Annons:
Etikettallmänt
Läst 948 ggr
Anonym.ifokus
11/8/16, 7:31 PM

Skriva av mig

Vill höra eran åsikter och skriva av mig. 

Är en tjej och umgås med tjejer i vår klass. Redan andra veckan skolan började så fanns det en kille som började hänga med oss. För det mesta är att för att han gillar en i vår ''grupp'' och det har jag inget emot. 

Killen till kompis (som började hänga med oss) hänger även med oss, för de två killar hänger med varandra och ena typ följer efter den andra. 

Jag vill inte vara taskig men de hänger med ''oss'' 24/7 och det börja bli irriterade. Oftast vill jag gå ifrån de och då måste jag ge upp mina kompisar och de kommer att fråga massa saker när jag ''lämnar gruppen'' och jag orka inte. 

Det de gör är att de går extrem långsam för att vänta på ''oss'', uppskattar det och är väldigt snälla. Men det behövs inte varje gång 24/7. De är som plåster som sitter fast på ''oss'' följer överallt, väntar överallt och försöker sitta med oss 24/7. Så länge de finns på skolan så kommer de att sitta som plåster på ''oss''.

Jag tycker om killar som har egna kompisar och som ger space. Även fast man gillar en person behöver man inte ''klistra'' på. Dessutom gillar jag även att hänga med varierande kompisar. 

Är det bara jag? Inget elak menat, den där är mina åsikter !

Annons:
-Aida-
11/8/16, 7:36 PM
#1

Prata med dina kompisar, hör vad de tycker? Delar de samma åsikt kan ni sen prata med dessa killar om detta.
Är du ensam i denna åsikt får du helt enkelt palla läget eller gå därifrån, vill dom hänga så får dom göra de, skaffa nytt umgänge ifall de blir för mycket?
Jag har rätt många att hänga med, jag varierar mellan folk för att jag kan bli less på den ena men inte på den andra eller kan tycka att grupper blir för stora.

Zadeira
11/8/16, 7:49 PM
#2

Det verkar som att du tycker det är jobbigt bara för att det är killar, eller har jag fel? Om du och tjejkompisarna hänger ihop alltid så är det kanske inte konstigt om killarna också tror de är välkomna hela tiden om ingen sagt något annat. Vad säger dina tjejkompisar? Har du sagt till om hur du känner?

Du skriver dessutom att du gillar varierade kompisar, så varför ser du inte det som ett tillfälle att hänga med andra? Om de frågar varför du lämnar gruppen eller vill hänga med andra så är det ju baraatt vara ärlig och säga att du vill hänga mer med andra också.

Anonym.ifokus
11/8/16, 8:26 PM
#3

#1 Är endast nära med en i gruppen så hon kan jag kanske prata med och så får jag se vad det händer. 

Jo, vill oftast gå ifrån gruppen. Är sådant som behöver extra med ''alone time'' även i skolan. 

#2 Tycker inte killar är jobbiga,  jag brukade hänga med varierande kompisar innan. Den här är en ny skola, första året i gymnasiet. Alla tjejer har redan en egen grupp eller rättare sagt alla har redan en egen grupp och det kan kännas lite obehag att plötslig ''stiga in''. 

Jag kände nästan alla i min gamla skolan, gick runt hela tiden, ibland är jag med den en stund sedan med mina klasskamrater sedan någon annan klasskamrat och ibland med min bästa kompis. 

Det är sånt jag trivs med. Min bästa kompis är väldigt social och går runt och lära känna alla. Med henne fick jag även kompisar och trivdes mig överallt. Men nu är det mera isolerad  :/ hennes ''energi'' finns inte…och jag är extrem blyg som kan vara rätt social när jag lära känna alla.

Upp till toppen
Annons: