Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 1739 ggr
Fridaaaa
8/21/16, 7:47 PM

Hitta på mer tillsammans?

Vill gärna hitta på mer tillsammans med sambon men har idétorka.
Vi har ju inte helt samma hobbys heller. Jag har djuren & fotografera, han spela och motorfordon, typ. Och fiske.

Fiskar gör vi emellanåt, men när det blir kallt på hösten och sedan på vintern är jag ingen fiskare haha!

Någon som har kanske idéer vad man kan hitta på tillsammans?
Varit tillsammans i 9 år snart, så idéer tryter lite ;) 
Försöker även hitta på vad vi ska göra på 9 årsdagen men inte enkelt det heller xD
Ja jag är hopplös ibland ;) Men klurig att komma på… Varit lättare med mer lika intressen :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
_Fisken
8/21/16, 7:56 PM
#1

Vi skaffade barn och renoveringshus. DÅ har man mycket att göra tillsammans. Men det är inte alltid högkvalitativ tid…

Fridaaaa
8/21/16, 8:01 PM
#2

#1 Haha ja så kan man med göra :) Tja inget för oss i alla fall xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Aleya
8/21/16, 8:13 PM
#3

Du har ju fått en massa tips innan. Men ska aktiviteten göras ute eller inne?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Fridaaaa
8/21/16, 8:16 PM
#4

#3 Hittar ej den tråden, sökt men den kommer ej upp
Ute eller inne spelar ingen roll men när det blir kallt, mörkt mm så vill jag göra mest inne däremot :) 

Måste inte vara aktivitet heller utan olika grejer helt enkelt :)
Just nu känns det som allting mest går på rutin… Och gör liksom inte så mycket tillsammans

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Aleya
8/21/16, 8:22 PM
#5

#4 Fast måste man hitta på nått? Jag brukar bara tycka att sitta och mysa och bara vara funkar prima i många lägen. Göra någon utflykt (ta med fika och sådant) och hälsa på någon. Spela kort brukar jag och min kille göra. Det brukar sluta med svordomar och skratt hur dåligt det kan gå. Eller kanske ta en kurs inom nått som ni kan tänka er göra tillsammans. (Dansa eller kanske måla) Så har ni ju nått att öva på tillsammans.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Fridaaaa
8/21/16, 8:24 PM
#6

#5 Det gör vi också men vill även hitta på något :) Inte bara sitta och mysa :) 
Spela kort var länge sedan! bra ide

Kurs kommer jag inte få honom på. Dels har vi inte samma intressen, och dels kostnad. TYvärr. Annars hade jag själv gärna velat göra det :) 

Utflykt är kul men vill tillsammans då, så trött på att vissa personer i vår närhet jämt ska med på saker nämligen så fort man ska iväg typ.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Aleya
8/21/16, 8:26 PM
#7

#6 men om ni gillar att spela kort så lär ett nytt kortspel som man kan spela på två. ☺

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Fridaaaa
8/21/16, 8:27 PM
#8

#7 Ja det kan jag kolla upp :) Kortlek har vi hemma också! :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

parsley
8/21/16, 8:29 PM
#9

Åker han på bilträffar så kan du kanske följa med och fota bilar eller ägna dig åt naturfoto när han fiskar (om det är genomförbart)? Kan han tänka sig att börja med fotografering? I så fall får ni ett gemensamt intresse.

Fridaaaa
8/21/16, 8:33 PM
#10

#9 Nej fotografering kommer han nog aldrig intresse sig för, har till och med svårt att få honom att ta kort på mig och hundarna ibland :(
Han åker inte på bilträffar. Han är mer "Hemmapysslare" och så.

Ibland när han fiskat har jag fotograferat lite :) Men han är ofta iväg på kvällen och nu på hösten så är det oftast för mörkt för bra bilder :( Men vår & sommar, helt klart går det då bättre :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Aleya
8/21/16, 8:36 PM
#11

#8 ja när min mamma var hos mig och min kille var där också så spelade vi: Chicago (kan man spela på två) plump (tror jag man kan spela på två) och vändtia (kan man spela på två) Men det finns säkert andra roliga spel. ☺

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Fridaaaa
8/21/16, 8:37 PM
#12

#11 Vändtia kan jag, chicago har jag inte hört, får jag kolla upp :) 
Plump med kort har jag inte kört heller, får med kolla upp tack :)
Ja finns säkert massor när man googlar, ska göra det imorgon tänkte jag :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Aleya
8/21/16, 8:46 PM
#13

#12 Chicago är som att man spela poker, fast utan pengar. Man har tre byten. Hur man räknade poängen minns jag inte men ett par var 1, 2 par 2, triss 3… men resten minns jag inte. Köpstopp vid 45. Plump är ganska knäppt och kul. Man ska välja hur många stick man ska ta under ett spel. (Max antal är då man spelar med tio kort på hand och minsta är 1 kort) Så kolla om regler för plump. (Nu blev jag sugen på att spela)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Fridaaaa
8/21/16, 8:48 PM
#14

#13 Aa ja det har vi spelat flera gånger :) 
Låter kul det med! :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
8/21/16, 9:09 PM
#15

Kanske det vore en idé att gå på trevliga bilmässor? Om ingen av er har gjort det tidigare så kanske ni kan testa det. Det är något jag och min sambo har börjat göra och det är faktiskt riktigt roligt även om jag själv inte är alls intresserad av bilar men gamla bilar ser faktiskt häftiga ut så att även jag kan uppskatta det. 

Sen kan det vara roligt att spela brädspel eller varför inte ordna en romantisk kväll där ni äter lite smått och gott, dricker vin, lyssnar på musik och kanske även dansar? Sådant kan vara överraskande roligt och fjantigt. 

Hur är det om ni lägger pussel tillsammans? Jag och min sambo upptäckte förra året att det var jättekul att lägga pussel tillsammans.

Fridaaaa
8/21/16, 9:12 PM
#16

#15 Jag har dock noll intresse för bilmässor.  Varit på något med bilar de haft ute här i sommar men fy vad tråkigt  :P 
Och ont om bilmässor här, speciellt höst och vinter.

Ingen av oss har tålamod tll pussel
Brädspel ja det är kul, vi har några få, men ju hålla utkik om man hittar något billigt begagnat, absolut! :)

Romantisk kväll brukar jag överraska med då och då, dock inte så ofta längre för svårt att planera ibland men händer :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
8/21/16, 9:17 PM
#17

#16 Ah, då  är det ju förstås ingen idé att gå på sådant. :)

Man kan ju också kanske göra ett eget spel/brädspel? Det kan vara ett väldigt roligt projekt. Hitta ett tema och sen planera kring det? Det är billigt och kan bli jätteskojigt i slutändan. :)

Brukar ni sporta tillsammans? Typ gå ut på längre promenader och ha en liten picknic någonstans?

[Giiisella]
8/21/16, 9:19 PM
#18

Promenera, gå ut och plocka svamp i skogen och ta med fika, ta bilen och åk till nya ställen/naturreservat m.m. Träna tillsammans? Åk in till stan, gå på bio, gå på nåt museum, ät lunch tillsammans. Spela schack! Gå till biblioteket och sitt och mys med varsin bok (kanske inte är sååå socialt i för sig kom jag på). Jag brukar dra med mannen till stallet oxå, och till brukshundsklubben. Har snarare problemet att jag jämt vill hitta på för många saker 😬😄

Fridaaaa
8/21/16, 9:20 PM
#19

#17 Nej känns inte så givande :) 

Det har vi gjort i skolan, fy vad svårt det var haha! Kul men svårt :) Att få regler osv att fungera och så :P  Men ja roligt var det :) Se om jag kan få honom att göra det ;)

Gymmet, men inget mer. Men då tränar han sitt och jag mitt.
Han är bara med på promenader när han spelar pokemon go, så då blir det ju inte direkt något tillsammans :/ han är så inne i telefonen då. Försökt övertala flera gånger men blir bara "promenader är tråkigt"

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Halvdansken
8/21/16, 9:23 PM
#20

Jamen bara gör en middag och öppna en flaska vi eller två?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Fridaaaa
8/21/16, 9:24 PM
#21

#18 Promenader får jag inte med honom på, om han inte spelar pokemon go. 
Träning gör vi på gymmet men blir han på sina maskiner, jag på mina och hans syster är med nästan varje gång med :/ 

Bibblan hade varit bra, men ingen av oss gillar att läsa:
Ekonomin tillåter inte flertalet extrareseor och äta ute mycket. Enstaka gånger går ju men kanske 1-2 ggr/månad max :/ Samma med bio, när det väl kommer något bra (extremt sällan) så finns det bara pengar till det sällan tråkigt nog :( 
ANnars bra förslag! :) 

Jag har svårt att komma på som inte är snordyrt och som båda har glädje av, är därför det är stopp xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Underbarn
8/21/16, 9:24 PM
#22

Jag och sambon brukar umgås mycket med gemensamma vänner, middagar tex. I somras åkte vi ut och "turista" över en dag här i länet, till skärgården och åt på en omtyckt restaurang, åkte runt och titta, låg på stranden vid havet (ja nu är ju sommaren slut men man kan ju vandra, åka skidor osv), tar hundarna till skogen och plockar svamp och bär. Tar in på spa och massage osv. Vi äter ute ofta det är vardagslyx. Vi har bara vart i lag i 1.5 år så här sinar inte fantasin. Åkte ut till sommarstugan, fiska i båten, grilla, sola och bara njöt. Kom nyss hem från en semester i Kroatien men det är ju lite dyrare ;)

Fridaaaa
8/21/16, 9:24 PM
#23

#20 Dricker ej sprit :) Och middag gör vi redan, så är inget utöver vad vi brukar göra :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
8/21/16, 9:26 PM
#24

#22 Jag vill hitta på något utan andra med, för nu tex i sommar är det vissa personer som ska med på typ allt känns det som när vi åkt ivg, så jag har oftast stannat hemma för att jag har velat iväg själva.

låter härligt! Önskar ekonmin hade tillåtit mer sånt och att han hade velat med på promenader (utan pokemon)

Behöver ha som man kan göra även vintern inne tex :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Giiisella]
8/21/16, 9:32 PM
#25

#21 Aha okej! Geocatching finns det väl nåt som heter, vet många som spelar och det kanske är mer socialt än pokemon go? Då kommer ni både ut och så är det gratis 😄 Biblioteket har även tidningar, om ni inte vill läsa böcker. 👍 Okej jag förstår, jo tyvärr kostar ju det mesta i stan… Men promenader/göra egen lunch/fika m.m. och se nya platser är gratis! Cykeltur?

Fridaaaa
8/21/16, 9:34 PM
#26

#25 Geocatching  har jag prövat men inget för mig :) 
Pokemon go har jag med :) Men tcker inget av det är så socialt haha! :) 

Samma med tidnngar som böcker, är läsning överhuvudtaget som ingen av oss har intressse av  :) 

Ja promenader som sagt gillar jag, är mycket ute med hundarna och så, men fick inte med honom på det, utan spelet, för han tycker det är så tråkigt att promenera :( Försökt flera år :( Extremt sällan han följt med :( 

Cykeltur går nu på hösten men sedan ställs dem in, men fram tills dess går det ju då och då :) Det kan jag nog få med honom på däremot mer än promenader :) Så det ska jag ge som förslag :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Underbarn
8/21/16, 9:39 PM
#27

#24 förstår det, vi vill också göra saker ensamma ibland. Vi åkte ut till en grannort och prova "ovanliga restauranger" tex ett creperie som är helt fantastiskt. Sen har de "zipline" som vi tänkt testa som verkar spännande. Vet inte vart ni bor men man kan höra och söka runt efter speciella omtyckta platser i närheten att besöka.

Annons:
Calcifer
8/21/16, 9:39 PM
#28

Sök tillsammans med honom efter olika hobbys, allt från typ stickning och sånt till konst eller smyckestillverkning - bara sök på listor på olika hobbys, välj något lite halvt på måfå som ni aldrig provat förut, och ge er på det tillsammans? Även om det inte är något ni egentligen tycker verkar roligt så kanske det roliga blir i att göra något nytt tillsammans för första gången och sen kanske resultaten är lite mindre bra men då kan ni ha roligt åt det med. Och sen går det ju att prova nästa grej, och nästa grej, osv. Sen kanske ni hittar något ni aldrig trodde ni skulle gilla men tillsammans får ni upp intresset och har jätteroligt?

Finns ju hur många olika grejer som helst egentligen, och det mesta behöver inte alls vara så dyrt. Om man inte gör det för ett professionellt syfte eller slutresultatet inte måste bli perfekt så går ju det mesta att hitta begagnat, kanske det t.o.m. går att få tag på gratis genom diverse skänk-grupper på fb?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Giiisella]
8/21/16, 9:40 PM
#29

#26 Aha okej, det kanske inte är så socialt, jag har aldrig själv spelat så jag vet inte😂 Tränar du nåt med hundarna, tänker om han tycker det är kul att vara med och spåra, träna med dom eller så? Jag vet, haha man får oftast tjata och locka lite för att få med dom ut på promenad, alltså männen ☺️ Inomhus kanske kolla nån serie tillsammans?

Fridaaaa
8/21/16, 9:46 PM
#30

#29 Många samlas för att spela men anser ändå inte att det är så socialt, inte som jag är ute efter xD

Ja jag tränar med dem men inte han, han har bara intresse mest att mysa och sånt, inte att träna haha xD 
Haha ja ibland hade det varit kul med partner som gillade också att träna hund, men man kan inte få allt ;) Glad att han älskar hundar i alla fall ;)

Ja serie är ide absolut :) 

#28  Allt som har med sy, pysslande och sånt = bignono för han, tyvärr.
Frågan är vad det skulle kunna vara, kommer verkligen inte på något, försökt innan men helt still, ingen av oss har kommit på något sånt tråkigt nog :/ 
Behöva vara något som inte är "pengarna i sjön", också, eftersom ekonomin inte är det högsta direkt. Hmm förslag? På sånt som då inte innebär smycken, sitckning, sy och sånt pysslande helt enkelt, för det vägrar han totalt.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

parsley
8/21/16, 9:55 PM
#31

Luffarslöjd, trådslöjd eller trådjack där man böjer ståltråd till bruks- eller prydnadsföremål med hjälp av en eller flera tänger kanske kan fungera som gemensamt pyssel?

Calcifer
8/21/16, 10:14 PM
#32

#30 Gillar han att skapa saker, om det inte är nål och tråd och sånt? Går ju att göra allt möjligt sånt. Pärlning, lera, ståltråd, täljning, etc. För att bara prova på nåt går det nästan alltid att köpa nybörjargrejer, säg för kanske en hundring. Ogillar ni det verkligen så brukar det nästan alltid gå att sälja vidare för en slant, så ni inte "förlorar" så mycket på det ekonomiskt.  Sen finns det pappersvikning, legobyggande (det är dock lite dyrare, men otroligt roligt och köper man ett stort kit som är dyrt så lovar jag att det tar många månader att bygga det. Bekanta till mig köpte ett kit av Dödsstjärnan från Star Wars för någon tusenlapp och de pysslade med den i över ett år, så utslaget på den tiden blir det inte särskilt dyrt), göra egna ljus, kritor, osv.

Här är en länk till en sida med 100 billiga hobbies - något där kanske kan vara en start eller så kanske det kan ge tips till något?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

_Fisken
8/21/16, 11:19 PM
#33

Gå med en pistolskytteförening. Det gillar han nog. Du också kanske.

Fridaaaa
8/22/16, 7:01 AM
#34

#33 han gillar sånt men jag sådär. Kostar väl en del att vara med samt skjuta om jag inte minns fel? #32 han är inte mycket för att skapa. Lite snickra och så när det krävs men inget direkt mindre arbete eller som är småpyssligt. Ljus kritor mm. Inget för honom tyvärr :( Tack Skan kolla Den sidan :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Devya]
8/22/16, 7:23 AM
#35

Hur är det om ni gör en tavla tillsammans? Klottar lite på med färg och så?  Man behöver inte vara duktig för att göra sådant ju. Det kan bli jättefult men det kan vara jätteroligt också. :)

Halvdansken
8/22/16, 5:46 PM
#36

Varför är det så jätteviktigt att göra saker tilsammans hela tiden?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Honestyisdead
8/22/16, 6:02 PM
#37

#36 Tycker du det är konstigt att man vill umgås med sin partner? För mig är det självklart att man vill det.

Fridaaaa
8/22/16, 6:12 PM
#38

#36 vem har sagt hela tiden? Inte jag i alla fall. Och som heta säger. Inget konstigt att vilja göra mer saker med sin partner ibland? Handlar inte om jämt eller 24/7 precis #35 kan kolla med han :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Halvdansken
8/22/16, 6:23 PM
#39

Tja, jag har varit gift i snart 20 år, och vi har inte så många gemensamma intressen.  Han har sitt "kontor" och jag har mitt. Jag har trädgården, han har sina aktier och investeringar. Han kollar sina serier på nätet, jag mina. Vi äter tillsamman en gång i veckan.  Men vi umgås ju hela tiden ändå när vi är hemma.  Pratar osv. Men vi gör inte direkt saker ihop, typ av hobbies o så. Givetvis med huset, katterna, inköp, diskussioner (politik, film och böcker oftast). 
Men vi är kanske lite underliga.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Honestyisdead
8/22/16, 6:26 PM
#40

#39 Det är ju er ensak om ni inte vill göra saker tillsammans. Det betyder ju inte att andra inte värderar gemensam tid. Det är mer vanligt att umgås med sin partner i min värld än att leva tillsammans och aldrig umgås.

Halvdansken
8/22/16, 6:46 PM
#41

#40. Har inte sagt att vi inte umgås, men vi måste inte nödvändigtvis ha gemensamma hobbies på kvällarna.

Alla, speciellt killar, har sagt åååhhh vad jag önskar att jag kunde ha det så.

Så jag tror det är mest tjejer som har den där önskan att ha ett speciellt intresse ihop.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Honestyisdead
8/22/16, 6:49 PM
#42

#41 Ts ber inte om ett gemensamt intresse utan om tips på något man kan göra tillsammans.  Så jag förstår inte dina inlägg.

[Devya]
8/22/16, 6:56 PM
#43

#41 Jag berättade det där åt min sambo och han fattade noll. Såklart man vill umgås med sin partner och hitta på roliga saker, varför är man annars ihop om man inte vill umgås?Det var åtminstone hans åsikt om saken. :) Hans bror är likadan och även hans killkompisar så det finns nog en massa undantag och jag undrar om det nu inte är så att majoriteten av människor vill faktiskt umgås med sin partner? Skulle vara kul att veta. :)

Honestyisdead
8/22/16, 7:02 PM
#44

#41 Jag har inga vänner av manligt kön som inte vill umgås och hitta på saker med sin partner. Är ju märkligt om någon önskar att slippa hitta på saker med sin partner. Vad gör den då med personen? Låter mest omoget.

[Devya]
8/22/16, 7:12 PM
#45

 #44 Jag vet faktiskt av en kille som inte tycker om att umgås med sin fru. Men sen igen pratar han skit om henne med hans vänner. Han säger jämt och ständigt om hur korkad hon är och berättar vad för korkade saker hon har hittat på så att de kan skratta åt det… Jättesorgligt! Han poängterar också att han bara gifte sig med henne på grund av hennes utseende.

Så visst finns det killar som inte vill umgås med sin partner men då brukar det oftast bottna i att de faktiskt inte tycker om personen.

Underbarn
8/22/16, 7:29 PM
#46

#42 och här är det tvärt om, lite. Killarna (min sambo, min systers sambo m.fler) som vill hitta på saker och vara mkt med flickvän. Medan vi tjejer (såklart också vill) men värderar egna hobbys och egen tid mycket. Tex hästintresset (tar ju flera timmar per dag med egen häst vilket min sambo inte vill att jag ska ha av den anledningen, har ingen häst numer dock).

Honestyisdead
8/22/16, 7:52 PM
#47

#45 Fy vad sorgligt!

_Fisken
8/22/16, 9:01 PM
#48

#45. Stackars dom bägge två.

Annons:
Halvdansken
8/22/16, 10:13 PM
#49

Givetvis finns det olika sätt att vara tillsammans. Men det finns också nån sorts krav på att man ska vara ihop, se samma TVprogram, sova i sked mm.  Annars är det fel. 

Jag tycker det är viktigt att man kan ha egna intressen också.   Men visst är det skönt att ha en helg ensam?  Jag kan gå ut med mina kompisar, han med sina osv.  Det är inte så att jag letar efter saker att göra så jag "slipper" min man. Men om han inte vill samma sak som jag så är det ok. Jag leter heller inte efter nåt som vi ska göra ihop. Finns det nåt så finns det nåt.  Rensa takrännorna tex 😃

Att gå runt o snacka skit om sin partner är förkastligt. Då borde man se sig om efter en ny.

Omogna vet jag inte om vi är. Vi var 38 när vi träffades, 55 nu. Skulle inte stå ut med nån som hela tiden skulle ha mig med på allt han gjorde.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Honestyisdead
8/22/16, 10:19 PM
#50

#49 Di pratar åter igen om "hela tiden". Ingen annan har pratat om att man ska umgås hela tiden eller måste ha samma intressen så jag förstår inte varför du tar upp det.

Personligen har jag inget behov av egentid på det vis du beskriver.

Halvdansken
8/22/16, 10:41 PM
#51

#50. Jag reagerade nog bara på att TS skriver in och frågar vad hon ska göra ihop med sin kille.  Jag hade frågat min man.  Det kan ju vara så att han är helt nöjd med att ha egentid. 

Jag har enormt behov av egentid, och det har min man också. Vi kan helt klart kallas introverta, och efter långa jobbdagar med massor med möten är det skönt att vara ensam. Så vi är alla olika. Tack o lov.

Hoppas Fridaaa och hennes pojkvän hittar nåt kul att pyssla med.  Jag ber om ursäkt om jag trampat nån på tårna i denna tråden. Det var inte så jag menade.

Vad med att gå på dans? Alltså att lära sig dansa. Det är kul.  Eller spela biljard? Dart?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Everlyn
8/23/16, 1:15 AM
#52

Ni kan ha sex!



Calcifer
8/23/16, 2:20 AM
#53

#51 Fast det låter knappast på TS som att hon vill stjäla hela sin sambos tid. Nu verkar det mer som att de gör saker oftare på egen hand än tillsammans och hon vill ha tips på saker de båda skulle finna roliga att göra ihop. Det är inte som att TS vill ha tips på hur hon ska kunna lägga beslag på ALL hennes sambos tid.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Fridaaaa
8/23/16, 12:58 PM
#54

#51 Vi har egentid också. Som jag skrivit tidigare så handlar det liksom inte om 24/7 så förstår ärligt talat inte dina inlägg för 5 öre, de hör liksom inte ens hit?
Not med OT!

#52 UTÖVER det vi gör annars söker jag dock 😉

---------

Vill tacka alla för alla bra tips! :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Calcifer
8/23/16, 1:03 PM
#55

#54 Kan ni tänka er att lära er något tillsammans? Låt oss fantisera att ni skulle vilja åka till Italien ihop  någon gång - en grej där är ju att lära sig italienska tillsammans. Nu är det bara ett förslag, såklart. 

Innan jag försöker ge vidare tips (höhö) har du pratat med honom om det? Har han några grejer han känner att det vore kul att göra med dig?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Fridaaaa
8/23/16, 1:11 PM
#56

#55 Han är ingen idé att fråga xD Blir "det bestämmer du" eller "har jag något val"; om det är något han inte vet, som han inte prövat typ haha! Eller som han vet att han då absolut inte gillar, då säger han nej annars är det andra standardsvar :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Calcifer
8/23/16, 1:37 PM
#57

#56 Då tycker jag ni tillsammans ska googla grejer som "hobbies for cheap" eller nåt för något bör ni hitta. Och gör även en regel om att trots det inte verkar kul så nä, prova först! Mycket är antingen gratis eller kostar högst 100 kronor. Och kostar grejen säg 20:- för att kunna prova så säg "nä hörrudu, nu ska vi fasiken prova det här" ;D Jag menar 20:-, hur illa kan det gå även om ni har sjukt tråkigt? Då gör ni aldrig det igen bara.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Fridaaaa
8/24/16, 6:19 PM
#58

#57 Googlar på svenska, fungerar bäst för mig, men ska jag absolut göra :)
Ska kolla med sambon med, han är inte så lättövertalad till allt hehe :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
8/24/16, 9:00 PM
#59

#58 Men är det kanske så att han redan är nöjd med hur ni har det då? :)

Fridaaaa
8/24/16, 9:22 PM
#60

#59 Delvis. Jag är dock inte det. Jag vill hitta på mer. Han brukar säga ibland med att vi borde hitta på mer eller om jag tar upp det men mer jag än han i detta fallet.

Men han är sån som person, vill ofta inte testa på så mycket nytt oftast.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Gaara
8/26/16, 8:10 PM
#61

Jag och min sambo spelar också pokémon go och jag tycker det är hur mysigt som helst. En sen kväll gick vi låååångt. Till en badplats. Där stängde vi av pokémon och la ut picknickfilten och tog fram champagneglas, lite bubbel, vindruvor (då jordgubbarna på affären inte var något att ha. X)), choklad och tände några värmeljus. :') Sjukt mysigt! Så tog vi lite bilder på oss där i månljuset. 

En annan gång när vi pokémonade så åkte vi ut till ett naturreservat, stängde av spelet och la oss på bilen och tittade på stjärnorna. :) 

En annan gång åkte vi in till stan och spelade. Sedan stängde vi av spelet, tog en varsin öl och sedan gick vi till en vitlöksresturang vi åt på en gång i början av vårat förhållande. :) men det kostade ju så klart en del.

En annan gång åkte vi till en annan liten stad och efter vi spelat ett tag så gick vi och köpte en glasstallrik på ett ställe som ligger ute vid vattnet. Så satt vi där och käkade glass.

Och vi håller alltid hand när vi promenerar runt och spelar, utom när vi måste släppa varandra då för att fånga en pokémon. X) Och ibland stannar vi helt enkelt bara upp mitt i allt och kramar och pussar på varandra innan vi vandrar vidare. Så jag tycker det spelet är väldigt socialt och mysigt faktiskt och jag är väldigt glad över att jag såg till att få en ny mobil så jag också kunde börja spela. :') I morgon ska vi in till stan igen och fånga pokémons samt ta en öl, fika eller äta ute. :)

Det handlar bara om att ta sig tiden för varandra även om man spelar. :)

Fridaaaa
8/26/16, 9:55 PM
#62

#61 vi spenar tillsammans i bland men då blir det andra runtom där det finns stop och pokemon typ och vill göra något mer socialt :) Låter mysigt dock men svårt tex till vintern med. Med kylan och så. Men bra förslag annars :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
XeZafir
8/27/16, 1:22 PM
#63

Jag och min man har varit ett par nu i 27 år, gifta i 19. KAn hålla med om att det är svårt periodvis att komma på något att göra tillsammans. Vi har ju dessutom 3 barn, så under en hel del år var det ju barnen allt rörde sig om. Nu när barnen plötsligt inte behöver oss på samma sätt blev det en period där jag (främst) ville vi skulle göra saker ihop. Något som min man inte riktigt hade samma behov av som jag. Troligen eftersom jag inte hade något direkt intresse utan barnen inblandade.

Men vad vi gjorde var att ta mc-körkort. Vi köpte hoj och nu kör vi på mindre reso. Dagsutflykter, ett par dagarturer med en övernattning och en gång om året tar vi längre turer. I år var vi i Norge. Eftersom din sambo gillar motorer kanske det kan vara något? Båda måste ju inte ta körkort heller (fast det är roligast att köra 😉). Ja, det kostar en del, men allt måste inte komma bums heller. Detta är ju inget vi gör på vintern…då fryser åtminstone jag fast 😃

På vintern blir det mest jobb och mys. Men vi har vid något tillfälle gått på bio…oftast på olika 🤪, för smaken är ju sådan. När vi sedan åkt hem har vi gjort något ihop men ändå fått vad var och en vill ha ut av just biobesöket. Vi gör också då och då lite extra inför middagen, eller en trevligare frukost. Tända lite mer ljus, servetter vid dukningen, klär om oss till lite finare klädsel, åtminstone ser anständigare ut än vardagstillfälle annars.

Det finns sådana där små saker man kan göra tillsammans för att för det lite speciellt, vi lunkar alla i vår vardag och det blir slentrian. Oftast vaknar vi inte heller samtidigt ur denna dvala och den andra förstår inte vad som plötsligt är ett probelm, medan den andra blir frusterad på att "vi gör aldrig något ihop längre". I vårt förhållande var det jag som jag skrev innan, som inte var nöjd med vårt liv ihop längre, men när jag väl fick honom att förstå!

Man kan också bara ta en dag på IKEA (om det finns hyfsat nära) eller liknande och ta en korv.

Lycka till!

Fridaaaa
8/27/16, 1:31 PM
#64

#63 Han vill ta mc körkort men sånt är väldigt dyrt.  Vi har begränsad ekonomi så allt som kostar mycket går dessvärre bort. Det skulle ta evigheter att ens spara ihop för honom att ta det. Men i framtiden om vi har råd vill han göra det :)  Men inget för mig haha! :) 

Han ser det ej på samma sätt som jag, men samtidigt vill han hitta på mer men han har svårare att ta tag i det.

Brukar köra tillstan eller börjes och ta en fika eller mat ibland, det är mysigt :) 

Ja man hamnar lätt i det, bra ibland att "bara vara" men ibland vill jag hitta på mer :)  Och vintertid tycker jag det är svårare att komma på xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

XeZafir
8/27/16, 1:47 PM
#65

Håller helt klart med dig, vintertid är jobbigt. Man vill göra saker men det är kallt och mörkt hela tiden!

Ja, det är dyrt med mc kort. Har du åkt tidigare? För det är en härlig känsla när man sitter nå nära allt och alla lukter blir så nära.

Mc kanske inte är rätt för er, men sen är det ju så också, har man olika intresse får man möta varandra lite på vars sina nivåer av intresse. Ibland kan det faktiskt bli riktigt kul, fast man inte trodde det. :)

Vad gjorde ni när ni träffades en gång i tiden? Då kan ni ju inte ha gjort var sin sak när ni träffades?!

Ni kan ju ta vars en bit papper och en penna, skriva ner tio olika saker som ni kan tänka er att göra tillsammans och sen gå igenom dem tillsammans, då kanske ni kan hitta något som ni faktiskt kan komma överrens om :)

Pengar är bov till ondo ;) Spelar nog ingen roll hur mycket man har, ena sidan kan inget göra andra kan göra allt men är inte lyckligare för det! Hur man än vänder på det sitter rumpan bak 🤪

Fridaaaa
8/27/16, 1:51 PM
#66

#65 Ja är ju det, och om jag tex jobbar på dagen är det mörkt när man åker och när man kommer hem :/ 

Japp har åkt flera gånger! :) Lite läskigt men härligt :) Avskyr dock att ha hjälm (har det såklart). Men hade varit härligt om han tar det i framtiden sen :)

Hur menar du med "inte ha gjort var sin sak när ni träffades"?

Ja jag har försökt fråga han, men blir bara "du bestämmer" osv, man får inget vettigt svar av han. "vad vet jag" typ. Men ska ge honom det förslaget, absolut! :)

Det är ju det, mycket man vill göra, men som pengarna ej räcker till :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
8/27/16, 1:52 PM
#67

#65 om man vill komma nära allt och känna lukter är det ju promenad som levererar bäst. Eventuellt att cykla.

XeZafir
8/27/16, 1:54 PM
#68

Menade att när ni träfades när ni just blivit ett par, vad gjorde ni då? Då måste ni ju ha kommit på saker att göra som ni båda uppskattade? Håller med att det blev en konstigt formulerad fråga ;)

Fridaaaa
8/27/16, 1:57 PM
#69

#68 Vi träffades på gymnasiet.Ändrat oss en hel del sedan dess :) Och gjorde inte så mycket då, eftersom man inte kommer så långt på studiebidrag :P Blev mest mysiga hemmakvällar och så.  SAmt då skolan som tog mycket tid.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
XeZafir
8/27/16, 2:03 PM
#70

Aha, ja, är ju så när man är så ung.

Jag hoppas ni hittar något litet iaf som ni kan göra gemensamt!

Läs igenom tipsen igen och se om du kan ta delar från olika och få ihop något :)

Förresten lägger ni pussel? Ett lite svårare pussel på mörka kvällar kan vara ganska irriterande, frusterande och även väldigt kul :) Om man har plaats så det kan ligga framme!

Fridaaaa
8/27/16, 2:57 PM
#71

#70 Ja gör vi säkert, fått massa bra förslag som jag skrivit upp :)

Nej ingen av oss lägger pussel :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: