Annons:
Etikettförhållande
Läst 851 ggr
Aya10
12/16/16, 6:27 PM

Komma över någon

Är i en situation där nu mitt 5års långa förhållande tagit slut. Mår verkligen skit och känner inte alls för att gå upp ur sängen men samtidigt kan man inte sova och apetiten finns inte kvar. Den där hemska smärtan i magen man har. Har inte direkt många vänner man hade kunnat prata med heller. Någon som gått igenom en break up? Några tips?

Annons:
Aya10
12/16/16, 6:28 PM
#1

Kan tillägga det är mitt första förhållande någonsin.

Honestyisdead
12/16/16, 6:31 PM
#2

Har inga direkta tips. Sorgen är något man tyvärr måste gå igenom. Det kan ta några månader och för vissa som mig kan det ta år.

Bäst är att sysselsätta sig med något. Umgås med andra. Gör det är när man är ensam och sysslolös man tänker.

vendelay
12/16/16, 9:26 PM
#3

Det finns ju tyvärr inget som hjälper alla men jag skulle säga att för det första är det viktigt att låta dig "sörja" och för det andra är det viktigt att hitta andra glädjeämnen. Det är lätt hänt att en gråter och aldrig slutar, aldrig går upp och aldrig äter. Det blir bara en ond cirkel. 

Första förhållandet och avslutet är oftast allra värst eftersom en inte har något att jämföra med. Det kommer att bli lättare, ta hand om dig själv och gör saker du mår bra av så länge!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

lkmf
12/22/16, 8:33 PM
#4

Försök att sysselsätta dig med något. När mitt första förhållande tog slut börja jag träna säger inte att det är det som skulle funka för dig men det var ett exempel. Prata med någon och stäng inte dina känslor inne. Och det viktigaste låt det ta tid och låt dig själv sörja.

Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump

OlgaMaria
12/23/16, 12:21 PM
#5

Det kan ju vara en bra möjlighet att knyta kontakt mer med vänner också. Fråga någon om de vill ta en fika under mellandagarna t ex.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: