Annons:
Etikettförhållande
Läst 1887 ggr
Gumman11
11/29/16, 11:27 PM

Relation med yngre kille!

Hej Jag är en tjej på 46 åt dom varit ihop med en 36årig kille i lite över ett år! Jag är bara intresserad av seriösta förhållande som man känner kan leda nån stans! Pga hans ålder och pga att jag opererat bort livmodern pratade vi barn i framtiden ! Jag har en 25 årig dotter men kan ju inte få fler! Han har inga! Vi har pratat om d och i början sa han att han inte visste om han ville ha barn och att han inte ens gillar barn! För nån dag sen sa han att i framtiden när han får barn….osv Vi pratade o d visar d sej att han ändrat sej och att han säger att han givetvis i framtiden vill han ha barn och familj…Och säger även ; men det kommer ju inte bli med dej då du inte är fertil! Då säger jag att det är nog slut nu..men han tycker att det är dumt då vi tycker om varann och vi kan vara med varann så länge.. eftersom han inte vill ha barn på typ 5-10 år!! Vad är för resonemang? Hur skulle ni göra?! Och är d inte egoistiskt av honom att tänka så?! Skulle ni vara vara ihop med nån ni visste inte ville ha er in The long run?! Mvh tacksam för svar

Annons:
[rumelle]
11/29/16, 11:33 PM
#1

Jag skulle inte klara av att fortsätta att ha ett förhållande med någon om jag vet att den personen kommer att lämna mig i framtiden. Jag skulle inte känna att personen älskar mig  och jag skulle gå runt och må dåligt. 
Visst hade jag haft förståelse för hans sida av det hela, med att det är naturligt att vilja ha egna barn, men samtidigt tycker jag det är fel av honom att ha dig som någon slags tillfällig trygg hamn tills han hittar någon som han kan skaffa barn med. Känns som att han utnyttjar dig för att sedan kasta bort dig när det inte passar honom längre. Ja, det är egoistiskt av honom.

Em_
11/29/16, 11:40 PM
#2

Jag hade inte heller klarat av att gå runt och vänta på att bli dumpad.


Mirinda
11/30/16, 12:16 AM
#3

Du är värd bättre än så. Jag tycker att du ska göra dig fri från honom och gå vidare.

Någonstans där ute finns det någon som kan älska dig utan förbehåll. Sitter du fast med honom som bara vill ha dig tills han träffar någon att bilda familj med, så riskerar du att missa den man du kan bli lycklig med - någon du kan leva tillsammans med i en varaktig relation. Och även om man bortser från det, så ger du bort din frihet till någon som egentligen vill ha någon annan. Om du funderar på hur det skulle få dig att må i långa loppet, så finns det nog bara en väg att gå.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

mangemani4
11/30/16, 12:22 AM
#4

han menar att du ska slänga bort 5-10 år på honom för att en dag, när han har hittat någon, så vinkar han hej då och tackar för de åren? vem tror han att han är? någon oemotståndlig kille som man ska ha äran att få vara ihop med så länge som möjligt? du har facit i din hand och jag tror nog du förstår vad du bör göra. DUMPA!

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Myrra
11/30/16, 4:54 AM
#5

Vilken skitstövel han är!

Nej, säger som ovan, DUMPA!

Honestyisdead
11/30/16, 10:08 AM
#6

Fy vad respektlöst. Lämna honom.  Han har ju redan planerat att lämna dig.

Annons:
Vanja
11/30/16, 1:54 PM
#7

Jag tänker som Hera, han har redan planerat att dumpa dig när han "hittar något bättre". Lår det inte gå så långt utan gör slut med honom nu.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Gaara
11/30/16, 8:38 PM
#8

Jag skulle säga tack och hej till en kille som endast ser mig som ett tidsfördriv tills hans "riktiga" liv börjar… Nä fy fan. Dumpa honom. Jag kan lova att det finns någon där ute som kommer ge dig den respekt och kärlek du behöver och vill ha. :)

pyromanen
11/30/16, 9:21 PM
#9

Han har ändrat sig när det gäller barn. Det innebär att han inte ser dig som sin livskamrat utan betraktar eran relation som något tillfälligt. Eftersom du inte är intresserat av att lägga din energi/kärlek på något tillfället behöver du vara tydlig med det och stå upp för dig.

[LadyK]
12/1/16, 1:03 AM
#10

Lämna honom omedelbart, varför ödsla tid på någon som planerar att lämna dig i framtiden.

[LarssonA]
12/1/16, 9:17 AM
#11

Va??

Vilken idiot rent ut sagt! Lämna honom!

MustangNettan
12/31/16, 10:42 AM
#12

Åh, känner tyvärr igen mig i din situation, är ihop med en 13 år yngre man som inte har några planer på en gemensam framtid. Han är inte ärlig utan skyller på olika saker varför vi inte kan bo ihop. Har haft så i 3 år. Jag är för gammal att bli gravid naturligt och behöver en äggdonation men det vill han inte bekosta. Han har ett barn sen tidigare och mamman är singel…Verkar som om han vill ha ett förhållande i några år till med mig och om det inte blir barn så kan han alltid gå tillbaka till henne. Så jag känner igen mig i din situation. Det enda rådet jag kan ge är att du planerar in något roligt som du vill göra inom 5 - 10 år, en resa en utbildning eller börja yoga OAVSETT om du är i en relation eller inte! Under tiden måste du ju också må bra och äta rätt och motioner och ta hand om dig. ❤️

Agafia
12/31/16, 11:54 AM
#13

Jag fattar inte hur man kan fortsätta ett förhållande med någon som man VET kommer att dumpa en ?! Herregud ! Det finns väl andra bättre Män som inte behandlar sin kvinna så respektlöst ! Sorgligt när en vuxen kvinna inte har större självrespekt …..

Annons:
melonglass
12/31/16, 6:44 PM
#14

Jag skulle nog säga dumpa snubben. Du förtjänar så mycket bättre än att vara någon han roar sig med tillfälligt. Förstår inte ens hur han kan tro att det är rätt att tänka så över huvud taget och förvänta sig att du ska vara ok med det?

Gör dig själv en tjänst och slösa inte tid på någon som inte kommer uppskatta det i slutändan. Du kommer förmodligen hinna hitta någon annan som uppskattar dig mer & tills dess, ta hand om dig själv och gör saker du vill göra!

Upp till toppen
Annons: