Annons:
Etikettförhållande
Läst 2590 ggr
batangel24
2016-09-25 17:09

flytta ihop med sin pojkvän

jag och min pojkvän har varit ihop i tre veckor nu. vi har träffats sex helger i rad nu. och det är så jobbigt att lämna honom varje gång.  så jag vill gärna flytta ihop med honom. vad säger ni?

Annons:
vendelay
2016-09-25 17:11
#1

Det kan bara ni avgöra om ni är redo eller inte.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Honestyisdead
2016-09-25 17:12
#2

Alldeles för tidigt enligt mig. Ni känner inte varandra. För bästa förutsättningar bör man känna varandra ordentligt och dessutom sova hos varandra mycket så man ser fler sidor av varandra. 3 veckor är ingenting.

Aleya
2016-09-25 17:12
#3

Jag personligen skulle inte flytta in med någon så tidigt i ett förhållande. Men om ni båda är myndiga så har ni ju rätten att bestämma själv.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

batangel24
2016-09-25 17:13
#4

är det inte för tidigt än då?

ks172
2016-09-25 17:15
#5

Personligen tycker jag att det är för tidigt, det är många som flyttar ihop och det håller sig inte men självklart är det olika för alla men att man iaf e ihop några månader, jag och min pojkvän vi tänker flytta ihop nästa år men förstår att det är svårt å lämna honom varje gång så är det för mig också.


Aleya
2016-09-25 17:19
#6

#4 ja vi har ju skrivit att det är för tidigt. Men det är ju upp till er. Men jag skulle inte ge upp mitt hem bara för en kille jag känt i 3 veckor. Men det är ert liv och ni måste ju bestämma själva.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
MonicaLagerquist
2016-09-25 17:23
#7

Jag träffade min man på nyårsafton 1978. Han blev kvar och vi är fortfarande lika kära och lyckliga.

Hans förra fästmö hade träffat en ny kille så han hade ingenstans att bo.

Stolt ägare till fem La permer

Fridaaaa
2016-09-25 17:23
#8

Någon bara ni kan avgöra men jag tycker det är på tok för tidigt.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

mangemani4
2016-09-25 17:29
#9

hmm, ni gör ju självklart som ni själva känner för, men jag personligen skulle avråda från det. du lever just nu på dina nykär känslor och nykär känslor är något utav det härligaste man någonsin kan uppleva, MEN, det är även en utav de farligaste känslorna. när man är nykär så känns det som att det är ni 2 mot världen, ni känner att ni aldrig skulle kunna lämna varandra någonsin, allt känns rätt osv osv, det är en härlig känsla, men tyvärr även ett gift som förgiftar ens kapacitet till att kunna tänka klart och rationellt. just nu känns det som att det bara är att flytta ihop just pga dessa känslor, att det kommer att vara ni för alltid, men tro mig när jag säger det, nykär känslor avtar efter ett tag och när de väl gör det så brukar man se saker och ting lite klarare och då kanske det känns som att det inte var en sån bra ide att flytta ihop.

missförstå mig inte, jag säger inte att det kommer ta slut längre fram eller när nykär känslorna svalnar, det jag säger är att när man är nykär, så kan man lova ens partner himmel och jord och göra saker som man sedan kanske ångrar. folk jag tex känner, några utav extrem fallen där skaffar barn när förhållandet är ungt och de är så lyckliga, vissa har tagit lån, köpt villa och flyttat ihop snabbt som bara den, för att sedan typ 1-2  år längre fram, när nykär känslorna är borta och den gråa vardagen har tagit över, ångrat sina val de gjorde.

i din sits så hade jag väntat lite(jag vet, du tänker säkert "varför vänta, allt känns ju så pass bra" och troligtvis inte kommer att ta till dig så mycket utav det jag skriver) tills nykär känslorna som just nu styr dig har svalnat lite och se hur det känns då, känns det fortfarande lika positivt då, så tycker jag absolut ni ska flytta ihop.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

[SonjaG]
2016-09-25 17:29
#10

Varför är det så bråttom? Ni kan ju träffas ofta även om ni inte delar bostad. Det är mycket bättre och ger en trygghet i att ni lär känna varandra bättre,.

Lizelda
2016-09-25 17:30
#11

Absolut för tidigt. Jag och min kille flyttade ihop efter en knapp månad i "officiellt" förhållande men har känt varandra när vi varit yngre och varit riktigt tajta senaste två åren så vi känner ju ändå varandra. Sen är det mer så att vi råkade flytta ihop för att jag ändå var tvungen att akut flytta hemifrån och han har alltid möjligheten att flytta tillbaka om något händer. Sedan hade vi vid ett antal tillfällen redan innan diskuterat huruvida vi skulle flytta ihop, långt innan det var romantiskt på något sätt.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

[Devya]
2016-09-25 17:34
#12

Alltför tidigt enligt min åsikt då förstås.:) Känner ni faktiskt varandra tillräckligt bra för att redan vid det här skedet flytta ihop? Vet ni redan nu att ni båda lär ta ansvar för hushållet? Och vet ni det med all säkerhet att det den andra säger är sant eller tror han/hon bara det? Man får veta så mycket mer om man bor ett par veckor hos den ena.

Jag anser att det är viktigt att lära känna varandra först innan man tar ett så pass stor steg som att flytta ihop. Ibland kan det också vara bra att sakna varandra emellanåt. 

Kom ihåg att det är kanske inte så kul att flytta fram och tillbaka, men om du inte har något emot att flytta ett par gånger om året så kan du väl ta risken. För det finns definitivt alltjämt risken att efter att ni bott ihop en stund så väljer ni att flytta isär för det klickade helt enkelt inte mellan er. Det här kan givetvis hända oberoende om ni varit tillsammans i tre veckor eller tre år, men risken är större ju kortare tid ni har varit ihop.

Sist och slutligen är det ju upp till dig om det är värt risken. Oberoende så önskar jag er lycka till!

Zepp
2016-09-25 17:36
#13

Om jag säger som så.. testa, utifall du har en alternativ lösning om det skiter sig!

Oandrasidan.. iomed att jag själv haft alternativa lösningar på boende, dvs flytta hem till föräldrar om det kniper så har det lixom alldrig varit något problem!

Egentligen.. som man, så har det fyttats in litta olika flickvänner.. några flyttade tillbaks hem.. när den första förälskelsen dog!

Tre veckor är nada.. fast är han en rekorderlig person och allt det där andra, och du med,  så kan det hampa sig att just ni blir ett par för livet.. dvs det går lixom alldrig att förutse i så tidiga åldrar!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
fruktgumman
2016-09-25 17:40
#14

För tidigt tycker jag. Jag och min sambo flyttade ihop efter ett halvår och det är nog tidigt det också. Men vi hade iallafall träffats så gott som varje dag den tiden och sovit ofta hos varandra. Ni har bara varit tillsammans tre veckor och träffats varannan helg. Inte mycket alls.

Åsa S
2016-09-25 18:05
#15

Vi bodde växelvis hos varann bara ca 2mån efter att vi träffats, man kan ju bo ihop utan att ge upp nån av bostäderna.  (Min man sa upp sin lägenhet ca 8mån senare när vi gifte oss, vet det var snabbt men för oss har det funkat väldigt bra).

Zepp
2016-09-25 18:07
#16

Om man säger som så.. iomed att du frågar så förutsätter nog de flesta utav oss du är ung samt fortfarande bor hemma hos dina föräldrar?

Om detta stämmer.. ta upp frågan med dina föräldrar.. dvs är det okej att flytta hem igen om det skiter sig?

Den tredje, fjärde, femte och flera därpåpå.. hur har ni tänkt er att försörja er??

Betala hyran, gemensamma utgifter.. är du färdig med skolan över huvud taget?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

_Fisken
2016-09-25 18:09
#17

För tidigt. Om det ändå är nödigt så behåll allt som det är nu och flytta ihop. Skiter det sig så kan du alltid komma tillbaka till ditt förra.

Aleya
2016-09-25 18:25
#18

Jag kom att tänka på en annan sak. Vill han ens att du ska flytta in? För det är ju som bara att du tycker att du ska flytta känns det som. Inte ens jag och min kille som har varit ihop i två år har flyttat ihop. Detta för att vi bor på olika ställen och mitt jobb finns inte där han bor och han har inte ännu lyckas få jobb här där jag bor. För jag kan ju inte stå och försörja två på min lön. Så det måste man ju också räkna med. Hur ska du få pengar för att kunna bo hos din kille? Ska du jobba? Jobbar han? Så mycket ska stämma innan man ens flyttar.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Elsa
2016-09-25 22:37
#19

Är lite kluven i detta jag.. 

Jag och min man började prata i mars 2012, vi bodde 20 mil ifrån varandra så vi kunde inte ses när som, vi träffades iaf i slutet av april det året, han var hos mig i princip hela tiden tills jag tog studenten i början av juni. Då kunde vi åka hem till honom, och då sa han upp sin lägenhet och flyttade till mig och mina föräldrar. i September fick vi våran egna lägenhet. :)


OlgaMaria
2016-09-26 07:55
#20

Nej det är för tidigt tycker jag.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
[LarssonA]
2016-09-26 14:42
#21

Första tanken är: "nej, det är alldeles för tidigt" Nästa tanke:

Jag gick hem till en man för 22 år sedan på middag, först 17 år senare gick jag igen, fick nyckeln första kvällen och han fick aldrig tillbaka den.

För snart två år sedan bjöd jag hem en kille på fika, han fick min nyckel och har inte lämnat igen den ännu så…. hmmm. Om jag säger att det är för tidigt talar jag rakt emot mig själv… :D

Zadeira
2016-09-26 20:51
#22

Jag tycker det är för tidigt. Nu vet jag inte hur länge ni har känt varandra för det kan ju vara mycket längre, men på den tiden hinner man sällan avgöra hur det är att faktiskt bo ihop.

När du är hos honom, hur mycket av det vardagliga gör ni egentligen? Jag misstänker att ni försöker utnyttja tiden genom att göra roliga saker och inte typ tvätta, städa osv. När man väl bor ihop är det helt annorlunda, då måste man liksom sköta vardagen och det blir genast tydligt om man är väldigt olika med tex hus hemmet ska skötas osv. Du kan inte bo hos honom en vecka och testa på hur det funkar?

Att det är jobbigt att lämna honom när du varit där ser jag som en bra sak. Det är sånt som får en att längta, sånt som får en att uppskatta nästa gång man ses ännu mer. Jag tycker det är en bra sak att man tar tillvara på just de där stunderna då man får känna saknad,längtan osv och inte skyndar på att flytta ihop bara för att det är jobbigt. Jobbigt av den orsaken kan vara bra för förhållandet!

pyromanen
2016-09-27 06:54
#23

testa bo ihop är väl ingen stor grej i sig. Men säga upp sin lägenhet/sälja sitt hus/sätta sig i gemensam skuld/kontrakt skulle jag inte göra förrän efter 1,5-2 år när man nyktrar till från förälskelsen.

OlgaMaria
2016-09-27 10:03
#24

Många människor är tillsammans med personer som inte är bra för dem av den simpla anledningen att man bor ihop och har svårt att lösa ett nytt boende. Det blir också en stor ekonomisk uppförsbacke att ordna ett eget boende och bo själv då man vant sig vid att alla kostnader är gemensamma. Så därför ska man helst inte flytta ihop förrän man verkligen är säker på att man vill leva ihop i längden, och det kan man inte veta förrän man känt varandra ett längre tag. Och inte bara att man själv vill, utan också att den andre verkligen vill i längden. Däremot kan ni ju sova över hos varann hur mycket ni vill, men att avsluta sitt eget boende förhastat, nej.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Pytteliten
2016-09-27 21:12
#25

Att längta efter varandra är inget farligt! Tvärtom ger det näring till kärleken och gör att den underbara förälskelsen håller i sig längre. Och det är huvudsakligen under förälskelsen som man etablerar sin relation och knyter band för framtiden. Så njut av hur ni har det nu tycker jag. Inte minst av den härliga känslan av att längta och sakna <3!!!

Portie
2016-09-30 00:29
#26

Hade helt klart väntat. 3 veckor är ingenting. Jag anser att man verkligen ska känna varandra riktigt väl innan man flyttar ihop. Har själv träffat en i 1,5 å nu men känner mig fortfarande inte redo för att eventuellt flytta ihop, man måste inte ha så bråttom.

[Aalmss]
2016-10-02 00:32
#27

Vi var tillsammans typ ett halvår innan vi flyttade ihop, hade känt varann ett år då när vi flyttade ihop. Tyckte de var lagom, ingen ide att stressa.. så 3 veckor, nja de skulle jag aldrig flytta ihop med någon

Annons:
Gaara
2016-10-03 21:06
#28

Jag tycker 3 veckor är för tidigt men vet folk det gått bra för. Men inget jag skulle rekommendera. Jag och min kille hade träffats i stort sätt varje dag i 10 månader och varit ett par officiellt i ett halvår när vi flyttade ihop. Men då hade vi även jobbat ihop i 2 år innan vi började umgås på fritiden. Tanken var att han skulle flytta in med mig bara några veckor efter att vi börjat umgås, som rumskompis och inget mer. Men så fick vi andra känslor för varandra och då ville vi vänta ett tag med att flytta ihop. :') Så då var tanken att han skulle flytta in senare. I slutändan så flyttade han in en månad tidigare än planerat. Men vi sågs ju som sagt varje dag ändå innan han flytta in, så vi tyckte det var lika bra så han slapp gå hem till sina föräldrar igen varje vardagskväll. ;) På helgerna brukade han sova här. :)

Moa1994
2016-10-04 16:54
#29

Träffade min nuvarande i ca 1 månad innan vi blev ihop. Jag bodde med honom nästan hela tiden förutom några nätter i veckan redan från start. Sen bodde jag hos mina föräldrar under vardagarna pga praktik i 4 veckor och hos killen fredag till söndag. Detta var mellan januari och augusti. Nu har jag bott hos honom på heltid i 1 år o 2 månader XD

zakkris
2016-10-06 12:18
#30

Nu är saker väldigt olika för varje person. MEN jaga och min sambo flyttade ihop andra gången vi sågs, vi hade pratat på skype en månad innan, träffats i några timmar blev tsm över sms när jag var på andra sidan sverige, när jag kom hem mötte han mig hemma hos mig, sen har vi bott ihop. Vi har varit ifrån varandra 7 dagar på två år och dessa dagarna låg han på sjukhus. Så visst kan det funka absolut. Men det är jobbigt att lära känna någon samtidigt som man bor tillsammans. Nu klarade vi det och idag bor på gård och ska gifta oss men det har inte varit en lätt väg hit kan jag lova.

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Zepp
2016-10-06 20:59
#31

Eh.. man bör först o främst vara klar med sin utbildning.. sen sin karriär, ha pengar på banken. samt egen avbetald bostad!

Nämenaltså.. grejen är nog snarare att smida medans järnet är varmt.. det man bör fundera på är var man tar vägen om det visar sig att det inte funkar!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: