Annons:
Etikettallmänt
Läst 1723 ggr
nätdejtare
9/7/16, 9:33 AM

Tror ni attraktion kan uppstå med tiden?

Jag har träffat en kanonkille via nätdejting. Vi klickade direkt via skrift och per telefon. Men när vi träffades fick jag en chock. Han såg inte alls ut som killen på det  lilla foto jag fått se. Helt olik. Han sa att det var "lite gammal" bild (men vad jag tror det är en helt annan person) Jag har svårt att känna det minsta attraktion för hans utseende (ansiktet) Tvärtom känner jag tyvärr att jag inte tycker om hur han ser ut.

Nu låter det som jag själv är värsta fotomodellen och så är det verkligen inte. Men jag kan inte hjälpa att jag inte kan attraheras av hans ansikte.

Annars är han samma goa kille som på nätet och i telefon. Jag älskar hans fina personlighet. Mina vänner säger att attraktion uppstår med tiden om personen har en fin personlighet.

Men vad tror ni.

Kan attraktion uppstå med tiden?

Annons:
jenmjao
9/7/16, 9:41 AM
#1

Saknas ett alternativ, Ett mellanting. För ja visst kan det ske, Men kanske inte just för er, eller just för dig. Vi alla är olika.
Av vad jag har upplevt med att träffa ganska många olika människor ifrån nätet är att om dom har något att dölja så döljer dom ofta inte bara en sak. (deras personligheter är ofta inte så vackra som dom visar i början..)
Om han fortsätter vara en trevlig människa kan du absolut bli attraherad av honom. OM det är så du fungerar, Om du helt enkelt inte kan bli attraherad av någon på det viset (aldrig blivit det förut) skulle jag inte räkna med det heller.
Själv är jag inte en människa som dömer någon efter utseende alls, Jag träffar gärna allt å alla och pratar med folk oavset thur dom ser ut, Men skulle någon "ljuga" med om hur den ser ut, eller helt av fejka för att få min uppmärksamhet skulle jag backa direkt, För det är inte normalt. Och då snackar jag inte om att folk fixar upp sig och tar bilder ifrån en viss vinkel, Jag snackar om att en människa visar upp något den helt enkelt inte är, t.ex använder en bild på en annan människa eller en bild på sig själv för 10år sedan.

OlgaMaria
9/7/16, 10:02 AM
#2

Verkar ju galet om han skulle tagit en bild på någon annan? Tror du verkligen det? Isåfall tycker jag det är en helt sjuk sak att göra. Sen kan man se väldigt olika ut på vissa foton jämfört med vad man ser och lägger märke till i verkligheten. Och det är ju inget konstigt eller ovanligt att folk väljer en bild där de ser ovanligt bra ut. Det får man verkligen tänka på när man tittar på folks bilder, och behålla ett öppet sinne, som att man faktiskt aldrig sett dem när man träffas första gången, så man slipper bli helt chockad.

Absolut kan attraktion växa med tiden, sen har alla kanske vissa grejer de inte kan vänja sig vid. Jag skulle inte kunna bli kär i någon kortare än mig, men i övrigt kan jag vänja mig vid det mesta.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Honestyisdead
9/7/16, 12:43 PM
#3

Om någon använt ett foto på en annan person och ljugit om det hade jag aldrig kunnat känna attraktion för den. Det borde få dig att undvika människan tycker jag. Menar han var oärlig redan från starten.

I andra fall kan attraktion utvecklats.

nätdejtare
9/7/16, 3:12 PM
#4

Jag kan ju förstås inte svära på att det är en annan person på fotot. Men ansiktsdragen ser helt olika ut, hur ögonen sitter, näsans form osv. Ja konstigt är det men jag tjatar inte på honom om det, jag har bara sagt att jag inte känner igen honom alls från fotot.

Gaara
9/7/16, 8:16 PM
#5

Klart det kan ske, men jag skulle aldrig tillåta det att hända när det gäller någon som ljugit om sitt utseende. Hade slutat prata med den killen efter det.

[Túrwen]
9/8/16, 8:28 AM
#6

Tror attraktion kan uppstå med tiden men jag hade direkt ifrågasatt varför man måste ljuga om sitt utseende. Kanske personen inte är likadan på insidan och att den gör till sig även där? .

Annons:
satsuke
9/8/16, 11:23 AM
#7

Nja skulle jag vilja säga. Man kanske inte måste bli totalt sugen på personen direkt, men samtidigt måste man tycka att det känns ok…när du skriver att du inte tycker om hur han ser ut, så tolkar jag det som att du snarare känner motsatsen till attraktion och då tror jag inte att det kommer gå så bra.

Sen är själva grejen att visa ett foto som absolut inte stämmer väldigt avtändande, tycker jag.  Den grejen skulle göra att jag inte kände mig intresserad alls av personen.

Namiko
9/8/16, 2:11 PM
#8

Jag har aldrig varit med om att attraktion dyker upp senare men nog kan det säkert hända, däremot skulle jag aldrig räkna med det. Jag har däremot varit med om att jag varit attraherad av någon, attraktionen har försvunnit under flera år och sedan återvänt när romantiska känslor utvecklats senare.

När du redan är intresserad av hans personlighet men ändå inte känner dig attraherad så skulle jag verkligen inte förvänta mig att det kommer förändras och med tanke på att bilden är så olik honom i det här fallet så skulle jag vilja avvakta hur som helst och hålla det på en vänskaplig nivå tills jag fått bättre koll på vad det är för typ och om han dolt något mer än sitt utseende.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[Devya]
9/8/16, 5:43 PM
#9

Jag tror tyvärr inte att attraktionen kommer att uppstå senare med tanke på att du tycks verkligen ogilla hur han ser ut. =/ Det finns tyvärr inte så mycket du kan göra åt det här. Antingen är man attraherade av varandra eller så inte. Attraktion kan visserligen uppstå senare men då borde man nog redan från början tycka att personen ser helt ok ut, åtminstone.

Em_
9/8/16, 6:23 PM
#10

Killar får väldigt sällan svar på dejtingsidor. Jag gissar att han är osäker och i något desperat ögonblick slängt upp en bild han tyckte var bättre utan att tänka efter vad konsekvenserna blir om någon faktiskt svarade honom. Sen har han antagligen tyckt att det var för pinsamt att erkänna…

Förstår att det blir en chock när personen inte ser ut som på bilden. Huvudet blir liksom tvungen att sätta ett helt nytt ansikte på en person. Jag tänker att det inte skadar att ge det lite tid och se hur det känns efter ett par träffar :)


Pytteliten
9/12/16, 2:21 PM
#11

Som demisexuell upplever jag aldrig omedelbar attraktion. Det är alltid något som kommer med tiden och som inte har med utseende utan bara (i stort sett) med personlighet att göra!

Man fungerar olika. Jag kan bara referera till mig själv, och då blir svaret på frågan ett självklart ja!

Tjeja
9/15/16, 8:03 PM
#12

Chystast mot både dig och killen skulle jag nog tycka det vore att bryta och tydligt tala om för honom att det känns fel för att han ser ut som en helt annan person än den han utgav sig för att vara. Jag har själv erfarenhet av att både attraktion och känslor kan komma och växa med tiden. Men det förutsätter ärlighet! Killen behöver veta att han sumpat sin chans med dig för att han varit oärlig och inte för utseendet i sig är så fel. Tror han att det är utseendet som är huvudproblemet kommer han göra samma misstag igen och igen.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

nätdejtare
9/15/16, 10:17 PM
#13

Tack för synpunkter!

Vi träffas idag som vänner. Hittar på saker, lär känna varann. Utan förväntningar på att det ska leda till kärlek och passion. Det får tiden utvisa om det en dag blir så.

Annons:
Tjeja
9/15/16, 10:23 PM
#14

Det låter bra. Hoppas du kan förklara för honom att han förstör för sig själv när han ger ut en bild som inte liknar han själv nu alls? Då är det isf bättre att ha en sybolbild av något helt annat än att vilseleda med en bild som ser ut som någon annan.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: