Vänskap

SÖKER DU VÄNNER? Kika då här 3

2016-07-09 20:54 #0 av: Hera

Här har vi nu tredje tråden för vänsökning. Förra tråden hittar du här.

Håll tråden ren från onödiga kommentarer så det är lätt för den som letar att hitta det den söker. Tråden ska alltså bara innehålla vänsökningsinlägg.

Det är inte tillåtet att lägga ut sitt nummer, utan bäst är att första kontakten sker t.ex via PM här inne. Skriver man ut sin mejladress kan det finnas program som börjar skicka reklam och skräp till en, så försök undvika att lägga ut det öppet.

Tråden är inte till för att leta efter en partner. Det finns massor av dejtingsajter till det. Här söker vi bara vänner :)

Lycka till :)

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2016-07-09 21:32 #1 av: Codswallop

Hejsan, jag heter LeeJasmine, fyller 22 i år och är relativt nyinflyttad i Emmaboda. Mina intressen är musik, film, böcker, datorspel, djur och mycket mer. Har asperger och är bipolär typ 2. Gift. Och.. Ja. Jag söker vänner nära mig. Någon som kanske bor i närheten, har liknande intressen som också söker vän? PMa mig gärna. 

Anmäl
2016-08-08 00:40 #2 av: LosGinos

Tja! Heter Brian, som du ser i min signatur. Bor i Falköping, men spenderar mest tid i Skövde. Är 24 år och söker någon rolig själ att umgås med. Kaffe eller te, film eller spel. Jogga eller springa. Jag är på för det mesta! Släng iväg ett PM eller två så blir det bra! :)

Sajtvärd för Hockey iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005 & 2016 CHL: 2016 & 2017
Med vänlig hälsning Brian

Anmäl
2016-08-08 10:05 #3 av: [Aalmss]

Hej! Är en tjej som fyller 22 i år. Bor uppe i Norrbotten och söker någon att prata/umgås med. Ett stort intresse är djur då jag nyligen skaffade en hund. :) skicka iväg ett pm oavsett om du bor nära eller långt bort :)

Anmäl
2016-08-09 11:25 #4 av: [LarssonA]

Hej på er!

Annika 42 år, bor i ett gult hus i Dalsland tillsammans med sambo och min dotter på heltid och hans två barn på halvtid. Vi delar vårt hem med 2 kattfröknar.

Jag har väldigt spridda intressen, bl a så är jag medial och håller mycket på med det, men jag har även börjat att spana efter en gammal risig moped att göra i ordning i vinter. Sjunger mycket och ofta, i körer och ensam. Har en husvagn av äldre modell som vi älskar.

Söker en väninna att "tjöta skit med", ta en kopp kaffe, gå på stan osv med. Hade varit skoj om du har familj och vi kan umgås allesammans.

Anmäl
2016-08-13 18:53 #5 av: Iskall

Hejsan

Tessan kallas jag av mina vänner, är 34 år och bor i en lägenhet i Hälsingland tillsammans med barnen, kille och djuren.

Mina intressen är bland annat djur, läsning, datorn.

Söker en vän då många har försvunnit, och saknaden efter en vän som man kan träffa eller bara prata med är stor. Har blivit sviken flera gånger, så att det blivit att jag har svårt att lita på folk med vad dom säger och att jag är lite folkskygg.

Kan berätta mer vid kontakt.

Anmäl
2016-09-14 02:07 #6 av: [Hypernova]1

Undrar om det är någon som vill vara vän med mej.

Hade aldrig några vänner i grundskolan utan var helt utfryst då, eftersom jag var smalare och fysiskt svagare då än alla andra inklusive tjejerna, och är man inte som alla andra så... Så har ingen erfarenhet alls av vänner därifrån.

Hade en vän sen fram till för några år sen, och det var nått som varade i flera år. Men det var ofta en massa problem och hon var inte alltid så snäll och det fungerade bara inte till slut, och så blev jag deprimerad då och ville inte leva mer för hade ingen annan vän och tyckte trots allt om henne väldigt mycket.

Men tänkte sen efter att ha gått ner en del i vikt pga att jag knappt klarade att äta något på några månader pga illamående, och så vidare, att det ju bara är att rycka upp sej och försöka se positivt på allt, och hitta någon ny person som är bättre än och kan ersätta henne, borde ju åtminstone gå att hitta -någon- som vill vara vän med mej.

Så har haft ett antal vänner som varat i runt ett halvår. De flesta tröttnade bara på att prata med mej, och de få som jag tyckte allra bäst om och passade bäst ihop med blev jag även kär i och det blev inte de och då tyckte de det var jobbigt och ville inte prata mer på grund av det istället. Aldrig hittat nån ny vän som funnits kvar i ett helt år.

Har i nuläget ingen att träffa och ingen att prata med och inget att se fram emot och ingen vänskap eller någonting överhuvudtaget som kan växa och utvecklas.

Blir jag kär i någon så är det aldrig besvarat, så har aldrig upplevt hur det känns att någon är kär i en, utan då träffar hon bara någon annan sen istället. Spenderar jag en timme på att omsorgsfullt skriva ett fint mail till nån så får jag ofta inget svar tillbaka om det inte är någon jag redan pratat med nån månad och kan känna mej hyfsat säker på, men ibland inte då heller.

(Att lägga 1-2 timmar på att skriva ett långt och genomtänkt mail till någon som man vet förmodligen inte kommer att svara men som man gärna vill prata med brukar förresten vara en ganska deprimerande upplevelse).

Så om jag pratar med någon så brukar jag alltid förvänta mej att personen när som helst kommer att tappa intresset och inte vilja prata mer, för brukar ofta bli så även med de som verkar gilla att prata med mej med. Tycks vila nån sorts förbannelse över mej som gör det omöjligt för någon att kunna gilla mej.

Men att prata och umgås med andra är även det bästa jag vet i världen så vill gärna prata så mycket som möjligt och helst även träffas hela tiden om det går, och behandlar och uppskattar för det mesta alla som om de är min allra bästa vän, för det brukar även vara vad de är.

Och jag vill veta allt. Inte nödvändigtvis direkt utan kanske mer efter nån månad, men vill ha en sån nivå av acceptans att man kan förstå varandra perfekt och att man kan säga vad som helst utan någon rädsla och inte ha några hemligheter alls. Tror det är väldigt få personer som klarar att nå upp till den nivå jag tänker på eftersom det kräver att man är öppen till 101% och det är något man måste träna upp och våga för att kunna.

Men det gäller samtidigt enbart för personer som jag har naturligt lätt för att prata med redan från början, för övriga brukar som sagt tröttna på mej ganska snabbt.

En person har föreslagit att jag borde umgås med andra mer i grupp och delta mer i olika aktiviteter, men det är jag för blyg och tyst för, och hamnar alltid utanför i grupper och känner mej osynlig. Men om någon gillar att gå på kurser och alla andra möjliga såna aktiviteter så hade jag gärna följt med på sånt.

Saker som jag drömmer om annars är att till exempel delta i humanitärt arbete och resa jorden runt och hjälpa både människor och djur, för det hade känts rätt meningsfullt. Eller vad som helst som vore bra för världen.

Allt som krävs för att få mej att gilla någon är för övrigt även ett riktigt brett och äkta leende, typ så att det fyller hela ansiktet, kan inte låta bli att tycka om någon som jag sett le på det sättet för kan omöjligt vara annat än en bra person då! :D

Anmäl
2016-12-28 20:34 #7 av: kalltkaffe

Söker vänner då jag inte har några. Man växer ifrån varandra, tappar kontakten eller blir sviken. Som vuxen är det svårt att hitta nya vänner.

Hade först tänkt att vi skriver med varandra och känns det bra så kan man ju senare träffas (om jag vågar..) jag har nån form av social fobi som gör att jag har svårt att träffa nya människor och vill inte träffa folk så ofta.

Jag trivs bäst hemma med mina böcker, mitt skrivande och pysslande och med vovven min. Är jag på rätt humör tycker jag om att fika, promenera och gå på bio också.

Letar efter någon som accepterar att jag inte alltid orkar vara social och skriva och kanske inte orkar ses varje dag. Någon som kanske precis som jag har problem med ångest och den sociala biten.

När jag inte har mina deppiga perioder så är jag ääen ganska glad person som pratar mycket (lite föör mycket) så om det är någon människa där ute som känner igen sig i min annons eller vill veta mer.. ja skicka iväg ett meddelande då! :)

Anmäl
2017-01-08 21:57 #8 av: Carinmarie79

Jag är 37 år och vill lära känna nya människor i Göteborg. Jag bor i Skatåsområdet och älskar att vara ute i naturen. Mina intressen är träning, matlagning, inredning, bakning och livet i alllmänhet. Så har även du behov av nya vänner, hör av dig så kan vi ta en promenad eller hitta på något annat. Carpe diem!

Anmäl
2017-01-10 12:15 #10 av: [something_good]1

Hej, tjej på 22 år.

Bor i sthlms området

har delvis asperger och depression osv men jag är inte mina diagnoser dem kan beskriva problem jag har dock.

Jag älskar djur, skriva, läsa, promenera, äta/fika, spela datorspel/internet, titta på dokumentärer/filmer och göra andra spännande och underhållande saker. Lever ett ganska stillsamt liv och dricker inte alkohol eller så även om det inte är helt uteslutet, skulle kunna tänka mig resa någon gång när mina ångestnivåer är lägre.

Hör av er :)

Anmäl
2017-01-15 11:06 #11 av: Sjöstjärnan

Tjej boendes i Stockholm. Skaffar troligtvis en hund i vår och skulle vara kul att träffa nya hundvänner att promenera, träna?, gå kurser? med då jag inte har några gamla vänner kvar.

Söker någon som accepterar att man inte behöver ringa varandra titt som tätt, ses hela tiden, att jag kan ställa in att ses pga hur mitt mående är (väldigt olika från dag till dag) men när man väl ses så är allt precis som vanligt!

Anmäl
2017-01-18 22:14 #12 av: Turast

Hallojsi!

Jag heter Turast och är 20 år, bor på en lite fin gård på Gotland med min sambo och våra hundar (och snart en liten katt). 

Jag söker både internetvänner och "irl-vänner" (vilket kanske är svårt att hitta här, jag menar... Gotland.. haha). 
Mina intressen är främst hundar, men även musik (spelar gitarr, ukulele och sjunger), tecknar och att blogga är saker jag tycker om. Att bara sitta och snacka eller fika tycker jag också är väldigt trevligt. 

Söker väl folk runt min ålder, man som kvinna Skrattar

Släng iväg ett PM ifall jag låter lite intressant iaf!

Medarbetare på Valp och Unghund ifokus!
 Peace out~    - Turast
Blogg: Unidogs

Anmäl
2017-01-20 22:49 #13 av: Jbgs

Hej man på 37 från jönköping söker vän. Skulle vilja ha en riktig tjej kompis som man kan prata med allt om och kanske träna ut å gå tex

Anmäl
2017-02-13 22:05 #14 av: [Lukasgraham]

#7: jag försökte skicka ett PM till dig, vet ej om det kom fram. Men annars får du gärna skicka ett PM till mig :-)
Känner igen mig i det du skrev.

Anmäl
2017-02-13 22:08 #15 av: [Lukasgraham]

#2: Du får gärna skicka ett PM till mig om du vill. Kan inte skicka PM på mobilen :-)

Anmäl
2017-02-14 00:37 #16 av: mangemani4

tja, jag är alltid öppen för förslag, vare sig jag söker eller icke söker.

36 bast, tycker varken bu eller bä om någonting egentligen, opartisk, neutral, svarar 100% årligt om någon ställer en fråga baserat på min egen åsikt, uppriktig.

finns intresse så kan jag surra öronen utav folk, men finns inte intresset så är inte jag den som gäspar och pinar mig igenom det den andre har att säga utan tackar för mig.

ja, jag vet inte vad mer jag ska skriva

Anmäl
2017-02-16 04:21 #17 av: vviirruuss

22 årig tjej från Sthlm som inte har några vänner alls pga nyinflyttad. Jag är lite blyg i början men så fort jag känner mig bekväm så är det svårt att få tyst på mig. Jag älskar att få andra att skratta och jag är en bra lyssnare. Jag ställer alltid upp för mina vänner och pratar gärna om allt mellan himmel och jord. Gillar mysiga hemmakvällar lika mycket som jag tycker om att festa. Men föredrar att hänga på mindre ställen framför nattklubbar. 

Tycker mycket om att promenera i naturen och fika och shoppa. 

Saknar att ha en tjejkompis som jag kan ha kul med o jag hoppas att jag kommer finna en fin vänskap med någon som varar livet ut. Tillfälliga vänner är inget jag behöver. 

Skicka iväg ett meddelande om jag verkar intressant så kan vi prata vidare! :)

Anmäl
2017-02-18 13:22 #18 av: [Erinsong]

Hejsan, jag är en ganska introvert kille och letar efter någon att lära känna och träffa. :) Är inte alls blyg eller osocial men har svårt för att prata med massor av olika personer samtidigt, eller umgås med folk jag inte känner, så fungerar bättre för mig med bara ett litet fåtal nära vänner. Komplicerade, långa och djupa samtal med någon jag känner riktigt bra har jag inga problem med, men ytligare samtal med personer jag inte känner så bra har jag däremot ingen större talang för, blir mest stelt då. Kvalitet över kvantitet dvs. Har däremot ingen att träffa så det var flera månader sen jag träffade någon senast och det fungerade inte ens så bra då.

Den där övergången att ta sej från ny bekant till nära vän är ju nämligen rätt svår, men gillar personer som säger vad de tänker och är ärliga och som är bra på att lyssna.

Gillar dataspel och att läsa serier, och även att träna och vara i naturen. Tycker om att titta på dokumentärer om allt möjligt, ett par tvserier, bra filmer, lyssna på musik, och diskutera allt möjligt. Det är typ sånt jag brukar göra hela dagarna. Jag har generellt aldrig brist på något att göra eller prata om, och brukar vara rätt varierande.

Avståndet spelar ingen roll eftersom jag ändå föredrar att träffa någon ett par dagar i sträck istället för att träffas oftare och kortare stunder. För tycker att om man träffar någon ett par dagar så borde det särskilt i början vara lättare att kunna slappna av och lära känna personen. Träffa någon bara nån timme första gången har nämligen aldrig fungerat särskilt bra för mej, oavsett om vi pratat i en vecka eller flera månader innan, för det blir typ som att börja om från början när man träffas, och det är svårt att få rätt uppfattning om någon på så kort tid. Men är ju bra att prata en hel del innan så att man verkligen vet vem det är man kommer att träffa och kan känna sej säker.

Så till exempel, vad har du för frågor efter att ha läst allt det här, och hur fungerar och tänker du själv när det gäller sånt här och annat? Hur var din uppväxt som barn och vad hade du för drömmar då, vad är den finaste plats du någon sett, vad är den bästa upplevelse du någonsin haft, och även den värsta upplevelsen? Berätta på om allt möjligt bara, det är ju så man lär känna någon. :)

Bryr mej inte alls om hur gammal någon annan är men själv är jag runt 30. Hoppas nån hör av sej!

Anmäl
2017-02-18 18:33 #19 av: [Lukasgraham]

Jag är en tjej på 20 år.
Älskar djur, har hund.
Intressen: djur/hundar, film/serier, musik, natur, gillar att promenera, åka skidor.
Gillar att åka bil, hitta på nya saker, spontan och lite impulsiv, men inte impulsiv på ett dåligt sätt, utan mer att jag kan helt plötsligt få för mig att vilja hitta på något nytt eller åka iväg någonstans.
Gillar att hitta på nya saker och lära mig nya saker och är ganska "äventyrlig" på det sättet att jag spontant skulle kunna få för mig att klättra upp för ett berg eller åka iväg på en fjällvandring, så lite impulsiv är jag nog :-)

Jag är en person som kan vara blyg i början när jag träffar nya människor.
Jag gillar att lyssna och är en ganska lugn människa. Håller det jag lovar och har stor respekt för vänner & familj. Ser inte ner på andra och anser att alla är lika värda och i grunden så spelar det ingen roll vad du gjort tidigare i ditt liv, utan det viktigaste är hur du är som person än vad du gjort eller inte gjort.

Låter jag intressant så skicka ett PM, jag bits inte :-)

Anmäl
2017-02-22 21:23 #21 av: vendelay

Jag skrev i en tidigare tråd tror jag men fick ett par riktigt bra vänner av det så jag skriver igen! Glad

Kvinna, 22 år, Stockholm. Djur är det bästa jag vet, har två katter & en dvärghamster, jobbar med djur och volontärarbetar på katthem. Är vegan och feminist och tycker att alla är lika mycket värda Glad

Förutom djur gillar jag att diskutera det mesta, älskar att lära mig nya saker och höra andras tankar. Tycker inte om rasister & dylikt (uppenbarligen). 

Skicka ett PM om du vill prata om vad som helst så ser vi om vi "klickar" Kramas

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-03-22 18:31 #22 av: Tjorven71

Hej!
Är en 45 årig kvinna som söker vänner att prata o umgås med. Är nyseparerad med allt vad det innebär. Har en tonårsdotter o delad vårdnad av en hund. Bor i ett samhälle några mil från Umeå. Vore kul om du fanns i trakterna runt Umeå/Skellefteå.
Gillar att promenera, läsa böcker, se film o serier mm.

Anmäl
2017-04-29 15:31 #23 av: mohinur

Jag är 16 år och söker efter vänner gillar musik ,politik och att läsa. Om du har samma intresen pma eller snapa Mohinur123

Anmäl
2017-05-03 15:53 #24 av: Tinja

Hej! Är en tjej på 18 år som bor en lite bit utanför i Göteborg. På min fritid är jag mest med min hund, lyssnar på musik och kollar på serier osv. Har inga vänner i dagsläget. 
Så finns det någon i denna ifokus sajt som också letar efter vänner? Som är typ 17-23 års åldern. Kille eller tjej spelar ingen roll men kommer oftast bättre överens med killar.  Kik: lillabubban
Skicka iväg ett PM eller skriv till mig på kik, Så hörs viHjärta

(Får idéSkriver du till mig på kik säg att du är från ifokus i meddelandetFår idé)

Anmäl
2017-05-11 10:12 #25 av: Goagubben94

Tja

Jag är en kille på 22 , bor i Partille, gillar och samla på flaskor, NW och lite allt möjligt

Söker vänner jag kan umgås med i fritiden då det börjar kännas otroligt ensamt nu <3 <3

Anmäl
2017-05-25 10:07 #26 av: IdaNyl

Hej!
Ida heter jag och är 35.
Kommer flytta strax utanför Motala till sommaren och känner inte en själ förutom min blivande sambo. Så jag vill lära känna nya människor. Det kan vara allt från att bara ta en promenad till att träna ja vad som helst. Hör av er

Anmäl
2017-07-15 13:53 #27 av: [MikaelaS1994]

Ganska Ensam tjej på 22 år

Intressen i korta drag: Djur, Poesi, Internet, Pc spel, Promenera, Mat och Äventyr.

Gillar ett lugnt liv med inslag av något mer.

Kämpar en del med depression och ångest vilket många gör men det är ingen hemlighet :) Skriv gärna. Var du bor spelar ingen roll är ganska rörlig, och annars funkar internetvänner bor i sthlmsområdet.

Anmäl
2017-07-27 19:05 #28 av: immobilized

Vänner kan man aldrig ha för många av! Skrattar

Jag är 27 år gammal, fyller 28 i september.

Bosatt på landet på en gård ute i skogen tillsammans med gubbe och fyrbenta följeslagare (Mina ögonstenar, vapendragare och mina allt - mina hundar). Är djurmänniska till max. Skulle fylla hela gården med djur om jag bara fick (stallet och ladugården står ju tomma... än Förlägen). Jag är dessutom bokmal som älskar litteratur, tycker om musik (hårdrockare) och ja en massa massa annat.

Jag har under hela mitt liv dragits med psykisk ohälsa och fick i mars diagnoserna borderline, ptsd, komplex trauma och ätstörning. Jag finner gärna själsfränder att dela mina tankar med kring detta och så klart peppa varann!

Då jag jobbar väldigt intensivt just nu kan PM dröja men det kommer svar då jag väl får tid att sätta mig ner så pass länge att jag hinner utforma ett svar.

I övrigt, vad ska man skriva om mig tro? Ser mig själv som en öppen, social och lättsam person så länge man är trevlig, glad och har sjuk humor. Skicka iväg ett PM helt enkelt. Hund

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

Anmäl
2017-07-31 08:45 #30 av: fackdack

Hej. jag är en 22 årig tjej. i oktober 23.
jag bor i utlandet.
men är uppvuxen i Sverige.
jag söker en vän man kan prata med.
genom någon app på telefonen.
då jag känner mig ganska ensam en.
har inte haft en riktig vän nu på 7 år.
så skulle vara skönt att prata av sig lite !
och bara vara sig själv :)

Anmäl
2017-09-18 01:57 #32 av: idamadelenemoren

Hellu!

Madelene heter jag, kallas Madde, och är 24 år gammal. Bor i Västmanland med sambon och våra två valpar. Vill mer än gärna hitta nya vänner, men gärna kanske över internet så att säga? Känns som tiden knappt räcker till som det är.

Mitt liv kretsar just nu kring hundarna helt och hållet. Jag är alltid med dem, vilket är både kul och enormt påfrestande. Den ena valpen är 6 månader, och den andra är 10 veckor, så jag har att göra ^^

Nä men skicka gärna iväg ett PM, så kan man lära känna lite nya Goa människor :)

Anmäl
2017-12-03 20:47 #33 av: Anry

Hej! Glad

Jag heter Sandra. Vänner kallar mig San. Jag är 26 år och bor i Knivsta. Jag pluggar i Uppsala. 

Jag åker longboard, spelar datorspel&PS4. 

Jag har flyttat omkring och bytt skolor väldigt mycket innan jag fastnade här jag bor nu och tappade rätt mycket vänner på vägen. Det hade varit jätte kul att träffa nya vänner, även över internet. PMa gärna! SkrattarTummen upp

Anmäl
2017-12-21 22:06 #34 av: 224

Hej. Jag är en tjej på 20 år(född 97) som bor utanför Uppsala. 

Jobbar en stor del av tiden inom vården men har pluggat en del nu då jag planerar Universitetsstudier till nästa vår(mer vårdrelaterat). 

Jag har inte haft speciellt mycket vänner på flera år och fick inte en enda ny under gymnasiet, det har helt enkelt inte blivit så bara då jag haft svårt att släppa in folk, man kan säga att jag varit lite 'ensam med stil' (numera har jag en nära kompis som jag tyvärr inte har tid att umgås så mycket med) men jag skulle gärna vilja träffa en eller flera nya vänner nu när jag börjat växa upp och bearbetat saker i mitt liv, då jag känner mig mer redo att släppa in :) 

Jag är ganska intresserad av fysiska aktiviteter så som simning och cykling, eller om du bara vill gå en promenad så är jag helt på. Jag kan även tänka mig att baka någon gång, spela spel eller exempelvis bara se på film hemma när vi känner varandra bättre ihop med lite sushi, jag har även ett visst intresse för hudvård och kognitiv? hälsa aromaterapi, mindfulness...Jag tänker mest att våra samtal ska fylla ut tiden. Jag kan vara ganska skrattig ibland och har mycket humor, jag är även rätt rakt på sak då det liksom är min stil och mitt sätt att uttrycka mig, jag funderar och reflekterar mycket kring min omgivning och 'varför' saker är på ett vis, min nyfikenhet driver mig mycket och jag ser gärna att du är likadan så vi kan ha lite vänskaplig diskussion, ett stort plus är om du har lite 'go' i dig:)

Jag söker en tjejkompis som är nånting i min ålder, (18-23 år)

Pm:a mig  så gärna om jag låter som någon som kan passa dig så får vi börja med att ta det därifrån :)

Ha det bra!

Anmäl
2017-12-22 13:26 #35 av: 500

Hej, jag kommer i januari flytta till Växjö och skulle gärna lära känna folk därifrån eller i närheten. Jag kommer flytta ihop med min pojkvän och de enda jag känner i Växjö är honom och hans familj (har även träffat mina framtida kollegor lite ytligt) men jag vill gärna bygga upp en egen krets av folk som jag kan umgås med.

Jag är en tjej på 22 år som blir 23 i mars, ni får gärna vara omkring min ålder men det spelar ingen roll om ni är killar eller tjejer. 

Mina intressen kretsar kring olika typer av spel, jag ägnar mycket tid till datorspel men tv-spel uppskattas det med. Brädspel är något annat som jag uppskattar så ja allt som har med spel att göra är intressant. Annat som jag finner intressant är film, superhjältar (samlar bland annat på comics) samt bakning. Gillar även Harry Potter och skriver  olika historier ihop med andra (forum rollspel). 

Jag uppskattar allt som har med kreativitet att göra, personligen gillar jag att skriva och rita men annat är också kul. Brukar promenera runt från och till så om du vill ha någon att gå med funkar det också.

Jag söker alltså någon som bor i eller nära Växjö som kanske kan tänka sig att umgås med mig. Ni får gärna dela något av mina intressen och om du klassar dig själv som nörd så vore det perfekt för jag klassar mig själv som det. 

Anmäl
2018-02-04 18:24 #36 av: Lilongwe

Hej! ^^

Jag är en tjej på 28 år som gärna skulle vilja ha en ny vän att hitta på saker tillsammans med ibland och skriva till om allt mellan himmel och jord.

Jag bor med min kille i GÖTEBORG (versaler för att just du som också bor i Göteborg ska titta hit, inte för att jag skriker. Lovar. ^^) tillsammans med vår hund, en busig havanais. Min huvudsyssla just nu är att slutföra mina studier inom biologi och söka jobb. Mina intressen är bland annat hantverk i alla dess former, måla och rita, språk, djur och en del spel (både digitalt och brädspel). Provar väldigt gärna nya saker också!

Ålder spelar mindre roll, men gärna någon i ungefär samma fas i livet. :) Jag tror att jag funkar bäst med någon som inte har så höga krav på vänskapsrelationen då jag vet med mig att jag inte har ett så stort behov av att ses och hitta på saker så ofta och att jag har stressiga perioder då jag inte hinner eller orkar ses och höras så mycket.
Men om du vill ha någon att ibland chatta med, klaga på den där högljudda grannen med, gå på den där grejen med, fundera över livets mysterier med, baka en innovativ pizza med, prova nya hantverk med, ta en promenad med, prova ett nytt träningspass och se ut som en fullständig idiot utan koordinationsförmåga med (mind you, min kondition är fruktansvärd, men jag provar gärna!), se en film med eller bara skicka ett uttjatat meme till så finns jag här. ^^

Har haft kravfyllda vänskapsrelationer förut som jag i slutändan inte klarade av och som gav mer ångest över att jag inte räckte till än vad de gav glädje. Känner väl lite att jag nästan gett upp hoppet om en fungerande vänskapsrelation, men jag provar här och ser om det finns någon. :)

Skicka gärna ett PM om du tror att vi skulle kunna komma bra överens. ^^

Anmäl
2018-04-07 17:28 #37 av: davidia

Hej

Anna heter jag,34 år och ja bor med mina katter lite utanför Karlstad! Söker nya vänner  :) Dricka kaffe,kolla film eller hitta på nåt annat :)På min fritid så springer ja mycket. Tränat på gym när ja haft lust men har paus just nu. Gillar även djur,promenader,mat och att prata om det mesta :) på sommaren blir det mycket trädgård,sola och picknick. 

Skicka gärna ett pm :)

Anmäl
2018-11-06 05:15 #38 av: Anna19944

Tjej på 24 från stockholm länge kämpat med psykisk ohälsa men försöker ta mig någonstans.. vidare! jag älskar djur och har intresse för poesi och läsa.. när ångesten inte är för stor gillar jag att resa och äventyr men mitt liv är mestadels "lugnt" / kanske tråkigt?? 

Bara att skriva till mig!

Anmäl
2018-11-08 21:36 #39 av: vendelay

Är det någon som skriver till någon i denna tråd, eller skriver alla bara ett meddelande och hoppas på att få svar själva? 

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2018-11-09 09:42 #40 av: eli1991

Hej!
26 årig tjej från norra Sverige här :) 
Älskar djur, natur, tatueringar och väldigt mycket annat! Bor på landet med karln samt min son. 
Har relativt sjuk humor och är för det mesta go och glad! Släng gärna iväg ett PM :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.