Annons:
Etikettkänslor
Läst 1492 ggr
ylvispylvisa
2016-10-05 15:24

Ligga med någon som grät över sitt ex igår?

Hej, skapade ett konto här precis då jag på fullaste allvar inte vet vem jag ska be om råd ifrån.

Snabb bakgrundsfakta. Jag och Herr H träffades för första gången för drygt 6 månader sen, på jobbet. Jag hade inga planer om att ligga med honom, men han lyckades få mig bli intresserad sexuellt ändå. Vi har vart lite som KK's. Och det som inte fick hända har hänt.. Jag har fått känslor för honom. Om han har känslor för mig eller inte, har jag ingen aning om. Vi har haft en väldigt knasig relation…

Hursomhelst så vart det hans födelsedag igår. Hans ex hade hört av sig och grattat honom. Jag har vetat länge att han inte riktigt kommit över sitt ex. Jag överhörde honom gråta.. Vi har t.o.m diskuterat om hans ex tidigare.. Jag gav RÅD om hur han kunde lappa ihop det med henne igen (dock vart detta innan jag fick känslor). 

Ikväll så kommer vi två antagligen hänga ihop och kanske prata.. Jag vet att om jag hade velat så hade jag kunnat trycka på att ligga med honom (snart gått 3 veckor sen sist vi gjorde det, då vi inte ses så ofta). Min fråga är, hjälper det om jag eller är det heeelt fel av mig och vilja ligga med honom ikväll? Tror ni t.o.m att det hade kunnat hjälpa honom komma över sitt ex om man ligger med honom när han är så sårbar som han är just nu? Jag har tyvärr gått och blivit hopplöst kär i denna kille.. är nästan villig att göra vad som helst för att få honom på fall..

Annons:
ylvispylvisa
2016-10-05 15:25
#1

Snabbt svar uppskattas då "ikväll" är snart…

[Devya]
2016-10-05 15:35
#2

Jag tror knappast att det hjälper honom på något vis bara för att ni ligger med varandra. Han tycks ha en massa oarbetat och sex med dig kommer ju inte att magiskt lösa allt det. Åtminstone så tror jag knappast det. 

Jag tror att ni bara gör saker och ting komplicerat om ni håller på så här med tanke på att du har fallit för honom och han är fortfarande kär i sitt ex, tydligen. Farliga saker det där och då tänker jag liksom på dig och dina känslor. Högst troligen kommer du att råka illa ut i den här situationen. 

Han borde kanske söka professionell hjälp om han har svårt att komma över sitt ex.

oddahviing
2016-10-05 15:37
#3

För att vara ärlig tror jag inte han har några känslor för dig mer än att trösta sig själv för uppbrottet med sitt ex. Jag skulle inte legat med honom om jag hade känslor för honom, mest för min egen skull eftersom jag nog skulle bli mer sårad än honom i slutändan. Han verkar ostabil, och det är också ett varningstecken…

'-Headlights on the highway-'

Fransu
2016-10-05 15:40
#4

Jag tänker på dig i första hand här. Han verkar inte ha kommit över sitt ex, så släpp honom och hitta någon som är fri på riktigt istället. Lättare sagt än gjort eftersom du är kär. Men jag tror ändå det är det klokaste. Lycka till hur du än väljer att göra.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Gronstedt
2016-10-05 15:48
#5

Ligg med honom om du vill, men räkna inte med att han ska börja älska dig för det, eller att det ska hjälpa dig att hantera dina känslor för honom. Risken är stor att du trasslar in dig djupare och blir mer sårad genom att bygga upp dina känslor mer och göra en fantasivärld av dina förhoppningar.

citytjejen
2016-10-05 16:09
#6

Du får fråga honom! Kanske är du hans "rebound", kanske inte.

/Christina

Annons:
Em_
2016-10-05 17:10
#7

Vem skulle du satsa på för ett långt förhållande: killen som passar på att ligga lite när du är ledsen och sårbar eller killen som sitter upp hela natten och tröstar dig utan förväntningar på sex?


Aleya
2016-10-05 17:22
#8

Jag måste säga att han är inte intresserad av dig alls. Han har någon att gråta hos och gnälla hos och får som bonus lite knull. Guld för han. Synd för dig som har utvecklat känslor för han.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Gaara
2016-10-05 19:56
#9

Du kan inte göra något för att få honom på fall. Antingen så utvecklar han känslor för dig eller så gör han det inte. Men att ligga med honom när han inte kommit över sitt ex lär bara såra dig i slutändan. Du kanske borde tala om för honom att du vill ha mer än en kk-relation? Annars kommer han ändå bara tro att det inte betyder mer än att få ligga. Troligtvis kommer han nog dra sig undan om du säger att du fått känslor, för han känner nog inte samma sak. Men du måste vara ärlig mot honom, men mest mot dig själv. Det kan ju faktiskt vara så att han har flera kk's för att få bekräftelse då han är sårad.

_Fisken
2016-10-05 20:23
#10

Det är nog kaos inuti honom nu. Ligger ni kommer ni närmare varann men det är att leka med elden. Du får bereda dig på känslostormar. Både hos dig och hos honom. Svajjigt värre kanske men friskt vågat hälften vunnet!

Lejonhund
2016-10-05 23:34
#11

Jag skulle nog backa rätt ordentligt tills exet är bearbetat och klart. Speciellt om jag fått känslor. Lätt att fastna i att det är bättre att ha "något" ihop även om det inte är på riktigt. 

Med lite avstånd kanske han förstår vad han kanske kan förlora om du inte är kvar i hans liv. Just nu finns du ju där oavsett, och han behöver inte ens fundera på något annat, han har både och. Visar det sig att han inte bryr sig mer än om sexet ifall du backar lite så vet du i alla fall var han står. 

För mig är det i alla fall i stort sett omöjligt att vända på det när jag väl börjat känna att jag vill ha mer. Hur mycket jag än försöker lura själv mig att det inte är så och att jag ska kunna fortsätta hålla det casual. Då är det bättre att skydda sig själv lite och avvakta tänker jag.

Spacecenter
2016-10-06 09:41
#12

Gå inte in i en relation och ha sex med honom, bara för att trösta honom och hoppas han ska bli din om han inte är fri och klar med sitt ex. Det blir bara ännu värre och du kommer göra dig illa och få hjärtat krossat. Jag vet vad jag talar om, jag har precis gått igenom/går igenom det. Det gör så ont, skulle inte önska någon att uppleva det, men tyvärr så händer det då man blir kär och inte kan styra känslorna. Mitt råd, gå vidare trassla inte in dej ännu mer, det kommer bara göra ännu mera ont än att bara ha en känsla för någon och önska det var ni.

Zepp
2016-10-06 21:16
#13

Menna.. hur himla komplicerat kan det bli?

Jodå det kan bli hur komplicerat som helst faktiskt.. undvik som regel de flesta allt för komplicerade förhållanden!

Ligg med honom om du känner för det.. sex är lixom en viktig grej.. i de flesta förhållanden!

Ligg inte med honom om du själv inte känner för det!

Jag har inte kommit över flera utav mina ex.. men jag ältar dem inte med min nästa!

Om det är hans första så kan jag till viss del förstå.. det är ändå lixom ingen anledning till att älta detta med dig!

Utan med dig så är ni en ny konstelation.. partners eller KK.. vilket som!

Grejen är att vi föds till detta livet.. utan garantier.. det är lixom upp till var o en att förvalta sitt liv så att det blir iallafall i närhet av vad man tror kommer bli lyckat!

Främst vad gäller relationer.. de är något av det vanskligaste som vi utsätts för!

För det första.. du har feelings/inte nog med det du är på, och litta kåt på honom.. ta det som en prövning/lärdom.. ta för dig om du själv känner för detta.. iallafall om du är mogen nog att styra och ställa med ditt eget känslo- och sexual-liv!

Den tredje grejen är att vi lever i Sverige.. du slipper gå i kloster om du misslyckas.. utan du kan ta det som en lärdom och gå vidare i livet.. med ytterligare erfarenheter!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Upp till toppen
Annons: