Annons:
Etikettallmänt
Läst 3426 ggr
Honestyisdead
2016-12-12 05:12

3 önskningar

Om du fick 3 önskningar som måste handla dig, vad skulle du då önska? Inga "fred på jorden" svar alltså.

Annons:
[alladjurärvälkomna]
2016-12-12 05:15
#1

Mina 3 önskningar är 1 att allt går bra att vi får köpa "fenix park"

Honestyisdead
2016-12-12 05:19
#2

#1 Vad är det?

vendelay
2016-12-12 05:34
#3

1. Kunna tala med alla - alla djur, alla människospråk, allt.
2. Ha maaaaaaaassor med pengar (till att betala av bolån, skänka, äta på restaurang jämt 🤐)
3. Skulle vilja tycka om att laga mat och baka osv.

Det här var fruktansvärt svårt haha!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Honestyisdead
2016-12-12 05:41
#4

#3 Ja det är väldigt svårt!  Hade varit riktigt jobbigt om det var på riktigt 😎 Finns ju så mycket viktigt så hur prioriterar man om det verkligen gäller? 

Härlig önskning om mat och bak 😃

Jag önskar att

1. Få dö utan lidande när det är dags.

2. Få garanterad dräglig månadsinkomst resten av livet. 

3. Aldrig behöva uppleva smärtan av att se min mor lida.

flocken
2016-12-12 06:36
#5

1. Botemedel mot mina sjukdomar 2. Flytta till en gård och utöka min verksamhet 3. Bättre ekonomi Att familjen mår bra är en självklarhet i kämpar för det hela tiden

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

pyromanen
2016-12-12 07:58
#6

1. Få vara frisk o livsglad tills jag blir 90 då jag dör på någon dag. 2. Att ha anledning att glädjas över mina barns bra liv utan stora problem. 3. Ekonmiskt oberoende från o med nu och livet ut så jag kan ägna mig åt nära, kära, vandreture, odlingar, hantverk o allt sim är kul utan att någonsin tänka på att behöva få in kronor.

Annons:
fruktgumman
2016-12-12 09:54
#7

Att få leva ett lågt liv med hälsan i behåll.

Att ha mer pengar så jag hade råd att gå ner i arbetstid och ägna mer tid åt familj, vänner och intressen.

Att få åldras tillsammans med min sambo.

[alladjurärvälkomna]
2016-12-12 13:42
#8

#2 det är en stor gård vi lagt bud på. Tittat på denna gård i ett par år och nu äntligen är den till salu :)

Zadeira
2016-12-12 13:42
#9

1. Att ha så mycket pengar att jag aldrig behöver jobba och ändå kan leva precis som jag vill.

2. Att jag fick hälsan tillbaka, bli fri från mina psykiska och fysiska kroniska åkommor.

3. Att min familj och min partner får leva lyckliga och vara i mitt liv i många, många år framöver, gärna till dagen jag själv dör.

Scorpio97
2016-12-12 14:25
#10

1. Att mina nära och kära får bra liv, är lyckliga och håller sig friska/blir friska. 
2. Att jag slipper min huvudvärk samt får vara frisk. 
3. Ekonomiskt oberoende/tillräckligt med pengar för att kunna leva bra utan att jobba.


//Jessie

[LadyK]
2016-12-13 00:36
#11

1. Ekonomiskt oberoende.
2. Att få vara frisk.
3. Att få leva med min man resten av livet.

[Emanon]
2016-12-13 04:04
#12

1. Att hitta en intressant person som gillar att prata med mej.

2. Att ha nån att baka pepparkakor och fira jul med.

3. Att någon gång få uppleva hur det känns när någon är kär i en.

jessR
2016-12-13 08:33
#13

1. Få vara frisk ,kry och sund resten av livet

2. Ha en förmögenhet, dels min egen trygghet samt för att kunna jobba med att hjälpa de som har det mindre bra ställt, både i Sverige och världen. 

3. Här är jag kluven, dels skulle jag vilja vara framgångsrik i mitt drömjobb, dels skulle jag vilja hitta min livs kärlek. Tror jag tar jobbet, ändå, viktigt med självförverkligande.

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla” – Platon -

Annons:
sp0ngeb0b
2016-12-13 08:47
#14

1. Att bli av med mina problem att motivera och koncentrera mig så att jag kan plugga ordentligt och få ut en examen.
2. Att jag och min kille är tillsammans och lyckliga resten av livet.
3. Att, efter min utbildning, få jobba med något jag tycker är roligt och tjäna ordentligt med pengar på det.

[Tuulikki]
2016-12-13 09:58
#15

1. Ekonomiskt oberoende
2. Kunna alla språk i världen
3. Bli frisk och få vara det tills jag dör snabbt och smärtfritt

jessR
2016-12-13 16:26
#16

Om det fanns en fjärde så skulle jag vara ytlig och kunna äta vad jag vill och aldrig gå upp i vikt :D

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla” – Platon -

[Túrwen]
2016-12-13 23:18
#17

1. Att hitta ett heltidsjobb inom det jag är utbildad till och få jobba en del utomlands.

2. Här skulle det vara att hitta mitt livs kärlek. Jag tror att jag har hittat "honom" två gånger och har båda gångerna fått hjärtat krossat och har väl inte återhämtat mig än från andra smällen även om mycket gott har hänt på senare tid. 

3. Hälsa och kärlek till alla mina vänner och min familj <3 Gör ont i mig när de inte mår bra..framförallt min mormor,morfar och farfar som alla är sjuka :( Två av tre fall är pga. rökning.

jessR
2016-12-14 07:47
#18

#17. Hade med tagit att mina familj och vänner får vara friska, speciellt min sjuka mamma men önskningarna fick bara handla om dig :)

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla” – Platon -

Goagubben94
2016-12-14 10:51
#19

Mina 3 är Yogainstrjktör, flickvän och köra yoga i Indien

[Túrwen]
2016-12-14 11:26
#20

#18 Handlar ju delvis om mig för att det är mina närstående jag talar om. Men kanske inte drog åt det tillräckligt snävt..

Hade önskat att jag blev frisk från mina återkommande depressioner förstås men jag sätter alltid andra och deras hälsa eller problem före mig själv och därför var det mitt svar.

Annons:
Goagubben94
2016-12-14 11:58
#21

Jag bara skrev va jag ville ha för önskningar, that's it! :-)

Goagubben94
2016-12-14 12:00
#22

Men mina 3 nya önskningar är indien thailand och sri lanks

jessR
2016-12-14 15:46
#23

# 20 förstår hur du menar. Kanske det är en del i det hela, att du faktiskt måste sätta dig själv först för att bli bättre, du måste ju få huvudrollen i ditt liv och det är inte själviskt, det är faktiskt bara sunt :)

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla” – Platon -

jagga-ewe
2016-12-14 21:19
#24

1. Att mina barn har det bra så jag slipper oroa mig för dem (se där, en självisk vinkling av att önska nåt gott åt andra!)
2. Få ett "riktigt" jobb och inte vara bemanningskonsult.
3. Att räkningarna betalade sig själva så jag slapp det ångestmomentet varenda månad.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Calcifer
2016-12-18 15:11
#25

1. Rik som ett troll. Och så lite mer pengar ovanpå det. Plus ett kassavalv med pengar a lá Joakim Von Anka. Och sen lite mer pengar. Plus en slant till.

2. Slippa mina diagnoser - ångesten, depressionen, aspergers syndrom, etc.

3. Få ner min vikt rejält, behöver inte ha "den perfekta kroppen", men gå ner till normalvikt och kunna känna mig bekväm i bikini eller så.

Skulle de önskningarna slå in skulle i princip allt övrigt jag vill önska också slå in av bara farten. :D


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Agafia
2016-12-18 16:14
#26

1. Att min pågående lunginflammation försvinner NU ! 2. Att mina barn och barnbarn får vara friska o ha ett bra liv . 3. Ekonomiskt oberoende resten av livet . Då kan jag ägna mig åt humanitär hjälp Lokalt först o främst .

setfree
2016-12-19 15:13
#27

När jag läser era önskningar blir jag bara tacksam för det jag har. Flera av mina önskningar har slagit in. Familj, pengar, hälsa, resor, bra relationer, utbildning., vältränad kropp och lagon vikt. Jag har dock fått arbeta väldigt hårt.

Men några saker återstår:

1. Att jag får fullt uppdrag i mitt arbete och känna mig trygg i min roll

2. Slippa huvudvärk som kommer ibland

3. Att kunna bidra mer till humantärt arbete. Både tid och pengar

Annons:
secretsundress
2016-12-21 00:38
#28

1. Några miljarder dollar. Med det hade jag kunnat flytta till mitt drömland direkt, bygga min drömgård, utveckla företaget, räddat och skaffat fler djur, rest runt och sett världen, kunnat donera massa pengar till viktiga saker, köpa massa tec-saker som gjort att jag kunnat utveckla mitt film-musik-fotoskapande, varit ledig 4 dagar i veckan istället för 2 osv, köpt saker åt min lillasyster osv. Den som säger att pengar inte kan köpa lycka kunde inte tänka utanför ramen kring "dyra handväskor och annat ytligt", det är Klart att det kan!

2. Mina djur ska leva lyckliga och friska tills de är riktigt gamla.

3. Kunna flyga. Att kunna läsa tankar eller liknande kanske hade varit mer praktiskt men att kunna flyga är en känsla som inte ens går att föresställa sig och något jag kan göra i alla mina drömmar, så jag bara måste välja det ändå.

powerofthebass
2016-12-21 20:16
#29

Älska mig själv Jobba heltid Flytta

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Turast
2016-12-25 12:56
#30

1. nå min målvikt

2. kunna jobba med det jag älskar

3. komma långt med mina hundar

Har fått byta ut en önskan då en förut var att bo på egen gård, förra veckan flyttade vi in på vår egna lilla fina gård på gotland 😍

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Thotis90
2016-12-25 16:46
#31

Jag skulle önska att livet blir som jag har tänkt mig: komma in på min drömutbildning, gå ner i vikt (och hålla vikten!) och bara må bra.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Linn Is The New
2016-12-25 17:10
#32

1. Komma in på det gymnasiet jag vill nu efter den sista terminen 

2. Kunna äta vad som helst utan att gå upp i vikt

3. Få raka och vita tänder

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Everlyn
2016-12-25 23:14
#33

1. Att mamma blir frisk.
2. Pengar som aldrig tar slut, så att jag kan köpa en gård och skaffa bison.
3. Att dethär var hela världens sämsta dag och från och med nu kommer allt bara bli bättre!



Maria
2016-12-28 10:11
#34

Mina önskningar är hemliga men jag kommer att tänka på Bo Bergmans vackra dikt. Här kommer början:

Jag har nigit för nymånens skära.
Tre ting har jag önskat mig tyst.
Det första är du
och det andra är du
och det tredje är du min kära.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[Hayabusa]
2016-12-28 10:15
#35

Den som är sjuk har endast 1 önskan.

setfree
2016-12-28 10:34
#36

#35 Du har helt rätt Hayabusa. Jag har nervsmärtor i mina fötter och det gör att man blir helt oförmögen att uppskatta andra saker när det gör ont.

Jag lyssnade på "min sannning" med Petra Mede som har stora problem med ryggen. I sin ungdom tillbringade hon 3 år i sjuksängen på grund av detta och då spelar pengar etc. mycket liten roll.

Annars bra fråga om vad vi önskar.

Honestyisdead
2016-12-28 10:48
#37

#35 Stämmer inte för alla.  Jag är sjuk men kan önska mig annat än att bli frisk också. 

Låt nu tråden handla om 3 önskningar.

kalltkaffe
2016-12-28 17:27
#38

1. Bli fri från mina psykiska problem/bättre hälsa 2. Bättre ekonomi 3. Bo i ett hus på landet med en massa djur :)

Aleya
2016-12-29 12:28
#39

1. Kunna hålla på med min hobby på heltid. 2. Att slippa mina konstanta smärtor. 3. Att bara vissa dagar få ta det lugnt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: