Annons:
Etikettförhållande
Läst 1340 ggr
gson93
8/6/16, 5:39 PM

Från sambo till distans pga studier

Jag och min flickvän har varit tillsammans i snart två år nu, och vi har varit sambos i drygt ett år. Nu ska jag studera två år på annan ort och hon har inte möjlighet att flytta efter än på ett ganska bra tag eftersom hon inte är klar med studierna här. I början av sommaren flyttade vi ut från lägenheten. Hon flyttade tillbaka till sin lilla studentlägenhet som hon bodde i innan och jag flyttade hem till mor och far för att spara pengar innan flytten. Vi har av och till varit i familjens sommarstuga och då har allt varit frid och fröjd. Men nu när jag ska flytta mår jag riktigt dåligt och saknar varje natt att vi inte sover bredvid varandra. Vi har haft lite problem i förhållandet en period, men det börjar se mycket bättre ut. Så det är väl en oro jag har också att det kan bli svårt att fortsätta förbättra förhållandet. Är det någon annan här som har erfarenhet av att gå från sambos till distansförhållande eller särbos för en period för att sedan flytta ihop igen? Hur gör jag för att det ska kännas ok?

Annons:
Fridaaaa
8/6/16, 5:58 PM
#1

Ni kunde inte bo båda i hennes lägenhet tills vidare?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
8/6/16, 7:33 PM
#2

Jag har gjort det och det fungerade helt ok. Visst, i början saknade man ju varandra men sen så vande man sig vid situationen. Vi visste ju också att vi skulle flytta ihop vid något skede igen så det var inte så farligt.

Jojaton
8/7/16, 8:20 PM
#3

#1 Fast det är ju ingen lösning? Ts kommer ju fortfarande flytta - så det förskjuter ju bara problemet.

Har tyvärr inte så mycket tips…

Johanna - Instagram

Fridaaaa
8/8/16, 7:50 AM
#4

#3 jag tolkade som att de skulle flytta ihop igen sen? Därav att jag skrev så. Att det är den flytten ta menar?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

gson93
8/9/16, 6:08 PM
#5

Nej problemet är väl mest att vi har haft lite problem innan, men det börjar se bra ut, och nu blir förhållandet helt annorlunda. Jag är orolig och har antagligen en viss separationsångest eftersom det skedde så fort och med dålig tajming. Jag är rädd att vår relation kan fastna och bli varken bättre eller sämre, och hon vill inte flytta förrän den har blivit bättre. Därför skulle det vara skönt att höra lite erfarenheter om hur distansförhållanden har gått, vad som har funkat och inte funkat.

Upp till toppen
Annons: