Annons:
Etikettfamilj
Läst 1862 ggr
azizullah
2016-06-24 11:55

mina föräldrar vill inte ha mig

Jag har haft en långtids förhållande som varade i 10 år efter tio år fick min ex-flickvänn nog. Mina föräldrar aldrig accepterade henne! Jag har bott i Sverige mer än hälften av mitt liv jag känner att jag har hamnat mellan stolar. Mina föräldrar vill att jag gifter mig med någon som är muslim, Jag älskar mina föräldrar men de förstår inte mig. Ibland mår jag så dåligt av att inte ha sett de på flera veckor men när jag väl kommer hem till dem så är de så kalla mot mig och knappt pratar med mig. Någon som har varit i liknande situation ?

Annons:
Honestyisdead
2016-06-24 12:18
#1

Har vänner som varit i liknande situation. De valde att ta avstånd från föräldrarna och satte sin egen lycka framför föräldrarnas.

Man måste leva sitt eget liv som man vill.

Agafia
2016-06-24 12:30
#2

Visst blir du ledsen över dina föräldrars inställning inte konstigt alls , men tyvärr vet de inte bättre . Du kan inte förändra deras synsätt så gå vidare med ditt liv o Lev lycklig .

frejaspluto
2016-06-24 22:10
#3

Ja, och min kompis har varit för hon dog för många års sen. Av hennes bröder , far och mor var inblandad. Säger inga namn. Jag var på hennes begravning tittade på hur släktingar reagerade och hur dom kommunicerade. Det är inte lätt och säga att man ska leva i sitt eget och bara fortsätta. Jag lever i det också med heder och kärlek, giftermål. Det är så jäkla tragiskt med det, jag vet har kämpat för min frihet. Hur har du det snnars känner att d har stöd från andra? Är du utstött? ( bortsett från din pappa och mamma, håller din mamma bara med din pappa bara för att eller har hon dina egna åsikter.?!? Får hon det?

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

OlgaMaria
2016-06-25 12:24
#4

Varför stack ditt ex till slut? Hade det verkligen behövt ske om du stått upp för henne? I såna här frågor måste man ta ställning, annars kommer slitningarna aldrig upphöra. Och givetvis ska du ta ställning för den partner du valt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Jaguar_
2016-06-26 15:27
#5

Man har ett liv. Lev det och bli lycklig. Jag hade aldrig accepterat att mina föräldrar ställde krav på mig på det sättet. Jag hade troligt sagt upp kontakten och flyttat och börjat mitt liv som jag vill ha det. Klart gett dom valet först. Ställt kraven, hört svaret, reagerat där efter.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Winta
2016-07-03 19:16
#6

Låt inte föräldrar styra ditt liv. Det är du som bestämmer över hur du vill ha med ditt liv. Kan de inte acceptera det så kan man inte göra mycket åt det utan släppa taget om dem. Förstår om det känns tomt men det blir "olyckligt" om du tvingas följa deras önskemål att vara tillsammans med en muslim tjej  eller annat.

Tycker det var sorgligt att det blivit så många som fick drabbas av problem att följa andras önskemål utan för sig själv. Känner vissa personer som är olyckliga för de fått följa andras önskemål.

Var stark och hitta din egen väg, umgås med vänner och en dag du träffar någon och skapar eget familj. Din familj kanske tar kontakt med dig om de börjar ångra sig men om inte så blir det förlust för dem.

Annons:
Upp till toppen
Annons: