Annons:
Etikettkänslor
Läst 1230 ggr
lillchexet
2017-02-11 00:00

Vad ska jag göra o vad vill han?

Jag skulle verkligen behöva ha tips och råd.

I somras träffade jag en kille på en fest som jag pratade med hela kvällen. Det slutade med att vi hånglade innan jag åkte hem.

Efter den festen hade vi daglig kontakt på facebook och han skrev hur han ville träffa mig, sova med mig, att han kunde hämta mig när jag var på fester etcetera. Jag då kände mig inte alls intresserad utav honom, medan han var väldigt på. Jag var rätt off och kände inte alls något intresse men började efter någon månad få upp mina ögon och likaså mitt intresse för honom och insåg att jag faktiskt gärna skulle vilja lära känna den här killen. 

När jag väl bestämmer träff med honom så slutar han tvärt att höra av sig och där dör våran dagliga kontakt. Jag hade givit honom en inbjudan hem till mig, han dök aldrig upp eller hörde av sig.

Efter ett par veckor får jag höra på omvägar att han skäms så över att han "sabbade" våran relation och att han verkligen vill höra av sig men inte vet hur han ska skriva då han skäms över att han aldrig hörde av sig och var en "skitstövel" enligt honom då han aldrig gav mig en förklaring utan bara slutade höra av sig.

Efter ett tag tar vi upp kontakten igen och jag frågar honom om han vill ses och prata och han skriver att det berodde på hur sent han skulle komma från jobbet och hur trött han var. Självklart slutar även detta med att han ställer in, fast den här gången skriver att han inte kan.

Det konstiga i det här är att han dagligen skriver, hör av sig och vill prata i telefon om allt och ingenting, han vill veta mina åsikter om saker och vill typ ha mig i telefonen som sällskap etc. Men han verkar inte vilja ses. 

Jag däremot kan inte släppa honom, eller gå vidare. Jag vill verkligen träffa honom och grämer mig ständigt för att jag var så off när han faktiskt ville träffas. 
Jag vågar inte heller föreslå ännu en gång att vi ska ses för jag är rädd att få nobben igen. Vill han ses borde han väl föreslå det?

Hörrni, vad ska jag göra. Hur släpper man det här när han ständigt vill ha kontakt och jag verkligen vill träffa honom?

Hejhej!

Annons:
Tjeja
2017-02-11 00:15
#1

Han kanske känner lika dant? Dvs är rädd och blyg för att fråga då han har sabbat det flera ggr nu redan.. Nu kanske han bara går och väntar och hoppas på att initiativet skall komma ifrån dig. Eller så är han inte intresserad i alla fall, men då är det ju konstigt att han hör av sig så mycket.  Hur som haver, sabbar han det igen får han skylla sig själv liksom.

Du kan ju i alla fall inte stå stilla i ditt liv och vänta på att "något" ska hända. Det är liksom slöseri med tid och möjligheter! 

Hade jag varit du hade jag tappat tålamodet och sagt rakt ut till killen att "Jag vill träffas! Nu vill jag att vi bokar en tid vi faktiskt ses på eller så skiter vi i detta helt och avslutar vår kontakt för nu."

Men sedan är ju du, du. Och du behöver göra vvad du själv känner är rätt för dig.

Efter hur du skriver och beskriver din situation låter det i alla fall som om inget kommer hända om du själv inte frågar!

Sen kan det ju vara så att den här killen är lika larvig som många andra killar. Dvs de är nyfikna och intresserade i all oändlighet så länge de inte får tillräckligt med respons. Och så fort de får vad de önskar så slocknar hela intresset. Uppenbarligen reagerade han ju precis så första gången så jag skulle tippa på att han reagerar lika dant igen.

Och en sådan kille är inte kul i alla fall! Därför är ett ultimatum det bästa du kan göra. Ge det en chans eller skippa helt! Inte slösa tid på någon som inte vill sen i alla fall liksom!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

lillchexet
2017-02-11 00:23
#2

Det är just det som stör mig, den här ständiga kontakten han vill ha, om han inte hade varit intresserad, varför då höra av sig? Då hade han likväl kunnat skippa helt att höra av sig eller vilja prata m mig.  Varenda gång i telefonen som jag hintar, eller tar upp att han "dissat" mig två gånger så tycker han att det blir obekvämt, säger att jag ska gå vidare och tänka att det inte kommer hända igen. Men det kanske mer handlar om att jag faktiskt måste skriva "jag vill att du kommer hit" eller "jag vill träffa dig någonstans så vi kan snacka", för det känns som att det inte är förens då jag faktiskt kommer kunna gå vidare.

Tänker att jag borde ge det en chans till, men hans signaler är så otroligt frustrerande och konstiga, vilket gör mig såklart fruktansvärt frustrerad. 

Ibland är det även som att han tror att jag driver med honom eller är sarkastisk, men jag blir samtidigt ännu mer osäker för jag vet inte alls hur jag ska bete mig eller hur han vill ha det.

Hejhej!

mangemani4
2017-02-11 00:27
#3

du blir playad, han är en player, han leker med dig, dvs håller dig hela tiden på gränsen mellan "icke intresserad/intresserad, ger dig förhoppningar och när du väl har fått de så trycker han ner dig under strecket. i vanliga fall så kör vissa killar med denna neggande taktiken för att få ut något utav det, vad han vill få ut utav det hela är för mig oklart. han kanske är en sån som gillar att leka med andras känslor, jag vet inte.

ELLER, så är han bara feg och vågar inte ta det där steget.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

[PeterTM]
2017-02-11 00:32
#4

Jag tycker det låter knäppt, en sån person skulle inte jag vilja ha inpå livet. Han kommer att suga ur all energi ur dig och sedan bara lämna, det är vad jag tror.

Agafia
2017-02-11 07:57
#5

Tyvärr så tror jag att han leker med dig . Du är spännande för stunden , se vad som händer om du ignorerar honom ett tag .

Upp till toppen
Annons: