Annons:
Etikettallmänt
Läst 1029 ggr
[LarssonA]
2016-06-20 16:05

Det är så lätt att säga... men svårt att göra

Tänker på hur vi sitter här och ger råd om andras förhållanden… "Herregud, lämna honom". "Dra fort, hon är inte klok" "Du måste göra slut osv…..

Vi läser hur någon rådfrågar om svartsjuka partners, partners som får dem att göra saker de inte vill osv, vi tycker att det låter helt uppåt väggarna och skriver iall välmening till TS om att h*n måste lämna…. Så gör även jag. Tänker många gånger att "hur kan h*n stanna hos den människan, och i så många år??

Men jag behöver inte gå längre än till mig själv. Jag levde i 17 år i ett destruktivt förhållande där han söp och sölade. Jag tillintetgjorde mig själv fullständigt och förökte göra allt för att han "skulle bli frisk". (vlket han inte blev, så jag lämnade honom tillslut och han söp ihjäl sig)

"Alla" runt mig rådde mig att lämna honom många år tidigare än jag gjorde, när jag väl gjorde det var det nästan försent. Jag var en skugga av mig själv, har varit sjukskriven 1½ år innan jag i sakta mak började orka jobba igen, har fortfarande koncentrationssvårigheter och "hjärnan slår stopp" ibland, men det måste jag lära mig att leva med. Idag lever jag och min dotter hos en fantastisk man, vi är lyckliga och mår toppen, men sviter från stressen finns kvar.

Med allt detta vill jag bara säga att det är så himla lätt att stå¨utanför och skrika "men ser du inte, dra!!!!!!"  men så otroligt mycket svårare att utföra. 

Ibland måste vi förstå och inte vara så dömande… även om det är svårt!

Annons:
[Hayabusa]
2016-06-20 16:06
#1

Klart att det är oerhört svårt, men vi spelar alla huvudrollen i filmen om vårt eget liv.

Loris M
2016-06-20 16:14
#2

#0 Visst är det så! Vi vet alltid vad andra borde göra men när vi själva står inför samma problem så inser vi att det inte är så lätt. Om alla kunde följa sina egna råd så skulle det inte finnas så många människor som lever i osunda förhållanden och mår dåligt.  

Starkt av dig att ta dig ur ur ditt ohälsosamma förhållande. 🏆Speciellt efter så många år. Det kan inte ha varit lätt att ta steget.

MissClue
2016-06-20 20:50
#3

Det är nog svårt för personer som inte varit i den sitsen att förstå. Jag begrep det inte förens jag själv var fast. Det är ganska svårt att nå fram till personer på detta sättet tycker jag. Men personen kan få ventilera av sig och få bekräftat att det inte står rätt till, för oftast skuldbelägger man ju sig själv i osunda relationer. 17 år är riktigt lång tid 😮klart sådan erfarenhet sätter sig på djupet och gör dig påmind ibland. Härligt att du är lycklig idag🌺

I love not man the less, but Nature more…

Honestyisdead
2016-06-20 21:16
#4

Har aldrig sett någon skriva att det är LÄTT att lämna. Men själklart skriver man "lämna" om man läser hur illa behandlade en del tillåter sig bli.

Upp till toppen
Annons: