Annons:
Etikettallmänt
Läst 3723 ggr
ullis345
10/8/16, 10:25 AM

Ok pussa vänner på munnen, kalla älskling osv?

Min pojkvän har vissa vänner (tjejer) som han alltid pussar på munnen när dom säger hejdå.  I sms skriver dom "älskling" och "älskar dig" till varann och jag tycker inte det känns bra när han är tillsammans med mig. Han säger att det inte är sexuellt utan vänskapligt menat. Jag frågade då om han kan tänka sig att pussa sina killpolare på munnen också och skriva liknande sms till dom men då svara han "Nej usch jag är väl ingen jävla bög heller" Men det är väl inte "bögigt" om 2 killar pussas på munnen och säger älskling om det ändå bara är menat som vänskapligt. Jag frågade om det är ok att jag börjar pussa mina killkompisar på munnen också men det sa han var inte ok pga att jag inte gjort det från början. Då är det inte ok att jag börjar med det bara för att han gör så med vissa tjejkompisar som står honom "extra nära" som han säger.

Jag fick träffa en av tjejerna igår hemma hos min pojkvän. Ja och hon var glad och trevlig men när dom skildes åt höll dom om varann några sekunder och pussades på munnen mitt framför mig. Det kändes minst sagt skumt att se på.

Min pojkvän säger att jag genast måste sluta med mina svartsjukefasoner och acceptera hur dom gör.

Jag vill bara rådfråga här om ni tycker det bara är "svartsjukefasoner" från min sida att jag tycker detta beteende inte är ok?

Annons:
Codswallop
10/8/16, 10:33 AM
#1

Jag hade definitivt inte accepterat det, hade blivit skogstokig om min man pussade någon annan på munnen, oavsett kön. Helt sjukt!

Honestyisdead
10/8/16, 10:36 AM
#2

Pussar på munnen håller man till sin partner enligt mig.skulle aldrig klara av att en partner pussade vänner på munnen eftersom det är väldigt intimt för mig.

Herveaux
10/8/16, 10:45 AM
#3

Personligen så skulle jag inte ha något emot om min man kallade sina kompisar (oavsett kön) älskling och skrivit älskar dig i sms tex.
Pussar på munnen hade varit lite avigt, hade han enbart gjort det med vissa tjejkompisar så hade min svartsjuka blossat upp rejält.
Hade det heller inte varit samma villkor för mig, dvs ok att jag pussade vissa killkompisar på munnen osv så hade jag blivit riktigt förbannad.

Jag vet inte hur länge ni varit tillsammans men jag hade satt som krav att antingen är det slut med iaf pussandet annars så är det en dealbreaker.
Jag vill inte behöva känna att jag är en del av något slags "harem".


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Pytteliten
10/8/16, 11:37 AM
#4

Nix, inte okej!

Lia
10/8/16, 2:52 PM
#5

Hade det varit jag hade han fått välja vem han ville pussa - kompis eller flickvän? Han hade aldrig i livet fått båda av mig i alla fall.

LuLeLo
10/8/16, 3:02 PM
#6

Sånt där känner jag att man måste prata och komma överens med varje partner man har. Det är inte normalt i dagens samhälle, nej, men vad säger att beteendet är fel bara för att det inte är vanligt förekommande? Jag tycker att ni borde försöka prata igenom det ordentligt och försöka förstå varandra och därigenom komma fram till en gemensam lösning. Det är inte schysst av honom att slå bort dina frågor och undringar och säga "så här är det och du får deala med det", du har ju faktiskt all rätt att undra iom att det inte är ett normalt beteende för dig i dina relationer.

Hoppas det löser sig!

Tass Josephine

Annons:
[LadyK]
10/9/16, 12:17 AM
#7

Jag kan pussa mina vänner av båda kön på munnen, tror inte mannen reagerat nämnvärt på det har aldrig haft någon diskussion om det. Jag hade med andra ord inte sett det som något konstigt han har ju valt vem han är ihop med.

Odd
10/9/16, 11:14 AM
#8

För mig beror det helt på hur pussen 'ser ut'. Är det bara en snabb puss på läpparna som man ibland ger sin mor eller far ser jag inget fel med det, är det däremot en lite långvarig kyss (utan tunga) är det för intimt. Att han dessutom ser en skillnad mellan tjej och killkompisar när det kommer till det beteendet visar ju att han tolkar det på ett intimare sätt än säger och det är ju definitivt inte okej. Samma sak med att han "förbjuder" dig att göra samma sak med dina killkompisar. Så för att sammanfatta; Pussa sina kompisar och kalla dem älskling tycker jag är helt ok, men det din kille håller på med är inte rätt.

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Ria74
10/9/16, 11:32 AM
#9

Att pussa någon behöver inte betyda något, men att han inte tycker du ska göra det medan han själv får blir fel. Då är det helt plötsligt olika regler som gäller och då börjar mina varningsklockor ringa.

Jag pussar inte mina vänner, bara min 3,5-åring och mannen. Däremot kan jag säga "lilla älskling" till vänner i vissa sammanhang utan att det ligger någon värdering i det.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

OlgaMaria
10/9/16, 2:42 PM
#10

Inte ok för mig!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Aviz
10/9/16, 3:57 PM
#11

En man ska värdesätta dig, få dig att känna dig trygg och visa dig respekt. Jag hade aldrig var ok med detta. Kanske hade känt mig mer bekväm om han faktiskt gjorde så med sina killkompisar också. Jag skulle valt att lämna. jag är gladeligen singel än med en kille som inte värdesätter mig. man måste respektera och älska sig själv och inte tillåta någon att trampa på dina känslomässiga behov!

ullis345
10/9/16, 7:53 PM
#12

Det är ju inget han kommer sluta med, det är han tydlig med, så det blir för mig att acceptera eller lämna. Vi har inte varit tillsammans så länge, ca 3 månader.

[Outlawly]
10/10/16, 2:43 PM
#13

Nej inte okej!
Ni har inte varit tillsammans länge, gå medan du kan. Du vet vad som känns bra för dig.

Annons:
Fransu
10/10/16, 3:07 PM
#14

Inte okej alls. Pussas på munnen är intimt och det gör man med sin partner (okej såklart med sina barn om man har några). Att stå en stund mitt framför dig och kramas och pussas låter så otroligt respektlöst i mina öron. Tycker att du ska be honom sluta, om han inte tycker det är okej får du kontra med att du börjar göra så med dina killkompisar. Din kille ska ju inte få hålla på och pussas med andra tjejer och du ska bara hålla dig till honom. Nej nej, du ska få göra likadant om han ska fortsätta pussas med sina tjejkompisar. Inget snack om den saken.

Eller så dumpar du killen helt enkelt och hittar en som vet hur man uppför sig.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Gronstedt
10/10/16, 3:11 PM
#15

#12: Då vet du ju vad som gäller, och bara du kan avgöra vad du känner dig bekväm med. Jag för min del skulle inte acceptera att partnern gör något som hen vill förbjuda mig, så jag hade inte stannat på de villkoren.

Linn Is The New
10/10/16, 3:57 PM
#16

Hade inte accepterat det någon stans! Jag kan dock skriva "jag älskar  dig" med vänskaplig ton till mina tjej kompisar, men jag skulle absolut inte gå så långt så att det blir med fysisk kontakt.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Zadeira
10/10/16, 5:49 PM
#17

Jag tycker inte det är okej när det inte gäller alla kompisarna, oavsett kön, utan enbart tjejer. Inte heller okej att du inte får lov att börja göra likadant bara för att du inte gjort det "från början".

Då hade jag sagt till honom att ta sina tjejkompisar och gå, för mig hade det inte blivit mer med.

Min partner och jag pussar då och då vänner på munnen och säger att vi älskar dem men för oss gäller det båda könen och det är lika okej för oss båda att göra det. Men enbart om det är en nära vän.

Tjeja
10/10/16, 6:16 PM
#18

Jag skulle kunna pussa både kill och tjejkompisar på munnen. Det beror helt på hur relationen ser ut i övrigt. Endel är mer fysiska, berörande och ger mer närhet av sig till sina vänner runt sig. Jag skulle nog inte ta det initiativet dock självmant men skulle inte reagera som att det var konstigt om det hände heller. Beror som sagt på. Jag har flera invandrarkompisar från olika kulturer som är mycket mer fysiska av sig i sitt umgänge med vänner än jag är van vid i sverige. Men det är ändå alltid en tydlig skillnad på hur en puss går till när det är en vän eller en partner även när det är på munnen. Det känns liksom aldrig som en partnerpuss då! Svårt att förklara men skillnaden syns och känns ändå tydligt. Skulle min partner pussas med någon annan på samma sätt som med mig skulle jag utgå ifrån att de hade en mer än vänskaplig relation.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Valentine
10/10/16, 10:29 PM
#19

Absolut inte acceptabelt för fem öre! Jag tycker inte att det är svartsjukefasoner från din sida, jag förstår att det kändes skumt för dig. Det hade det nog gjort för dom flesta. Otroligt respektlöst av honom! Jag hoppas att du värdesätter dig själv mer än vad han gör, slutar han inte så är det nog inte så mycket att hänga i gran..

Kezella
10/11/16, 10:02 AM
#20

ehhh inte acceptabelt tycker jag., fattar han inte det själv eller… shit.

Annons:
Upp till toppen
Annons: