Annons:
Etikettdejting
Läst 1328 ggr
[WinstonDden]
2016-06-19 02:35

Att göra Slut eller ej?

Jag har nu snackat med en kille i en månad och visst han är underbar men vi passar helt enkelt inte ihop. Mina föräldrar, släkt och vänner gillar inte honom pågrund av hans rykte heller. … Jag vet att vi kommer inte ha en framtid ihop men det är något som är speciellt med honom som gör att jag inte kan säga att jag vill gå skilda vägar. Någon som varit i samma sits där den vet att göra slut är det bästa för alla, speciellt för er två? Hur gjorde ni? Jag vet inte hur man gör slut alls på ett respektfullt och fint sätt. Det är så jag vill göra det, så ifall vi ses har vi respekt för varandra.

Annons:
Honestyisdead
2016-06-19 04:02
#1

Berätta hur du känner.  Det är det bästa och snällaste.

Pink dragon
2016-06-19 08:36
#2

Du måste nog berätta för honom på ett snällt sätt. Försök att inte heller höja rösten även om han gör de.

alicetrött
2016-06-19 10:03
#3

Sen tycker inte jag att man ska göra slut pga vad ens föräldrar släkt och vänner tycker. Det är inte dom som väljer vem du ska leva med. Men självklart om du vill avsluta pga att det är vad Du vill så ska du ju göra det.

[Tibonnanj]
2016-06-19 11:25
#4

Det finns egentligen inget "bra" eller "rätt" sätt att göra slut med någon. Personen i fråga kommer förmodligen bli lika sårad oavsett hur man gör. Sen är det kanske mer "fel" att göra slut genom sms eller mejl än att prata med personen mellan 4 ögon.

Gaara
2016-06-21 20:55
#5

När jag gjorde slut med mitt ex som jag varit tillsammans med i lite över 5 år (vi hade inte heller någon framtid då vi var för olika osv, för övrigt så gillade inte min mamma honom heller. X) Men det var skitsamma) så körde jag den halvfega taktiken. På väg till honom så skickade jag ett sms där jag skrev "Hej, vi måste prata, ber om ursäkt redan nu) Just för att jag inte skulle kunna fega ur sedan. Så mötte jag upp honom och han fick för sig att lyfta mig, så jag fråga vad han gjorde. Han svarade "Lyfter dig, får jag inte det?" Och jag svarade "jo, fick du mitt sms?" Varpå han sa "Ja, vad är det som har hänt?" Allt flöt liksom på av sig självt efter att jag frågat om han fått mitt sms. Jag svarade "Det är väl inget som har hänt egentligen, och det är väl det som är problemet" (Hade flera gånger under de åren vi varit tillsammans försökt få honom att förstå att han behövde ändra på en del saker om han ville fortsätta dela sitt liv med mig, som att skaffa ett jobb) Så fortsatte jag med "Jag tror det kanske är dags för oss att gå vidare…" Han sa "Hur menar du?" Varpå jag svarade "Ja, att göra slut…" Sedan var det inte så mycket mer än det. Vi grät båda två, pratade om hur olika vi var och han hade förstått att det ändå skulle ske och han hade någon gång själv funderat på att göra slut osv. 

Det finns liksom inga snälla sätt att göra det på, men det är aldrig bra att dra ut på ett avslut, det sårar mer i längden. :)

Upp till toppen
Annons: