Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 843 ggr
LoveJ
2016-08-30 21:01

Flytta eller inte

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i 3 år. Jag har bott hos honom princip hela tiden eftersom han hade lägenhet när vi blev tillsammans och inte jag. För några månader sen fick jag för mig att jag skulle bo själv lite, hade inte gjort de då jag flyttade direkt från mina föräldrar till honom. Så jag skaffade mig en lägenhet i en annan stad där jag jobbar ca 2,5 mil bort från honom. De första månaderna kändes det jättebra men nu gör de inte de. Jag trivs i min lägenhet men allt har blivit så konstigt med pojkvännen. Jag vill ju egentligen bo med honom. Han vill inte sälja sin lägenhet, och jag har hyres så jag kan ju säga upp min men jag vet inte vad som är rätt. Känns samtidigt konstigt att flytta tillbaka till honom, vad var där då för nytta med att flytta lixom? Men kanske de jag vill. Någon som har någon bra erfarenhet eller tips?

Annons:
Carrosh
2016-08-30 21:27
#1

Vad är det som har blivit konstigt med pojkvännen?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Honestyisdead
2016-08-30 21:32
#2

Blir förvirrad av ditt inlägg. Du flyttade väl för att testa bo själv. Vad har blivit konstigt? Dina känslor för honom?

LoveJ
2016-08-30 21:37
#3

Ja förlåt glömde lite information. Vi ses ju inte lika mycket och de har inte blivit bra. Vi har båda tappat känslor

Honestyisdead
2016-08-30 21:47
#4

Då bör du ju inte flytta tillbaka. Absolut inte säga upp din lägenhet.

Vanja
2016-08-30 22:08
#5

jag har massor av erfarenhet av just detta. Men jag och den killen hade absolut inte tappat känslor för varandra. Om ni har gjort det skulle jag råda er att göra slut istället.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Sarah
2016-08-30 22:30
#6

Vill du bo själv så ska du göra det, minskar känslorna så är det väl ingen lösning att flytta ihop igen?

Annons:
Em_
2016-08-30 23:03
#7

Du kan ju också se det som att du ville se hur det är att bo själv. Nu vet du hur det är så syftet med att ha egen lägenhet är uppnått. Tycker inte du ska bo kvar bara för att inte ha flyttat ut i onödan. Börja med att ta ett snack med killen, låter som att ni behöver reda ut om ni vill satsa på varandra eller inte. Sedan kan du fundera på var du vill bo.


LoveJ
2016-08-31 07:53
#8

Anledningen att vi tappat lite känslor är att de blivit som de blivit. De har påverkat oss och varit jobbigt. Tack så mycket ni som skrivit! Hjälpte lite! Kram

[Devya]
2016-08-31 08:15
#9

Jag tycker att inte att du ska flytta tillbaka om det är så att ni har tappat känslor för varandra. Försök kommunicera mera med varandra och ta itu med problemet på det viset istället.  Det här är ju ett jättebra test för er. Alla par stöter på ett par hinder och det viktiga är hur man löser det. Jag tycker dock att flytta tillbaka är en dålig lösning just nu för ni vet ju inte hur det kommer att gå.

Det är fint att du passar på att bo ensam nu, annars kan du komma att ångra det senare. Jag har bara bott ensam ungefär 8-10 månader sammanlagt (tidigare har jag haft sambo eller rumskompis) och jag skulle nog helst ha velat bo ensam ett par år faktiskt. Det är något jag saknar faktiskt men jag kan inte börja flytta nu för det passar sig inte riktigt med tanke på min nuvarande situation.

OlgaMaria
2016-08-31 08:43
#10

Det låter som att det var lite oplanerat att du flyttade och att ni kanske inte pratade så mycket om det? Du skriver att du fick för dig att flytta… En sån sak kan ju ha varit sårande för honom? Han kan ju ha tagit alltihop som att du vill ifrån honom mer eller mindre. Så det låter absolut som att en sån sak kan påverka en relation dåligt. Har ni pratat ordentligt om vad som händer nu, hur ni känner för varann och hur flytten påverkat er båda?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Agafia
2016-08-31 09:43
#11

Om man är kär och sedan provar att bo isär , försvinner känslorna då ? Jag tror inte det , däremot kanske inte kärleken var så djup ?

pyromanen
2016-08-31 10:23
#12

Om inte relationen håller för lite särbo, då är den kanske inte så stark. Kanske var det lite för tidigt för fast förhållande. Tror det för de sllra flesta är bra med några pr i eget boende mellan föärldrarhemmet och en fast relation.

Upp till toppen
Annons: