Annons:
Etikettförhållande
Läst 1873 ggr
MustangNettan
12/20/16, 1:05 PM

Ska jag ge upp framtidsplanerna?

Jag träffade en kille för 3 år sen och blev så kär i honom så jag lämnade ALLT och flyttade 60 mil till hans stad på landet från Stockholm. Vi är ihop men jag bor ensam i en liten lägenhet och han bor ensam i ett stort hus. Jag skaffade mig jobb här och nu studerar jag. Han vill inte att jag flyttar hem till honom och han tycker att jag är för gammal för att gifta mig med honom. Men jag älskar honom så mycket. Jag är äldre än han och det påpekar han ofta och skäms för att berätta min riktiga ålder för sina vänner och släktingar. Men han säger ofta att han älskar mig. Ska jag göra slut eller finns det nån annan lösning?

Annons:
Honestyisdead
12/20/16, 1:09 PM
#1

Varför flyttade du dit när ni inte ens flyttade ihop?  

Han visar ju tydligt att han inte älskar dig. Så ha lite självrespekt och lämna. Varför stannar du hos någon som rakt ut sagt att du är för gammal och som skäms över dig?

Åsa S
12/20/16, 1:16 PM
#2

Älskar man nån så gör man allt för den personen så den ska må bra. Den killen du är ihop med verkar inte bry sig om dina behov alls och varför vill han inte du ska bo där ifall han älskar dig? +Han har stora problem med din ålder, vad väntar han på? Vill han hitta nån yngre? och låter dig hänga kvar tills dess av bevämlighet men ser till så du inte bor hos honom för då komplicerar det allt ifall han tänkt låta nån annan flytta in?

MustangNettan
12/20/16, 1:16 PM
#3

Jag var så förälskad i honom och är det fortfarande så jag bara hoppas på att han ska ändra sig. Men nu börjar jag fatta…

Niklas
12/20/16, 1:18 PM
#4

Han kommer inte att ändra sig. Lägg din tid på någon annan.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Honestyisdead
12/20/16, 1:21 PM
#5

#3 Folk förändras inte på det viset. Definitivt inte han, det har gått 3 år!

MustangNettan
12/20/16, 1:24 PM
#6

Jag är där på helgerna och lagar mat, städar, tvättar och på sommaren hjälper jag till i trädgården för att jag tycker det är kul. Fast det känns som om jag är hans mamma ibland…

Annons:
Honestyisdead
12/20/16, 1:25 PM
#7

Skönt för honom att det kommer någon och gör saker åt honom… Som sagt. Stå upp för dig själv. Visa dig själv respekt.

Em_
12/20/16, 1:29 PM
#8

Ibland får man göra uppoffringar, typ stå på sig lite om ens kompisar inte har vett att hålla tyst utan kommenterar ens flickväns ålder. Älskar man någon fixar man det. Du gav ju upp hela ditt liv för hans skull. 

Har han förstått hur ledsen du blir? Vill han undvika konflikter och du inte har sagt så mycket kanske han tror att han kan ta den lätta vägen ut.

Jag vet inte hur du är som person, men jag hade blivit förbannad och sagt att antingen flyttar ja hem till dig eller så flyttar jag hem till Stockholm. Om det är det bästa alternativet är en annan sak ;)


Sommarek
12/20/16, 1:34 PM
#9

#6 Det låter mer som om du är en obetald tjänstepiga än en flickvän. Gör dig av med eländet.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Em_
12/20/16, 1:39 PM
#10

#6 Men shit!!! Finns inte på världskartan att jag ahde åkt och städat ett hus jag inte är välkommen att bo i! Äsch, tjata tills ni går på en fest tillsammans, där går du runt och presenterar er som "Anna, 87 år, och det här är Karl, min lilla toyboy". Sen flyttar du hem till Stockholm och lever livet, så kan han sitta hemma och skämmas i sin villa  😃


MustangNettan
12/20/16, 2:06 PM
#11

😂ja, det var nog det bästa rådet på länge! Det roliga är att många tror att han är äldre eller att vi är jämngamla!

Pytteliten
12/20/16, 2:09 PM
#12

Han har det bra som har dig! Han har sin frihet i veckorna, men samtidigt gratis hemhjälp och trädgårdshjälp när det behövs. Och sex dessutom antar jag. Klart att han säger att han älskar dig, det är väl vad som behövs för att det ska fortsätta som hittills 😮. Jag tycker definitivt att du är värd bättre än så!

Vad skulle du råda en kompis som berättade det du har berättat för oss?

MustangNettan
12/20/16, 8:04 PM
#13

Jo, när jag läser detta undrar jag ju varför jag gått med på allt. Han är charmig och kan säga rätta saker i rätt tid, och han lovar mycket, men håller det aldrig eller sällan.💔 Om en kompis skulle hamna i min situation skulle jag säga att hon genast skulle lämna honom, innan hon blir för indragen. Vi har mysigt i hop ibland, och då glömmer jag hur det är för det mesta.

Annons:
Sarah
12/20/16, 8:45 PM
#14

Är det bara du som planerat? Det här var ju dömt från början då han inte verkat vara med på planerna. Han utnyttjar dig och du förtjänar bättre :(

[LadyK]
12/22/16, 12:27 AM
#15

Håller med övriga inlägg. Lämna den bortskämda barnungen.

pyromanen
12/22/16, 7:21 AM
#16

Rubrikfrågan var: ska jag ge upp framtidsplanerna? Jag tänker du ska göra dig nya och bättre framtidsplaner. 😊

Ria74
12/22/16, 10:33 AM
#17

Ja, gör nya planer som inte innefattar honom.

Låter som han vill ha någon som sköter markservicen utan att han ska behöva erkänna att du faktiskt är hans flickvän.

Har han inte ändrat sig på 3 år kommer det inte att hända så tänk på dig själv och gör det du mår bra av. Lycka till!

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

MustangNettan
12/22/16, 11:02 AM
#18

Tack för alla synpunkter & råd! Är nog dags att göra nya planer där han och hans mamma ( som hjälper till med ALLT ) inte ingår. Hon är snäll jag gillar henne, hans pappa saknar egen vilja så hon är van att styra, och han är enda barnet. Fasar för julen där jag måste sitta bland hans släktingar och ljuga om min ålder och ljuga om hur många barn jag har. Han vill inte fira jul med mig och hans föräldrar bara, jag har erbjudit mig att laga julmaten, men han har finare släktingar som de alltid gått till.

Sommarek
12/22/16, 11:03 AM
#19

#18 Tycker du ska fira jul med någon som uppskattar dig som du är.  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Ria74
12/22/16, 11:05 AM
#20

Fira jul med dina barn istället och säg att om du inte duger som du är hos hans fina släktingar kan han sitta där själv.

Tycker det låter helt absurt som han behandlar dig. Jag hade aldrig ljugit om min ålder eller om mina barn för någons skull och framförallt inte för en pojkvän som mest hade utnyttjat mig.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
Maria
12/22/16, 11:05 AM
#21

#18 Där går väl ändå gränsen😮

Att du mer eller mindre ska förneka dina barn.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
12/22/16, 12:28 PM
#22

#18 Hur är det ens möjligt att du har gått med på det innan?  För tusan,  visa i alla fall dina barn respekt!

Em_
12/22/16, 12:55 PM
#23

Perfekt tillfälle att köra Anna, 87-grejen ju! 😃 Nä, jag förstår att det kanske blir lite väl magstarkt. Men du hör ju hur det låter, var med dina barn i stället. Ska du börja ljuga rätt ut blir det ju som att du också skäms för barnen. Och varför skulle släkten ens bry sig om de flesta tror ni är jämngamla. De har väl  bättre säker för sig än att haka upp sig på hur många barn du har?


Sarah
12/22/16, 1:12 PM
#24

Varför har du gått med på det här? Vad är poängen med att var i en relation med person som inte vill ha en?

Lizelda
12/22/16, 2:04 PM
#25

Jag måste bara fråga… Hur många år skiljer det mellan er eftersom det tydligen är ett sånt enormt problem för honom?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Pytteliten
12/22/16, 2:35 PM
#26

Om du inte tvärdumpar honom innan så tycker jag definitivt att du ska gå på släktträffen men INTE ljuga utan säga precis som det är. Säg också "men han vill att jag ska säga att jag är yngre" o s v. Då kan han förhoppningsvis få höra av de sina att han är en jubelidiot!!!

[SuperNaturalBeing]
12/23/16, 9:14 AM
#27

om min mamma skaffat ny partner och hon började ljuga min existens för hans skull hade jag börjat undra vad hon höll på med. Det är dessutom, som alla andra har påpekat, respektlöst av honom att begära detta av dig. Jag hade också en partner som bad mig ljuga om min ålder, fast då ville han att jag skulle lägga på några år eftersom han tyckte att jag var för ung och tyckte det var "pinsamt." "Vad ska mina kompisar tycka om jag säger att du är så ung?" , då var det bara 3 år mellan oss. Och jag gjorde detta för jag var tonåring och dum, men såhär i efterhand undrar jag varför jag gick med på det. Om det var så pinsamt att vara tillsammans med mig, varför var han det då?

Annons:
Lizelda
12/23/16, 1:32 PM
#28

#27 Att dra en vit lögn om personen man är tillsammans med har jag full förståelse för om man har en riktig anledning. Jag gör det när det gäller min pojkvän då han är min kusin. Jag säger bara att vi kände varandra när vi var små och när vi åker till släkten så är det hans släkt. Jag har inga problem med det och skäms inte över det men det är enklare. Många av mina vänner vet men det finns flera i vår närhet som helt enkelt inte har att göra med det. Men att ljuga om sin ålder? Aldrig i livet.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Aleya
12/23/16, 5:23 PM
#29

#18 men jösses människa. Nu får du väl ge dig. Är det som så att du känner att du måste ha en man för att känna dig bekräftad eller vad? Är det därför du står ut med denna skiten? Ta av dig dina lulliga glasögon och inse att han bara utnyttjar dig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[SuperNaturalBeing]
12/23/16, 6:20 PM
#30

#28 Uhhm..Var det där verkligen riktat till mig eller skrev du fel?  För jag hänger inte riktigt med.  Att be någon förneka sina barns existens eller själv ljuga om att ens partner har barn är knappast en vit lögn. Speciellt inte om man har en bra kontakt med sina barn. Då blir det ju verkligen märkligt.

 Åldern däremot är väl en smaksak. Finns nog de som inte hade brytt sig och tyckt att det var en vit lögn, men jag hade personligen hade brytt mig.

Lizelda
12/23/16, 6:28 PM
#31

#30 Det var riktat åt dig men syftade inte på att förneka sina barn, syftade på det med åldern. En vit lögn är helt okej när det inte beror på att man skäms utan helt enkelt för att förenkla möten med andra människor.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

MustangNettan
12/28/16, 2:59 PM
#32

Tack igen för alla kommentarer, det känns bra att få höra vad andra tycker är lätt att man vänjer sig vid en konstig relation om man inte pratar med andra. Jag är 13 år äldre än honom, min förra pojkvän var 11 år yngre men han hade inga problem med åldersskillnaden. Kanske är det ett större bekymmer i en småstad? Jag trivs bra här i skåne och vill helst inte flytta tillbaka till Stockholm, åker dit och hälsar på barnen ibland. Här umgås jag med min killes släktingar oftare än mina egna. Men jag gillar inte att bo som en singel i en liten lägenhet . Jag trivs bättre med sällskap och skulle känna mig tryggare som gift. Men förstår att han mest utnyttjar mig på flera olika sätt men jag har ju så starka känslor för honom. Vi har gått en gång på en familjeterapi men den terapeuten sa bara att jag måste lämna relationen! Han blev ledsen och grät , vi gjorde slut men sedan så blev vi ihop igen.

Aleya
12/28/16, 3:05 PM
#33

#32 är det någon idé att ens skriva råd åt dig då du bara skyller på känslor? Du är vuxen och måste ta ansvar för ditt liv. Istället för att trycka ner huvudet i sanden som du gör nu. Vem har sagt att du måste flytta från Skåne om ni gör slut? Ingen. Du bestämmer ju om du borde stanna där eller ej.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Maria
12/28/16, 3:20 PM
#34

Du skriver att du umgås med din killes släkt mer än din egen och tidigare har du skrivit att du inte talar om hur många barn du har för hans släkt.

Hur kan du leva i en sådan lögn? Hur behandlar du dina barn egentligen? Barnen är väl det viktigaste vi har i livet hur stora de än är och så finns de inte för dig i vardagen, ens i samtal.

Så själviskt. Fy attan för sådana föräldrar .😡

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
MustangNettan
12/28/16, 3:47 PM
#35

Tufft att höra , men jag lyssnar mer till känslorna är förnuftet. Så du har nog rätt i att jag " trycker ner huvudet i sanden" saknas väl självförtroende att ta mitt fulla ansvar.

Aleya
12/28/16, 4:00 PM
#36

#35 det är dock sanningen. Du skiter i din egna familj och sitter och beklagar dig över en person som inte ens vill ha dig i sitt liv. Hade du varit min mamma hade jag skytt dig som pesten. För min mamma gjorde nått liknande och jag bad henne fara åt helvete då hon betedde sig som en stor fjortis och sket i allt annat, tur nog så slutade relationen tillslut. Men han visade verkligen att hon bara var en hushållerska för han. Och for och hämtade hem en utländsk kvinna till sverige som kunde bli en ny hushållerska. Så som du gör. Men är det den relationen du vill ha med dina barn så är det ju bara köra på. Men om en kille betyder mer än vad dina barn gör så är du inte mycket till mamma och lär i slutändan vara ensam. Men det kanske är det du vill

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sarah
12/28/16, 10:53 PM
#37

#32 men herregud, om tom en familjeterapeft säger att du ska lämna, att en sådan anser att det inte finns något som helst hopp för er, hur kan du ens överväga att stanna och tro att det ska gå att fungera?

[rumelle]
12/28/16, 11:43 PM
#38

Jag tror det bästa du kan göra för dig själv och din framtid är att lämna honom. Han uppskattar dig inte och verkar inte alls delar dina känslor. Slösa inte bort mer tid på en sån person. Det viktigaste i livet är att få må bra och jag tror inte att du gör det i en relation där du är den enda som ger. Det kommer säkert vara svårt i början men jag lovar att det kommer kännas lättare med tiden och du kommer inse att det var rätt val att lämna.

Agafia
12/29/16, 2:53 AM
#39

TS det låter som om du inte har någon självrespekt kvar , vi här i tråden kan inte tala om hur du ska leva . Sorgligt att läsa hur du slänger bort ditt liv för någon som inte älskar dig .

Ria74
12/29/16, 12:18 PM
#40

Ts hur hade du rått din dotter/syster/väninna om hon hade varit i en sådan relation som du är i nu?

Ibland ser man inte riktigt hur illa det är när man är mitt i det själv då är det bra att ta ett steg tillbaka och fundera på vad för råd man hade givit någon man brydde sig om i en sådan relation.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Honestyisdead
12/29/16, 12:31 PM
#41

#35 Helt upp till dig att slösa ditt liv på en person som tycker du är för gammal,  som inte vill bo med dig och som helt uppenbart och tydligt inte älskar dig.  Fortsätt du vara hans trasa om du känner att det är meningen med livet. 

Ditt beteende är väldigt illa. Får en dålig smak i munnen av att läsa dina inlägg.  Att en vuxen person beter sig som du.

Annons:
Upp till toppen
Annons: