Annons:
Etikettförhållande
Läst 1820 ggr
[sophia2]
8/16/16, 5:59 PM

Är i relation men har träffat en ny...

Hjälp! Jag är ingen förespråkare av otrohet, har aldrig varit och kommer inte att bli, men har hamnat i den värsta situationen jag kan tänka mig. Jag och min tjej har varit tillsammans i snart 3 år, vi bor ihop sedan två år tillbaka, vi har det bra, tryggt, bekvämt etc. Jag har några gånger under våran tid ihop fått smått panik, en känsla av att jag saknar något, vill ha något mer… jag har alltid tänkt att jag har ju allt jag vill ha, min flickvän är en superfin människa, så omtänksam och har hjälpt mog genom massor av tuffa tider. Jag tycker att hon är vacker, fin, mysig. Jag har dock sedan en längre tid totalt tappat sexlusten, jag tänder sällan på henne osv. Jag har tänkt att det kan bero på min sjukdom,  jag har en kronisk sjukdom som kräver att jag äter rätt starka hormontabletter, och en av biverkningarna kan vara bristande sexlust etc. 

Ok nu till poängen. För ca två veckor sedan var jag ute med mina kompisar, jag var på en rätt tråkig klubb, men helt plötsligt kommer ett gäng, som tydligen känner en i det gäng som jag var där med. Jag får ögonkontakt med en tjej i det gänget och bom, resten av kvällen känner jag mig typ knäsvag och vet inte vad jag ska göra, varje gång jag tittar mot henne tittar hon på mig, ja ni förstår situationen… Det hela slutar med att vi tillslut pratar med varandra, byter nummer, jag säger att jag har tjej, att jag är monogam men att jag gärna träffar henne på en fika… Jag kände verkligen att jag måste träffa den här personen igen, jag bara måste. 

Sedan dess har vi smsat varandra endel, jag har berättat för min tjej att jag träffat en ny "kompis" som jag vill lära känna. Jag har inga planer på att vara otrogen mot min flickvän, men samtidigt kan jag inte inte träffa den här personen. Alltså jag tänker umgås med henne men inte göra något opassande om ni förstår. 

Men nu har jag panik… jag vet inte vad jag ska göra. Har i flera dagar haft så sjukt dåligt samvete eftersom det KÄNNS som om jag är otrogen mot min flickvän fast än jag inte har gjort något. Jag och den här tjejen har setts på en kaffe, och tyvärr finns det definitivt en attraktion även när vi är nyktra och ses i ett vänskapligt sammanhang.

Jag vet inte vad jag borde göra? Jag vill liksom lära känna den här nya tjejen, någonting drar mig så jäkla mycket till henne. Samtidigt som jag har ångest att förstöra det jag har med min tjej. Men tänk om den här nya personen är min soulmate? Det har varit bökigt ett tag med mig och min tjej och jag älskar henne, men jag vet helt ärligt inte om jag är KÄR i henne längre. 

Åh jag är så så så förvirrad. Vad har ni för tankar om situationen? Och om ni har tips, tankar etc, tack för att ni orkat läsa igenom detta långa inlägg. 

Behöver all hjälp jag kan få…

Kram!

Annons:
Honestyisdead
8/16/16, 6:09 PM
#1

Red upp saker med din NUVARANDE  flickvän innan du påbörjar något med den nya. För det är en sorts otrohet att fortsätta umgås med någon du i princip är kär i. Du känner det ju själv. Så sluta träffa den andra och red upp förhållandet du har. Genom att försöka eller avsluta. Det är det enda rätta.

Förstår inte ens att du gick ut på kaffe med den andra tjejen. Tycker synd om din flickvän.

creizy
8/16/16, 6:11 PM
#2

Tycker du ska göra slut så din tjej kan träffa någon som är kär i henne och inte trånar efter andra.

jenmjao
8/16/16, 6:17 PM
#3

Du är redan otrogen, Inte fysiskt, men det är inte bara sex, kramar, pussar, m.m. som klassas in i otrohet. Att vara tillsammans med någon och sedan bli kär i någon annan är otrohet, känslomässigt. Och om din tjej älskar dig är du otroligt respektlös just nu. 
Hur kände du för din flickvän i början? Likadant som med denna tjej eller annorlunda? Om du kände likadant så kommer det här förmodligen ske om och om igen. Försök ta ett allvarligt snack med din tjej och gör det minsta du kan göra, Gör slut. 
Gör slut eller arbeta på det du din och flickvän redan har, finns inget mellanting och du kan inte fortsätta som du redan gör, Speciellt om du är emot otrohet.

Loris M
8/16/16, 6:18 PM
#4

Håller med ovanstående och så vill jag lägga till - vad menar du med att du inte gjort något? Du har medvetet träffat och umgåtts med en person som du känner dig attraherad av och sagt till din sambo att det bara är en kompis. Fult och respektlöst gjort!

[Jennah]
8/16/16, 6:20 PM
#5

Min tanke är att det redan är otrohet att träffa, byta nummer, smsa och fika ensam med någon du känner dig attraherad till som inte är din partner. Där bör du nog ha betydligt snävare gränser, för det du skriver låter lite naivt på den fronten.. Varför funderar du över vad som är din själsfrände när du redan har en sambo? Jobba på er relation istället och var ärlig mot henne. Att gå och känna i hemlighet att det saknas något hjälper ju ingen av er utan sådana tankar är väldigt giftiga för alla relationer. Det går faktiskt att lösa problem utan att byta partner. Ni kan prata med varandra och komma på en lösning på det faktiska problemet, kanske till och med gå i terapi.

Kyllan56
8/16/16, 6:20 PM
#6

Varför inte berätta för din nuvarande flickvän att du  saknar något, som gått förlorat. Då kan ni antingen jobba mer er relation eller avsluta den. du ger henne möjlighet att påverka. Ärlighet och respekt är viktigt i en relation.

Att fantisera om en annan kvinna är i mina ögon känslomässig otrohet. Värre för mig än om  min parter skulle vara otrogen utan att det betydde något. Redan det är illa!

Du verkar vara en vettig och just människa, så jag tror att du redan nu har svaret på din egen fråga.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Iskall
8/16/16, 6:30 PM
#7

Jag tycker att du ska fundera vad du själv vill. Vill du ta steget längre med den här nya tjejen, så tycker jag att du ska göra slut med din sambo. Men om du vill fortsätta att leva med din sambo så tycker jag att du ska se till att det blir bra med tjejen och prata om din sexlust, så finner ni någon lösning. För att det är möjligt att du känner attraktion till den nya tjejen pga din låga sexlust och att du och din sambo sällan har sex.

Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela

[sophia2]
8/16/16, 6:51 PM
#8

Jag vill ändå tacka, för alla svar, även om vissa var rätt hårda. Jag har aldrig varit för otrohet, och kanske är det sant att jag varit otrogen mentalt, jag tycker dock att fantisera om andra människor är naturligt, och tror nog att min flickvän gör det hon också då och då, men att ta steg som kan förstöra ens relation är verkligen inte bra. Jag tror inte jag har sett och förstått att jag kanske redan tagit ett sånt steg, det var aldrig meningen, men förvirringen i hela den här situationen har varit stor.

Oavsett, tack för att ni tagit er tid att läsa igenom allt och att svara. En sten har lyft från mitt bröst och jag började precis storböla. Jag älskar min flickvän så mycket och det är sant, hon förtjänar bättre än att jag håller på såhär. Om jag är kär i henne fortfarande är något jag ska ta reda på, att jobba på vår relation är nog det enda som kan ge mig ett svar i det här. Jag har skrivit till den andra personen att jag inte kan ses, och jag tror att hon förstår precis.

Ni får jättegärna fortsätta skriva svar på det här inlägget om ni vill, det är nyttigt att läsa olika tankar. Men jag tackar er igen ni som redan skrivit.

Kram1

[Jennah]
8/16/16, 6:55 PM
#9

Du verkar vara en bra människa, vad fint att du kunde ta till dig de råd som skrivits här. Jag hoppas att du också vågar prata med din flicka och inte bara själv försöker fundera ut lösningar på egen hand. Prata, prata och prata är grunden i alla relationer. Lycka till ni båda!

Shailina
8/16/16, 7:14 PM
#10

det står respekt av ditt sista inlägg får jag säga! Jag skall försöka inte vara hård, men jag håller med övriga som anser du begår någon sort mental otrohet. 

För mig som den jag är tror jag att jag nästan skulle haft lättare att förlåta fysisk otrohet framför en mental otrohet. Jag vet inte varför, det bara känns som att rent fysisk sex är lättare för mig att komma över än att min partner skulle ha rentav längtat efter en annan än mig medan vi var i hop. 

Jag tror du skulle vinna på det i det långa loppet att reda ut med din nuvarande och pausa lite det som försiggår med den du har träffat. Det kan potenciellt vara ett nytt förhållande där men det kan även vara en fling som går över på ett snapps. Jag skulle vilja veta om min partner upptäckt han saknar något i förhållandet så jag skulle fått en fair chance att se om jag kan ge det samma. Det är dock bara mitt syn på saken, och jag tror inte det finns nån facit på vad som är 100% rätt och fel då detta är olika från person till person. Din nuvarande kanske skulle ryckt på axlarna om hon fått veta att du varit attraherat till någon annan men inte gjort NÅNTING fel fysisk för allt jag vet, men jag tycker ändå det riktiga här är att reda ut med den du redan är i hop med och ta reda på för egen del om du skall göra slut och chansa på detta nya eller stanna med hon du bor med.

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

Loris M
8/16/16, 7:51 PM
#11

#8 Att man får känslor för någon annan än den man är tillsammans med eller känner sig attraherad av av någon annan, är inte fel eller ovanligt. Oftast så händer det bara och det är inget man väljer direkt. Men att ta det ett steg vidare (som du har gjort genom att gå ut med personen i fråga helt medveten om attraktionen er emellan), det är fel (i mina ögon). 

Om man nu får känslor för någon annan så gör man egentligen tvärtom än det du har gjort. Man undviker personen och väntar på att känslorna svalnar samt anstränger sig lite extra på att återupptäcka kärleken till sin partner. Om det nu är så att man älskar sin partner och vill leva med hen.

abcö
8/16/16, 7:54 PM
#12

Du skriver egentligen svaret själv i rubriken: "Är i relation men har träffat en ny…"

En ny vad? Du menar väl knappast en ny kompis?

[Hayabusa]
8/16/16, 8:57 PM
#13

Killen är nog inte kvar längre (på detta forum).

Annons:
Honestyisdead
8/16/16, 9:10 PM
#14

#13 Medlemmen har mycket riktigt raderat sitt konto från iFokus.

Terks
8/18/16, 10:34 PM
#15

Har själv just gått igenom samma situation så jag förstår dig mycket väl. Det är ingen idé att lyssna på någon dömande kommentar. Jag kanske ska vara riktigt ärlig: det där med att vara kompis är bara att ljuga för sig själv. Det är bättre att göra slut än att vara otrogen, som jag var. Jag ställde till med ett helvete. Jag träffade en man som jag kände mig extremt dragen till och som jag inte "kunde" / ville säga nej till. Vi är nu ihop och jag är fortfarande sjukt kär i honom efter ett år. Har dock gått igenom en livskris på köpet. Jag var tillsammans med mitt ex i nästan 10 år men när jag träffade den nya så var det som att jag inte kunde ljuga för mig själv längre att något var "fel" i den relationen. Jag tror att mycket har att göra med en själv och att man får börja med att älska sig själv. Jag tycker faktiskt att du ska berätta för din flickvän om dina känslor. Sen får ni se hur ni gör. Men enligt mig låter det som att du redan är på väg bort från henne.

[ellenhellstrom]
8/23/16, 8:06 PM
#16

Gör de som känns bäst för dig. Saknar man något i sitt förhållande så kan de vara väldigt svårt att rätta till det. Senaste tiden har jag träffat många (även jag själv) som har gått ur ett ca 3års förhållande för att de kändes som någonting saknades. Det är jättesvårt, men kanske de enda rätta om inte allt klickar. Då är de kanske lika bra att göra slut innan de går för långt.

Men du känner nog själv innerst inne om du är så pass kär i din flickvän att du vill vara tillsammans med henne resten av ditt liv. Vet du de, så är det bara att köra, behandla henne med all respekt.

Va inte kvar i ett förhållande där du inte trivs bara, du kommer bara göra dig själv illa. kram

Upp till toppen
Annons: