Annons:
Etikettförhållande
Läst 1076 ggr
Aviz
2016-10-09 10:40

Lika barn leka bäst? Att dejta under tidsbrist

Måste bara kolla hur andra upptagna människor får ihop dejting / relationer. Jag har för närvarande ett ganska hektiskt liv där jag jobbar heltid samt har hund, iom detta har jag fasta rutiner 5 dagar i veckan som är svåra att rucka på. Har dejtat en kille nu i någon månad, men har så dåligt samvete att jag inte kan ge mer av min tid. Varje dag måste jag vakna tidigt för att lämna hund på dagis och dra till jobbet, efter jobbet hämta hund, aktivera hund, laga mat. Ibland måste man självklart tvätta, handla, städa också. Ni fattar, det är inte drösvis med tid man har. När vi väl ses efter en sådan här dag så är man inte direkt pigg och supercharmig. 

Han pluggar och har flexibla dagar, ofta mycket tid att göra "ingenting". Han säger ofta på skämt att han kmr på sista plats i mitt liv (vilket stressar mig ännu mer/eldar på mitt dåliga samvete). Hade jag varit honom hade jag sett hur mycket personen jag dejtar har att göra och hållt inne med kommentarer likt dessa av empati och istället varit förstående. En normal vecka kan jag ses 2-3 ggr, en väldigt hektisk vecka kan jag ses max 1 gång/vecka.

Vet inte vad jag ska göra. Jag funderar nu på att avsluta denna relation då jag känner att jag inte räcker till och att han nog behöver en tjej med mer fritid/mer lik livsstil som honom. Jag orkar inte med kommentarer likt dessa eller att veta att han tkr jag är tråkig för att jag jobbar så mkt (vilket är normal heltid). Efter den senaste veckan så har vi inte hunnit ses någonting och han säger nu att han börjar vänja sig vid att inte träffa mig (förra veckan sa han att han kunde se ett liv med mig o vill vara tillsammans med mig). Jag börjar känna mig otrygg, om vi inte hinner ses på en vecka och att han så snabbt "vänjer sig vid det" så verkar han ju inte direkt ha superstarka känslor för mig.. Är det någon som har varit i liknande situation? Är det bättre med lika barn leka bäst? dvs att man dejtar någon som också har ett busy life?

Annons:
P3pz
2016-10-09 10:50
#1

Kan han inte följa med dig och aktivera hunden, laga mat med dig eller så? 

Jag hade nog tröttnat lite om jag dejtade någon som inte kunde hitta lite tid till mig, men jag har också väldigt svårt att falla för någon och det krävs ganska mycket för att det skall hända. 
Sen är någon månad inte så lång tid och det kan ju helt enkelt vara så att han inte hunnit bygga upp starkare känslor och speciellt eftersom ni inte träffas så ofta?

"There is life after abuse. This is mine"

Aviz
2016-10-09 10:58
#2

#1 Jo absolut får han mer än gärna aktivera hund med mig, men han har ju inte riktigt det intresset, han vill liksom ha koncentrerad ensamhetstid med mig (ligga i soffan o göra ingenting/samtala). 

Helt sant. Jag kan inte säga att jag saknat honom heller under denna hektiska vecka. Jag ser det mer som att dejtingen tar längre tid när man ses så här sällan, vilket jag iof kan tycka är bra för då går det sakta istället för snabbt och intensivt..

_Fisken
2016-10-09 11:16
#3

Håller med #1. Du o han måste dela er vardag. Det är ju normalt sett supersvårt att hitta "luckor" så man får lyxig par-tid tsm. Istället får man mötas i vardagen. Då kan du  dessutom bestämma takten.

Pytteliten
2016-10-09 11:34
#4

Äh, lämna hunden hos honom istället för på dagis så ses ni ju både morgon och kväll 😎!

alicetrött
2016-10-09 11:36
#5

På den tiden vi dejtade jag och min partner så gjorde vi alla dessa måsten tillsammans. Även om han inte var jätteförtjust i just hundar så följde han med mig på hundpromenader. Då fick ju vi tid att prata och lära känna varann samtidigt som hunden fick aktivering.

Och även om vi inte bodde ihop så handlade vi mat tillsammans och lagade till den tillsammans. Ja till och med en sån sak som att städa blev kul när vi gjorde det tillsammans.  Ibland var vi i hans lägenhet och städade fixade mat osv, och ibland gjorde vi det i min lägenhet.

Vi lärde känna varann av att göra "tråkiga" vardagssysslor tillsammans istället för var och en i sitt hem.

Vi träffades de flesta kvällar i veckan när vi dejtade efter våra jobb på dagarna. Det var aldrig så att det kändes betungande att ses efter jobbet. Man bara längtade och längtade ju efter att träffas när man måste vara ifrån varann för att jobba.

[Devya]
2016-10-09 11:51
#6

Det låter ju tyvärr inte som om någondera av er har väldigt starka känslor för varandra, om jag får lov att säga min tolkning av det lilla som du har skrivit.

Om man har ett hektiskt liv så har man. Det gäller bara att hitta någon som förstår sig på ens situation.

Annons:
Aviz
2016-10-09 13:50
#7

Tack för era svar!! Det är nytt för mig att dejta under en så hektisk livsform som jag har nu. Men är nyttigt att höra att ni har löst det med att ni gör de tråkiga vardagsbestyren tillsammans! Jag har liksom haft som bild att man måste sitta på en middag med tända ljus, gå på bio ihop, samtala intensivt på tu man hand för att det ska vara "lönt" att ses. Usch jag lever med för mkt krav :( 

Vi hade "the talk" nu och han inser att jag är en aktiv person och alltid kommer vara och att han ser det som attraktivt, dock att han vill få träffa mig mer. Vi har kommit överens om att kämpa med att ses i vardagen och göra ICA ihop haha för att få tid att ses :). Nu när jag väl fick prata med honom så kom jag ihåg hur rolig han är (jag skrattade för första gången på flera dagar) så jag ska göra en ansträngning med att släppa in honom i vardagen. Han har ett barn också, så att vi pusslar/ger och tar kmr gå åt båda håll. 

trevlig söndag till er!!

_Fisken
2016-10-09 16:17
#8

Kul!! Man kan nämligen dela på en baguette i bilen som man köpt på ICA och få till en enklare middag! Köp en champis o sno två muggar på cafeterian!  Ta med ett litet värmeljus o ställ på instrumentpanelen. Då har ni plötsligt en kort med trivsam stund tsm med enkla medel!!

[Devya]
2016-10-09 17:51
#9

#7 Låter ju riktigt bra! Så det gäller med andra ord att ha en bra kommunikation. :)

#8 Nåja, om den ena ska köra så kanske det borde vara något alkoholfritt. :) Annars är det ju en fin idé.

Honestyisdead
2016-10-09 18:55
#10

#9 champis är alkoholfritt.

_Fisken
2016-10-09 19:00
#11

Devya kanske spär ut sin champis med nåt alkoholhaltigt? :-)

[LadyK]
2016-10-10 00:07
#12

Om han tänker sig en framtid ihop med dig eller för den delen någon så är egentid något ovanligt. Man lever sina liv ihop med allt det innebär, hunden, handla, laga mat, städ och tvätt. De stunder man kan sitta ensamma i soffan blir inte många och inte långa. Om man sen tänker sig familj med barn i bilden blir det ännu ovanligare. Som tur är för mig så är småbarnsåren förbi och nu kan jag och mannen njuta av vår tid, men även den består till stora delar av vardag. Jobba heltid, tillbringar 3-4 kvällar i veckan på gymmet och två dagar i skogen (löptränar) för det är mitt intresse. Som tur är gillar mannen också träning men han kör sin styrketräning medans jag går på olika pass. Men vi lagar alltid mat ihop, diskar och njuter av kaffet på kvällen. Ahh vi pokemon go spelar också ihop, långa promenader med massa prat.

[Devya]
2016-10-10 07:27
#13

#10 Har aldrig hört talas om champis tidigare och trodde det bara vara ett löjligt nick name för champagne! :D

Annons:
Upp till toppen
Annons: