Annons:
Etikettkriser
Läst 3950 ggr
Paaina
9/16/16, 10:56 AM

Han vill ha sex med andra!!??

Behöver verkligen råd hur vi ska få det bra igen. Jag har varit sambo nu i 3,5 år och vi har haft det så bra, lovat varandra trohet från dag ett.

Mitt STORA problem är att han för ett par månader sedan frågade om vi inte kunde testa lite nytt i sexväg. Inte öppet förhållande att man får ligga med vem som helst men han frågade efter att ta in en extra tjej när vi båda är med. Och jag sa absolut NEJ NEJ direkt. Då blir det slut. Han har respekterat att jag inte vill och att vi inte tar in någon fler i sexet

MEN jag kan inte släppa det. Det bara mal i huvudet mitt att han EGENTLIGEN skulle vilja ha sex med en annan tjej fast han säger att det är okej att det är bara vi.

Men hur ska jag kunna släppa detta? Han har ju faktiskt frågat om det så då vill han ju egentligen fast han "går med på" att låta bli känns det som.

Hur hade ni andra som är monogama känt om eran partner plötsligt frågat efter att ha sex med en person till? Hade ni kunnat tacka nej och sen bara släppa det och att allt är som vanligt mellan er?

Jag har ju svårt att njuta riktigt av sexet nu. Jag tänker HELA tiden på att han vill ha någon mer😭

Annons:
Hoseok
9/16/16, 11:03 AM
#1

Det låter som att ni behöver prata om det mer. Det är svårt när ni vill få ut olika saker av förhållandet. Det är viktigt att du förstår att det inte handlar om att du inte skulle vara tillräcklig på något vis. 

Jag tycker du ska säga till honom att du funderat på det han sa och du har svårt att släppa det. Fråga honom vad det är som gör att han faktiskt vill utforska på det viset. Om det för honom bara handlar om att han är någon som kan vara med flera samtidigt eller om det är så att han helt enkelt inte längre känner att han får ut allt han vill ur erat förhållande. Och då är det, åter igen, inte ditt fel. Det är sådant som händer i livet bara.

Zolah
9/16/16, 11:09 AM
#2

Jag har inte haft problem med det, människor är ju egentligen sexuella varelser i grunden. Så det är inte konstigt att man har fantasier och drömmar om andra, för mig så länge personen inte agerar på vad hen skulle vilja utan min tillåtelse så är det ok.

Allt som sker inom hjärnkontoret är alltså helt ok :)

Jag är själv asexuell och monogam, jag gillar inte och dela och är inte speciellt sexuellt intresserad generellt. Men jag har inte problem med att min partner är sexuell, hen får titta på porr, kika på leksaker osv.

I början av vårt förhållande så sa jag att jag vill bara att det ska vara vi två, att jag inte delar. vilket jag efter en upplevelse jag haft förr tycker är viktigt.

förut var jag ihop med en kille som det första han gjorde var att påpeka att ' Jag vill att vi är monogama, att det inte är ok att krama andra etc '. Ok tyckte jag, jag skulle respektera hans önskningar. men grejen var väl egentligen att han sa vad han trodde jag ville höra, och därmed senare i förhållandet försökte han på mindre smickrande sätt att påbörja partnerbyten, trekanter osv. Och därmed tog han och gick över det vi hade kommit överens om, dom regler han själv satte upp.

mest bizarra var då han hade frågat min bästa kompis om han kunde vara min KK utan att prata med mig. och mer sådant kom fram senare då jag hade gjort slut.

det jag vill egentligen säga är, försök att glömma detta och komma ihåg att så länge det är en fantasi och han inte försöker göra det verklighet så är det ok. Man märker då personen försöker göra det… och jag lovar det är inte svårt att missa efter ett tag.

OlgaMaria
9/16/16, 11:21 AM
#3

Jag hade också blivit otroligt sårad och kränkt av en sådan fråga. Men det viktiga är hur han vill ta sig vidare. Om man kollar på porr t ex eller snackar om sex med andra så blir man bombarderad av olika idéer om hur man skulle kunna "testa något nytt i sexväg". Så inte så konstigt egentligen att sådana idéer kan komma upp. Men som sagt, det viktiga är hur han vill ta sig vidare då han fått veta hur du känner. Vill han välja att respektera dig eller vill han hålla fast vid sina idéer? DET är det viktiga.

Jag tror också att ni behöver prata mer om det här. Jag tror du behöver berätta mer för honom hur du känner. Det är helt okej att berätta att det här påverkat dig väldigt dåligt och förstört något mellan er. Prata, så tror jag ni hittar varann igen.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Paaina
9/16/16, 1:23 PM
#4

Ja om det bara varit en fantasi vore det ju en sak men eftersom han frågade om vi kunde testa med en till med så ville han ju ta fantasin vidare och det är det som sårar mig. Han vill på riktigt inte nöja sig sexuellt med bara mig.

Vi har pratat massor om det eller jag har bråkat på honom om det, skrikit gråtit och varit helt förtvivlad över att han vill blanda in fler i vårat sexliv. Han har tom sagt förlåt och att frågan aldrig ska dyka upp mer. Och jag tror honom. Han kommer säkert aldrig mer föra det på tal. MEN vad känner han innerst inne? Är han besviken för att jag inte vill? Osv. Så går mina tankar. Är han inte riktigt tillfreds med att bara ha sex med en och samma partner? Vill han inte leva så i hela sitt liv? Och ja jag har ställt de frågorna till honom och han säger då bara att jo han är jättenöjd med vårat sexliv och att det inte behöver vara fler inblandade.

Men fakta kvarstår: Han frågade ju efter just det. Men jag får väl försöka att bara inte tänka på det. Fast det är svårt. speciellt i sexuella situationer så dyker tankarna upp igen och då minskar automatiskt min lust.

Zolah
9/16/16, 1:45 PM
#5

men är det inte ändå skönt att han är öppen och frågar dig? jag skulle ha föredragit det än det som hände mig.

Paaina
9/16/16, 1:52 PM
#6

#5 Ja det är klart att det är bättre att han frågar än att han är otrogen.

Annons:
Zolah
9/16/16, 2:00 PM
#7

Saken är väl att det jag menar är, att han pratar öppet med dig om det och inte försöker 'influera' dig mot din egen vilja. Vilket jag tycker är en fin saki ett förhållande, att våga vara öppen med allt. Så att det inte blir knepigt senare för att man egentligen inte vet vad den andra vill osv.

Agafia
9/16/16, 4:53 PM
#8

Varför frågar han om det när ni redan lovat varandra trohet , då vet han redan vart du står i frågan ? Personligen skulle jag bli djupt sårad i samma situation , tilliten för personen ifråga skulle va på noll.

Dragontwin
9/18/16, 6:40 PM
#9

Vi är alla olika. Och tänker inte likadant. Det kan vara så att han inte lägger så stor vikt vid det. Mer en grej att pigga upp sexlivet. Men han borde ju samtidigt känt dig och vetat att du inte skulle gå med på en sådan grej och att du faktiskt skulle ta illa vid dig tycker jag. Om ni nu ändå bott tillsammans i 3,5 år. Jag själv är också väldigt strikt. Jag kan bara tänka mig min kille skulle aldrig tänka tanken att vara med någon annan. Kan inte ens fantisera om någon annan och börjar jag göra det är det ett tecken för mig att mina känslor svalnar. Men åter igen. Vi är alla olika. Det bästa är om du pratar med din kille så du får fram hur han tänker och ser på saken. Och du ska berätta att du mår dåligt över detta.

[LadyK]
9/19/16, 12:38 AM
#10

Att vilja leva ut en fantasi kan man ju aldrig göra utan att fråga, för min egen del hade jag nog släppt det om han sagt att han är nöjd med det han får hemma :)

Just när det gäller fantasier kring sex är det svårt, hur reagerar någon på frågan om trekant, analt osv. Tycker ert förhållande verkar vara sunt om ni kan prata kring det. Hoppas du kan släppa tankarna och glädja dig åt att han frågade och fick ett svar och har accepterat det och respekterar ditt beslut. Värre hade det varit om han tjatat vidare om det.

Zadeira
9/19/16, 11:05 AM
#11

Jag tycker personligen inte det är något att haka upp sig på, men alla är olika. Jag ser det såhär: Han hade en tanke och en vilja att prova något nytt i sexväg. Han var ärlig med dig och frågade om det var något du kunde tänka dig. Du sade nej. Han accepterade och gick vidare. Du hakade upp dig och mår dåligt.

Det låter inte som att han ville ersätta dig med en ny tjej eller gå över ditt huvud. Han ville ha dig med. Han ville att du skulle delta och att det var något ni gjorde tillsammans. Han ville att ni båda skulle njuta. Jag anser att det har stort värde. Han ville inte ersätta dig utan tillföra något till ER båda.

Han accepterade ditt svar om att du inte vill. Det måste du tänka på och försöka se som det viktiga. Fantasier är fantasier. De måste man få ha och man måste som partner få lov att diskutera det eller fråga för att kunna förbättra saker i sexlivet. Man ska kunna prata med sin partner utan att någon blir sårad eller ledsen. Sen diskuterar man och kommer överens om det är en fantasi som är möjlig att genomföra. Är det inte det så går man vidare och är tacksam över att man har en partner som trots allt förstår och accepterar ett nej.

Jag och min partner har varit i situationen ofta att prata om ifall han får ha ex med någon utanför förhållandet. Jag ser det som helt naturligt att han vill eftersom jag är asexuell, men jag har fortfarande inte vågat låta honom göra det. Han accepterar det. Han går inte över mitt huvud. Han frågar om det, vi diskuterar lite och sen accepterar han att jag ännu inte är redo. Sen lever vi på som vanligt.

Sarah
9/19/16, 5:43 PM
#12

Att ha trekant är ju en vanlig fantasi. Han har ju inte sagt att han vill ha sex med andra, han har sagt att han vill testa ngt nytt tillsammans med dig. Tycker inte heller ngt att det är ngt att haka upp sig på. Det är liksom inte annorlunda än att han skulle vilja testa rollspel eller ngt annat.

viktoria91
9/20/16, 10:09 PM
#13

Är en vanlig fantasi. Jag vill också ha trekant eller gangbang men med bara killar. Inget min kille vill så bara att acceptera. Men fantisera kan man ändå.

Annons:
[AprilFlickan]
4/1/17, 11:55 PM
#14

Vänd på myntet Beskriv det motsatta Att du vill ha in en kille till Eller se honom med en kille Få honom att "känna" det du känner Inte ur elakhet Utan för att han ska förstå Just för att han själv "känner" något Först när han själv får någon liknande reaktion Så kan han förstå dig Gå ej med på något du ej vill För det är du som ska kunna se dig själv i spegeln resten av ditt liv Inget fel i det han vill, fantiserar om eller frågar dig om Däremot kan det landa fel Och skada för lång tid Skapa sprickor Osäkerhet Och så himla många andra känslor Som tar på relationen Att samtala om sex är bra Men himla känsligt Gränsen är hårfin Och många far illa i dessa samtal Du är ej ensam om att känna och reagera som du gör Det gör ont Jag vet Kan skriva hur långt som helst Och på djupare och bredare plan Men reagerar så starkt Och orkar ej känna dessa känslor Släpp aldrig taget om dig själv 🍀

Kalli
4/2/17, 12:28 PM
#15

#14: Och om han tycker att det är helt okej då? Till och med att det är en bra idé?

Nej, jag förstår verkligen inte den där föreställningen att säga saker bara för att "testa" reaktionen hos sin partner. Vad sägs om att istället ha ett ärligt samtal.

[Devya]
4/2/17, 3:52 PM
#16

#14 Istället för att säga att man själv skulle vilja ha en till kille med kan man ju säga: Hur skulle DU känna om jag ville ta in en tredje person som skulle vara av manligt kön. Hur skulle det kännas för dig att se någon röra, kyssa, smeka mig? 

Det kan förstås vara att han skulle tända på den idéen då vissa människor finner det upphetsande. Så det behöver inte alls ändra på hans inställning.

nypisnina
4/2/17, 5:07 PM
#17

Känns som en vanlig fantasi, att killar vill ha trekant med två tjejer. Att han är ärlig med det, vill att du är med, och frågar dig och att han har accepterar svaret tycker jag är bra. Jag hade med blivit lite sårad dock, men jag hade velat veta mer. Vad exakt skulle det tillföra? Är det att det är spännande med en ny tjej eller bara häftigt att ha två? Är det den "vanliga" fantasin att vilja ha två brudar i bingen så hade jag vare sig blivit sårad eller brytt mig, men om han längtar att ha en tjej till så hade jag blivit ledsen. Jag tycker ni ska prata om det och så ska du fråga hur han hade reagerat om du hade velat ha en till kille i sängen tillsammans med honom så skulle ni kanske öppna olika diskussioner för att veta mer om varför man skulle vilja ha en till. Det hade varit det viktigaste för mig att veta tror jag.

[AprilFlickan]
4/2/17, 6:38 PM
#18

#16 Och om han tycker att det är helt okej då? Till och med att det är en bra idé? Mitt svar: -Ja då har hon svaret där! Och då får hon helt enkelt klura på hur hon ska förhålla sig till det. Om killen är ärlig och faktiskt vill det. Då ligger det fortfarande på henne. Tyvärr. Nej, jag förstår verkligen inte den där föreställningen att säga saker bara för att "testa" reaktionen hos sin partner. Vad sägs om att istället ha ett ärligt samtal. Mitt svar: - Skrev aldrig att det ska sägas bara för att eller att det är ett test. Utan just ett ärligt samtal! Så jag håller med dig :)

Kalli
4/2/17, 7:34 PM
#19

Fast om hon inte vill ha en trekant alls, oavsett om det är en till tjej eller kille är det ju inte alls ärligt alls att fråga. Och är svaret att han vill har det väl inte gett någonting mer än att hon får förklara att nej, hon skämta bara och vill inte ha med en kille heller.

[AprilFlickan]
4/2/17, 9:53 PM
#20

#19 Hon kan säga: -Jag vill överhuvudtaget inte ha en trekant. Och det varken med en till tjej eller kille. Jag vill inte. Kan du ärligt känna efter hur det skulle kännas för dig om jag hade frågat dig något sådant? Och i det är hon ärlig. Och i det kan hon ta flera exempel. Förstår du nu hur har menar? Har aldrig bett henne skämta heller. Jag känner med henne! Tro mig. Jag försöker hjälpa till så hon kanske kan få sin kille att förstå hur hon känner. Har du fler frågor så skicka ett PM. Då jag ej skriver på ett sätt så du förstår. Förklarar gärna. Men i ett PM. Tack ler.

Annons:
Paaina
4/3/17, 9:07 AM
#21

Hej ser att det har skrivits nya inlägg i tråden så jag kan uppdatera. Tyvärr respekterade han inte att aldrig mer ta upp önskan om trekant. Frågan kom åter ett tag senare och då valde jag att avsluta förhållandet. Är han inte nöjd med att bara ha sex med mig, vilket ju var tydligt, så får han träffa någon som passar honom bättre.

whitelies
4/3/17, 11:51 AM
#22

Starkt av dig att lämna, helt rätt!

Upp till toppen
Annons: