Annons:
Etikettallmänt
Läst 1219 ggr
[LadyK]
2016-12-24 23:47

Ytterligare en jul förstörd.

Jaha så lyckades "kära" mamma förstöra en jul till.
Firade en trevlig julafton med mannens syster + hennes familj och svärmor. Vi åt och spelade spel och hade jättetrevligt. Kommer hem och får ett meddelande från mamma på fb. Då är hon jätteledsen för att min dotter inte uppskattat sin julklapp…. Och jag dras in ytterligare en gång i deras bråk. Min dotter är vuxen ska tilläggas. Ja ja tänker jag och passar på att tacka för min julklapp än en gång och får tillbaks ett "tja jag gör så gott jag kan" martyr meddelande. Hon har ännu inte tackat för sin julklapp ifrån mig och mannen. Mår just nu bara skit och det här med jul och julklappar kan man lägga ner vad mig behagar.

Annons:
Honestyisdead
2016-12-25 01:23
#1

Säg det till henne. Att ni ska lägga ner det.

Och låt inte sådant trams förstöra en annars bra jul.

Agafia
2016-12-25 01:30
#2

Hos oss ger vi inga julklappar till de vuxna , bara trevligt att träffas o äta gott .

[Rhonda]
2016-12-25 07:52
#3

#0 Jag ger inga julklappar till mina vuxna barn enbart till barnbarnen.

 Hoppas det ordnar sig. Kram Rhonda

[Devya]
2016-12-25 12:18
#4

Försök nu att inte låta något sådant komma ivägen om ni annars har haft det trevligt igår. Det kan vara svårare gjort än sagt.

Det är dock en bagatell att bråka om julklappar så försök att inte ta  det så allvarligt om du bara kan.. :)

Myrra
2016-12-25 15:29
#5

Om din mor är sur på din dotter angående julklappen som hon inte var nöjd med, varför kontaktar hon dig om det i överhuvudtaget?

Nu vet jag inte hur gammal din dotter är, men det borde ju dom två kunna prata om.

Hade jag varit du, hade jag inte ens besvärat mig med att svara henne.

Tänk istället på hur trevligt du haft med din man och hans syster + hennes familj och svärmor.

pyromanen
2016-12-25 18:02
#6

Vad kan du göra för att inte låta en sån tjafsgrej "förstöra julen"? Kanske genom att inte alld ta ansvar för hur två andra vuxna människor och sätta stopp när hon liksom gör det till ditt problem hur dottern reagerat på mammas present. Om det är två myndiga personer det handlar om så är det ju inte ditt ansvar!! Säg kanske Det var ju tråkigt men det är inte nåt jag kan ordna åt er. Eller snälla låt bli blanda in mig, ta det med xx ditekt, hon är ju vuxen nu.?

Annons:
OlgaMaria
2016-12-26 14:06
#7

Ni verkar vara tre Kvinnor som hanterar situationen omoget. Alla beter sig omoget på ett eller annat sätt i situationen. Och var och en kan ju försöka fokusera på vad man själv kan göra för att bidra till trevligare stämning istället för att tycka att någon annan förstört julen. Att ta emot en gåva på ett trevligt sätt utan att såra den som gett den tycker jag dessutom är en klar uppfostransfråga - så hur har du egentligen uppfostrat din dotter när det gäller att ta emot gåvor? Sen anklagar du din mamma för att spela martyr men hela ditt inlägg här är som ett "martyr-inlägg" så du kanske kan fundera på hur ni kan sluta upp med martyr-spelet och skylla på andra i er familj?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[LadyK]
2016-12-26 23:47
#8

#7 Min dotter är uppfostrad att tacka för det hon får och inget annat. Men mamma ger henne saker som hon uttryckligen sagt att hon inte vill ha eller behöver. Och ja jag kanske framstår som en martyr då jag faktiskt blev ledsen över att hamna mitt i deras bråk. Den stora skillnaden är att jag inte spelar ut det mot mina nära. Jag kommer från en mycket dysfunktionell barndom med en alkoholiserad pappa som misshandlade mig under hela min uppväxt. Jag har ett väldigt trasigt förhållande till min mamma som alltid spelar på sitt dåliga mående, att hon inte orkar osv. Har alltid fått klara mig själv och se mina syskon som inte växt upp boende hemma få allt serverat på guldfat. Och nej jag försöker inte vara martyr igen även om jag förstår att det framstår så jag försöker förklara varför det tar mig så hårt.

Upp till toppen
Annons: