Annons:
Etikettförhållande
Läst 1442 ggr
[Lukasgraham]
2017-03-14 23:05

Hur länge kan man dejta

Hur länge är egentligen rimligt att dejta någon? Om man inte vill ha ett förhållande just nu men ändå vill dejta personen,är det okej att dejta personen i en eller flera månader? Vet inte om dejta är det rätta ordet, Men man umgås, kramas, pussas, har eventuellt sex, är kärleksfulla och allt sådant men är inte officiellt ett par? Vad anses det vara? Alltså man vill ändå lära känna personen som man gör när man dejtar.

Annons:
vendelay
2017-03-14 23:16
#1

Jag tycker att det är upp till er, det finns ingen gräns eller något som är "rimligt". Det kan bara ni känna.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Lukasgraham]
2017-03-14 23:18
#2

Är det fel om man inte vill ha ett förhållande just nu men ändå gillar personen mycket och gärna vill dejta personen och se vart det leder?

[AnimeV4]
2017-03-14 23:26
#3

Tycker som #1 och för att svara på #2 tycker jag att det är smart snarare än fel :)

mangemani4
2017-03-14 23:38
#4

högst individuellt. finns ingen regel som är huggen i sten eller någon här som kan svara på det. vet om folk som har dejtat i över 1 år utav många olika själ, mestadels är det pga att den ene inte är riktigt säker på om det känns rätt med partnern och behöver mer tid för att känna efter, i andra fall är det för att de vill ta det väldigt försiktigt och långsamt, ja det finns många orsaker. vissa anser sig själva som ett par efter de har legat med varandra och vissa ännu snabbare, när de möts på första dejten. det är helt upp till vad man själv känner och tycker.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

alicetrött
2017-03-15 07:54
#5

Fast om man inte vill ha ett förhållande just nu så tycker jag man ska säga det till den man dejtar. Annars kanske den tycker att man leker med dens känslor ifall den har fått djupare känslor medan du bara vill leka runt lite  utan att binda dig.

Åsa S
2017-03-15 07:57
#6

Huvudsaken är väl att båda är överrens och på samma nivå. Så det är väl beroende på vad den man dejtar har för åsikt. Om den personen vill ha ett förhållande och kalla det ett förhållande kan det ju vara rätt nedbrytande ifall man dejtar nån som inte vill ha ett förhållande år ut och år in.

Annons:
OlgaMaria
2017-03-15 11:31
#7

Vem undrar? Du eller killen? För jag förstod det som att du vill ha en relation men inte han. Så jag kan tänka mig att han försöker manipulera dig att ställa upp på grejer utan att vara i en relation. Du behöver inte skämmas för dina gränser eller försvara dem.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

mangemani4
2017-03-15 13:09
#8

man ska inte måla fan på väggen. det behöver ju inte vara så att han manipulerar, alla killar är inte svin som tänker med k***n och bara för att det är killen som begär mer tid så betyder det ingenting, låter mer som en fördom, att bara för att en kille kräver något så är det något lurt på gång. killen kanske bara är osäker, vet inte vad han känner och behöver mer tid och det är ju 100 gånger bättre att han tar reda på det nu under dejting fasen istället för att bara gå in i ett förhållande och komma dragandes med det längre fram när tjejen tror att allt är frid och fröjd.

MEN, jag säger inte att det inte kan vara så att han manipulerar, men jag säger att det mycket väl också kan vara så som jag skrev.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

OlgaMaria
2017-03-15 13:45
#9

TS skrev i en annan tråd att han/hen vill ha sex men inte hon. Vill bara att hon ska känna att hon inte måste ställa upp på något hon inte känner sig ok med. Om han inte vill ha en relation men fortsätta dejta så är det väl helt okej, men du TS ska också känna att du inte ger mer av dig själv än vad som känns ok medan ni dejtar.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Herveaux
2017-03-15 15:36
#10

#7 TS har skrivit i en annan tråd (en senare tråd än den du hänvisar till) på ett annat forum att hen fått lite kalla fötter inför ett nytt förhållande.  

TS: Som andra redan nämnt så finns det inget rätt eller fel när det kommer till hur länge man dejtar. Se bara till att båda är med på noterna om vad det innebär för just er att dejta, tex om det är okej att träffa andra osv.
Var tydliga med  vart gränserna går och låt det ta den tid ni båda behöver.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Unexpectedcontrol
2017-03-17 12:26
#11

Dejta kan man göra ganska länge. Så länge båda är med på det och att det inte blir missförstånd. För att det inte ska bli missförstånd måste man prata med varandra 😊

It's never too late for a new beginning in your life.

[Lukasgraham]
2017-03-17 14:24
#12

Vi har kommit överens om att ingen ska träffa andra eller ringa/smsa andra för gillar man någon så är det den personen man vill umgås/prata med och inte någon annan tjej/kille.

Maria
2017-03-17 14:36
#13

#132 Fast man måste väl kunna ringa och sms:a sina vänner?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
mangemani4
2017-03-17 17:36
#14

hoppas du menar "inte ringa/smsa andra potentiella dejter" och inte ringa/smsa dina och hans vänner. isf blir man ju nyfiken på, vem utav er var det som kom med det förslaget? och vem det nu var som kom med förslaget, så borde den verkligen, både för sin egen skull och killens/tjejens och framtida killars/tjejers skull, skaffa hjälp och det illa kvickt.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

[Lukasgraham]
2017-03-18 20:10
#15

Alltså nej, formulerade mig fel. Menar att ingen av oss ska dejta någon annan tjej/kille. Sjävklart får man ha kontakt med vänner, skulle vara helgalet annars :-) Förlåt för att jag formulerade mig fel.

Herveaux
2017-03-18 20:14
#16

Jisses, i så fall formulerade jag mig lika fel i #10. 😃
Tog för givet att du menade att inte träffa andra för romantiska eller sexuella möten.
Klart man ska få ha fortsatt kontakt med vänner och bekanta, något annat vore ju helt tossigt.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Upp till toppen
Annons: