Annons:
Etikettkänslor
Läst 1217 ggr
Larissa
2017-02-04 21:27

Hur vet man att det är på riktigt?

Hej! Träffat en kille under hela hösten och det är den mest underbara killen jag någonsin träffat i mitt liv och vi var som att vi var tillsammans, alla visste om det men han har velat sätta stämpeln att vi är tillsammans på riktigt liksom, men jag har velat vänta lite och inom någon månad efter det drogs upp på tal så dog allt för mig. Mina känslor bara försvann och jag kände mig irriterad på honom hela tiden osv. Jag valde att "göra slut" och jag ångrar mig så djupt nu. Vi har pratat några gånger sen dess (det var precis innan jul) och han är kär i mig osv och jag har sagt att jag vill vara med honom och att han etyder så mycket för mig men att jag blir så osäker och inte vet vad jag vill. Har aldrig haft ett riktigt förhållande och jag vet att jag har problem med relationer redan, det bara slocknar och jag backar bort så fort det blir seriöst, kan man lära sig att komma över detta på något sätt? Har även en väldigt överanalyserande personlighet som förstör för mig ofta. Vill bara vara med honom och vet att jag aldrig kommer träffa någon som honom men är så rädd för mina egna känslor? Tänk om jag inte ens är kär i honom på riktigt och ledsnar igen om ett tag och tvingas såra honom igen? Men varför känner jag då såhär nu efter vi gjort slut? Är rädd att jag ska be honom om en ny chans men att han har ledsnat på mina motsägelsefulla känslor och inte vill försöka igen, vilket är fullt förståeligt och helt rimligt! När jag gör slut och sen de flertal gånger när vi pratar efter det säger att jag är kär i honom och vill vara med honom men inte kan osv. Behöver verkligen hjälp!

Annons:
Maria
2017-02-05 09:55
#1

Så länge man tvivlar på sina känslor så är man inte kär skulle jag vilja påstå.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

alicetrött
2017-02-05 10:15
#2

Eftersom dina känslor bara dog och att du kände dig irriterad på honom hela tiden så torde inte han vara rätt person för dig att ha ett kärleksförhållande med.  Att du känner som du gör nu efteråt kan ju vara att du längtar efter att ha någon att vara tillsammans med. Men det behöver ju inte vara just honom.

Honestyisdead
2017-02-05 12:56
#3

Håller helt med Maria. Är det rätt tvivlar man inte efter några månader. Så jag tycker du ska låta honom vara så han inte blir sårad igen. Och du måste försöka lära dig skillnad på ensamhet och kärlek.

Calcifer
2017-02-05 16:12
#4

Att tvivla på sina känslor kan man göra av rädsla. Det man egentligen fokuserar på då är just rädslan och inte hur man känner för den andra personen. Det är inget fel i att vara osäker och rädd, framförallt om man aldrig haft ett seriöst förhållande förut, däremot är det väldigt viktigt att man alltid är ärlig. Det kan vara så att dina känslor för honom är på riktigt men att du kanske känner dig osäker kring att binda dig vid någon. Sånt kan vara läskigt för vem som helst. 

Nu vet jag inte hur gammal du är, men finns det någon du kan prata med, någon professionell? Behöver ju inte vara så att du vill binda upp dig till att träffa en psykolog under en lång tid, men att bara träffa någon 1-2 gånger och ventilera ut alla tankar med någon som är opartisk kan hjälpa. T:ex via ungdomsmottagningen eller skolan om du går i en.

Eller så kan det ju vara så att han faktiskt inte är den rätte för dig. Så länge du är ärlig mot honom tycker jag inte du måste ha facit i hand och veta exakt på en gång. Om han känner att nej, han vill inte riskera att bli sårad igen av någon som är osäker så får du såklart respektera det. Men att prata med honom behöver ju inte göra någon skada.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Devya]
2017-02-05 16:48
#5

Försök först söka professionell hjälp innan du börjar inleda ett förhållande med någon. 

Jag tycker också att du borde låta bli att leka med den här killens känslor. Du menar ju inte det men om du försöker igen innan du har tagit itu med dina problem så är du tyvärr lite för självisk och inte särskilt omtänksam. 

Det hjälper inte liksom att killen får "facit" i handen om han har känslor för dig. Han kommer att få stora förhoppningar och alltjämt hoppas men om du inte tar itu med dina problem så lär du med största sannolikhet såra honom ännu en gång.

Så snälla, tänk noga igenom vad du pysslar med. Försök tänka lite på hans känslor och sätt honom först. Det gör du genom att ta itu med dina problem. Jag hoppas att det går bra för dig!

Upp till toppen
Annons: