Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 1769 ggr
stinasvanslös
2017-01-10 15:54

Slut kärlek

Bott med min sambo i 3 år tillsammans totalt 5 år. Han släppte bomben i helgen och påstod att kärleken var slut och att han ville flytta isär. Det konstiga är att vi har ju haft det så bra + varit kärleksfulla mot varandra och haft ett sexliv åtminstone 1-2 gånger i veckan. Nu sa han i lördags att han inte hade några kärlekskänslor kvar vilket gör att jag känner att han fört mig bakom ljuset. Hur är det ens möjligt att TVÅ dagar tidigare hade vi det väldigt mysigt, vi var lediga och hade en dag för oss själva med fin middag och stängda telefoner, bara ägna oss åt varandra. OCH Jag sa "Jag älskar dig så mycket" "och han svarade "jag älskar dig med"

Nu när jag ställer honom mot väggen påstår han att han inte sa att han älskade mig, det var bara jag som sa det. Men jag VET ju att han sa det, för vi kysstes efter det OCH hade sex lite senare

"Men sex kan man ju ha utan att älska någon" säger han nu…

Jag blir så sårad. Jag frågar om han haft sex med mig i flera veckor utan att älska mig och han svarar "Ja"

Jag vill inte tro det är sant. Hur kan jag missat att han bara hade sex utan kärlek? Han har ju varit så kärleksfull`? Kan det vara fejk?

Han säger att han inte alls varit kärleksfull utan "bara som vanligt"

Han är så kall mot mig nu. Helt vänt om efter i lördags. Vi brukar ju skratta så tillsammans. Han har bara stenansikte nu. Jag når honom inte som förut.

Är så förtvivlad och vet inte vad jag ska göra. Vi bor ju ihop ännu och det är hemsk stämning här hemma.

Annons:
jessR
2017-01-11 07:51
#1

Det är svårt att skriva något svar till detta, det är bara att beklaga att det är som det är. Tyvärr får du nog acceptera vad han säger, att hans känslor har ändrats och att han inte känt vad du känt på ett tag. Förstår att det är oerhört tufft men du förtjänar bättre än så och gör bäst i att försöka gå vidare så snart du kan. Försök håll dig sysselsatt och ta stöd av dina nära och kära, försök sova borta och unna dig små smaker ofta, det är nog mitt enda råd för att ta dig igenom den första krisperioden.  Lycka till!!

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla” – Platon -

stinasvanslös
2017-01-11 09:54
#2

Menade inte att någon borde svara

#1 Men det stör mig ändå att han hade sex med mig, kysste mig och sa att han älskade mig bara 2 dagar tidigare. Och att han kontinuerligt haft sex med mig minst varje vecka innan dess trots att han nu menar att han inte hade känslor för mig när han gjorde dessa saker.  Att han inte haft känslor för mig på ca ett år. Ändå har han tagit på mig när han går förbi mig, kramat om mig, skämtat, pussat på mig och gett mig hur mycket kärlek som helst i både ord och handling. Det stämmer inte.

Dessutom har jag inga vänner att prata med. Jag hade inga vänner innan jag träffade honom. Alla vänner jag haft under tiden vi bott ihop det är hans vänner som han hade innan. De vågar jag inte ta kontakt med nu för jag vet inte vad han sagt om denna situation till dem. Och klart att de lär ta hans parti nu när det är slut. För de var ju vän med honom långt innan jag kom in i bilden.

obstitant
2017-01-11 10:05
#3

Verkligen ledsamt, jag förstår att du är ledsen och förvirrad.

När det gäller "kärlekshandlingar" tror jag tyvärr att de ofta blir rutin i en relation. Gester och frasersom kommer nästan automatiskt, av gammal vana. Ja, även sex… Det är fullt möjligt att gå och fundera på om man vill fortsätta relationen eller inte, och samtidigt fortsätta göra de där sakerna för att inte gunga båten innan man har bestämt sig, inte bränna några broar utifallatt man kommer fram till att man ändå vill stanna.  Det är såklart samtidigt oärligt och fegt att inte låta den andre veta vad som pågår i ens känsloliv, men ganska mänskligt tror jag.

Jag önskar dig styrka och mod i att gå vidare i ditt liv utan honom, bygga upp en ny tillvaro och förhoppningsvis hitta vänner och nya människor i ditt liv. Börja med att fundera på vad du vill, vad som är viktigt för dig och vilket håll du vill jobba mot, som inte handlar om en relation. Det kommer att göra ont, ganska mycket och ganska länge, men det KOMMER att gå över till slut.

Maria
2017-01-11 10:10
#4

Jag tror det ligger mycket sanning i vad #3  skriver.

Det är ju knappast så att han har börjat tycka illa om dig utan kärleken, den som handlar om att vilja leva tillsammans alltid, har försvunnit.

Jag förstår att det känns ledsamt och det är förfärligt att bli sviken så att säga men du får försöka hitta små vägar ut ur detta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Agafia
2017-01-11 11:02
#5

Styrkekramar till dig , ta en dag i taget för att komma igenom det hela .

melonglass
2017-01-11 14:07
#6

Jag tror han har haft lång tid på sig att bearbeta detta och att det är därför han upplevs som plötsligt förändrad medan detta kom som en chock för dig.

Jag tror det kan vara så att han började bli osäker på sina känslor då för ett år sen men att han inte var helt säker, så han ville försöka fortsätta ha det som vanligt och se om kärleken kommer tillbaka. Sen är det förmodligen svårt att prata med sin partner om detta så han lär väl ha hållit det för sig själv även om det är själviskt eftersom du inte fått en chans att påverka.
Så på vägen någonstans lär han kommit fram till att känslorna inte är kvar och han har då fått lång tid på sig alltså har han fått börja ''komma över''-processen innan du ens vet om att något är fel. 

Jag har en kompis som gick igenom detta och var relativt bra vän med båda sidorna och fick därför höra bådas versioner när det tagit slut. Jag kan tycka att det är väldigt själviskt att gå och vänta så länge innan man säger något och man låter sin partner tro att allt är bra, det verkar bli mindre smärtsamt för den som vill göra slut om den börjar bearbeta att ha förlorat en partner innan den ens gjort det. 

Jag hoppas du tar hand om dig själv, unna dig saker du vill. Det kommer säkert göra ont ett tag och det är okej, men kom ihåg att du lever för dig och ingen annan. Det kommer gå över!

Annons:
Spacecenter
2017-01-17 15:13
#7

Jag har varit i en liknande situation, det kom som en chock och förstod inte att hon hade dom tankarna/känslorna Vi gjorde som du skrivit gjorde saker, pratade och planerade saker i framtiden hade sex Men tydligen hade hon vetat om vad hon kände men trots att jag frågade är det något så fick jag svar det är inget det är bra. Man blir så förvånad och förstår inte vad som händer/hänt och det gör så ont att förstå att någon annan (låtstas) det är bra fast det inte är det . Men man måste kämpa och gå vidare och låta det ta tid man behöver och tillslut kan man resa sig igen. Kämpa på fast det känns skitjobbigt

_Fisken
2017-01-17 20:20
#8

Han måste ha haft kaos inombords…levt i en glasbubbla…innan den brast.

Majlinn
2017-01-17 21:29
#9

Befinner mig i exakt samma situation.. Fick veta det precis dagarna innan nyår och min värld rasade samman. Vi har varit tillsammans i snart 10år, vi blev tillsammans tidigt. Jag var bara 17 år men vi har verkligen varit med om allt i vårat förhållande. Allt känns väldigt overkligt.. och ingen i min närhet förstår att det är sant. Alla (även han) anser att vårat förhållande är en dröm. Han kan inte förstå att han tvekar på en framtid tillsammans med mig, men det gör han och det gör riktigt ont. Idag bor jag ensam i vår lägenhet och han har flyttat härifrån. Vi bestämde att vi ska ha en "paus" i två veckor för att vi båda ska få en chans till att veta hur vår framtid ska se ut. Vi har sagt att vi endast får kontakta varandra i nödfall. Vissa dagar är hemska medan andra är helt okej. Försök att göra saker som Du mår bra av. Och tänk hela tiden vad det bästa för Dig är. Boosta dig själv med saker att se fram emot och lova mig, tro på dig själv! Man överlever, även om tiden nu är mörk. Allt som händer i livet ger dig livserfarenhet. Det är viktigt att du känner att det är helt okej att skratta, det är okej att vara glad och det är okej att bryta ihop. Ta hand om dig och hoppas din situation löser sig till det bästa för Dig!

zakkris
2017-01-19 18:44
#10

har varit med om exakt samma som du fast jag och mitt ex hade bara varit tillsammans halvår. Han hade "gått bakom ryggen" på mig i en månads tid utan att säga som det var.

Det är verkligen svårt att ta in hur någon kan säga att de älskar en, vara kärleksfull osv när de inte känner nått. sista månaden då mitt ex inte älskade mig längre, bjöd han mig till göteborg och tog mig till saker han visste jag skulle gilla, fick julklappar osv, sen dagen efter jul lämnade han mig, åkte hem till mina föräldrar bad om ursäkt och gav dem pengar de skulle använda för att få mig glad igen

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

stinasvanslös
2017-01-21 15:02
#11

Jag vet inte alls hur han har tänkt det framöver eftersom han inte pratar med mig. Han säger inte ett ord till mig och jag har också slutat att försöka prata med honom nu eftersom jag inte får några svar. Men han har ju inte flyttat men han sover på soffan och jag har hela dubbelsängen för mig själv. Och jag har inte tänkt att flytta så vi får väl ha det så här då. Bo under samma tak och inte säga ett ord till varandra. Känns minst sagt märkligt.

Upp till toppen
Annons: