Annons:
Etikettallmänt
Läst 1120 ggr
kaninpiss
3/7/17, 9:10 PM

Hur många bröllop?

Hur många bröllop har ni varit på? (förutom ert egna om ni är/har varit gift)

Annons:
Ms_Raptorskull
3/7/17, 9:20 PM
#1

Noll 😃

Fridaaaa
3/7/17, 9:22 PM
#2

3 som jag minns, men säkert varit när jag var yngre med som jag inte minns :) 
Ska på ett även i sommar men inte räknat in det

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tlover
3/7/17, 9:32 PM
#3

4 om jag minns rätt. Mina mostrars (var brudnäbb), min mammas och min svärmors

l'm back

Åsa S
3/7/17, 9:40 PM
#4

3 mina föräldrars bröllop (jag var brudnäbb), min kusins bröllop pch min svågers bröllop, väldigt många idag gifter sig ju inte utan bara är sambos så bröllop går man inte på så ofta.

Sarafiaklara
3/7/17, 9:46 PM
#5

4 stycken och i sommar blir det mitt eget :)

vendelay
3/8/17, 12:23 AM
#6

Egentligen två men svarade ett, för på mina föräldrar bröllop låg jag fortfarande i mammas mage 😃

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
JazzBass
3/8/17, 8:44 AM
#7

Har inte koll på exakta antalet, men valde 10 eller fler. Ca 10 gissar jag att det är i alla fall. Dessutom har jag varit på kanske ett hundratal bröllop som musiker, och som fotograf på ett par tre till.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

fruktgumman
3/8/17, 9:21 AM
#8

3

TatsuOni
3/8/17, 3:21 PM
#9

2.

Det första var när jag hade praktik för flera år sedan. Min handledare hade två vänner som skulle vigas så han släpade med mig på arbetstid med båda oss i arbetskläder för att de skulle få två vittnen🤪 Trodde att han skämtade när han sa att "nu ska vi åka på bröllop".

Det andra var min systers. Vi var inbjudna på dop och de överraskade alla med att gifta sig samtidigt.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Agafia
3/8/17, 4:22 PM
#10

3 st . Under min livstid (58 år )

OlgaMaria
3/8/17, 4:24 PM
#11

Ca 15 tror jag.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

jackiejohn
3/8/17, 5:06 PM
#12

5 st förutom mitt eget, senare i år blir dey ytterligare ett bröllop!

Honestyisdead
3/8/17, 5:19 PM
#13

4st

Annons:
marika_
3/8/17, 6:23 PM
#14

Inget och jag hoppas jag slipper gå på något framöver också

Honestyisdead
3/8/17, 7:04 PM
#15

#14 Varför?

marika_
3/8/17, 8:19 PM
#16

#15 Tja har väl aldrig gillat sociala tillställningar med en massa folk. Och även om det skulle vara mindre folk så känns det jobbigt, man kan inte vara sig själv. Jag är inte en sådan "fin" person som passar in på ett bröllop, trivs ej i finkläder och att följa klädkoder och förstå vad som passar att ha på sig verkar vara en historia för sig, grubbla på vad för fin present som kan tänkas passa till ett brudpar känns bara jobbigt. Nej vill helst bara umgås hemma hos nära och kära som känner mig väl i lugn och ro där man kan gå klädd i jeans och gympadojor och vara sig själv. Men blir man bjuden på ett bröllop så blir man väl ändå "tvungen" att gå tänker. Vill ju inte verka alltför konstig och avvikande. Som tur var gifte sig min bror utomlands i hemlighet utan någon med och min syster säger att hon aldrig vill gifta sig.

Ja jag vet att jag är udda :/

tlover
3/8/17, 8:25 PM
#17

#16 Fast det finns ju folk som gifter sig i jeans och gympadojor inför bara ens närmaste

l'm back

marika_
3/8/17, 8:29 PM
#18

#17 Ja men tror inte det är alltför vanligt så blir man bjuden på ett bröllop så är det nog större risk att det är lite "finare" än så tänker jag.

tlover
3/8/17, 8:33 PM
#19

#18 Ett av bröllopen jag varit på var just så

l'm back

marika_
3/8/17, 8:37 PM
#20

#19ok. Men jag tror ändå att det är rätt ovanligt att nån skulle uppskatta om en gäst kom klädd i jeans på ett bröllop. Med tanke på vad jag läste i andra bröllopstråden där nån skulle bli jätteupprörd att nån hade en vit klänning…

Annons:
tlover
3/8/17, 8:43 PM
#21

#20 fast det beror ju på vad det är för folk du känner. Jag skrev tex på inbjudan "sommarfin" sen så får man själv bestämma vad det är och det fanns folk med jeans eller vita kläder, och?

Vissa vill ha "prinsessbrölloppet" och vissa vill inte det. Vissa gifter sig i vikingakläder, medeltida kläder, bikini, jag slår vad om att det till och med finns dom som gifter sig nakna! Allt beror på hur brudparet är som personer

l'm back

marika_
3/8/17, 8:48 PM
#22

#21 Jaja,.. de av mina vänner som gift sig har haft vit traditionell bruklänning. Och jag blev inte bjuden. Tror de märkt hur anti jag är festligheter.

Kalli
3/8/17, 9:51 PM
#23

Tror det är fem numera, tre som vuxen.

Jetaime
3/8/17, 9:56 PM
#24

Jag har aldrig varit på bröllop.

[Tuulikki]
3/8/17, 10:02 PM
#25

Noll

citytjejen
3/9/17, 5:48 PM
#26

Bara mitt eget 🙂

/Christina

Thotis90
3/9/17, 6:16 PM
#27

Jag får det till att jag har varit på 5 st, om man räknar bort de jag har fotograferat.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Annons:
Scorpio97
3/9/17, 6:24 PM
#28

Har inte varit på något bröllop. Är nästan inga gifta i min bekantskapskrets heller och bara ett par har gift sig dom senaste åren (men dom hade ett jättelitet bröllop där endast vittnena var inbjudna). Men jag är säker på att syrran kommer vilja gifta sig när hon träffar en partner, och då bör jag vara bjuden :) Själv har jag inga planer på att någonsin gifta mig.


//Jessie

Upp till toppen
Annons: