Annons:
Etikettkänslor
Läst 2465 ggr
meetthedark
2017-02-17 05:16

Är så himla lost

Har funderat en hel del när det kommer till kärleksrelationer. Behöver skriva av mig så jag kan somna i lugn och ro.
Jag är rätt kass och har aldrig i mitt 22åriga liv haft något förhållande. Har dejtat en del och det har alltid slutat med att jag springer därifrån snabbare än vinden. Jag är väldigt dålig på relationer i övrigt, att behöva dela mitt liv med någon känns bara väldigt skevt. Hade någon "dipp" 2015 då jag skrev till allt och alla så fort jag behövde någon att prata med, vaknade upp någon gång runt början på 2016 och bad om ursäkt till alla jag "lutade" mig mot och sen har jag inte brytt mig om att prata med någon om mina känslor och ingen bryr sig om att fråga hur jag mår "på riktigt" heller. Så att jag helt plötsligt ska hitta någon att dela "allt" med känns väldigt skumt. Någon som liksom hela tiden frågar "vad gör du" eller "hur mår du idag?". 😕 Fantastiskt att folk verkar bry sig och allt sånt men hur ska jag klara av att ta emot allt det där? Att faktiskt svara ärligt och informativt på frågorna? Att orka visa det intresset och faktiskt fråga frågor tillbaka? Och kanske framförallt, att orka svara inom en rimlig tid (0-12h kan väl vara rimligt om man är online 24/7)? Är det helt enkelt så att jag inte funnit någon människa intressant nog? Eller är jag bara kräsen? Har aldrig träffat någon utanför internet och sedan dejtat utan har endast dejtat via internet vilket kanske helt enkelt inte är min grej? Har träffat helt fantastiska människor men jag springer ju iväg snabbt som tusan.

Grejen är att jag år 2015 träffade en helt fantastisk människa, var fast vid första ögonkastet och vi snackade dagligen i ungefär en månad tills han blev totalt knäpptyst och senare skaffade flickvän. Vi är rätt bra kompisar sen dess dock men ses bara ett par gånger om året. Men jag tyckte om den där känslan när jag såg honom för första gången och liksom hur han visade ett intresse tillbaka. Kan det vara en känsla jag fortfarande letar efter? Är så himla lost att jag inte vet varken in eller ut längre. Jag vill ju hitta någon att dela livet med fast samtidigt inte?

Annons:
OlgaMaria
2017-02-17 09:13
#1

Jag tänker att när man blir lite förälskad i någon så kommer ju intresset automatiskt. Man vill veta allt om den andre, och också att den andre ska lära känna en själv mer och mer. Sen, om förhållandet blir långvarigt så växer man ihop. Man har inte terapisamtal med varann varje dag men man har en bästa vän man kan dela allt med och som finns där och lyssnar när man behöver.

Du har vant dig nu vid att vara stark och självständig så det kan tyckas främmande att leva i en tvåsamhet, men det är något man anpassar sig till gradvis, och förälskelsebiten gör att det sker automatiskt. Det är bra att du inte längre har behovet av att hitta en annan människa som kan bära dig. Fundera istället på vad för slags människa du vill ha i ditt liv och hur du ska kunna hitta en sådan person. 

Om du pratat mycket över nätet så kanske du liksom är lite uttråkad, att det inte kommer någon gnista över en ny person du pratar med. Att fundera på andra sätt att träffa någon kanske inte är så dumt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Herveaux
2017-02-17 13:07
#2

Har du dejtat för dejtandets skull eller för att du faktiskt vill träffa någon?

Det låter lite på din text som att du inte direkt tyckt om att prata/träffa dessa människor som potentiella partners…eller har jag missuppfattat dig där?
Tänkte om du har dejtat runt för att man "ska" ha en partner?

Du kanske är i en fas i livet där du trivs bäst som singel helt enkelt?

Vissa människor har inget behov av att leva i tvåsamhet och stortrivs med singellivet. Min moster är en sådan filur.

Om du ändå vill hitta någon som kan bli mer än en vän så kanske du är inne på rätt spår där att internet inte är din dejting-grej?
Kan vara värt att prova att låta kärleken hitta dig istället för att försöka jaga rätt på den via dejtinsidor.
Vet ju aldrig vilka spännande människor dina vänner känner eller vem du kan springa på under nästa besök på gymmet tex. 🙂


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

meetthedark
2017-02-20 22:29
#3

Tack för era svar! ✨

#1 Du har nog helt rätt i allt du säger. Det där med att bli förälskad i någon är något jag faktiskt saknar för det fanns liksom ett intresse för människan redan från början. Med nätdejting känns det som att man "tar vad man får" och försöker tvinga fram intresse och känslor. Samtidigt som kanske inte nätdejting är my cup of tea så är jag jättedålig på att ta kontakt med människor i verkliga livet så att säga. Lättare att komma i kontakt över nätet och sen ses, för då finns det ju ett litet intresse även från hans sida.

#2 Det är svårt att säga, kanske lite både och? Samtidigt som det varit ett sätt för mig att träffa nya människor. Att träffa personerna har aldrig känts som något "tvång" eller något jag gör "bara för att" utan för att jag helt enkelt varit nyfiken på vad det är för människa jag har att göra med och för att se om man kommer bra överens och därefter se vart det leder. Ja, alltså de har ju varit fantastiska människor men det har liksom blivit väldigt påfrestande när de hela tiden hör av sig, vill träffas och så vidare.

Jag kan inte riktigt veta om jag vill ha någon som mer än vän eftersom att jag inte vet hur det känns men det vore ju inte helt dumt att iallafall testa. Är väldigt sällan ute och är extremt dålig på att ta kontakt med andra människor. Går dock ensam på en del spelningar och konserter men jag är så dålig på att ta kontakt med andra så det enda som känts vettigt har varit just nätdejting. Men kanske helt enkelt ska ge upp helt, ta bort mina konton och se vart det leder mig.

meetthedark
2017-11-02 02:02
#4

Är tillbaka på samma ruta, fast 9 månader senare. Har träffat en kille, från nätet såklart, och vi hade en trevlig stund men jag kan för allt i världen inte lista ut om han är vidare intresserad eller inte. De tidigare jag har träffat har redan på första dejten visat ett sådant intresse att jag varit säker på att de faktiskt ville träffas igen, och sen hört av sig ganska så direkt efter träffen. Den här filuren sa något i stil med lycka till och vi får höras av, men har inte skrivit något mer än svarade på en grej jag skickade till honom för skoj skull (lite som ett internskämt). Det har bara gått några timmar men som sagt är det något jag inte alls är van vid, och det känns jättejobbigt samtidigt som det egentligen är alldeles rätt för mig. Men jag kanske blev lite förälskad? Inte vet jag. Det som är lite skumt för oss båda är att han är två år yngre än mig och skulle vilja påstå att vi är i en sån ålder då det fortfarande känns konstigt. Men får ändå den känslan som #1 beskrev, att jag vill lära känna honom, träffa honom, prata med honom - och han får gärna känna detsamma. Det är inte svårt att bara skriva till honom såklart men en är ju lite rädd om sitt hjärta också. Hade jag fått bara en liten hint om att han faktiskt är lite intresserad så hade jag skrivit utan tvekan, men han lämnade mig helt tom.

Usch för det här. Det här är anledningen till att jag inte dejtat på ett år, men så gör jag det ändå och mår sen uselt för att en inte har någon aning om vad man gör eller känner. 😕

Halvvild
2017-11-02 21:54
#5

#4 tänker att du kanske kan ta kontakt med honom och se hur han verkar vara i responsen? Vill han träffas igen? Fråga. :) Alla människor fungerar olika så det är svårt att tyda med vad han vill/menar, därför är det bra att bara fråga rätt ut skulle jag tro.

Honestyisdead
2017-11-03 07:55
#6

Här det bara gått några timmar sedan dejten menar Du?

Annons:
[Rhonda]
2017-11-03 09:24
#7

#5 Precis!

Ring till honom. Det är alltid bäst att ringa  för då kan man 'prata ut' ordentligt. Bara frågar hur det är med honom o om han vill fortsätta ha kontakt. Kram

meetthedark
2017-11-03 16:04
#8

Tack! Frågade tidigare idag om han hade lust att ses igen men fick ett "har inte tid"-svar tillbaka. Känns lite extra tråkigt med tanke på att det är första gången jag faktiskt själv känt att jag velat träffa någon, men vad ska en göra :))

Annielle
2017-11-03 19:36
#9

Vad tråkigt att det blivit så nu när du kände dig intresserad! 😕 I alla fall bättre att få reda på att personen inte är intresserad så fort som möjligt, känns ju ännu värre om man har hunnit setts några gånger och verkligen hunnit få ordentliga känslor för personen.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

[Rhonda]
2017-11-03 19:41
#10

#8 Nu vet du det. Nu kan du stänga den dörren o gå vidare! Kram!

Upp till toppen
Annons: