Annons:
Etikettförhållande
Läst 1663 ggr
Ultra
2016-09-11 17:43

*Behöver hjälp med mitt "ex"

Hejsan! Den 3 september var jag och min pojkvän på jägersbo camping. Vi kollade på veteranbilarna. Vi hade jätte trevligt och sen åkte vi på kvällen.  Morgonen där på. Ville han prata. Då berättar han att det inte funkar längre. Han har känt så här i två veckor. Jag frågade varför han inte har sagt något tidigare. Då svarar han att han inte vet. Det var verkligen jobbigt. Men sen sa han att han aldrig kommer sluta älska mig.  Jag ser detta mer som att vi har tagit en paus på obestämd tid. Då han själv har sagt att han inte har några problem att försöka igen senare.  Mitt problem är att jag vet inte hur jag ska bete mig. Som vän mot honom. Jag vill gärna vara hans vän.  Jag vill ha han tillbaka. Så när ska man bestämma tid för att prata med honom. Det har gått exakt en vecka sen vi tog pausen.  Förlåt för ett flummigt inlägg. Jag vill verkligen inte göra något dumt eller drastiskt. Då han fortfarande har känslor för mig. Tack på förhand.

Annons:
Honestyisdead
2016-09-11 17:48
#1

Om ni inte sagt att det är en paus ska du inte gå och hoppas på det. Fungerade det inte för honom för en vecka sen lär det inte göra det om två veckor heller. Det bästa du kan göra är att försöka gå vidare och inte låsa in dig på att det blir ni igen. Risken är att det aldrig blir ni igen och du bara slösar din tid.

Vill han något så är det ju hans ansvar att säga något.

Silver83
2016-09-11 17:51
#2

Det är inget flummigt inlägg du gjort :) Hur länge har ni varit tillsammans och hur gamla är ni? Sa han varför han inte tyckte att det funkar längre? Många gånger kan det vara svårt att vara vän med nån man tycker mycket om, men ibland kan en paus vara det som behövs. Man kan helt enkelt behöva lite tid att tänka igenom saker och ting. Har ni kontakt fortfarande eller skulle ni ta en sån paus så att ni inte hörs av på ett tag heller?

mangemani4
2016-09-11 17:55
#3

väldigt elakt utav ditt ex måste jag säga, att först säga "jag kommer alltid att älska dig" och sedan "vi kanske kan försöka igen senare", väldigt elakt. han ger dig falska(eller ärliga, vem vet) förhoppningar om att det kanske kan bli ni två igen och så som jag uppfattar det så vill han då alltså att du ska gå runt och hoppas och vänta tills han har bestämt sig, psykisk tortyr kallar jag det för och det är bara grymt. det handlar om att han inte vill såra dig(därför ger han dig förhoppningar) och vågar helt enkelt inte säga som det är(han vågade ju inte prata om problemen förut och vågar inte säga som det är nu heller)

du har 3 val, 

1. genomgå den psykiska tortyren, vara vän med honom och ta den rätt så hårda smällen du kommer att få när/om han nu skaffar en ny tjej(föreställ dig hur det kommer kännas när du fortfarande har hopp i dig och känslor kvar och du en dag får se honom gå hand i hand med en annan tjej), och hoppas att han en dag tar dig tillbaka.

2. ställ honom mot väggen och kräv att få ett besked NU, inte meningen att du ska behöva lida för att han inte kan bestämma sig.

3. klipp banden helt och glöm honom.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Aleya
2016-09-11 18:01
#4

Det är du som ser detta som en paus men inte han. Det är ärligt bara rent svammel det han säger. Bara för att lindra fallet för dig och så han slipper plocka upp spillrorna. Det är så jag ser på hela hans upplägg. En dag kanske du kan vara vän med ditt ex. Men det kan krävas år för att det ska ske. Så att båda har distans från sina känslor. Och jag kan av egen erfarenhet säga att det är sällan en sådan vänskap uppstår och håller. Så jag säger: förvänta dig inga under eller mirakel.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

jessR
2016-09-11 19:18
#5

För mig låter det som han håller dig fången. Genom att säga att det finns en chans försäkrar han sig om att du inte går vidare utan finns där utifall han skulle mot förmodan ångra sig. Oerhört själviskt av honom. Kanske omedvetet men inte desto mindre själviskt. Tycker du ska se det som att det är slut och försöka gå vidare. Om du träffar någon annan och han ångrar sig och vill ha tillbaka dig får du ta ställning till det då men i nuläget skulle jag råda dig att göra ett avslut.

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla” – Platon -

Agafia
2016-09-11 21:33
#6

Snacka om att han manipulerar dig med sitt prat om att han alltid kommer att älska dig bla bla bla……. Om han nu älskar dig sååååå ……. varför behandlar han dig då respektlöst ? Sörj och gå vidare till någon som älskar dig på riktigt .

Annons:
Sarah
2016-09-11 21:40
#7

Att säga paus eller det blir kanske vi igen sen, är bara ett fegt sätt att göra slut på.

mangemani4
2016-09-11 21:44
#8

vet hur det känns just nu, har själv varit i exakt samma sits många gånger(det har nog alla), dvs att folk, som inte är känslomässigt involverade och som ser saker och ting klarare än den som är inne i dimman(så att säga) och älskar fortfarande, säger saker som du egentligen inte vill höra, jag vet, det är extremt svårt att ta till sig utav det som sägs i tråden då du med största sannolikhet bara vill att det ska bli ni igen, att allt ska bli bra, jag vet, det är skitsvårt, om inte snudd på omöjligt ibland, men FÖRSÖK iaf, det är bara för ditt eget bästa.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

OlgaMaria
2016-09-12 16:11
#9

Ja det låter som att han verkligen ville göra slut men inte ville göra dig ledsen och därför sa som han gjorde. Gör dig själv en tjänst och kom över honom. Och försök inte vara vän. Risken är att du sårar dig själv och uppfattas som klängig av honom. Om han vill ha dig får han komma till dig.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Spacecenter
2016-09-14 07:43
#10

Har varit i en liknande situation nyligt Som jag nu har erfarenhet, så gör du dig själv mera ont att gå och vänta på någon som inte troligt kommer tillbaka. Hade han älskat dig hade han inte sagt/gjort så. Då hade ni fortfarande varit tillsammans. Jag vet av egen erfarenhet. Det är inte kul men man förlänger bara smärtan vänta på någon. Mitt råd, gå vidare och gör saker du tycker är kul med vänner.

[Rulander]
2016-09-14 10:12
#11

Slösa inte tid på honom. Han vet att han har ett mentalt övertag över dig och det är aldrig bra. En relation ska vara jämlik. Mitt råd till er damer är att aldrig hamna i en beroendeställning till oss män. Ni är värda att bli respekterade och alskade. Accepetera aldrig något annat, då är det bättre att vara singel.

Mitt mål i min relation är att se min fru lycklig, stolt och harmonisk.

När det gäller mina barn så är det mitt uppdrag att ge dom ett starkt självförtroende.

Namiko
2016-09-14 12:00
#12

Det spelar tyvärr ingen roll att du ser det här som en paus. Han har gjort slut men istället för att göra det ordentligt så har han fått dig att vänta på honom ifall han skulle ångra sig istället för att göra ett snyggt avslut och ge dig en riktig chans att gå vidare. Det är fegt och respektlöst då du går och väntar och hoppas på något som det finns noll garanti för medan han mest troligt jobbar på att gå vidare, vilket underlättas av att han vet att du finns där som en livlina om han nån gång skulle ångra sig och vill ha dig tillbaka.

Försök gå vidare själv, skulle han ändå komma tillbaka i framtiden så får du se vad du känner och vill då.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Upp till toppen
Annons: