Annons:
Etikettallmänt
Läst 1732 ggr
[Obsession]
2016-08-09 00:26

Är vi fortfarande vänner?

Jag har en vän sedan 6 år tillbaks, vi har haft kontakt nästan varje vecka men nu helt plötsligt har det vart tyst från hennes sida under ett längre tag jag har kontaktat någon gång men då har hon svarat så kort och sen har hon aldrig tagit initiativ till att skriva själv och det känns inte kul att behöva vara den enda som håller vänskapen levande. Jag frågade henne om hon fortfarande ville vara vän då svarade hon "Ja jag måste ju skriva ibland" det lät väldigt korthugget enligt mig, jag har låtit henne vara men kan inte sluta tänka på hur kul vi haft det jag vill inte ha kvar henne som vän om hon bara tar upp av mina tankar och hon egentligen inte längre är intresserad av min vänskap, hon är inte lätt och diskutera med heller för hon säger inte saker o ting rätt ut, hur hade ni gjort? jag vill veta.

Annons:
abcö
2016-08-09 00:50
#1

Jag hade sagt. "Det känns som det bara är jag som hör av mig och försöker hålla vår vänskap levande.  Om du vill prata/ses så får du gärna höra av dig,  Jag tar ett steg tillbaka nu då jag inte vill vara en klängig och efterhängsen person"

Sen hade jag avvaktat. Hör jag inget mer så räknar jag med att personen inte vill ha mig i sitt liv längre.

AnneN
2016-08-09 00:51
#2

Om det vore min vän så hade jag ringt eller hälsat på och frågat hur personen mår och om det har hänt något.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

OlgaMaria
2016-08-09 18:10
#3

Jag har svårt att förstå att folk tänker att de inte ska ha kvar en vän som vän för att de hör av sig för sällan. Jag skulle aldrig avsluta en vänskap av en sådan anledning. Jag tycker att vänner man tycker om behåller man för livet och då kan det faktiskt gå flera år då man knappt ses, men det behöver ju inte utesluta att det kommer andra tider längre fram då man ses mer. Om hon hör av sig sällan, fokusera mer energi på andra vänner, inse att den här vännen inte är så intresserad just nu. Men det är väl inte hela världen? Allt hänger väl inte på en person. Hör av dig då och då men sänk förväntningarna.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Obsession]
2016-08-09 22:00
#4

#3 I mitt fall så har jag inte fler vänner förutom några få bekanta, denna vän har jag haft mestadels internetkontakt med under dem senaste åren vilket vart en fin kontakt som jag känt vart positiv för oss båda. Jag behöver inte ha kontakt hela tiden och jag respekterar om hon inte vill skriva men det handlar inte om att personen hör av sig sällan enbart, det handlar om att personen slutat skriva nästan helt från tät kontakt och inte förklarat varför och dessutom ändrat sin ton helt och hållet. Anledningen till varför jag skrev om att avsluta kontakten var att jag misstänker att hon kanske inte längre vill ha kontakt av flera anledningar men att hon inte vågar säga det rakt ut, har även diskuterat detta med henne men hon är ingen som säger saker rakt ut vilket försvårar det hela för mig. Jag förstår dock din synpunkt jag ville mer skriva av mig tror det är svårt för mig att förklara exakt hur jag menar i text…

OlgaMaria
2016-08-09 22:08
#5

Du har ju försökt fråga, utan att få svar. Är dessa anledningar du tänker på rimliga förklaringar? Har det med dig att göra eller annat? Hursomhelst tror jag det är klokt att inte pressa, men man behöver ju inte ge upp vänskapen för det.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Obsession]
2016-08-09 22:19
#6

#5 Jag pressar inte, jag skriver inte alls till personen längre eftersom jag inte känner jag får respons misstänker att hon aldrig kommer skriva på eget initiativ en sån vänskap som bara är ensidig (om de förblir så) är inte intressant, men jag kommer såklart låta det ta sin tid hon kanske bara inte vill vara social och jag har själv såna perioder vad som gör att det känns mest konstigt är att när hon väl skriver är hon så kort i tonen. Hon säger inte att jag gjort något fel eller att hon är sur på mig så jag har inte gjort något jag själv vet om som skulle vara fel. Jaja, jag tror jag slutar diskutera i denna tråden nu skrev mest här för att lufta mina tankar. vet inte ens varför jag skapa ett inlägg om det men antagligen för att det är kul att höra vad andra har å skriva också ibland som är utomstående men kan vara svårt o beskriva när man inte kan skriva om hela situationen till 100 %😉

Annons:
[LadyK]
2016-08-10 00:29
#7

Vet inte om du läser här mer TS men jag hade/har en sådan vän. Jag tröttnade till slut och tänkte att nä det är hennes tur att höra av sig, det var 8 år sedan i januari. Vet om att vi snabbt hittat tillbaks om hon lyft luren men som sagt det är hennes tur.

Upp till toppen
Annons: