Annons:
Etikettvänskap
Läst 1424 ggr
MissClue
2016-08-14 19:45

Nu mera oöverraskad till överraskningsfest

Obs! Inget allvarligt problem men vill skriva av mig lite och höra vad ni tycker.

Min vän talade om för mig igår att min "tjejgrupp" planerar att överraska mig med födelsedagsfirande. Jag förstår verkligen inte varför hon talade om det(hon är inbjuden i deras hemliga grupp). Det var inte så att hon råkade tala om det utan det var planerat. Jag ville bli överraskad och nu tog hon det ifrån mig, pluss att det inte var så sjyst mot mina andra söta snälla vänner som planerat. Ska jag tala om för dom att jag vet nu eller låtsas som ingenting?

I love not man the less, but Nature more…

Annons:
Aleya
2016-08-14 19:49
#1

Nu fattar jag inte. Hade dom gått med på att hon skulle säga att dom planerat en fest?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Indii]
2016-08-14 19:53
#2

Fråga henne vad syftet var med det. Trodde hon kanske att du inte skulle gilla att bli överraskad? Det verkar ändå lite ogenomtänkt att berätta.

Honestyisdead
2016-08-14 20:12
#3

Jag hade låtsas bli överraskad eftersom jag tror det hade gjort mina vänner glada :)

Och vännen som berättade hade jag sagt till. Det är ju riktigt tråkigt gjort.

[Devya]
2016-08-14 20:43
#4

Jag skulle gjort likadant som Hera skriver.

Jag tror även att jag skulle varit lite dum och se till att få vännen att känna sig skyldig för att ha berättat. =P Jag tycker det är faktiskt jättetrist det hon gjorde.

MissClue
2016-08-14 20:56
#5

#1 Nej dom har en hemlig grupp på Facebook där dom planerar att överraska mig. Jag ska inte veta något egentligen. 

#2 Syftet enligt henne var att ngn i deras konversation i den hemliga gruppen trodde att hon var gravid och detta tyckte hon var så hysteriskt kul att hon var tvungen att berätta om hela överraskningen för att komma till att en vän till mig frågat henne om hon var gravid, vilket hon inte är. Jag fattade aldrig poängen med historien. Jag tror syftet var att förstöra men jag kanske är hemsk om jag tänker så. Men hon hade sånt konstigt, nöjt leende på läpparna när hon berättade, kan inte släppa det. Så svårt att konfrontera henne om det, vad hennes verkliga syfte var. 

#3 Jag ska prata med henne, annars kommer jag förstora det ännu mer med tiden som går. Har bara svårt att hålla masken till dom som planerat eftersom vi har daglig kontakt. Det är ju några veckor kvar till festen också. Det finns även risk att denna tjejen talar om för de andra att jag vet och då blir det väldigt konstigt. Speciellt om jag talar om för henne hur fel hon gjort, då kommer hon bli dramatisk och göra det till en stor grej för alla.

I love not man the less, but Nature more…

Aleya
2016-08-14 21:34
#6

Ja se överraskad ut. Brukar jag göra om jag vet om att jag ska få nått eller liknande. Men prata med bruden om detta och fråga varför hon gjorde det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
MissClue
2016-08-14 21:48
#7

#4 Jag ska försöka hålla masken ock verka överraskad. Antingen pratar jag med tjejen före eller efter festen.

I love not man the less, but Nature more…

MissClue
2016-08-14 21:52
#8

#6 Jag har så dåligt pokerface men ska försöka. Vet ju inte om tjejen har talat om att jag vet heller. Tog ikväll upp detta med en tjej från Norge med och även hon är inbjuden till festen. Kan ju bli en överraskning i sig ändå att se vem som dyker upp =P trots allt besviken..

I love not man the less, but Nature more…

Aleya
2016-08-14 22:06
#9

#8 ta att prata med henne efter festen. Innan eller under kan ge en konstig stämning.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

escanny
2016-08-15 08:01
#10

Jag hade spelat överraskad trots att jag visste i förväg.

Alla är vi olika. Mina vänner hade planerat att dyka upp och "kidnappa" mig när jag fyllde jämnt och dra iväg mig på en del olika ställen. De ville inte att jag skulle ha en aning om vad som skulle hända innan så de kontaktade min sambo i hemlighet så att han skulle se till att jag var hemma den aktuella kvällen. Han berättade dock allt till mig innan om vad som skulle ske och det är jag tacksam över. Jag hatar verkligen att inte veta vad som händer och jag hade blivit besviken på min sambo om han vetat allt utan att säga något till mig. Nej jag tycker inte om överraskningar. Men när alla dök upp så spelade jag totalt ovetande så jag tror aldrig det uppdagades att min sambo pratat med mig innan.

MissClue
2016-08-16 00:58
#11

#10 Hade jag hatat överraskningar skulle jag också blivit glad om någon varnade mig innan men så var inte fallet här. Jag ska prata med henne och försäkra mig om att hon inte talar om för resten av gänget att jag vet, sen spelar jag med.

I love not man the less, but Nature more…

ViaStella
2016-08-17 19:44
#12

Ett förslag är att du pratar med henne direkt så behöver det inte gå och gnaga i dig i tills efter festen.

MissClue
2016-08-17 22:53
#13

#12 Jag har lugnat mig lite, tänker inte på det så mycket längre.  Så det får vänta tills efter festen, eller om jag träffar henne innan. För det är fortf inte okej

I love not man the less, but Nature more…

Annons:
TjockaBerta
2016-08-18 10:33
#14

Jag skulle säga till de andra att hon har berättat allt så blir det inga mera konstigheter.

>>>Malum domesticum<<<

Upp till toppen
Annons: