Annons:
Etikettdejting
Läst 1628 ggr
Goagubben94
11/25/16, 4:57 PM

Dejting tips

Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips på hur man ska dejta någon, Spelar de någon roll om man säger till den personen att man har autism?

Annons:
Honestyisdead
11/25/16, 5:06 PM
#1

Har du ens hunnit göra slut med din flickvän?  Du kanske ska ta det lite lugnt och inte hoppa på det direkt.

Och ja, autism kan påverka hur folk ser på en. Det är ju väldigt olika hur autismen påverkar oss och tyvärr har många en bild av att människor med autism är konstiga.

Så jag hade inte tagit upp det om det inte är något som märks väldigt tydligt.

mangemani4
11/25/16, 5:19 PM
#2

var ENBART dig själv och ljug och överdriv ALDRIG och spela inte heller charader där du låtsas vara någon som du inte är. var så ärlig som du bara kan. det är DIG och DIN personlighet som hon ska tycka om, inte någon falsk fasad/bild utav någon som du inte är.

självklart ska du vara uppriktig om din autism, jag menar, hur länge tror du själv att du kan hålla din autism dold om ni nu skulle bli ett par? likaså om du skulle ljuga och låtsas vara någon annan, hur länge tror du att du att du kan hålla lögnen dold, eller rättare sagt, hur länge tror du själv att du orkar hålla på att tänka efter "hmm, vad var det jag sa på dejten? är det ok om jag säger detta utan att jag blir avslöjad" i varje mening du säger till tjejen. är du ärlig, så behöver du inte tänka efter, du behöver inte gå på spänn hela tiden.

gillar hon inte ditt rätta jag, ja då var det inget för dig och ett förhållande hade aldrig hållit, (speciellt inte om du inte hade varit ärlig och uppriktig med vem du egentligen är). då är det bara att söka vidare.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Aleya
11/25/16, 5:19 PM
#3

Börja med att göra slut med tjejen du har. Du ska nog inte öppna med att du har autism. Men det är nog inget du ska försöka dölja heller.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

mangemani4
11/25/16, 5:22 PM
#4

eller vänta nu, har han redan en tjej? isf glöm det jag sa och gör slut med tjejen din omedelbart. det skulle du ha gjort innan du ens började att odla tankar om att skaffa en ny.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Aleya
11/25/16, 6:01 PM
#5

#4 Japp.  Ska tydligen göra slut nästa vecka men ska redan börja dejta.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Aleya
11/25/16, 6:03 PM
#6

Ja förresten ts verkar det som att du kanske inte borde ha förhållande nu om du ens måste fråga dessa frågor.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Goagubben94
11/25/16, 6:10 PM
#7

#6 Ska nog inte ha förhållande o de är nog de bästa

Aleya
11/25/16, 7:09 PM
#8

#7 jag sa inte just nu. Men jag vet inte om det är din autism som gör det eller om du bara är så som person, men du verkar inte kunna hantera detta med relationer så bra. Särskilt om du inte ens kan avsluta det du har nu innan du ska börja dejta.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Pytteliten
11/25/16, 7:47 PM
#9

Man måste ju faktiskt inte sikta på dejt imorgon för att man ställer en fråga om dejtande. Nu tycker jag att ni ska vara snälla!

Jag håller dock helt med om att man avslutar det förhållande man har innan man aktivt letar, men tänka på saken kan man ju göra om man tänker göra slut inom kort.

Honestyisdead
11/25/16, 7:56 PM
#10

Alldeles riktigt. Det står inte att han ska börja dejta precis nu. Så vi kan lämna det nu.

Upp till toppen
Annons: