Annons:
Etikettförhållande
Läst 1358 ggr
[MissPanic]
2016-08-09 00:40

Rådlös om pojkvännen

Okej så vi har varit tillsammans i snart 8 månader. 8 underbara månader med resa, fester, bad och grill. Men å det är ett stort MEN!! Han minimerar min känslor å bigtaliserar bort dom å så fort jag vill prata ignorerar han mig å flyr bort ett tag. För att sedan komma tillbaka å göra allt bra med pussar å kramar. Pussar å Kramar brukar jag falla för men nu är jag så trött. För så fort han får mig att le så tar han mig inte seriöst om hur jag känner. Så ikväll satte jag ner foten. Å sa som det var å han fösökte åter igen bagitalisera bort min kännslor å när han märkte att jag inte skulle gå på gulligullandet som vanligt så blev han arg å ledsen å tog sina grejer å drog utan att säga hej då!!! Asså wtf händer å varför gör han så här?!?!

Annons:
jevc
2016-08-09 01:52
#1

Vilka känslor är det han bagatelliserar (tyckte inte det var tydligt)?

A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool . - William Shakespeare

Tjeja
2016-08-09 02:41
#2

Han är nog lika överraskad av din reaktion som du av hans och undrar varför du undrar och tycker en massa (enligt han) konstiga saker när ni har det så bra annars?

Låter för mig som att han reagerar som en ung omogen kille och det tar tid att mogna till en man, en del gör det aldrig. På samma sätt tar det tid för dig att mogna ifrån alla rädslor och jobbiga funderingar och komma fram till vad som är acceptabelt och inte samt vad som kan bero "för det går ändå över sedan", typ.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[MissPanic]
2016-08-09 15:17
#3

Han bagitaliserar när jag blir ledsen eller upprörd. Han anser att om det inte är viktigt för honom ska det inte vara viktigt för mig. Har sagt till honom att jag har Adhd samt Add flera gånger men han glömmer alltid bort det. Å han förstår inte hur jag inte kan lämna min stökiga uppväxt bakom mig. Han förstår inte hur ärrad jag är. Jag vill bara sluta be om ursäkt för den jag är å få lite stöd i det jag inte kan hjälpa.

OlgaMaria
2016-08-09 17:59
#4

Många killar har svårt att prata om svårare saker i relationen. De har lätt att tolka det som kritik eller att det är något de ska fixa - och när deras försök inte duger kan de ta det väldigt hårt och tolka det som att man tycker att de inte duger. För att ha ett sådant samtal kan man behöva förklara 1. Det här är ingen kritik mot dig 2. Syftet med samtalet, t ex jag vill berätta om vad jag tänker/känner, jag vill känna att du lyssnar och förstår mig 3. Vad syftet inte är, t ex du behöver inte lösa det här, jag vill bara bli förstådd Det låter som att han blir väldigt förvirrad över vad du vill ha från honom, och att han blir väldigt frustrerad när hans försök att hjälpa dig inte fungerar. Ta det för det första inte som att han bagatelliserar dig. Det tror jag inte är hans intention. Det verkar som att hans intention är att trösta dig med gullande och pepp att du ska se positivt på saker och glömma det jobbiga. Det kan vara smart att säga - Tack för att du försöker trösta mig och peppa mig, jag känner dock att det skulle betyda så mycket för mig om du ville lyssna och försöka förstå vad jag tänker och känner. Jag förväntar mig inget mer av dig än att du ska lyssna och försöka förstå mig. Det jag försöker säga är att jag tror du kan nå fram till honom om du blir bättre på att kommunicera och förmedla vad du vill ha utan att han behöver uppfatta det som kritik.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: