Annons:
Etikettallmänt
Läst 1489 ggr
[freeatlast]
12/12/16, 8:01 PM

Sköt dig själv och skit i andra...

..är ett ordspråk jag skulle vilja använda mig av med jämna mellanrum. (Ursäkta mig nu om detta blir ett lite bittert inlägg men måste skriva av mig.) För det är väääldigt vad intressant det är att lägga sig i andras vikt och utseende och matvanor. Är fruktansvärt irriterad och trött på att höra folk påpeka såna saker till mig. Det är väl extra känsligt eftersom jag haft ätstörningar i många år och fortfarande kämpar med tankar. Men jag tar nästan mest illa vid mig då släktingar till min sambo påpekar och faktiskt kritiserar min sambos vikt och utseende. Det gör riktigt ont i mig. De kommer med kommentarer så som "nu får du allt lugna dig med maten" och "det är väldigt vad du lägger ut" och (nu är jag ju gravid) "det ser snarare ut som att du är gravid än din flickvän". Jag ser på min sambo att han tar illa vid sig och det sårar även mig fruktansvärt.. Nämnvärt i detta är att varken han eller jag är i närheten av att var tjock eller överviktig och vi har inga onormala matvanor utan äter hemlagat nästan jämt osv. Jag känner bara att varför i helsike ska folk lägga sig i andras liv på det sättet? De kan väl ta sig en titt på sitt eget liv istället. Som sagt; sköt dig själv och skit i andra. Ja ja.. ville bara skriva av mig. Om nån orkade läsa så tackar jag för det.

Annons:
Skorpion76
12/12/16, 8:11 PM
#1

Det är fruktansvärt jobbigt med folk som lägger sig i och det värsta är att de inte heller verkar bli nöjda ävewn om man ändrar på sig.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[freeatlast]
12/12/16, 8:13 PM
#2

#1 Nej precis, för då är det något fel med det nya sättet eller så hittas det nåt annat som man kan klaga på.

Anonymatflicka
12/12/16, 8:39 PM
#3

Att kommentera andras vikt om den förändras verkarförekomma tyvärr. När jag började gå ner i vikt från att ha vägt 100+ kg till mina 162 cm så fick jag ofta negativa kommentarer på jobbet.

I början var det uppmuntrande kommentarer om hur duktig jag var osv. Men ganska snart efter att jag tappat ett 10-tal kilon så började mina kolleger "vakta" mig vid fikarasten för att se vad jag valde att fika. Och om jag bara åt en frukt så var det alltid ett himla tjat om varför jag inte åt en macka. och åt jag en macka så diskuterades det varför jag bara tog EN ostskiva på, och bredde jag inte på ett väldigt tunt lager smör? Osv. Det var värsta häxjakten på mig för att se så jag inte skulle bli "för smal" Och då vägde jag ändå 80-90 kg och var fortfarande mullig. Men medan jag vägde 120 och var alldeles för tjock så var det ingen som sa ett ord om att jag tog 2 tårtbitar eller alldeles för många kakor till kaffet. Nej det ansågs helt ok tydligen.

Agafia
12/12/16, 8:45 PM
#4

Jag är tjock och kan banta …… Du är dum och det får du leva med ! Så svarade jag en gång och jag lovar att den personen blev tyst 😉

pyromanen
12/12/16, 8:50 PM
#5

Du kanska kan säga tydligt ifrån? Du! Jag tycker inte alls om när du kommenterar min/min sambos vikt spdär så det får du faktiskt sluta med!!

[freeatlast]
12/12/16, 9:00 PM
#6

#5 Ja jag tänker faktiskt göra det nästa gång för nu känner jag att det får vara nog. Men är verkligen inte en sån person som vågar säga ifrån eller "ryta till" egentligen så det känns ganska läskigt.. typ ifall man skulle göra sig osams med nån pga det..

Annons:
Vanja
12/12/16, 10:25 PM
#7

Säg till din sambo att säga ifrån till sin släkt. 
Som du säger, ingen annan har ens med att göra hur mycket man äter eller vad man äter. Det ska dom skita i!

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

[Devya]
12/13/16, 7:06 AM
#8

#7 Fungerar nog inte sådär lätt alla gånger tyvärr. Man måste hålla god min i elakt spel, annars så blir det en massa konflikter och osämja i familjen. Åtminstone så är det så för min sambo.

Min sambo är överviktig och hans släkt ser till att skämta om hans vikt jämt och ständigt på större familjetillställningar. Då ska det skrattas och ha sig på andras bekostnad. Det har fått mig att bli så förbannad att jag vill inte gå på de är tillställningarna längre. Jag får inte lov att skälla ut dem och han säger ju inte heller ett pip för han vägrar.

Agafia
12/13/16, 1:52 PM
#9

Så länge ni inte säger ifrån blir det ingen förändring , din sambo kan helt stilla säga Att vet ni vad , alla skämt om min vikt börjar faktiskt bli tröttsamt att höra . Helt ärligt blir jag illa berörd . Det ska väl inte bli någon konflikt av det ?

[Devya]
12/13/16, 5:42 PM
#10

#9 Man tycker ju inte det men i hans familj skulle det bli kalabalik, tyvärr.

För övrig avskyr jag hans familj. En massa hemska skithögar där som jag har riktigt tröttnat på. Tyvärr måste jag ju ändå umgås med dem så jag får väl bita ihop de gånger vi träffas.

Zadeira
12/13/16, 7:17 PM
#11

#10 Fast jag känner att vad gör det om det blir dålig stämning och kalabalik om man säger ifrån när de sårar en? Jag hade aldrig velat umgås med min familj om de sårat mig sådär, då hade jag hellre sagt ifrån på skarpen och sen får de sura om de vill.

[Túrwen]
12/13/16, 11:24 PM
#12

Har alltid sett människor som ständigt kommenterar andra och framförallt nedvärderande inte har något bättre för sig och är väldigt bittra människor. Jag är vegan, lyssnar på metal vilket "syns" väldigt tydligt i hur jag klär mig och ser ut, jag är piercad och tatuerad.. Detta är provocerande och sticker i ögonen på folk som är konservativa för att jag inte följer strömmen och ser ut som alla andra.  "Skyll dig själv om folk har fördomar kring hur du är baserat på hur du ser ut".. Vill folk bedöma mig baserat på hur jag ser ut så är dem inget att ha och inga som jag tycker är värda att lägga energi på…Helt rätt att man vet bäst för vad som är bra för en :)

[Devya]
12/14/16, 7:47 AM
#13

#11 Det är ju inte min ensak att avgöra vad  han borde göra. Han vill inte säga ifrån för han vill hålla freden i familjen så att säga.Jag skulle inte brytt mig om en sådan sak men det gör han.

Jag ville en gång säga ifrån men han ville inte och skulle blivit arg ifall jag hade sagt något. Som sagt, det är inte min ensak. Jag kan inte blanda mig i hans familjeanlägenheter precis.

Annons:
Upp till toppen
Annons: