Annons:
Etikettkänslor
Läst 1191 ggr
Jungfru82
2016-12-14 22:01

Hjälp att skriva annons

För ett tag sedan försökte jag skriva en bra kontaktannons och jag tyckte den lät bra men ingen annan tycker det så hur gör jag? Måste jag har en bra/häftig kontaktannons rubrik? Hur ska jag skriva den? Försökte skämta lite…men kanske ska skriva "hej jag är 34 år"…som alla andra gör? Är det texten eller bilderna som gör att någon svarar? Hur börjar jag? Snälla ge mig exempel

Annons:
Tjeja
2016-12-14 22:19
#1

Börja med att ställa en fråga eller ett djärvt påstående, helst med lite humor och "glimten i ögat" liksom. Det brukar göra att folk börjar läsa och inte bara bläddra förbi direkt innan de ens läst något alls.

Typ exempel:

"Avelskviga söker avelshane för familjebildning!"    (får alla att haja till jag lovar, fortsätt sedan  trevligt men seriöst om vad du vill med ditt liv, vem du är och sedan vad du vill ha ut av en kärleksrelation egentligen.)

Eller inled med att ställa en fråga om något du själv är intresserad av för att fånga nyfikenheten hos personer som har liknande intressen. - "Är du också nyfiken på meningen med livet?" Jag är en sökare som tror att vår framtid kan stå skriven i stjärnorna.. o s v. Eller, matlagning är livets dekoration för mig.. o s v…

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Effie
2016-12-15 14:03
#2

Jag skulle vilja lägga till något att fundera over - vem vill du ska svara? Inte bara "någon", utan någon du kan bli intresserad av. Någon som kan bli intresserad av just dig.

Jag laser gärna kontaktannonser; numera bara för skojs skull…och har last alldeles för manga med "allmänna intressen", eller "allt som gör livet glatt" (nej, jag gillar bara sådant som är tråkigt - ? Vad gör livet glatt? Frimärkssamlande eller bungyjump?)

Så vad är speciellt med dig? Och vad vill du?


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

pyromanen
2016-12-15 14:41
#3

Du ska försöka vara dig själv så mycket som möjligt! Om det är din stil att skänta ska du göra det. Däremot om du försöker vara väldigt rolig och provoserande i texten och du i verkligheten är väldigt tydtlåten o försiktig blir det ju fel. Om dy tycker det är svprt att beskriva dug sjäkv så fråga nån som känner dig väl hur hen skulle beskriva dig och fundera om du håller med.

OlgaMaria
2016-12-15 18:16
#4

Glöm inte att skriva några rader om vad du söker hos en partner också.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: