Annons:
Etikettskola
Läst 1606 ggr
Lillstumpan1
2017-01-15 18:18

Skolan?

Kanske helt felt ställe att skriva på men vet ej vart jag ska skriva. Det är så att jag är deprimerad och klarar snart inte av skolan. Jag mår så dåligt av det och jag kan inte koncentrera mig. Hela skoldagarna sitter jag och stirrar in i väggen, vad jag än gör så kan jag inte koncentrera mig. Det hjälper intr att jag går iväg och sitter själv i ett rum, det som är problemet är att jag vet att jag har en viss tid på mig att göra viss mycket (en lektionstid). När jag är hemma från skolan och kan göra skolarbetet då jag känner för det, när jag har som bäst koncentration, så går det så mycket bättre. Jag tar verkligen ansvar för skolan hemma och jag mår så mycket bättre av att göra allt hemma, då får jag i alla fall saker gjort. Jag kan t.ex ta som höstterminen exempel, lika mycket som jag lärde mig på hela terminen i skolan, lärde jag mig när jag var hemma och såg en genomgång på youtube som var 8 minuter. När jag fick sitta själv, den tiden jag kan koncentrera mig på dygnet, och kolla på genomgången. Har jag någon rättighet att ha skola hemma men gå dit några gånger då och då? Har jag någon rättighet att dem ska anpassa något efter mig? Vi har haft möte med skolan tillsammans med bup, dem ska att dem skulle underlätta skola men det har inte hänt ett skit.. Går 2a året på gymnasiet, ekonomin

Annons:
amandain
2017-01-15 19:54
#1

Klarade du hela grundskolan och problemet har kommit nu andra året på gymnasiet?

Lillstumpan1
2017-01-15 21:19
#2

Jag klarade grundskolan perfekt och även större delen av 1a året av gymnasiet. Svårigheterna kom ihop med depression.

Denna kommentar har tagits bort.
[Raubtier]
2017-01-16 20:41
#4

Kan du inte ta restrerande skolår på distans? Borde gå att fixa om du pratar med mentor osv.

Thotis90
2017-01-17 10:42
#5

Jag var i din situation i början av åk.3. Jag gick till rektorn och berättade allting. Han fick inte godkänna studier på distans, men han gjorde det ändå och sa att det var okej att jag bara var i skolan på eftermiddagarna. Det hjälpte mig enormt mycket!

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Upp till toppen
Annons: