Annons:
Etikettvänskap
Läst 942 ggr
Aeria
2016-07-09 15:38

Någon annan som känner sig ensam?

Jag har sambo och vänner runt om mig, men känner mig ändå ganska ensam. Jag flyttade till en ny stad för några år sen (stockholm) och hittade nytt umgänge ganska fort. Däremot har jag inte hittat någon vän som det verkligen "klickar" med, en bästa vän liksom. En sån vän som man delar livet med. Detta är någon jag saknar såå himla mycket! Mina bästa vänner som jag lämnade när jag flyttade finns ju fortfarande kvar som vänner, men det är ju väldigt svårt att upprätthålla en tajt vänskap när man nästan aldrig ses. Och det är väl mycket just det som saknas också, någon att göra saker med som har samma intressen som en själv. Jag närmar mig 30, men är väl fortfarande en "ungdom i sinnet" på många sätt. Är frivilligt barnlös och älskar att ha kul och åka iväg på festivaler eller slänga ihop en spontanpicknick med bubbel och kubbspel. Samtidigt som jag också är en ganska lugn petsom som älskar att bara prata över en kopp kaffe och är väldigt konstnärlig av mig. Jag träffar i stort sett aldrig några nya människor, vilket ju då gör det nästan omöjligt att bygga fler vänskapsrelationer. Utöver det har jag också lite annorlunda hobbys än andra vilket försvårar saken ytterligare. Är inte så "tjejtjejig" av mig utan föredrar en livespelning framför en shoppingrunda alla dar i veckan, exempelvis. Jag känner mig så låst i situationen. HUR gör man egentligen? När man var yngre var det inga problem att knyta nya bekantskaper, men nu när jag börjar närma mig 30 känns det som världens svåraste grej. Finns det kanske några här som kan känna igen sig?

Annons:
Honestyisdead
2016-07-09 15:44
#1

Går det inte att träffa nya vänner på spelningar?

För övrigt skippar jag också shopping alla gånger.

Aeria
2016-07-09 15:51
#2

Jo, det gör det nog. Men eftersom jag inte har någon att gå med så blir det ju inte så mycket av den saken ;) De vänner jag har här gillar inte samma musik som mig och jag tycker det är väldigt jobbigt att gå ut ensam.

Honestyisdead
2016-07-09 15:59
#3

Okey. Då är det väl genom nätet då. Vi har en tråd här inne som heter "söker du vänner?" Skriv ett inlägg där. Kanske finner du din nya bästis här :)

Aeria
2016-07-09 16:01
#4

Åhå, sedär! Var hittar jag den tråden? *ny och okunnig*

parsley
2016-07-09 16:02
#5

Att gå ensam på livespelningar brukar går relativt bra. Man är där för att lyssna på bandet eller artisten helt enkelt. Det är inte helt ovanligt att folk går ensamma på spelningar, just för att kunna fokusera på spelningen och inte behöva hålla reda på kompisar, som inte har samma fokus.

Aeria
2016-07-09 16:02
#6

Eller never mind. Hittade ;) tack för tips!

Annons:
Corgitok
2016-07-09 18:16
#7

Internet? Gå in på någon tex fanbase där det finns folk i din ålder som lyssnar på samma musik. Du kan säkert klicka med dem?:)

Annars kan du väl hitta på olika aktiviteter där man måste träffa folk. Sportaktiviteter? Klubbar? Utekvällar?

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Aeria
2016-07-09 18:24
#8

Problemet där är väl att jag inte riktigt klarar att dra iväg ensam på grejer. Jag har ganska svårt att komma in i grupper med människor där jag inte känner någon alls och nästintill helt värdelös på att mingla och småprata. Vet inte vad fanbase är, men ska helt klart kolla upp! :)

Honestyisdead
2016-07-09 18:34
#9

Hade jag bott i Sthlm hade jag hängt med. Men 60 mil är lite långt ;)

Corgitok
2016-07-09 18:45
#10

Finns det inte "Sök vänner" sidor eller liknande?

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Honestyisdead
2016-07-09 19:01
#11

#10 Tror en del "dejtingsajter" har så man kan välja att man söker vänner. Så det syns i profilen.

Aeria
2016-07-09 19:46
#12

Utbudet på "sök vänner sidor" är verkligen riktigt dåligt! Har kikat runt en del och de jag har hittat fungerar ganska dåligt och folk är heller inte så aktiva. Om jag nu inte har missat nåt bra sida vill säga?

Aeria
2016-07-09 19:47
#13

Hehe.. ja, 60 mil är ju en liten bit ;)

Annons:
Honestyisdead
2016-07-09 19:51
#14

Här på iFokus finns en sida som heter "vänskap". Vet dock inte om folk finner vänner där.

Själv hittade jag en väninna på hundar.ifokus. Det visade sig att vi var grannar ;)

Corgitok
2016-07-09 19:56
#15
Upp till toppen
Annons: