Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 1421 ggr
GemTwist
2016-08-05 11:39

Kille vill inte att någon ska se mig

Hej, jag har en pojkvän sedan 7 månader tillbaka. Han är min första riktiga. Vi hade det underbart de första 3 månaderna. Sedan fick han reda på att jag blivit våldtagen av en som jag bor i samma hus med. Och att en 5 år äldre kille varit nere med handen på mig och jag en gång på han Nu får jag knappt ha badkläder, tröjor som man kan tyda något under eller underkläder som visar för mycket. Han säger att det är mitt val. Ibland tycker han jag ska testa och så blir han smått arg på mig för någon kan se. Han blir arg ifall någon råkat snudda vid mitt bröst med sin rygg eller axel, eller ifall jag ridit på en killes rygg för mina bröst kan kännas på dens rygg. Jag kan inte bära kjol och klänning för när jag böjer mig kan man se och han blir arg när en tröja visar sig vara lite genomskinlig och förhör mig på hur ofta jag haft det i skolan. Han tror hela tiden att någon kollat in när vi haft sex eller jag bytt om genom de små hålen i persiennerna eller nyckelhål med nyckel. Jag vill inte gå med genomskinliga kläder och så. Men det är jätte jobbigt att han blir sur för att jag inte tänkt mig för innan. Men jag har alltid köpt täckande kläder och så. Vad ska jag göra, vi är 16 och det är rätt så jobbig. Vi har typ hållt på med att göra slut sen ångrar vi oss. Och han har gjort det väldigt mycket. Men jag 2 och nu kan han få ryck där han blir förbannad på att jag råkat rapa eller så. Och säger att något försvann när jag gjorde slut. Sen kan han bli jätte snäll och helt underbar och känna sig som ett svin. Jag vill att detta ska funka, vad ska jag göra

Annons:
Honestyisdead
2016-08-05 11:46
#1

Det kommer inte fungera. Lämna honom. Han är en idiot som tror han har rätt att bestämma över dig och du är dum som låter honom.

Du får banne mig ha på dig precis vad du vill. Och SO WHAT om ditt bröst råka NUDDA NÅGON. Herregud. Hur gammal är han? 3 år? 

Nä du.  Gör dig själv en tjänst. Lämna och ha tillräckligt med respekt för dig själv för att aldrig låta någon annan bestämma över din kropp. Vi lever nämligen i Sverige och har den friheten. Låt ingen ta det ifrån dig.

Var inte tillsammans med paranoida kontrollfreaks.  Det går bara en väg med sådana. Åt skogen. Det blir bara värre och till slut blir dessa människor ofta våldsamma.

Åsa S
2016-08-05 11:46
#2

Du kan inget göra du gör inget fel  utan det är han som måste ta tag i sina egna problem, du kan inte fixa nån annans problem. Skulle kräva att han söker hjälp för sina problem annars är det slut. Som han beter sig är han ingen riktig pojkvän en riktig pojkvän litar på sin flickvän och stöttar henne så att hon blir starkare och mer trygg.

tarantass
2016-08-05 11:56
#3

Tyvärr: uppriktigt sagt tror jag inte det kan funka, så som du beskriver det. En sådan kille som du beskriver har stora problem med kvinnosyn och kontrollbehov och borde söka professionell hjälp för dem. De kan absolut inte avhjälpas i ett förhållande. Frestelsen att ta ut dem på flickvännen är alldeles för stor. Och den hjälpen måste han vilja söka själv.

Och vad en hygglig kille gör när han får veta att hans tjej har blivit våldtagen, dessutom av en kille hon bor i samma hus som, är att stödja henne. Inte att angripa henne ännu mer.

Du kanske också kan ha stor nytta för framtiden av hjälp av kurator, psykolog eller så. Visserligen är du ung, men sådana här gränssättningssvårigheter och bristande koll på vad som är rimligt och vad man är värd blir ofta ett mönster för Kvinnor och är mycket lättare att göra något åt medan man är ung.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Urhasten
2016-08-05 12:19
#4

Du har rätt i att bli förbannad på honom. För det han gör mot dig är inte acceptabelt. Jag hade lämnat direkt. Inte för att han i stunder är underbar - utan för att han mestadels är en tölp. Det är ALDRIG ditt fel för att någon annan inte tog sitt ansvar! 

Läs bilden och inse den idioti han hålls med, för det är precis samma sak - han försöker lägga skuld på dig och det OM NÅGOT är FEL. Fan, vad förbannad jag blir så sådana individer som beter sig så där.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Sarah
2016-08-05 22:12
#5

Det kommer inte funka. Enda lösningen på svartsjuka är att din kille inser att han har problem och söker hjälp för det. Annars kommer fet bara bli värre. Så, antingen gör han en rejäl ansträngning för att ändra sig, eller så bör du gå. Jag tycker att du ska lämna så fort som möjligt.

[lillelull]
2016-08-05 23:02
#6

Håller helt med #1 inlägg här och kunde nog inte sagt det bättre själv. 
Lämna denna osunda människa genast.

Annons:
Aleya
2016-08-06 18:10
#7

Om det var det där dumpuckot som aldrig kunde bestämma sig innan om han ville vara tillsammans eller inte och betedde sig redan innan som en idiot så tycker jag att du går vidare och skiter i han. Han verkar ha fler än en skruv lös. Prata med kvinnojouren om du vill ha råd och stöd. Men han kan inte hålla på som han gör.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

hahael
2016-08-06 22:11
#8

Sådana pojkar är inget att ha, ta ditt pick och pack och dra och lev ditt liv såsom du vill utan hans jäkla pekpinnar (som kan övergå till fysiskt våld ifall det eskalerar).

Klart att laxen ska ha en jolle

Upp till toppen
Annons: