Annons:
Etikettvänskap
Läst 1378 ggr
Calcifer
6/16/16, 3:13 AM

Försoning med internetvän.

Jag har/eller hade en internetvän jag tyckte mycket, mycket om.  Pga en del omständigheter där min PTSD (post traumatic stress disorder) slog till pga något som sas (som var menat väl, men min sjukdom fick bara panik, panik, panik och ilska) så gick det i stöpet Nu skäms jag för mycket för att ta första steget till att åtminstone prata ut om det och jag hatar mig själv för det. Så himla mycket kan lösas genom en ursäkt och det är inte så att jag bävar inför att be om ursäkt, däremot har jag fått för mig att personen i fråga hatar mig och vill att jag ska bli typ påkörd av en bil eller få skörbjugg eller nåt så jag vågar helt enkelt inte.

Vad ska jag göra? Är hemskt ledsen och skäms som sagt. Dessutom skulle jag försöka ta upp vänskapen igen eller åtminstone be om ursäkt kräver det att jag delar med mig av personliga saker som jag hållit hemliga hela mitt liv och jag vet inte hur jag ska klara av det. Känns som om hur jag än gör så skjuter jag mig själv i foten och jag mår dåligt på riktigt över det.

Tips?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
kim1980
6/16/16, 3:48 AM
#1

Hum det där känner jag igen lite . Visa killar har reagerat kraftigt. . Nu kan jag känna av att han ångrar sig jätte mycket. Men inte går har såna hata tankar. Jag anser det inte är min förlust lacka ur el spåra ur.. Skulle han förmåga starta tråden igen.. Så tar jag i mot i så fall. Men för mig spelar det ingen roll.. Om du har fastnat alltså svårt släpa. . Så finns medium . Jag kör den vägen i stället. . Men är jag det.. Har personen valt bort mig så är det inte mitt bekymmer liksom. Att komma på efter åt när fågeln har flugit i väg ! Jag jagar inte .. så vill du testa igen så testa då .. Du har inget förlora tycker jag..

kim1980
6/16/16, 4:09 AM
#2

Förbaskat tragiskt att gjorden ska gå under för dig själv för inte blev som man önskar.. Mycket jag har velat. Men i bland går det inte . Det respekterar jag . Helt klart måste du hitta ett sett plöja genom det hela. Gå må dåligt så mycket för sånt . Det finns fler speciella personer . Skaffa sån här änglar kort . Det ska jag jaga rätt på.. Fast helst i butik. Inte via nätet låg till lit till det .. Åker hellre värsta fall till större stad i värsta fall.. Så här års mår jag fruktansvärt dåligt. . Så sån kortlek bilder kan göra hela nån glimt i det svarta ..

reguri
6/16/16, 4:11 AM
#3

Ursäkt eller släppa personen är enda vägarna att gå imo.

Om du väljer ursäkt, så tänk på hur det skriver det. 

"Förlåt men jag mådde så illa pga xxxx" är undanflykter (visst, det är en riktig förklaring, men det kan ses som att du spelar ner vad som hände och gör så det handlar om dig.)

Att skriva att du hatar dig själv, eller på annat sätt mår väldigt dåligt av vad som hände får oftast motsatt effekt = det är deras "fel" att du mår dåligt och de känner att de måste gottgöra DIG, fast det var tvärtom. När du ger en ursäkt så ska det inte handla om dig, utan om personen du sårade.

samt "snälla förlåt mig" = du sätter press på personen att förlåta dig. Inget kul när man är genuint upprörd med någon och de pressar för en förlåtelse man kanske inte ens känner för.

T.ex: Skriv att du är ledsen för vad som hände. Du vet att du sårade personen, och att de inte förtjänade vad du gjorde. Skriv att det finns anledningar till vad som hände, och om de skulle vilja så kan ni prata om dem samt prata om hur ni gör så det inte händer igen. Skriv också att du förstår om personen inte vill.

Calcifer
6/16/16, 4:31 AM
#4

Nu om sanningen ska fram var det inte så att jag var omotiverat otrevlig. Det berodde på en verklig händelse som INTE begicks utav mig. Så att krypa till korset är helt uteslutet då jag inte är djävulen själv som svinat mot någon annan.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

kim1980
6/16/16, 4:37 AM
#5

3# kan även vara så att personen själv på skynda . Sen det satt fart så vart det mer svårare en vad personen inte tänkte på från början. . . Om är dragning kraft så blir det väldigt spicellt . Men för det kommer man inte överens. Då rinner det ut i sanden. . Men vist hänger det på dig själv # 0 .

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Maria
6/16/16, 9:20 PM
#11

Kim1980, Du skriver helt obegripligt och varför så många inlägg?

#0 Jag hade nog bett om ursäkt men kanske inte med en så invecklad förklaring utan om ni tar upp kontakten igen så kan ju en förklaring kanske komma senare.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
6/16/16, 9:58 PM
#12

#5 Säger till dig en sista gång nu. Sluta skicka en massa inlägg i trådar. Skriv ett inlägg och vänta på svar istället för att spamma en massa.

Har raderat fem stycken nu. Det är nog nu.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[LadyK]
6/16/16, 11:49 PM
#15

Medium? Änglakort? 
Fattar inte vad du skriver om och på vilket sätt det hjälper…

TS om du känner att du överreagerat är kanske en ursäkt på sin plats. Man behöver inte göra en stor sak av det utan skicka en ursäkt och se vad som händer.

Calcifer
6/17/16, 3:01 AM
#16

Det är inte så lätt när jag anser att Jag har rätt och de tycker de har rätt. Vill inte ha mer bråk för det orkar eller vill jag inte. Men som sagt att ta först steget skrämmer mig totalt pga diverse diagnoser.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Devya]
6/17/16, 10:26 AM
#17

Du säger att mycket  kan lösas genom att be om ursäkt, så  varför inte börja där? Någon av er måste väl sväja sin stolthet? 

Ibland måste man be om ursäkt även om man vet att man själv har haft rätt.

[Hadraniel]
6/17/16, 3:32 PM
#18

Det där låter som en typisk situation där ni upplevt det hela på helt olika sätt. Förmodligen känner även den andra personen att det är du som överreagerat eller gjort fel. Alltså är ni nog ganska låsta till någon av er ber om ursäkt då ingen av era subjektiva upplevelser lär ändras.

Du behöver ju inte be om ursäkt för det du gjorde eller sa om du tycker det var rätt handlat utifrån ditt sätt att se på det. Däremot kan du ju alltid be om ursäkt för att du sårat personen ifråga och berätta att du vill att ni ska få en bra relation igen. Att be om ursäkt för och vara ledsen för att man gjort någon illa innebär ju inte nödvändigtvis att man tycker att man gjort något fel eller att man skulle välja att handla annorlunda om en liknande situation dök upp igen.

[LadyK]
6/18/16, 12:58 AM
#19

Man kan be om ursäkt för att ha sårat den andre utan att be om ursäkt för det man uttryckte, om du förstår hur jag menar. Jag kan ibland behöva be om ursäkt för sättet jag reagerade inte för att jag reagerade.

Upp till toppen
Annons: