Ju fortare du gör detta ju fortare kommer det gå över och du kan börja ditt nya liv.

MissClue
2016-07-08 17:58
#115

#112 som Carmarino skrev, Gå Inte på Det! Enbart ren manipulering

I love not man the less, but Nature more…

behoverhjalp
2016-07-08 18:30
#116

Nej, jag sa inte att jag tänker ge efter. Förstår bara inte vad han inte kan acceptera. Fast iofs "sluta" är ett ganska okänt ord för honom. 🤓

MissClue
2016-07-08 21:59
#117
MissClue
2016-07-08 21:59
#118

#116 kanske för att han har noll respekt för dig och dina ord samt beter sig som ett litet barn när han inte får som han vill.

I love not man the less, but Nature more…

Annons:
behoverhjalp
2016-07-11 19:09
#119

Han är helt blockad nu. Än sålänge har han inte gjort massa nya konton överallt för att kunna kontakta mig och han har inte heller kommit hit till mitt hus.

För några dagar sen.. Kanske 2, så skrev jag och han och han trodde att vi fortfarande var tillsammans och då började vi bråka och jag sa bara att det var slut. Han hotade med att döda sig själv, han skickade bilder på när han skar sig i armarna (och tydligen i ansiktet också) och skickade massa bilder på att han hängde upp rep osv och satte det runt halsen. Jag pratade med min mamma och vi ringde polisen och sa detta, och de åkte till hans hem. Så att hans mamma vet att han är instabil, (han bor hemma hos dem) så jag slipper känna mig som någon som ska rädda och stabilisera honom. Hans mamma ringde mig lite senare och sa "Tack för att du ringde, det var gulligt".

Sen igår så skrev vi igen (dumt nog) och jag fick panik och blev arg över att han vägrade acceptera, och frågade honom hur han kan tänka sig att han ska acceptera mig senare i ett förhållande när han inte ens kan göra det nu (han såg oss fortfarande som tillsammans). Det fortsatte ett tag med "Du kommer aldrig ångra dig igen om du tar tillbaka mig, vill att du ska träffa nya jag, har tränat på det sen i torsdags, bara en chans till", tills han började bli som han brukar vara, som är en av de sakerna som han lovat så många gånger att inte göra. Och sa "Hahaha asså du är så jävla otrogen, kolla bara hur du är, så jävla kall" ungefär (minns inte helt). Han tyder alltså på att jag är otrogen bara för att jag inte vill vara tillsammans med honom. Sen skrev han "hahahahorahahah", så han kallade mig hora. Och då fick jag nog, sa "Jag blockar dig nu och du skulle bara våga göra nya konton för att kontakta mig eller komma till mitt hus".

Anledningarna till varför jag inte gjort slut förut är för att han har lagt allt på mig. "Kan inte leva utan dig, kommer aldrig klara min utbildning utan dig, kommer ta livet av mig". Kände mig så skyldig att rädda och hjälpa honom, även fast jag inte kunde.

Corgitok
2016-07-11 20:43
#120

Snälla ring kvinnofridslinjen. Bli av med det där jävla kräket! Hitta någon frisk man som kan få dig att känna dig älskad och bra!

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

OlgaMaria
2016-07-11 20:57
#121

Jättebra att du pratade med din mamma och att ni gjorde som ni gjorde! Jag hoppas han snart ger sig.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

behoverhjalp
2016-07-11 21:27
#122

#120 Va? Jag har ju ringt dit. Och jag har också gjort slut med honom.

#121 Det känns ju lite tufft, men det känns inte så annorlunda från när vi faktiskt var tillsammans.

Sarah
2016-07-11 21:28
#123

Varför är det viktigt att ringa kvinnofridslinjen? Ts och hennes mamma, samt killens mamma hanterar ju saken bra nu.

obstitant
2016-07-11 21:41
#124

Du hanterar det jättebra! Att ringa polisen när han hotade med självmord var helt rätt sak att göra, han kanske behöver hjälp men det är inte du som ska ge den. Bra också att hans mamma vet om hur han mår.

Det var ju en väldigt tydlig illustration av den här typen av löften om förändring att hans "nya jag" som han övat på ända sen i torsdags inte ens höll ett helt samtal… Hoppas han accepterar att det är slut och håller sig borta nu.

Agafia
2016-07-11 21:49
#125

Låter som om hans föräldrar ska söka hjälp till sin Son omgående ! Bra att du satt upp gränser nu .

Annons:
Corgitok
2016-07-11 21:50
#126

122 Oj förlåt. Läste att du inte gjort slut alls.

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

behoverhjalp
2016-07-11 21:54
#127

#124 Jo precis. Känner också, att ifall han inte ens kan acceptera att jag inte vill skriva/prata/träffas så hur ska han acceptera sådant och annat när vi faktiskt är tillsammans. Det går inte ihop i mitt huvud.

#126 Det gör inget, det är mycket att läsa. :)

behoverhjalp
2016-07-13 11:39
#128

Nu börjar känslorna att jag saknar honom komma.. Typ som att nåt saknas, känner mig tom typ. Varför kommer de nu, varför kom de inte direkt när jag blockade honom? Har ju bara gått två dagar så förstår att jag måste ge det tid, men lite jobbigt är det. Var igår på stället där jag alltid gick för att åka till honom för att träffa 2 nya kompisar, och när jag skulle åka hem så fick jag konstiga känslor och grät nästan. Vet inte om det berodde på det eller att det var så stelt med de nya kompisarna.

Tänker hela tiden på hur han mår, känner mig fortfarande elak som gör detta.

EDIT: Vet att jag inte borde kollat men kollade hans instagram och såg att han redan har börjat skriva med nån ny tjej, laddat upp bilder och skrivit massa hjärtan osv, så vet inte om jag saknar honom så mycket längre Funderar

obstitant
2016-07-13 12:07
#129

Det är ok att vara ledsen över att det inte blev den relation du hade hoppats på, och sakna det som var bra (antar att det ju måste ha funnits nånting som gjorde att du var tillsammans med honom) så länge du kommer ihåg att det inte var värt det och att det inte var ett alternativ att fortsätta.  Hyggligt ändå av honom att göra det lättare för dig genom att raskt gå vidare. 😐

Effie
2016-07-13 12:23
#130

Det är väl klart att det känns konstigt och tomt. Det gör det när en relation tar slut, vare sig man vill ha kvar den eller inte. "Vem är jag, på egen hand?" Acceptera känslorna; de går över. Hitta på något du vill göra, utan honom. Ha kul.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

behoverhjalp
2016-07-17 13:39
#131

Imorgon så har det gått en hel vecka utan att prata med honom helt.

Carmarino
2016-07-17 16:16
#132

#131 Grattis och Bra Jobbat!!! Fortsätt så. 🤗 🌺 ✨


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Agafia
2016-07-17 23:13
#133

#131. Starkt , en dag i taget och vet att du är värd något bättre 🌸

[LadyK]
2016-07-18 01:41
#134

Starkt av dig!

Niklas
2016-07-19 08:41
#135

Bra!


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Carmarino
2016-07-25 23:49
#136

#131 Hur har det gått?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Honestyisdead
2016-07-25 23:54
#137

Ja hur har det gått?

behoverhjalp
2016-07-31 23:26
#138

Allt jag skrev försvann. Så orkar ej skriva om, så det får räcka med ett Det går bra, har fortfarande inte pratat med honom! 👍

Agafia
2016-08-01 00:11
#139

👍

Annons:
Carmarino
2016-08-01 09:12
#140

#138 Jättebra! Vad glad jag blir!Glad🌺❤️


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[LarssonA]
2016-08-01 11:17
#141

Härligt!!

Upp till toppen
Annons: