Annons:
Etikettsingel
Läst 1563 ggr
[ms muumin]
8/31/16, 12:54 PM

Singel vid en viss ålder, löjligt eller normalt?

Vid en viss ålder förväntas man ha skaffat sig partner, familj osv. Men om man nu inte har gjort det och man måste erkänna för sig själv att det skrämmer skiten ur en att träffa någon.

Har varit singel i hmm-antal år. Har aldrig haft en relation och det skrämmer mig. Att förbli ensam skrämmer mig. Att faktiskt träffa någon skrämmer mig. Har kommit till en punkt i livet där jag måste inse och erkänna att jag är rädd för det motsatta könet. Vet inte hur jag ska förhålla mig till dom. Vad jag ska säga. Vad jag ska göra. Vad som förväntas av mig.

Det kanske är bättre för min psykiska hälsa att förbli singel? Det är väl ändå för sent. Ingen har väl tålamod nog att få mig att komma ur min kokong.

Annons:
fruktgumman
8/31/16, 12:57 PM
#1

Det är aldrig för sent att träffa någon. Det kan man göra oavsett ålder.

Sommarek
8/31/16, 12:59 PM
#2

Det är aldrig försent.  ;)   Om man tänker på att det finns över åtta miljarder människor i världen, av alla de slag, så är chansen att man ska träffa någon man funkar ihop med vid en viss ålder faktiskt ganska liten. Att vara singel säger egentligen lika mycket om en som vilka byxor man går i eller hur bra man är på att spela tennis - typ ingenting. 

En dum fråga, kanske, men om du nu känner som du gör om det motsatta könet - är det bara det könet som gäller?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Honestyisdead
8/31/16, 12:59 PM
#3

Vilken ålder förväntas man ha en partner?

Om du är rädd för motsatta könet bör du nog söka hjälp för det oavsett om du vill ha en partner eller inte. Är ju inte hälsosamt att gå runt och vara rädd.

Vad du menar med vad som väntas av dig vet jag inte. Beror ju helt på relation och partner och vad man kommer överens om.

För sent är det aldrig.  Det är ett som är säkert.

[ms muumin]
8/31/16, 1:12 PM
#4

Ok rädd kanske jag inte är för "dom andra" utan mer rådvill.  Tror inte det finns några hjälpkurser i hur man kommunicerar med män??? Om det ändå gjorde det, skulle gå den kursen direkt.

mangemani4
8/31/16, 1:13 PM
#5

strunta fullständigt i vad som är löjligt eller normalt, strunta fullständigt i vad andra människor tycker om det, så länge DU mår bra och att DU är nöjd, så kvittar det fullständigt vad andra tycker om det. man ska aldrig låta andra människor styra över ens liv och val, vill du ha en partner, så skaffar du dig en, vill du inte, så gör det inte, men skaffa INTE en bara för att andra människor tycker det är löjligt eller onormalt att vara singel vid en specifik ålder.

gäller i så gott som allt här i livet, att aldrig låta vad andra tycker styra ens liv och tvinga en att göra ditten och datten bara för att just det är mer socialt accepterat. man ska ALLTID köra sitt eget race,  ha full kontroll över det och göra exakt det man vill, INTE göra det som andra människor förväntar sig att du ska göra.

lycka till

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Sommarek
8/31/16, 1:16 PM
#6

#4 Män är människor precis som vi, så de är inte så komplicerade.  ;)  Man börjar med att säga något, sedan är det liksom den andra personens ansvar att svara på det. Glöm inte att kommunikation är en tvåvägsgrej; allt hänger inte på dig, utan han ska ju också kunna begå sig. Har du kanske några manliga släktingar eller bekanta som du kan få "öva" på att bara hänga med tills det inte känns så märkligt längre?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
Honestyisdead
8/31/16, 1:18 PM
#7

#4 Man kommunicerar med män precis som man kommunicerar med andra människor.

[Hayabusa]
8/31/16, 1:56 PM
#8

#7 Instämmer 😉

Maria
8/31/16, 4:12 PM
#9

Hade jag varit i TS sits så hade jag nog försökt mig på att gå med i någon datingsida på nätet. Det verkar vara en bra början.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Zadeira
8/31/16, 6:55 PM
#10

"Tror inte det finns några hjälpkurser i hur man kommunicerar med män?"

Nej, troligen inte. Men om du upplever att det är ett så stort problem just för att det är män så kan en terapeut, psykolog eller liknande faktiskt agera lite som en hjälpkurs i hur du kommunicerar med andra människor, både män och Kvinnor.

mangemani4
8/31/16, 7:15 PM
#11

med all respekt för folk som har svårt att prata med det motsatta könet, men så svårt är det faktiskt inte, jag vet, lätt att säga för den som kan, men det är inte så svårt faktiskt, det gäller bara att tänka om lite och sen få det att stanna.

de här råden kan iaf jag ge.

1. om det handlar om en dejt, tänk inte att det är en dejt du ska på, tänk att det är en helt vanlig människa du ska träffa, en vän typ, det tar bort lite utav pressen, stressen och fokuset man får utav just det faktum att det är en dejt.

2. var bara dig själv(extremt viktigt, inte bara för stunden men även för framtiden), när du är dig själv så är du som lugnast, du spelar på hemmaplan skulle man kunna säga, du vet vad du kan säga då du känner dig själv och vet vad du går för. spelar du en charad, låtsas vara någon du inte är, överdriver vem du är eller drar på med lögner, så slutar det enbart i katastrof då ditt rätta jag kommer att visa sig förr eller senare. det är väl DIG som personen framför dig ska träffa och inte en falsk kopia utav dig själv

finns säkert många goda råd där ute, men dessa 2 råd anser jag vara viktiga iaf.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

_Fisken
9/1/16, 6:19 AM
#13

När man börjar "gilla någon" sitter det inte i vad hon säger. Det sitter i hur hon är. Upplevelsen. Samtalet är bara en liten del i allt. Jag väger in allt. Utseende. Kläder. Tonfall. Rörelsen. Kroppsspråket. Leendet. Ögonen. 
Därför ska du inte fundera så mycket på specifika detaljer i hur du "för" dig. 
Din ålder (38?) är definitivt inte gammalt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: