Annons:
Etikettkänslor
Läst 973 ggr
Catta-
2016-11-25 08:39

När livet går vidare

Hej. Första gånger jag ber om råd här och vill gärna ha seriösa och uppriktiga svar. För ca 1 år sedan slutade ett on/off förhållande med en kille jag ett par år tidigare haft ett seriöst förhållande med i 4år. Vi bodde ihop, hade en valp och livet såg bra ut. Sedan hände lite saker och jag flyttade. Vi försökte efter det få det att funka igen några gånger men det gick inte. Nu är det 1år sedan vi hördes sist och i morse när jag rensade gamla konversationer på Facebook kom våran gamla tråd upp också. Råkade se på fotot att det var en tjej där och jag var bara "tvungen" att gå in på hans profil och javisst, han har en ny. Nu sitter jag här och känner mig liten och förstörd. Känslan att någon man älskat älskar en annan är hemsk. Jag duger inte. Och varför jag nu känner såhär vet jag inte då jag innerst inne vet att vi inte funkar tsm och att det är över sedan länge. Men ändå kan man inte sluta tänka att det där kunde ha varit jag om jag bara varit lite snyggare, roligare m,m. Han var en så stor del av en bra period i mitt liv och jag har så svårt att släppa det även fast jag vet att det är borta för länge sedan. Jag är för tillfället singel också så det kanske "förvärrar" att jag känner mig ensam och saknar någon.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Annons:
Honestyisdead
2016-11-25 09:03
#1

Är inget konstigt att känna så första gången man ser att exet har en ny.

Sommarek
2016-11-25 09:16
#2

Det är tyvärr lite av en typiskt tjejgrej att man ger sig själv skulden för att saker inte funkar. Vad gjorde han som fick det att ta slut? Det är kanske en bra idé att ha en liten sådan lista i huvudet när längtan (och självklandern) blir för stor.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Zadeira
2016-11-25 10:44
#3

Jag tänker mig att när ens ex skaffar en ny partner blir det på något sätt mycket mer verkligt att det faktiskt är slut. Insikten är redan där, men när exet verkligen har gått vidare är det lätt att känslan kommer tillbaka av att det verkligen är slut. Man återupplever lätt det där uppbrottet och det är lätt att hamna i samma känslor som då tills man bearbetat att det är som det är.

Men det är viktigt att komma ihåg att det är känslor som går över. Använd ditt förnuft och din insikt om att ni har försökt, ni har haft ert och det inte funkade. Ni provade mer än en gång men det var inte rätt helt enkelt. Sörj ett tag, tyck synd om dig själv, var ledsen och upprörd för det får man. Men gå sedan vidare.

[Devya]
2016-11-27 08:41
#4

Jag tror det är helt normalt att känna sig på det viset. Låt dig själv sörja lite.

Tre månader efter att jag gjorde slut med mitt ex och flyttade ut så hade han redan en ny flickvän. Jag var dock glad för honom även om det kändes konstigt. Sen visade det sig förstås att han var fortfarande kär i mig och det var nog värre.

Upp till toppen
Annons: