Annons:
Etikettförhållande
Läst 2749 ggr
miia84
10/14/16, 12:16 AM

paus från killen kommer han tillbaka råd

hej

jag e en tjej på 37 år som haft el har en relation med en kille från syrien, vi har varit i hop i 6 mån och 4 mån bodde han i hop med mig då han inte hade nånstans och ta vägen då han har bott i sverige 1 år. I början var allt fint, han var hjälpsam städade, lagade käk (han e kock) gick ut med min hund, gjorde ärenden mm. Jag lider av tvångssyndrom som han visste från början och mitt tvång blev bättre med tiden med honom. Det blev efter en stund mera bråk då en granne var jobbig och sen hade vi även kulturskillnader mm. Det gjorde mig lessen även att han snackade mycket i mobil, och jag sa i från och han visade mera respekt för de. De slutade med att vi sa att vi tar en paus inte att de är slut och han e nu 60 mil härifrån och tillfälligt skriven på den adressen med. Jag tycker han har blivit sämre på att skriva på facebook han läser men skriver inte tillbaka ofta,  han kan dålig engelska, ingen svenska de blir ofta google translate.  Min mobil har varit trasig sen länge han kan inte ringa mest har de varit på facebook samtal och chatt. Jag känner att jag inte vågar ringa honom ofta är rädd att förlora honom att han flyttat helt el mött nån ny tjej mm. Jag vet att de inte är lösningen men nu har de gått snart 30 dagar och jag saknar honom och är ofta lessen sent på kvällen 22 till att jag somnar då. Jag vill inte vara den som mest jagar honom och känner mig helt slut snart nästan känslomässigt.  Jag skulle ta den här tiden och jobba med tvånget och vara ute har inte blivit mycket av de exakt då. Jag tro även att jag lider av en medel depression. Jag sover dåligt oroar och saknar honom mycket och vet nästan inte hur jag ska orka fortsätta el göra. Ge mig råd någon orkar inte längre leva i ångest och allt är som de var då berg och dalbana i känslorna med.

Annons:
Agafia
10/14/16, 9:41 AM
#1

Jag tror du behöver fokusera på att må bra , häng inte upp ditt liv på honom just nu . Prata med varandra om hur ni ska göra så det inte behöver bli missförstånd .

shally
10/15/16, 12:58 PM
#2

Känner igen mig i din situation, förutom att jag inte har någon som helst kontakt med min partner. Tror på att du skall försöka söka hjälp för dina problem (jag har börjar jobba med mina) och fokusera på det. Försök att spendera tid med vänner/familj och gör saker du mår bra av. låt han vara i cirka en vecka och säg att han har den vecka på sig att bestämma vad han vill med er.

miia84
10/15/16, 9:36 PM
#3

Jag och killen valde ta paus el tid från varandra och de har nu gått 30 dagar och han är 5 tim härifrån. Jag sakna honom och vi har kontakt på facebook men inte mycket på mobil min ha vart trasig då.

Jag trodde nästan inte att jag kunde känna starka känslor efter han åkt som ex tomhet, deppighet mm och till kvällen och natten känns de mest tungt, och jag ha inte haft någon boende med mig som han i 4 mån kan vara de att jag sakna närhet kärlek mera då. Vi har varit i hop  6 mån nu då.

Jag tro han har en depression med. Men han ville inte öppna och snacka om de tidigare. Han ha kommit från kriget i syrien och varit  här i sverige ett år nu då. Jag ha en hund hade jag inte haft de skulle jag nästan inte kommit ut lika mycket och de är viktigt i alla fall. Jag ha även polare som kommer förbi mig med.

Men de känns som min kille med styr allt men han e långt borta, och han ha blivit dålig på att skriva tillbaka på facebook de kan gå flera dagar med.

Jag vill inte skriva till honom ofta utan han få ta och göra de. Min tjejpolare sa att ring inte honom el skriv inte han kommer göra de då om han vill ha dig mm.

Aleya
10/16/16, 12:29 AM
#4

Har man ett förhållande måste man ju ha någon slags kontakt. På han verkar det som att han är inte är intresserad av att ha ett förhållande med dig när han beter sig som han gör. Jag personligen hade sett detta som att förhållandet var slut. Men att han varit för feg för att säga det till dig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

miia84
10/16/16, 9:18 PM
#5

De kan kanske vara sant men han e ändå mer mogen över 40 inte någon snorunge och jag vet att han kan säga i fall de är slut men vill uppdatera om situationen.  Jag älska inte denna situation de är otroligt jobbigt nästan varje dag. I deras kultur ska tjejen vara efter killen och inte tvärt emot om de nu inte e dåligt skämt el inte då.

Jag skrev till honom i dag på engelska och ringde 2 gånger men första samtalet då var de upptaget och sen när jag ringde igen han hann inte ta samtalet el ville inte ta de, de var på facebook. Men de gjorde han inte ofta då han nu var boende här då de ringde några polare från facebook på hans mobil med. Ni vet inte allt om honom ska berätta några grejer 1 han kan vara skyldig pengar till folk och vill vara gömd då han bytt adresser mycket tidigare.

2 Hans profilbild på facebook e mörk någon kan ha dött i hans fam i kriget ex någon nära de har skett tidigare. De snackade han inte om då  fick nästan dra grejen ut från honom att en killpolare hade dött i kriget då.  Det är nu 7 dagar han skickade profilbilden till mig med, inte för lång tid ha gått i alla fall.  Han ha sina dyra grejer kvar här och jag få ge de hela tid då.  Det jag kanske inte borde  ha gjort är att skicka olika bilder på facebook typ men de är jobbigt för har känslor för honom och vill ha han i mitt liv för han ha på verkat positivt mycket med. Jag ha gått ex emot tvånget jag haft länge mm.

Aleya
10/16/16, 10:10 PM
#6

#5 nu fattade jag inte gällande grejer och ge? Ja men ni måste ju prata om detta. Men han verkar vara feg och en skit.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
miia84
10/16/16, 10:25 PM
#7

hej

tack skönt att du skriver tillbaka. Ja jag vet han beter sig som en skit i vissa situationer men jag e kär och vi hade snackat om att gifta och skaffa barn och nu e inte jag 25 längre utan 37 och vill jag ha barn ha jag inte mycke tid kvar då.

Men de där om grejer ja han ha täcken och ett par dyra skor och mindre viktiga grejer som en hatt, paraply ett smycke jag gett honom, då när han stack och hade stressigt då vart vissa grejer kvar här och de med lånade pengar han e skyldig folk pengar de vet jag mig e han inte skyldig mycket jo ett förlåt och 90 kr och du har rätt att vi nu måste snacka men jag ringer inte mer och ska inte se efter om han e inloggad på facebook ofta med.

miia84
10/19/16, 1:28 AM
#8

Hej Jag snackade med killen en timme nästan i går och han sa han sakna mig med. Han kanske kommer tillbaka men nu till min nya oro han säger ladda ner emo och jag skriver o skickar hjärta mm spelar in medelande. Han kan dålig engelska men han nu borde fatta att skicka nåt tillbaka. Jag e arg. Ja skicka i går o nu i natt men inget då o nu e jag typ nästan sårad igen då.Jag va lessen i går med i mobil när vi då snackade o sa att jag vill ha han tillbaka, han blev tro jag nästan förvånad anar för att jag inte ringt ofta till honom. Men nu ha jag en mobil och de funka att ringa med. Jag var glad i går efter vi snackat de var som gamla tider då. Jag kanske övereagerar el va tro ni då.

Aleya
10/19/16, 6:39 AM
#9

#8 efter att ha genom åren pratat med ex efter att förhållanden tagit slut så är det inte ovanligt att det låter som att allt är bra. Så jag skulle inte lägga mina förhoppningar på ett samtal. Det är bättre att träffas.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Devya]
10/19/16, 8:12 AM
#10

Du är inte en tjej mera utan du är ju nog en kvinna. :) 

Jag tycker att du borde sluta drömma och fantisera för just nu låter det som om du lever i en fantasivärld. Du vill ha barn och verkar ha hakat upp dig på din ålder och den här människan. Ni kan ju knappt kommunicera med varandra och du vill ha barn tillsammans med den här människan? 

Ni har bara varit tillsammans i 6 månader och ni kan knappt kommunicera med varandra. Känner du faktiskt den här människan så pass bra att du vet att du faktiskt vill ha barn med honom?

Förlåt om jag låter väldigt skeptisk och negativ. Jag tycker bara att du hoppas om alltför mycket på någon som du inte egentligen tycks känna. Jag kanske har tolkat den här biten helt fel men det verkar som om du inte alls vet vart du har den här människan och i min värld tyder det på att man inte kan kommunicera väl med varandra.

Pytteliten
10/19/16, 9:41 AM
#11

Om han kommer tillbaka till dig så tro inte att han kommer att vara förändrad. Han kommer fortfarande ha svårt att prata om det som är viktigt, sticka när något inte går hans väg och ha svårt att visa känslor. Är det en sådan människa du vill leva med (och ha barn ihop med…).

Vill han bygga upp ett liv i Sverige (med eller utan dig) borde han verkligen ta chansen att lära sig prata svenska. Annars kommer han inte att få jobb eller på annat sätt bli del av det svenska samhället. Så fall inte i fällan att prata engelska med varandra. Det gör ingen av er en tjänst!

[LadyK]
10/19/16, 10:00 PM
#12

Blir lite konfunderad kring den här killen. Har han PUT? Har du någon aning om vad han har med sig i bagaget? PTSD? mm mm Jobbar med flyktingar och kan säga att de har ofta en ganska tragisk historia med sig och klarar inte alltid av det här med förhållanden, barn krav osv.

Jag hade tagit det väldigt lugnt in ett förhållande med tanke på den problematik som kan finnas.

miia84
10/20/16, 12:21 AM
#13

Hej Jag e glad att många bry sig o han vill också mötas men e 60 mil härifrån. Han ha nu ringt på video samtal o de bröts o jag ringde tillbaka o han ha inte tagit samtal el skrivit tillbaka och jag vet att ni tro säkert mycke. Men han ha fam i syrien som han ofta snacka med länge. Jag fick se hur han nu hade de o jag måste säga att de såg ut som en avdelning nästan. Jag vet han inte må bra kan ha depression mm o antingen skäms han för nåt el att han inte vill oroa mig då. Han vill inte snacka om de. Men han var väldit privat o jag kunde inte låta bli när han ha öppna en post från därifrån han nu e då. Han sa de var ett brev då men jag öppna posten som redan var öppen o där stod ett läkarintyg med post, depression mm o en läkare hade sjukskrivit honom för de. De kan vara därfö han inte ville el kan visa resten på stället han va på då.

Annons:
Aleya
10/20/16, 8:47 AM
#14

#13 jag tycker inte att det verkar spela någon roll vad vi tror eller nått. För du har din lilla värld i ditt huvud klar. Så jag förstår inte varför du ens håller detta ämne levande om du ändå har bestämt att det är inget fel på han, allt är bra och ni ska nu leva resten av era liv lyckliga. Då finns det väl inget mer att fortsätta på? Jag tror du bara är desperat för att du inte har barn och är 37. För det är så det låter då du skriver om han, du ska ha han som spermadonator oavsett så att du kan få det du drömmer om. Oavsett om ni inte kan prata med varandra så båda förstår. Är det det som är rätt för dig så kör på. Men jag tycker att du sitter och lurar dig själv i detta nu.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Agafia
10/20/16, 10:22 AM
#15

Tänk efter nu …. Låter varken klokt eller speciellt genomtänkt att skaffa barn bara för att du vill . Varken du eller den här mannen är i skick att vara förälder till ett litet barn .

setfree
10/20/16, 2:32 PM
#16

Barn låter inte som en god ide. Man börjar med att få ordentlig ordning på sin situation. Barn kräver ju en hel del och då måste man vara i mycket god balans.

miia84
10/20/16, 2:44 PM
#17

Jag lever inte i nån tro att han o jag ska ha barn nu o e inte desperat efter de. Jag ha sagt att jag vill ha barn men inte nu så klart. Jag ha polare som har fler diagnoser och hon ha barn lyckad journalist med mycket problem i vardagen men de går i alla fall. Ingen kan döma nån efter diagnos då. Jag ha skrivit till honom och sagt att han måste skärpa sig i fall han vill ha mig kvar. Han få inte göra mig orolig och arg mera de räcker nu då.

Aleya
10/20/16, 2:57 PM
#18

#17 men du skriver detta i #7 jag e kär och vi hade snackat om att gifta och skaffa barn och nu e inte jag 25 längre utan 37 och vill jag ha barn ha jag inte mycke tid kvar då. Det låter som ren desperation för mig. Ingen har sagt något om diagnos bara att ni två ihop inte borde ha barn just nu när ni inte ens kan få ihop ett förhållande för att ni inte ens kan prata med varandra så att ni förstår varandra. Ni ska vara vuxna. Men jag tycker du bara beter dig som en tjurig tonåring som MÅSTE ha tillbaka denna killen till varje pris och han drar sig undan. Är det detta du ska basera ett förhållande på som kanske leder till barn? Det hoppas jag då inte.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Agafia
10/21/16, 9:10 AM
#19

Jag fick mina diagnoser som vuxen , hade jag vetat det tidigare så hade jag inte skaffat barn alls .

setfree
10/21/16, 9:53 AM
#20

#19 Jag fick mina diagnoser som vuxen , hade jag vetat det tidigare så hade jag inte skaffat barn alls .

Vilka problem menar du att din diagnos har inneburit som förälder?

Ångrar du att du fick barn?

Annons:
Honestyisdead
10/21/16, 2:17 PM
#21

Alltså vad har diagnoser med saken att göra? En diagnos kam för övrigt vara allt mellan himmel och jord. Så att prata om diagnos blir bara konstigt.

setfree
10/21/16, 3:01 PM
#22

#19

Jag borde ha omformulerat mig.

Vilka problem har din sjukdom inneburit som påverkar dig som förälder?

Agafia
10/21/16, 11:01 PM
#23

Varför jag tog upp det här med olika diagnoser är för att ts skriver om det i # 17. #20 . Nej jag älskar mina barn ( vuxna idag ) men jag hade velat bespara dom att genetiskt ärva funktionshindret jag har .

Honestyisdead
10/21/16, 11:38 PM
#24

#23 Förlåt min otydlighet.  Jag syftade på att 17 skrev om diagnos trots att det inte har varit på tal alls.

Upp till toppen
Annons: