Annons:
Etikettvänskap
Läst 1313 ggr
Goagubben94
2016-12-25 00:10

Räknas vänner utomlands som vänner?

Jo jag har funderat på detta länge,jo det är att om man träffar nya vänner som är från utlandet när man jobbar som funktionär i Gothia Cup och Kim Källström Trophy, räknas de som riktiga vänner In Real Life? Eller räknas de som bor i Sverige som riktiga vänner för att de inte bor i Ultra Distance distans? Räknas de i Danmark, Norge och de övriga Nordiska plus Baltländerna som vänner?

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Goagubben94
2016-12-25 00:49
#2

??

mangemani4
2016-12-25 01:02
#3

kvittar väl vad vi eller någon annan tycker om det. ser DU personen som en vän, så är det en vän.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Honestyisdead
2016-12-25 01:25
#4

Det finns inga regler. Du bestämmer själv om du räknar någon som vän, så länge personen i fråga är med på det.

[Rhonda]
2016-12-25 09:51
#5

#1 Det var inte snällt skrivit.

Milkshake
2016-12-26 00:33
#6

#5 Kolla de andra trådarna skapade av TS. Jag kan förstå att folk börjar tröttna :)

Annons:
Herveaux
2016-12-26 00:40
#7

#6 Jag kan också förstå dom, men å andra sidan behöver man ju inte läsa tråden om man retar sig på trådskaparen.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Devya]
2016-12-26 09:24
#8

Jag måste säga att jag förstår inte frågan alls. Vad yrar du riktigt om nu? :)

Om du har en vän i USA, Frankrike, Polen eller Ryssland så har du väl en vän där. Vad har avståndet med saken att göra? Jag har flyttat utomlands och bor nu väldigt långt borta från min familj och mina vänner men de slutar inte att vara min familj eller mina vänner bara för det.

Denna kommentar har tagits bort.
Sarah
2016-12-26 13:21
#10

#9 nej, det är inte att vara rasist.

liindisen
2016-12-26 14:26
#11

#10 Jo vad är annars orsaken att påstå att ens vänner i andra länder inte skulle vara lika "riktiga" vänner som vännerna i Sverige? Låter ju inte klokt!

Honestyisdead
2016-12-26 14:29
#12

#11 TS har inte påstått det. Om du läser inlägget ser du att ts FRÅGAR.  Alltid bra att läsa inlägg innan man svarar så slipper man kommentera helt fel som du.

Och även om man inte skulle se personer som bor i andra länder som vänner har det inte med rasism att göra.  Det är ju tydligt att ts undrar om man kan vara vänner trots att man aldrig eller sällan ses.

Så rent tramsigt att dra in rasism. Ett stort problem idag det dör. Rasist kortet dras in oavsett vad det än gäller. Kom på något nytt.

liindisen
2016-12-26 14:39
#13

#12 Och eftersom ts FRÅGAR om det så är det ju uppenbarligen något som rör sig i hans huvud. Att man kanske inte kan ha vänner var som helst. Vilket man SJÄLVKLART kan. Har man en vän så är det ju en vän oavsett var den finns. Och det borde inte ens behöva uppkomma en sådan fråga tycker jag.

Annons:
Honestyisdead
2016-12-26 14:42
#14

#13 

Det som är självklart för dig är inte det för andra. Så nu räcker det med dina kommentarer.

mangemani4
2016-12-26 15:31
#15

#11 du får nog ta och tänka ett varv till(eller hur många varv det nu än krävs), allt är inte i svart och vitt. jag skulle då inte påstå att en person jag pratar med i Australien och som jag aldrig har träffat är en lika nära vän som en nära vän jag har i min närhet och umgås med, skulle hellre kalla denne för bekant eller nått, nån jag känner, men inte en vän, men i din värld så krockar detta tydligen, i din värld är jag då alltså en hatare som har nått emot folk som bor i Australien. är det nått som inte låter klokt, så är det ditt resonemang där.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

liindisen
2016-12-26 16:06
#16

#15Det är klart jag förstår att man kan stå närmare någon man träffar ofta än någon man aldrig träffat men det är inget som beror på var man bor. Men ingen på ett forum kan ju tala om för ts vilka som är hans "riktiga" vänner. Det vet ju var och en bäst själv vem man vill kalla sin vän och vem man bara är bekant med. Jag har både vänner och bekanta nära mig i Sverige och likaså i andra länder. Min bästa väninna bor i London och vi träffas två gånger per år.

Maria
2016-12-26 21:02
#17

#0 Vilken konstig fråga.

Det känner man väl själv vilken/vilka som är ens vänner.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

mangemani4
2016-12-26 22:19
#18

#16 jo men nu var det inte det det handlade om, du anklagade TS för att vara rasist för att han undrade om de som befann sig utomlands och som han inte träffade räknades som vänner, det var det underliga/konstiga tänket jag reagerade och svarade på.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

[AnimeV4]
2016-12-28 02:09
#19

Tolkade det som Hera, att vissa anser att man inte kan vara vän med folk som bor långt bort. Oavsett om det är andra änden av Sverige eller i USA. Jag har alltid fått de kommentarerna av pappa, så det är inte alls en konstig fråga att diskutera.

Upp till toppen
Annons: