Annons:
Etikettförhållande
Läst 2069 ggr
[Allanboysen]
2016-06-18 23:13

Killar

Jag är ingen sådan tjej som pratar särskilt mycket kille med min mamma. Det händer, men vi är helt olika, därav det så sällan hamnar på tal då hon tycker jag har helt fel åsikt.

jag är 14, snart 15 år gammal.

För mig har alltid pengar, status, utseende och självklart känslan varit viktigast. Det är dem kraven jag har. Jag skulle aldrig kunna visa mig med en kille jag anser vara ful, skulle tycka det var oerhört pinsamt och det skulle aldrig funka.

Min mamma tycker att bara man tycker om varandra så är allt perfekt. Kärlek är kärlek.

Jag har alltid haft status i skolan, har alltid kunnat vara vän med dem som inte har samma nivå med mig, men umgås helst med mina vänner som då har status. Men när det kommer till killar har rika familjer, och utseende varit viktigt för att det ska funka.

Min mamma har försökt få mig att ändra mig, Nu var det något år sedan jag hade kille senast, bryr mig inte riktigt. Vill inte häller ha kille eftersom jag har så stora ambitioner och mål. Jag börjar åttan till hösten, och satsar på att komma in på ett rymdgymnasium, för att senare i livet kunna få jobb på NASA vilket är min största dröm.

Har därför inte riktigt tid eftersom jag inte kommer inte vara bofast, utom kommer flytta många mil åt varje håll.

Skriver bara av mig, vad har ni för killsmak, livsambitioner osv?

Annons:
Honestyisdead
2016-06-18 23:26
#1

Du är väldigt ung och det märker man i ditt inlägg. Du är ytlig just nu. Men tro mig. När du blir kär på riktigt kommer du tänka annorlunda.  Man väljer inte vem man blir kär i. Man kan ha sina "krav", men dom suddas ut när kärleken slår till. Jag lovar ;)

[Allanboysen]
2016-06-18 23:41
#2

#1 okej. ;) Har sett många människor, tom mina föräldrar. dem trodde på kärleken, och trodde att dem var soulmates. Utifrån deras förhållande syntes det tydligt att det aldrig skulle hålla i längden. Vilket det inte gjorde heller och dem skildes för 5 år sedan. Helt annan story, men det jag menar är att bara för att man äldre kan man väl inte allt? jag menar, ingen blir ju fullärd. ;)

Känns som att det blev ganska fördomsfullt eftersom jag skrev ut min ålder.

smellcaramell
2016-06-18 23:44
#3

#2 Tror att folk förstått att du var ung även utan att du skrivit ut åldern. Dock finns det ju folk som är ung "mentalt" trots att födelsedatum säger nåt annat. Men som #1 säger, när love strucks kommer du falla oavsett hur personen ser ut, har för kön eller lön.

Garnnystanet
2016-06-18 23:50
#4

Bättreatt man mår bra än att det ser bra ut utåt sätt. Vill man att det ska se bra ut för andra kommer man tillslut att må dåligt då man kanske inte alls trivs med det inom sig själv.

____

Medarbetare på Autism.

[Allanboysen]
2016-06-18 23:51
#5

#3 fast nu känns det som ni missförstod mig lite. Självklart tror jag på kärleken och tycker att känslan är viktig i en relation men att det ska finnas mer än så. :)

[Allanboysen]
2016-06-19 00:00
#6

#4 se bra ut även för sig själv.

Annons:
[Vårnatt]
2016-06-19 00:30
#7

Att prata om ekonomi som väldigt ung har jag inte hört så mycket. Rika föräldrar? Skulle du alltså välja bort en kille för att hans föräldrar inte var tillräckligt rika för att det är så viktigt för dig? Skulle du välja bort världens härligaste kille för att han inte är tillräckligt populär i skolan?
Själv tycker jag kemin är viktigast. Framförallt att man kan skratta ihop. Attraktion är väldigt viktigt så klart, men ju äldre jag blir desto mer märker jag att det inte finns några fasta preferenser utan helheten, både insidan och utsidan är det som gör intrycket. Tidsmässigt så handlar det ju om att man tar sig tiden, dvs att man prioriterar det man mår bra av. Om du tycker att mycket annat är viktigare än att ha en kille så är det ju bara att köra på det. Jag var inte heller superintresserad av sånt i den åldern, jag var fullt upptagen med att hitta mig själv och komma på vilket sorts människa jag ville bli :)

Honestyisdead
2016-06-19 00:45
#8

#2 Nej man kan inte allt för att man är äldre. Däremot vet man mer när man varit kär. Kärleken har inget utseende.  Det ytliga du nämnde försvinner.

oh-la
2016-06-19 10:43
#9

Jag har själv alltid haft en del krav, eller krav och krav… Jag har väldigt svårt att vara med en människa utan ambitioner och driv. Är själv driven och ambitiös. Har också alltid dragits till intelligenta killar. Däremot kan jag säga att det där med vad föräldrarna tjänar är helt oviktigt och det kommer du troligtvis släppa. Att föräldrarna tjänar pengar säger ingenting om hur barnen är. Det är inte deras pengar så det kan lika väl sluta med noll och ingen inkomst för deras del. För mig är personens egen ambitionsnivå viktigare, och föräldrarnas bedrifter lika med noll. Det är inte deras pengar som betalar familjend lån om man säger så. Sedan ja, jag skulle ljuga om jag sa att utseendet inte spelat roll. Jag blev inte tillsammans med min man för 10 år sedan på gymnasiet för hans fantastiska bedrifter utan för att han var snygg och jag blev jätteattraherad av honom. Jag har haft jättetrevliga killar mitt liv som inte attraherat mig, hur fina, gulliga och duktiga dom än är. Utseendet har helt enkelt inte tilltalat mig. Kanske är jag ytlig, jag vet inte, men jag måste attraheras av hela paketet för att fastna. Att mina preferenser på hur en snygg man ser ut kanske inte stämmer överens med andras får jag leva med :P tack och lov är vi alla olika. Sedan hade jag och min man inte kommit längre om han inte varit otroligt smart, ambitiös och inte rädd för att utmana mig. Det var det som gjorde att jag stannat i 10 år, gift mig med honom och väntar hans barn.

[Allanboysen]
2016-06-19 11:47
#10

#7 nej självklart inte bara det. Det kan jag inte svara på. Om han är intelligent, snäll, ser bra ut och rolig så skulle jag inte välja bort honom. Det är ju självklart inte så att jag går och checkar av så allt stämmer, verkar som ni tror det? 

Men som #9 sa, allt måste finnas med för att man ska fastna. :)

[Vårnatt]
2016-06-19 13:08
#11

#10 du skrev ju att det var viktigt för att det skulle funka. Men om du är ambitiös själv så behöver du väl inte en kille (eller en killes föräldrar) som har mycket pengar? det kan du väl stå för själv i framtiden då? :) Om man väljer att plugga inom något som man tycker är intressant, och har bra möjligheter till jobb efteråt så har jag själv märkt att det liksom inte spelar någon roll. Man kan vara väldigt ambitiös men det kan yttra sig på andra sätt än att få mycket pengar. Drivna människor däremot är det ju alltid kul att umgås med!

frejaspluto
2016-06-19 14:16
#12

Du är snart 15 år , jag har varit själv där, fortfarande ung . Jag var jätte utseendefixerad, det är jag idag fortfarande , inte säljs mkt som förut det .r vissa detaljer jag vill ha, som tex, jag har långa naglar mkt färger, när dom är fräschast så går jag utan smink, bad har day, sminkar jag mig ( bara bas) har snyggt hår så behöver inte mkt för att se bra ut, en snygg frisyr gör allt!!! jag kommer inte bli som många " glömmer" sig själv när man har träffat någon struntar i hur man ser ut, skaffar familj mm. Jag har allt på denna jord, jag har någonstans och bo, jag jobbar, har barn och har gift mig med världens bästa man har varit gift i 18 år! Kär och galen! Min make är världens snyggaste tycker jag han har ett hjärta av guld, han är den snällaste , smartaste, härligaste , make och far till vårt barn,. Framförallt om man träffar den rätte känner man det i hela kroppen och då bryr man sig inte om hur personen ser ut, har mannen allt så är det plus i kanten. Så det gäller även dig , du kanske måste ändra din inställning för få den rätte mannen i ditt liv.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Maria
2016-06-19 14:50
#13

#2 Bara för att dina föräldrar skildes så behöver ju det inte gälla alla.

Jag tycker din mamma verkar vara klok och att du kanske ska lyssna mer på hennes åsikter. Livet är så mycket mer än yta, framgång och glamour.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[Allanboysen]
2016-06-19 20:31
#14

#10 är man ambitiös vill man nog gärna ha en ambitiös partner. Sen skulle jag aldrig vela vara den ända som tjänar pengar i en familj. ;)

#13 varför skulle jag göra det då jag inte tycker så?

frejaspluto
2016-06-19 20:48
#15

#14, Du kommer aldrig få jobb på NASA, med den attityden, Du behöver mer kött på benen, du behöver se livet. Du kan skaffa dig mer erfarenheter. Motgångar och medgångar . Allt kan inte ha , få status. Du vet inte vad jag kommer ifrån. Jag kommer ifrån en jävligt rik familj, jag vet att pengar inte växer på träd man ska jobba och förtjäna. Jag har valt bo enkelt , för jag är enkel . Jag jobbar för att få lön, jobbar extra för resor osv. Jag kan lätt få pengar till mitt konto jag är inte den som vill höra så. Jag vill inte leva som många mina syskon gör idag lever bra, flödar på köpa bilar ? Gör ha status och bra rykte? Fuck it ! Säger jag till det. Vill inte ha sånt. Om du vill ha ngn som respekterar dig så får du släppa dina ytliga begäran . Jag tror på riktig kärlek , man kan få allt med pengar men riktig kärlek kan man inte köpa,…

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

[Hayabusa]
2016-06-19 21:11
#16

#14 Nä, vem vill vara en ända? 😉

Maria
2016-06-19 21:13
#17

#16 Hahaha😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Kalli
2016-06-19 21:38
#18

Tycker det låter som ett väldigt fattigt liv men var och en äro saliga i sin tro.

Sarah
2016-06-19 22:52
#19

Är ganska skönt att ha en partner som inte är karriärsinriktad. Jag gör karriär och tjänar mycket mer än min kille. Han är ointresserad och bara rullar på med sitt jobb. Det gör att det inte finns ngn "konkurrens" mellan oss. Ex nu när vi har barn tar han en väldigt stor del av ansvaret för barn och hem. Det gör att vi båda får tid att ägna oss åt hobbies etc. Men, som andra säger, du är ung och jag hoppas för din skull att du blir mer som din mamma i slutänden. Ett lyckligt förhållande ligger inte i det yttre och innan man inser det är det svårt att få en bra relation.

OlgaMaria
2016-06-20 08:06
#20

Pengar är ju givetvis härligt, men allt runtomkring det behöver inte vara härligt. Män som tjänar väldigt mycket pengar är ofta också väldigt upptagna med sina karriärer vilket kan skapa en stor spricka i familjelivet. Om du själv är ambitiös och karriärsinriktad så förstår jag att du söker efter samma kvaliteter hos en partner, men det viktiga är om ni tillsammans kan bygga en stark grund att stå på tillsammans, eller om ni sätter andra saker så högt att ni glider ifrån varann. Men som du säger så är du inte ute efter en relation på länge och den dagen du hittar någon hoppas jag att det blir perfekt och att han är bättre än du kunde hitta på själv ;-)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
[Hayabusa]
2016-06-20 08:42
#21

Det finns en annan baksida med välbetalda jobb - höga krav. De jobb som innebär en väldigt hög lön innebär också hög press, mycket stress, långa arbetsveckor och mycket resor.  Det kommer inte utan en prislapp, så att säga. Ibland är det ett väldigt högt pris man/kvinna får betala.

Corgitok
2016-06-20 19:13
#22

intressant tråd

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

alicetrött
2016-06-20 19:34
#23

Din mamma låter klok

cissi_1993
2016-06-21 19:28
#24

allt detta låter ju väldigt ytligt och som ett upplägg för ett tråkigt kärleksliv men jag tänker också att man kan "översätta" alla denna ytlighet till personliga drag.

Pengar= driven med mål och ambitioner

Status= social

och vi alla vill ju ha en snygg partner med vi har ju alla olika smak och jag tror att det är få som är kär som inte tycker sin partner är snygg.

och nu har vi helt plötsligt upplägget för ett jätte bra förhållande bara en med lite mer erfarenhet som utrycker sig.

nu vet jag ju inte om det är såhär det är för dej med jag kan tänka mej att när du fått mer erfarenhet är det detta som kommer vara viktigt för dej.

Catta-
2016-06-21 22:49
#25

Om du vill ha det livet du beskriver tycker jag du ska satsa på det. Alla tycker vi olika och tur är väl det. Sen tycker inte jag att någon har rätt att säga till dig att du tänker för ytligt och att din tankeverksamhet kommer ändras när du blir äldre.. Följ dina drömmar och stå på dig!

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[Sveavarelsen]
2016-06-27 16:40
#26

Jag ingen riktig smak på killar. Jag har varit tillsammans med riktigt fula, blyga och pinsamma nördar och väldigt populära, snygga och sociala killar. Varför jag har så spridd smak vet jag inte. Det är egentligen ganska underligt.

kameraflickan
2016-06-28 13:37
#27

Nu är jag 17 år så jag har kommit över den delen där killen ska se ut på ett speciellt sätt. Jag bryr mig fortfarande om hur killen ser ut men hur han bor eller hur mycket pengar han har spelar mig ingen roll. Jag vill ha en kille som är ödmjuk, omtänksam, lite av en gentleman och är framåt/social samt  har mål och ambitioner som han vill dela med mig och där räcker det för mig.

Men det är absolut inget fel med att du vill ha killar med status och mycket pengar. Det vill jag också ha någon gång i livet, en bra status och mycket pengar över på konto men jag vill bygga upp den tillsammans med min kärlek. Men du behöver inte gå runt och tänka att det är fel med att bara vill ha status, vi alla har olika smak och funderingar!

Annons:
[Allanboysen]
2016-06-28 20:44
#28

#15

Vad man än jobbar som blandar dem knappast in ens relationer eller hur man ser på relationer att göra.

#19 varför skulle jag lyssna på min mamma i denna "situation"?  Äcklas av tanken att ha ett förhållande med en ful kille, rent ut sagt ja det är så. vet att det låter sjukt, men så är det.

#24 bara för att jag nämner status tror alla att jag är en brat som simmar i pengar och får allt jag pekar på. nej, det är inte så. tyckte du beskrev status bra. :)

#25 tack. :)

Aleya
2016-07-01 05:43
#29

Vill bara säga ts att bara för att man går rymdgymnasiet så betyder inte det att du kan jobba för NASA. Jag tror inte en enda blev något inom just rymd från årskullen som gick ut 05. Visst du kan sedan plugga någon påbyggnad vid LTU,men om dem kan ta dig till NASA vette tusan. Men jag skulle säga mer att rymdgymnasiet är mer som natur med inriktning rymden. Så skulle kolla om det är värt att dra upp till Kiruna för att nästan bli lika arbetslös som dom som gick samhälls och inte ta sig till NASA. Och sen, hur vet du att folk verkligen är rika? Eller jag rättar: att föräldrarna är det? Sett papper på det? För det kan ju vara så enkelt att folk ser rika ut men lever på kredit konstant. Och därför har bilar och shit. Att se rik ut är bara en fasad egentligen skulle jag säga.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Thotis90
2016-07-01 09:27
#30

Jag brukar säga att det ska till mer än kärlek för att ett förhållande ska fungera, men då menar jag inte utseende, rikedom osv. utan jag menar kommunikation, kompromisser, att man tar tid för varandra m.m. Det är klart att det är viktigt att man attraheras av varandra, men attraktion är så mycket mer än bara en snygg fasad. En person kan vara fysiskt attraktiv, men ha en väldigt oattraktiv personlighet.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

[Hayabusa]
2016-07-01 09:44
#31

#30 Instämmer. Det finns många faktorer som spelar in, faktorer som inte kan kompenseras av pengar & status. En väl ordnad ekonomi är bra, och kanske t om en förutsättning, men det är en helt annan sak än "gott om pengar".

En skitstövel i en fet bil är fortfarande en skitstövel.

Samma sak med utseende, det attraktion och snygg yta är två olika saker.

I verkligheten är dock, sorgligt nog, "kompensationfaktorteorin" verksam jämt & ständigt.

[Devya]
2016-07-01 13:15
#32

#28 Har du tänkt på att den kille som du eventuellt faller för är kanske jättefin i dina ögon medans andra tycker att han är absolut inte attraktiv?

Såklart att alla faller för de som de tycker är fina. Annat är väl otänkbart? Låter inte alls sjukt alls att du inte skulle kunna bli tillsammans med någon som du tycker är ful!

Mitt ex var så fin i mina ögon. Jag tyckte han var väldigt läcker men alla andra i min omgivning tyckte att han var ful och att han var lyckligt lottad som hade fått en vacker tjej som mig. Jag fattade ingenting och ännu idag fattar jag noll. Jag tycker att han är lika snygg som alltid. Vackert mörkt hår, bruna ögon, fylliga läppar och en lång och senig kropp, samt hans härliga basröst som var så läckert sexig.

Sen angående det att du vill jobba för NASA och så vidare - jättefina drömmar men försök vara realistisk också. Kolla upp vad för sorts jobb du kan få med den där utbildningen. Om du är ambitiös så måste du kolla upp allt det där och inte måla upp en massa fantasier om hur du vill att allt ska gå.

oh-la
2016-07-01 13:41
#33

Lika lite som jag skulle kunna bli tillsammans med en skitsnygg kille med kass personlighet skulle jag bli tillsammans med en urtrevlig kille som var ful. Attraktion sitter inte i det ena eller det andra, det sitter för mig i ett helt paket. Jag måste attraheras av både utsidan och insidan. Sedan är ju inte mina preferenser någon form av sanning. Finns defenitivt en hel drös människor som aldrig skulle falla för den typen som jag faller för. Finns defenitivt en hel drös som inte tycker att jag är attraktiv heller. Ser inte vad som skulle vara fel med att båda bitarna måste finnas.

Upp till toppen
Annons: