Annons:
Etikettoff-topic
Läst 738 ggr
linn15år
2016-08-28 10:25

(OT) Kan det vara sanndröm igen?

Visste inte vart jag skulle skriva det här.

För 3 månader sedan drömde jag att min kanin dog. 3 dagar senare så dog han faktiskt. Det var jäkligt läskigt för han var bara 3 år gammal. Ingen visste vad han dog av men när vi vaknade på morgonen så låg han på sida och levde inte. Kvällen innan skuttade han på som vanligt.

Tyvärr berättade jag inte innan kaninen dog att jag drömt om  det. Det tänkte jag ju på först efter han dött. Men då var det ingen som trodde att jag drömt det för 3 nätter sen eftersom jag inget sagt innan.

Iaf så drömde jag så otäckt inatt att jag var hos en kompis och mamma ringde och berättade att pappa tvärdött det var nåt med hjärtat. Jag vet att det låter löjligt men jag är jätteorolig för pappa nu typ när han ska ut och köra bil blir jag helt kallsvettig. Helst vill jag att han ska till sjukhus och undersöka hjärtat.

Nu berättar jag de här för mina föräldrar och dom bara skrattar och tycker jag är knäpp och inbillningssjuk. Att han är kärnfrisk och att jag ska släppa drömmen Men jag vet ju vad jag drömde om kaninen och vad som hände med honom. Jag bara tycker att det är sjukt hemskt nu eftersom den drömmen slog in men mina föräldrar går ju inte att prata med. Jag är förresten inte 15 utan 17 år men visste inte hur man byter användarnamn men det hör inte hit men så ni vet.

Annons:
Honestyisdead
2016-08-28 15:10
#1

Jag skulle tro att det med kaninen var en slump och att du inte behöver oroa dig för din far.

OlgaMaria
2016-08-29 09:51
#2

Med tanke på det som hände med kaninen så kan det ju vara naturligt att det kommer fler liknande drömmar, som en slags mardröm, och hjärnans sätt att bearbeta det som hänt med kaninen. Men jag hade såklart också varit väldigt orolig om jag var du. Det finns appar man kan ladda hem som kollar pulsen. Att kolla den ett antal gånger under dygnet kan ge en indikation iaf på om han har bra hjärthälsa. Jag har en app som heter Heart Beat.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: