Annons:
Etikettvänskap
Läst 834 ggr
126dagar
2016-08-07 16:01

Hur får man nya vänner?

Känner mig lite uppgiven, har sedan jag tog studenten inte fått några nya vänner och alla flyttade åt olika håll. Jag är kvar i samma gamla stad och har inte några vänner som jag kan umgås med spontant och hitta på roliga saker med. Bor tillsammans med min man, vårat barn och våran hund i en liten stad (finns till exempel inga annonser på tjejkompis.se från de i min stad). Är dessutom föräldraledig och har inte hunnit gå något på öppna förskoln ännu då den har stängt mellan maj och september. Känner mig ensam och tycker att det är väldigt jobbigt, vill hitta nya vänner! Hur gör man?

Annons:
Maria
2016-08-07 17:56
#1

Finns det inga lekparker där barn och föräldrar samlas? Det brukar vara ett bra ställe att träffas på.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

126dagar
2016-08-07 21:30
#2

Att tilläggas går väl att mitt barn är tre månader och inte leker i lekpark riktigt ännu :)

Maria
2016-08-07 21:34
#3

Det hindrar väl inte att man kan gå en sväng till en lekpark ändå. Där lär ju finnas föräldrar med barn i olika åldrar och då har man ju något gemensamt att prata om.

Titta om kommunen har verksamhet som babysim eller liknande.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Agafia
2016-08-07 23:41
#4

När mina barn låg i liggvagn satt jag i lekparken med de andra mammorna som hade barn i olika åldrar 😊

Upp till toppen
Annons: