Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 1724 ggr
[Dagens]
8/16/16, 1:11 PM

Göra med partner hemma?

Vad gör du och vad gör din partner när ni är hemma? Jag vet att man kan hitta på saker som bio osv men det är ju ingenting man gör varje dag och jag menar just vad man gör när man är hemma, efter jobbet ex. Just nu spelar min pojkvän hela tiden och jag kollar på tv så vi umgås ju i te direkt. Om jag säger att han bara spelar så säger han bara men säg någonting vi ska göra då. Men…vad fan kan man göra? Vad gör ni?

Annons:
Maria
8/16/16, 1:17 PM
#1

Oj jösses. Det har varierat en massa genom åren.

Numera så snickrar min man mycket och jag läser. Har även handarbetat i perioder.

Efter jobbet så blir det matlagning oftast och då brukar vi hjälpas åt.

Vi gillar samma typer av filmer och tv-program så det brukar vi kolla om kvällarna.

Vi har även spelat spel i perioder och då menar jag inte på datan.

Ett tag avslutade vi kvällarna med Chicago (en form av poker) och så hade vi tävling om vem som blev veckans vinnare.

Umgås med vänner är ju något som är trevligt också. Det räcker ofta med bara en fika på vardagar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Herveaux
8/16/16, 1:18 PM
#2

Här hemma brukar vi titta på mycket film eller serier, spelar spel, tar långpromenader med hunden eller sitter och äter något gott och bara snackar skit.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

fruktgumman
8/16/16, 1:55 PM
#3

Mycket tid går till djuren (hundar, hästar) Pyssla i trädgården, något som behöver fixas med huset; måla snickra. se film, laga mat, plocka bär, svamp, fiska

Honestyisdead
8/16/16, 2:05 PM
#4

Laga mat tillsammans,  promenera, spela brädspel, städa och tvätta, bara umgås.

Surpan
8/16/16, 2:14 PM
#5

Lagar mat, pratar, promenerar, handlar, har vänner över, brottas, ligger i sängen och myser, duschar tillsammans, bara ligga bredvid varandra och fippla på varsin mobil, kollar på tv, äter… Allt det vardagliga gör vi tillsammans. Jag hade lika som du TS med ett ex. Han satte sig direkt och spelade om det inte fanns någonting uttalat att göra (eller om han lagade mat/städade). Min nuvarande sambo och jag har liknande behov av att röra vid varandra, prata och umgås, då faller det sig mycket mer naturligt.

/Surpan

NatasjaHemby
8/16/16, 2:20 PM
#6

Periodvis spelar jag och min man väldigt mycket bräd- och kortspel. Ibland själva och ibland med vänner. Det är nog vårt största gemensamma intresse som utövas i hemmet. 

Promenader är också ett underskattat sätt att umgås! Ut och traska antingen i det egna närområdet eller i ett område ni vill utforska mer. Diskutera det ni ser - arkitekturen, intressanta restauranger, butiksskyltningen, fina växter eller vad ni nu passerar. Frisk luft, gratis motion och pratstund i ett 😃

SE*Simbelmynes

Annons:
[Jennah]
8/16/16, 3:15 PM
#7

Vi pratar, lagar mat, bakar, äter, tar hand om djuren, ser filmer & tv-serier, spelar tv-spel och ibland även brädspel, går promenader och shoppar (fast det är ju inte hemma. Fast vi internetshoppar ju också och det är hemma), ritar, lyssnar på cd-böcker, läser för varandra (ofta i parken dock) o.s.v. :) Men ett tips är att inte fastna i att han är tråkig som t.ex spelar ellet ser på tv. Räck ut handen efter honom också, testa spela samma sak o.s.v. Det är bra att försöka intressera sig för varandras intressen. :)

vendelay
8/16/16, 5:03 PM
#8

Ni kanske kan börja med någon hobby? Typ pärla, måla, lära er ett nytt språk? Vi brukar diskutera nyheter eller böcker eller spel och grejer, eller gå på promenader, se filmer/serier, laga mat/äta gott osv. 

Jämför med vad du brukar göra med dina vänner!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Zadeira
8/16/16, 6:18 PM
#9

När vi gör saker tillsammans hemma är det dels ibland sådant som måste göras, typ handla, laga mat osv. Vi bor inte ihop så vi brukar göra sånt främst för att det ger oss ännu mer tid ihop och då blir en trevlig grej.

Utöver det där "tråkiga" brukar vi kolla på serier/TV/film. Ibland spelar vi spel, både TV-spel men också vanliga brädspel. Går promenader ihop (just nu har vi fallit för trenden med Pokemon Go). Snackar skit om allt och inget. Leker med låne-hund.

Ofta är vi riktigt bra på att göra saker "isär men tillsammans". Sitter vid varsin dator men snackar med varandra under tiden. En vid TV och en vid dator och samma sak vi snackar under tiden. Jag pysslar med mitt och han med sitt, men ändå så att man kan snacka, pussas, hjälpas åt med något, visa något osv.

[Devya]
8/17/16, 8:25 AM
#10

Lagar mat och äter tillsammans, myser i sängen medans vi ser på en tv-serie, lägger pussel eller som de senaste månaderna: Ha romantiska kvällar där vi äter lite snacks, dricker lite vin, snackar en massa och dansar. :) Det är jättekul att göra hemma.

Vi brukar också busa en massa vilket leder till en massa skratt och magont. Vi är lite barnsliga vi två. Vi typ kan jaga varandra, försöka brotta ner den andra och få den ur sängen eller skrämmas. :)

[Tibonnanj]
8/17/16, 2:08 PM
#11

Vi är ganska tråkiga på vardagar. Jag sitter vid min dator och han sitter vid sin men nu framåt hösten brukar vi dricka te och äta macka på kvällen tillsammans vid köksbordet, utan skärmar. Kan bli att vi sitter i flera timmar och pratar ändå.

Blir jag för frustrerad på att vi inte gör något på flera dagar eller veckor så burkar jag be honom komma på något vi kan göra och nästan tvinga honom att hitta på något ( annars är det alltid jag som kommer på saker).

Gaara
8/26/16, 8:40 PM
#12

Promenerar, spelar pokémon go, spelar yatzy, ser på någon serie eller film tillsammans samtidigt som vi äter chips och hemmagjord dipp eller nåt annat. Äter ost och kex, hänger i vår hemmabar och skiktar shots och blandar drinkar. :) Softar på balkongen med något fint att dricka och nåt gott att äta samtidigt som vi snackar om allt och inget, myser, noppar varandras ögonbryn. XD Ja, vi gör en massa saker även på vardagarna utan att behöva lämna byn vi bor i. Dock så dricker vi ju inte alkohol när vi ska jobba dagen efter. Men på fredagskvällar brukar det bli något samt på lördagar. :) Vi kan inte göra så mycket på vardagarna efter jobbet. Inte tillsammans i alla fall eftersom jag jobbar vanliga dagtider och han jobbar kväll. Nu har han i alla fall fått en lite tidigare tid så vi hinner ses någon timma innan jag ska sova. Förut som jag när han kom hem och han sov när jag gick till jobbet. :P När den dagen kommer då han har ett jobb med dagtid så ska vi börja gymma tillsammans på kvällarna. :)

XeZafir
8/27/16, 2:00 PM
#13

Till vardags gör vi egentligen bara två saker tillsammans.

Äter alltd middag tillsammans och går kvällstur, en längre, med hundarna. För oss är det ok, behöver inte göra mer ihop alltid, vi är ju båda trötta efter jobbet.

Min man sitter också mycket vid datorn, han jobbar via den, hans spelar, ser film och har social kontakt. Tidigare blev jag skogstolik på det, men nu, nä, han gör vad han gillar, jag gör vad jag gillar och när vi umgås bara vi (utan datorer) ja, då gör vi saker som vi gillar tillsammans helt enkelt.

Tror vi Kvinnor ibland lägger in mer i relationen än vad vi egentligen borde. Detta är ur egen erfarenhet, från mig själv och en hel del vänner i min närhet. Generellt sett.

Annons:
Upp till toppen
Annons: