Annons:
Etikettkänslor
Läst 988 ggr
Lifeismuch
8/14/16, 6:28 PM

Mitt ex kompis

Hej, har satt mig i en situation som gör att jag inte kan tänka på något annat, detta gör mig galen, vet inte hur jag ska göra men här är mitt problem. För någon månad sen gjorde jag slut med min pojkvän, vi hade varit tillsammans i 9 månader. Jag började tillslut tappa känslor & funderade på hur jag skulle göra i ca 1 månads tid, rädd för att såra honom då han var blindt kär i mig. Jag kunde inte tänka på annat och sårade alltså mig själv istället för att göra slut på eländet. När jag tillslut valde att göra slut blev han väldigt ledsen, han anade ingenting fastän jag varit väldigt kortfattad på sms och inte varit lika villig till att ses osv. Jag är i dagsläget väldigt glad att de tog slut & ångrar det inte alls. Problemet är att mitt ex har en kompis som jag umgåtts mycket med själv & tillsammans med exet, han hade också en flickvän då, så under tiden vi båda hade relationer sågs vi bara som vänner. Dom har också gjort slut nu så vi båda är singlar. Kan dock tillägga att jag och kompisen hade en fling innan vi blev tillsammans med våra ex. Jag och kompisen pratade mycket efter vi gjort slut med våra ex & nu har vi kommit till stadiet att vi har blivit kära i varandra. Jag är alltså kär i mitt ex bästavän & han i mig. Vi ses när vi kan men detta gör mig galen. Vad ska vi göra?? Det är bara en tidsfråga innan våra ex får reda på något och skulle verkligen uppskatta lite hjälp. Vi bor i en ganska liten stad så alla känner alla, jag känner hans ex men vi inte lika tighta som mitt ex och kompisen jag är kär i. Kanske någon varit i en liknande sits & har lust att tipsa??:///

Annons:
Agafia
8/14/16, 6:40 PM
#1

Menar du att alla parter inte har gått vidare ? Då kan det vara känsligt ……

imsuchadiva
8/15/16, 5:12 PM
#2

Kör bara säger jag! Jag har dejtat osv ex kompisar, och visst de kanske blir sura/sårade men varför ska en gammal relation stå i vägen för en ny kärlek? Ni kan åtminstone göra så att ni berättar för era ex hur det ligger till innan dom för höra det ifrån någon annan.

[Hayabusa]
8/15/16, 6:42 PM
#3

De två killarna lär inte vara lika bra kompisar när det kommer ut att ni är ett par. Gissar jag åtminstone.

Honestyisdead
8/15/16, 6:43 PM
#4

Jag hade aldrig kunna göra så mot en vän. Bli tillsammans med dennes ex utan att först prata med min vän om det och se hur den kände för det. Speciellt om det var min kompis som blev lämnad.

Upp till toppen
Annons: