Annons:
Etikettförhållande
Läst 1968 ggr
Mia-45
2016-08-06 07:53

Pojkvän flirtar med granne?

En kort fråga:
Vad tycker ni om er pojkvän skulle flirta med er granne och skriva på Facebook till denne som att hon är "sveriges yngsta mormor och säkert den snyggaste med"?
Är det ok? 
Jag blev ganska putt för det är till mej han ska skriva/säga sånt och inte till nån han inte ens känner på facebook. 
Han säger aldrig så till mej. 
Eller överreagerar jag?

Annons:
[Devya]
2016-08-06 08:02
#1

Jag skulle prata med min pojkvän och fråga varför han kände av behovet att skriva sådant till henne. Du måste ju kommunicera med din pojkvän om det stör dig. Det spelar ingen roll om du överreagerar eller ej, ni måste diskutera saken då det uppenbarligen har fått dig att reagera.

Jag skulle verkligen inte acceptera att min kille skrev sådant till andra Kvinnor. Det är inte riktigt propert.

Mia-45
2016-08-06 08:07
#2

Ja jag har ställt frågan via Messenger då han inte är här…..
Tycker enbart det känns pinsamt att han skriver sånt till min granne då hon och jag har bra kontakt. Känns som om han flirtar med henne.
Men jag ska verkligen ta upp det med honom och vad för slags behov han hade. 
🙂

EDIT: såg även nu med att han gillat hennes foto med Älska…ni vet det där valet med emojen man kan göra. 
Varför inte bara gilla? Näää..utan Älska också. 
Ska verkligen ta upp detta med honom idag. För detta är INTE ok alls!😮

[Devya]
2016-08-06 08:50
#3

#2 Du menar hjärtat? Det kan också ha varit av misstag. Jag har gjort det av misstag ett par gånger, pinsamt värre!

Mia-45
2016-08-06 08:51
#4

Om det är av misstag kan man ändra. 😃

[Devya]
2016-08-06 08:54
#5

#4 Ah, jag har inte tagit reda på hur man kan ändra det utan bara låtit det vara.  Inte helt omöjligt att han är likadan. Men ta det lugnt då du pratar med honom. Du ska inte anklaga honom på något vis utan bara fråga på ett sansat sätt varför. Ingen idé att brusa upp sig för det leder oftast inte till något bra.

Mia-45
2016-08-06 08:58
#6

Helt klart tar jag det alltid lugnt vid sånt här. Jag är ofta saklig och lyssnar. 
Men detta känns inte helt OK om jag ska vara ärlig. 
Jag sitter inte och skriver till mina killpolare eller nån annan kille heller, att de är snygga och trycker på hjärtan. 
När han aldrig säger nån komplimang till mej så känns detta som ett slag under bältet.

Annons:
[Devya]
2016-08-06 09:10
#7

#6 Jag förstår att det kan kännas surt om han själv aldrig säger fina saker till dig. Det är nog dags för att sätta sig ner och prata ut. I mina öron låter det här heller inte alls bra. Jag skulle börja ifrågasätta en hel del saker, speciellt om förhållandet är relativt nytt.

Mia-45
2016-08-06 09:23
#8

Ja jag kommer ifrågasätta men på ett lugnt vis. Vad han ska med mej till…🤔
Jag får alltid hämta honom hos hans morbror, köra runt på honom om han glömmer saker odyl. (Han hade en stroke för 2½ år sedan)….det kan jag ju förlika mej med men det känns mer som om han utnyttjar mej. Får jag sedan ingen ömhet eller närhet tillbaka så börjar jag ju undra. 
Han vill alltid komma hit när han är trött på sin morbror som han bor hos. Sen är han här och hänger. 
Sitter med mobilen nästan hela tiden, avbryter mej när jag pratar om saker, sover med kläderna på så det känns som om "peta inte på mej"!
Jag har försökt att få igång honom genom att ta på honom. Men jag får ingen respons och då tröttnar jag ju. 
Och nu då detta. 
Så hela jag är ett stort frågetecken just nu. Och behöver klarhet i vissa saker.

[Devya]
2016-08-06 09:30
#9

#8 Okej, men varför är du ens ihop med honom?

Det låter faktiskt inte som ett förhållande, inte ens som en fin vänskap och då undrar jag vad du egentligen ser i honom.

Min pojkvän vill alltjämt umgås med mig och vi har väldigt roligt tillsammans. Vi älskar varandras sällskap och njuter varje sekund vi spenderar tillsammans. Det känns skönt och behagligt och då bor vi tillsammans. Han är också väldigt kärleksfull och söker jämt min närhet. Jag mår bra av att vara tillsammans med honom och det är väl något av det viktigaste i ett förhållande. Om du inte mår bra och känner att han inte faktiskt är intresserad så kanske du bör tänka om.

Maria
2016-08-06 09:33
#10

Hur länge har ni varit ett par? Det låter ju knasigt att han sover med kläderna på???

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mia-45
2016-08-06 09:35
#11

Jadu…jag frågar mej med detta. 🤔
Av medlidande för honom? Eller för att jag så gärna ville att det skulle funka?
(vi var tillsammans för 12 år sedan men det sket sej då med för att han ljög. Trodde nu han hade bättrat sej)
Men nu känner jag att gränsen är nådd snart. 
Allt känns som om vi har vart gifta i 40 år. Inte som om vi nyligen startat ett förhållande. 
Det finns ingen nära ömhet, vi skrattar sällan tillsammans för han tycker inte mina skämt är roliga tydligen.
Igår sa han att min son tar väldigt stor plats och energi i mitt liv. Ja och? Min son mår inte bra så han behöver mitt stöd och han är MIN SON!! 
Hur man ens kan ifrågasätta en sån sak fattar inte jag. 
Ska ta mej en funderare nu under helgen och även prata med honom om hur jag känner och upplever det.

Mia-45
2016-08-06 09:36
#12

#10 En månad ungefär. Ja jag tycker det är konstigt. Och sen använder han samma kläder dagen efter. 
Jag tar det som att han inte vill ha närhet. Att jag ska låta bli att ta på honom.

Mia-45
2016-08-06 09:56
#13

Jahapp..fick svaret med att jag tydligen vart den svartsjuka sorten som jag sagt att jag inte var…..Hmmm!😮
Så det var nog syftet till att han gjorde så för att kolla. FULT gjort! 
Jag loggade nu ut från Fejjan vilket jag aldrig brukar göra. 
Skrev tillbaka till han att vad skulle han tycka om jag gjorde så med hans killpolare/granne?
Och sen när man inte får nån komplimang själv. Skrev att det gjorde ont. 
Hade han vart schysst hade han bett om ursäkt och iallafall ändrat på hjärtat…men INTE då. Då kan han heller inte förvänta sej att jag ska vara schysst mot honom. 
Nu har jag fått nog av hans behandling.

Annons:
Maria
2016-08-06 09:59
#14

#13 Är det inte bättre ni pratar med varandra istället för skriver?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mia-45
2016-08-06 10:01
#15

Jag når inte fram när vi pratar…han skojar om det mesta. Försökte igår men han lyssnar inte riktigt. 
Då är det bättre vi skriver så han kan läsa vad jag skrivit om han inte förstår första gången. 
Men jag kommer även ta upp detta muntligt…om det ges nåt tillfälle till det nu.

OlgaMaria
2016-08-06 10:04
#16

Det låter som en man som bara är tillsammans med olika Kvinnor för det han själv kan få ut av det - någonstans att sova, mat, skjutsningar, pengar osv. Han kanske redan tänkt att din granne kanske kan ha en hel del att erbjuda…? Det låter verkligen inte bra och jag tycker du ska klippa banden…

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Mia-45
2016-08-06 10:06
#17

Ja jag börjar känna så med OlgaMaria. 
Men jag är alltid den som rannsakar mej själv innan. Har jag gjort nåt fel? Missuppfattar jag hela situationen?
Men med det svaret nu med att han tagit bort kommentaren och jag fick absolut inget förlåt, så känns det som om han gjorde detta för att jag skulle reagera och han kan skylla på mej. 😕
Jag skrev ändå till han att jag blev sårad…hade han då brytt sej om MEJ så hade han bett om ursäkt och sagt att detta var dumt  gjort. 
Hjärtat kvarstår.

Honestyisdead
2016-08-06 11:32
#18

Ni har alltså bara träffats en månad. Ni har ingen närhet och skrattar aldrig och han raggar på din granne. Dessutom klagar han på din relation med din son. Ändock har du fortfarande inte gjort slut? Du är en vuxen kvinna.

Agafia
2016-08-06 12:49
#19

Har jag fel ? Du har väl skrivit om honom tidigare i någon annan tråd ? Vad fick du för råd där ? Det är bara du som bestämmer hur du accepterar att bli bemött av honom .

Kalli
2016-08-06 14:04
#20

Krasst sett så kan du inte förändra honom utan det kommer vara upp till dig. Vill du ha relation som ser ut såhär? Om ja, då får du nog acceptera hans "egenheter" eftersom ni bevisligen inte kan ha en vettig dialog kring det hela. Om nej, gör slut.

Annons:
Mia-45
2016-08-06 14:05
#21

#19 Nej det har jag inte. 
Detta är första tråden. 
#18 Jag rannsakar alltid mej själv innan jag gör något och undrar om JAG gjort nåt fel. Men ju mer jag tänker på det så är det inte JAG som gjort nåt. Utan HAN. 
Jag ska be han hämta sina saker så får jag ha mitt liv i fred.

Agafia
2016-08-06 22:35
#22

#21 Då är det någon som skriver i ditt namn på Fibromyalgiforum ….

Mia-45
2016-08-07 07:58
#23

#22 Ahaaa…det var där du menade. Jag trodde det vart här inne. Det förklarar saken. 😃

Maria
2016-08-07 08:31
#24

#23 Är det samma kille som misshandlat sitt ex?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mia-45
2016-08-07 08:40
#25

#24 Japp.

Maria
2016-08-07 08:50
#26

#25 Det säger väl allt?

Jag förstår inte ens hur du kan skriva den här tråden om att du saknar uppskattning från en sådan man.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mia-45
2016-08-07 08:53
#27

Maria 
Han och jag hade ett förhållande för 12 år sedan. Han visade ALDRIG tendenser till att vara våldsam. 
Jag gav han en chans nu och även om han och jag inte är överens om saker och ting så visar han inga tendenser att slå.

Annons:
Maria
2016-08-07 08:56
#28

#27 Det må vara hänt men denna gången har ni ju bara varit tillsammans en månad. Mycket kan ha hänt på 12 år och uppenbarligen har ju en kvinnomisshandel inträffat.

Du har väl en son också. För hans skull så förstår jag inte ens att du gett mannen en chans.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mia-45
2016-08-07 08:58
#29

Sonen bor inte hemma…har eget boende..men ändå. 
Jag förstår hur du menar och jag är väl själv inne på den tankebanan. Men jag gav honom trots allt en chans. 
Vilket nu visar sej att det ändå inte fungerar.

jessR
2016-08-07 12:20
#30

I mina öron låter det inte som ni har en relation. Han hänger hos dig när han är trött på sin morbror, får säkert mat och blir uppassad. Ni skrattar inte ihop, han pratar inte med dig, han lyssnar inte, han avbryter dig och sen har ni inte ens en fysisk intimitet. Du får nog fråga dig själv varför i hela fridens namn du ställer upp på detta?? I mina öron låter det som du måste jobba med din självkänsla, detta hade jag inte ens en sekund övervägt att ställa upp på. Han kommer såklart fortsätta detta beteende så länge han kommer undan med det. Hoppas du gör slag i saken och gör slut. Han han dessutom har misshandlat sitt ex som grädden på moset på borde väl inte göra valet så svårt. Lycka till!

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla” – Platon -

Maria
2016-08-07 13:15
#31

#29 Du har tidigare skrivit att din son inte mår så bra och han kommer garanterat inte må bättre av att morsan träffat ett "pucko"😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ria74
2016-08-08 12:40
#32

Hade det varit min kille hade han åkt ut med huvudet före.

Visar han ingen uppskattning, tycker dina skämt är dåliga, tycker ditt barn tar för stor plats och dessutom raggar på din granne så ser jag ingen poäng att vara ihop med honom.

Vad får DU ut av det mer än att du blir irriterad och ledsen? Nej strunta i honom och leta efter någon som uppskattar dig istället.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Upp till toppen
Annons: