Annons:
Etikettsingel
Läst 879 ggr
Jungfru82
2016-12-03 15:41

Kontaktannons tips och råd

Tänkte skriva en riktigt bra kontaktannons men jag känner att det jag skriver måste sticka ut…när en arbetsgivare läser ett cv så är det dom första två raderna som bestämmer och jag kan ju inte skriva "hej jag är xxx år och är singel" skit tråkigt så hur börjar jag…kanske med lite humor någon som har förslag på hur man börjar?

Annons:
Agafia
2016-12-03 15:48
#1

" Skitsnygg , rik och har massor av humor " det tror jag drar blickarna till din annons 😉

Tjeja
2016-12-03 15:57
#2

"Avelskviga/hane söker avelspartner för familjebildning!" Skrev jag en gång för många år sedan… och det blev faktiskt en hit! Fick faktiskt mindre antal kukbilder och oseriösa förslag på den annonsen än de andra vanliga jag skrivit innan. 😊

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Tjeja
2016-12-03 16:29
#3

Man kan också ta första steget själv när man ser en spännande annons och svara på den med både humor och ödmjukhet. Tex kan man skriva något i stil med "Oj vad intressant/fin/kul/rolig/tilltalande profil du har! Jag tar genast en kö-lapp, ställer mig snällt i den långa kön och hoppas du får upp ögonen för taniga/fula/feta/lilla/tafatta/söta/snälla mig trots allt där bland alla snyggingarna!"

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

_Fisken
2016-12-03 18:04
#4

Bilden är viktig. Se till att le. Var noga med fotot för det är No1. Sen kommer presentationen… Skriv gärna om intressen o sånt. Det handlar ju mycket om att matchas lixom.

Upp till toppen
Annons: