Annons:
Etikettallmänt
Läst 962 ggr
[Vårnatt]
2016-09-16 21:05

går ut ofta

Hej! Jag tänkte bara höra lite här :) Är det vanligt att gå ut 3-4 gånger i veckan, så gott som varje vecka? Jag känner en person som gör det och jag har börjat fundera lite över det… de flesta jag känner gör det max 1-2 gånger i veckan om inte mer sällan än så. Det är väl inte så hälsosamt att dricka en del så ofta?<

I somras när vi började träffas så hade ingen av oss vår "vardagliga" sysselsättning så då tänkte jag inte så mycket på det. Men jag förstår inte hur man kan hinna plugga och må bra, och samtidigt gå ut så mycket :)

Annons:
Honestyisdead
2016-09-16 21:22
#1

Det är inte hälsosamt om man dricker var gång.  Tyvärr är det inte helt ovanligt idag.

Maria
2016-09-16 21:22
#2

Om "gå ut" är lika med att dricka alkohol så låter det inte så sunt men man kan ju gå ut och ha kul ändå.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Vårnatt]
2016-09-16 21:46
#3

#2 jo menar gå ut som krog/ nattklubb tyvärr. Jag brukar vara helt slut efter sånt och föredrar ofta att äta middag, dricka lite vin med mina vänner eller så så är förvånad över hur pass ofta det är.

MissClue
2016-09-16 22:15
#4

har det pågått en längre period?

I love not man the less, but Nature more…

[Vårnatt]
2016-09-16 22:53
#5

Jag vet inte riktigt. Men några månader iallafall. Det är så konstig när det är en person jag inte ens sett äta en kaka annars :) känns lite som att man inte kan klara det hur länge som helst?

[Devya]
2016-09-17 07:51
#6

Jag har sett det här fenomenet väldigt ofta då jag själv studerade. Jag själv orkade inte hålla på sådär och dessutom hade jag partner så jag åkte aldrig ut, utan åkte hem till min sambo istället.

Men svaret på ditt fråga -enligt min erfarenhet så är det faktiskt väldigt vanligt och inget konstigt alls. Hälsosamt är det förstås absolut inte.

Annons:
Upp till toppen
Annons: